Camera de Comerț și Industrie Brașov

Împreună pentru afaceri de succes

Finanțări: ”Schema de investiții majore în industriile cu tradiție H.G. nr. 300/2024”

Finanțări: ”Schema de investiții majore în industriile cu tradiție H.G. nr. 300/2024” 1418 1061
Camera de Comerț și Industrie Brașov anunță deschiderea primei sesiuni de înscriere a proiectelor în cadrul schemei de ajutor de stat instituită prin H.G. nr. 300/2024 “schema de investiții majore în industriile cu tradiție la data de 29.07.2024. Proiectele se pot depune până la data de 09.09.2024.

Scopul H.G. mr. 300/2024 este reprezentat de instituirea unei scheme de ajutor de stat, având ca obiectiv dezvoltarea regională.

Solicitanți eligibili:

  • Solicitanții eligibili sunt întreprinderile nou-înființate, întreprinderile mici, întreprinderile mijlocii și întreprinderile mari.

Investiții eligibile:

  • Fabricarea preparatelor pentru hrana animalelor;
  • Fabricarea băuturilor;
  • Prelucrarea lemnului;
  • Fabricarea hârtiei și a produselor din hârtie;
  • Fabricarea substanțelor și a produselor chimice;
  • Fabricarea produselor farmaceutice de bază și a preparatelor farmaceutice;
  • Fabricarea altor produse din minerale nemetalice;
  • Industria construcțiilor metalice și a produselor din metal, exclusiv mașini, utilaje și instalații;
  • Fabricarea calculatoarelor și a produselor electronice și optice;
  • Fabricarea echipamentelor electrice;
  • Fabricarea autovehiculelor de transport rutier, a remorcilor și semiremorcilor;
  • Fabricarea altor mijloace de transport;
  • Fabricarea de mobilă;
  • Colectarea, tratarea și eliminarea deșeurilor; activități de recuperare a materialelor reciclabile;
  • Alte industrii.

Bugetul alocat:

Bugetul maxim este de aproximativ 2.25 miliarde lei, echivalent cu aproximativ 450 milioane euro.

Bugetul mediu anual este de aproximativ 750 milioane lei, echivalent cu aproximativ 150 milioane euro.

Criterii generale:

  • Să fie înregistrate potrivit Legii societăţilor nr.31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Să realizeze o investiţie iniţială în România, în maximum 3 ani de la data demarării acesteia, în unul dintre sectoarele eligibile prevăzute de schema de ajutor de stat în anexa nr.1;
  • Să nu intre în categoria „întreprinderilor în dificultate”;
  • Să nu se afle în procedură de executare silită, insolvenţă, faliment, reorganizare judiciară, dizolvare, închidere operaţională, lichidare sau suspendare temporară a activităţii și să nu facă obiectul unor decizii de recuperare a unui ajutor de stat;
  • Să nu beneficieze de alte ajutoare de stat regionale pentru costuri eligibile de natura costurilor salariale în cadrul aceluiaşi proiect unic de investiţii;
  • Să nu efectueze o relocare către unitatea în care urmează să aibă loc investiţia iniţială.

Întreprinderile care au avut cel puțin un exercițiu financiar încheiat trebuie să demonstreze că au avut o cifră de afaceri pozitivă în cel puțin unul din ultimele trei exerciții financiare încheiate și că au avut capitaluri proprii pozitive în ultimul exercițiu financiar încheiat pentru a putea beneficia de ajutorul de stat.

De asemenea, pentru a fi considerate eligibile, întreprinderile nou-înființate trebuie să aibă un capital social subscris vărsat de cel puțin 100.000 de lei și să nu aibă acționari care au deținut sau dețin o întreprindere cu același obiect de activitate în România în ultimii doi ani anteriori datei înregistrării cererii de finanțare.

Criterii de eligibilitate cumulative pentru investiții:

  • să fie considerate investiții inițiale (unitate nouă/extindere/diversificare/schimbare fundamentală) sau investiții inițiale care creează o nouă activitate economică (unitate nouă/diversificare in cazul județului Ilfov);
  • să aibă o valoare totală, fără TVA, a costurilor eligibile asociate investiției inițiale, de minimum 50 milioane lei;
  • să îşi demonstreze eficienţa economică şi viabilitatea pe perioada implementării investiţiei şi 5 ani de la data finalizării acesteia;
  • să îndeplinească condiția referitoare la efectul stimulativ;
  • să îndeplinească indicatorii cantitativi şi calitativi prevăzuţi de schemă;
  • să genereze un efect multiplicator cuantificabil în economie.

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Consultantă format dintr-o echipă de specialiști cu o experiență de peste 20 ani, oferă servicii de consultanță și asistență societăților interesate în scopul identificării celei mai potrivite surse de finantare, luând în considerare programele de actualitate și domeniul de interes al clientului.

Persoana de contact:
Attila Szekely | Director Departament Consultanță
E-mail : attila.szekely@ccibv.ro
Telefon 0268 547 084

Programul de Formare a Capacităților Managerilor ”Republica Moldova-România”.

Programul de Formare a Capacităților Managerilor ”Republica Moldova-România”. 1181 884


Camera de Comerț si Industrie Brașov în parteneriat cu Camera de Comerț și Industrie a Republicii Moldova organizează Programul de Formare a Capacităților Managerilor ”Republica Moldova-România”.

Programul cuprinde organizarea de instruiri online și o vizită a reprezentanților companiilor din Republica Moldova la Brașov în perioada 20 mai 2024- 24 mai 2024.

Cu ocazia vizitei la Brașov, reprezentanții companiilor din Republica Moldova își doresc să cunoască și să viziteze companii brașovene care activează în domenii de activitate similare.

Domeniile de activitate și interese de cooperare: turism, vinificație, fructe proaspete și deshidratate, plante medicinale, nuci, medicină naturistă și cosmetică, miere, hrană pentru pești, materii prime, accesorii și echipamente pentru brutării,  produse de patiserie și cofetărie, vișine în suc propriu (pentru patiserii, brutării), uniforme de lucru (construcții, medicină, hoteluri,etc.) , echipamente medicale, inovații medicale, dispozitive medicale și soluții pentru sistemul de sănătate.

Companiile interesate de o întrevedere vor contacta CCI Brașov la adresa de e-mail:luisa.palos@ccibv.ro, persoană de contact Luisa Paloș, telefon 0728 137727,

Vom reveni  în curând cu informatii suplimentare!


Persoana de contact:
Luisa Paloș, telefon 0728 137727,

Smart Airport Cities#4

Smart Airport Cities#4 1479 1184

Primăria Ghimbav, în calitate de organizator al evenimentului, împreună cu Asociația Smart City Brașov și sub înaltul patronaj al Institutului Regiunilor Europene, are plăcerea de a vă invita să participați la conferința SMART AIRPORT CITIES Ediția a IV-a care va avea loc în data de 16 Mai 2024 la Angelis Ballroom din Ghimbav.

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 24.04.2024 – 08.05.2024

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 24.04.2024 – 08.05.2024 1934 1446
Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I în intervalul 24.04.2024 – 08.05.2024

● Ordin nr. 149 emis de M.A.D.R. pentru modificarea şi completarea anexei la Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 857/2016 privind aprobarea schemei de ajutor de stat „Sprijin pentru prima împădurire şi crearea de suprafeţe împădurite” (M.O. nr. 381/24.04.2024)
 
● Ordin nr. 76 privind modificarea Normei sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor privind condiţiile sanitar – veterinare în care se poate efectua vânzarea directă a laptelui crud prin intermediul automatelor, aprobată prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 55/2010 (M.O. nr. 384/24.04.2024)
 
● Ordin nr. 377 emis de I.N.S. privind actualizarea Clasificării activităţilor din economia naţională – CAEN (M.O. nr. 385/25.04.2024) ! Intră în vigoare la data de 01.01.2025!
 
● Ordin nr. 353 emis de M.E. pentru aprobarea Schemei de ajutor de stat privind sprijinirea investiţiilor în noi capacităţi de producere a energiei electrice produse din surse regenerabile, aferentă Fondului pentru modernizare (M.O. nr. 386/25.04.2024)
 
● Ordin nr. 354 emis de M.E. pentru aprobarea Ghidului specific – Sprijinirea investiţiilor în noi capacităţi de producere a energiei electrice produse din surse regenerabile, aferentă Fondului pentru modernizare (M.O. nr. 386/25.04.2024)
 
● Ordin nr. 355 emis de M.E. pentru aprobarea Schemei de ajutor de stat privind sprijinirea investiţiilor în noi capacităţi de producere a energiei electrice produse din surse regenerabile pentru autoconsum, aferentă Fondului pentru modernizare (M.O. nr. 387/25.04.2024)
 
● Ordin nr. 356 emis de M.E. pentru aprobarea Ghidului specific – Sprijinirea investiţiilor în noi capacităţi de producere a energiei electrice produse din surse regenerabile pentru autoconsum, aferentă Fondului pentru modernizare (M.O. nr. 387/25.04.2024)
 
● Ordin nr. 2379 emis de M.S. privind modificarea anexei la Ordinul ministrului sănătăţii nr. 2.494/2023 pentru aprobarea preţurilor maximale ale medicamentelor de uz uman valabile în România care pot fi utilizate/comercializate exclusiv de farmaciile comunitare/oficinele locale de distribuţie/farmaciile cu circuit închis şi drogheriile care nu se află în relaţie contractuală cu casele de asigurări de sănătate şi/sau direcţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti sau/şi cu Ministerul Sănătăţii, cuprinse în Catalogul public (M.O. nr. 388/25.04.2024)
 
● O.U.G. nr. 38 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 111/2022 privind reglementarea activităţii prestatorului casnic (M.O. nr. 388/25.04.2024)
 
● O.U.G. nr. 39 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 159/2020 privind finanţarea întreprinderilor mici şi mijlocii şi domeniului HORECA pentru instalarea sistemelor de panouri fotovoltaice pentru producerea de energie electrică cu o putere instalată cuprinsă între 27 kWp şi 100 kWp necesară consumului propriu şi livrarea surplusului în Sistemul energetic naţional, precum şi a staţiilor de reîncărcare de minimum 22 kW pentru vehicule electrice şi electrice hibrid plug – in, prin Programul de finanţare „ELECTRIC UP” (M.O. nr. 389/25.04.2024)
 
● Ordin nr. 20609 emis de M.C.I.D. privind aprobarea Schemei de ajutor de stat „Sprijinirea utilizării serviciilor de comunicaţii prin diferite tipuri de instrumente pentru beneficiari, cu accent pe zonele albe”, asociată Planului naţional de redresare şi rezilienţă al României 2021 – 2026, pilonul II, componenta 7, investiţia 11(M.O. nr. 394/26.04.2024)
 
● Ordin nr. 825 emis de A.N.A.F. pentru aprobarea procedurii de punere în aplicare a prevederilor art. 3212 alin. (7) lit. b) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal și pentru aprobarea modelului și conținutului formularului (396) „Declarație informativă privind plățile transfrontaliere efectuate de prestatorii de servicii de plată” (M.O. nr. 398/29.04.2024)
 
● Ordin nr. 75/874 emis de M.A.D.R. și al ministrului mediului, apelor și pădurilor privind aprobarea măsurilor de reglementare a efortului de pescuit și a cotelor de pescuit alocate pentru anul 2024, pe specii și zone (M.O. nr. 399/29.04.2024)
 
● O.U.G. nr. 43 pentru modificarea şi completarea unor acte normative (M.O. nr. 409/30.04.2024)
 
● O.U.G. nr. 44 pentru completarea art. 71 din Legea educației fizice și sportului nr. 69/2000, pentru modificarea și completarea art. 2 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 59/2023 privind stabilirea unor măsuri la nivelul administrației publice centrale, precum și privind completarea art. 22 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 68/2023 pentru aprobarea și finanțarea Programului național pentru dezvoltarea producției interne de produse și materiale de construcții (M.O. nr. 409/30.04.2024)
 
● Hotărâre nr. 451 pentru modificarea și completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1/2016 (M.O. nr. 410/30.04.2024)
 
● Ordin nr. 2.447/493 emis de M.S./C.N.A.S. pentru modificarea Normelor de aplicare a prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile și indemnizațiile de asigurări sociale de sănătate, aprobate prin Ordinul ministrului sănătății și al președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 15/2018/1.311/2017 (M.O. nr. 415/07.05.2024)
 
● Lege nr. 121 privind energia eoliană offshore (M.O. nr. 421/08.05.2024)

Întocmit, Consilier juridic, Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

Eveniment de brokeraj on-line ”Innovat&Match Brokerage”

Eveniment de brokeraj on-line ”Innovat&Match Brokerage” 1932 1449

Vă informăm despre desfășurarea, on line, a evenimentului gratuit de brokeraj  ”Innovat&Match Brokerage”, aflat la cea de-a 18-a ediție!

Innovat&Match este evenimentul de matchmaking al R2B – Research to Business, Expoziție Internațională de Cercetare și abilități deosebite.

Comaniile interesate vor face cunoștință cu parteneri de tehnologie și cercetare pentru afacerea lor. Innovat&match este o modalitate rapidă și ușoară de a întâlni potențiali parteneri de cooperare în cadrul întâlnirilor bilaterale organizate ONLINE.

Înregistrați-vă și prezentați-vă altora creându-vă profilul personalizat și promovând produsele, serviciile și ideile de proiecte pe Piață. Căutați, de asemenea, abilitățile, competențele și serviciile de care aveți nevoie.

Rezervați întâlniri de 30 de minute cu alți participanți, în funcție de disponibilitatea dvs. și pregătiți-vă să profitați la maximum de această oportunitate simplă de creare de rețele.

Evenimentul se concentrează pe 9 subiecte principale:
• AGROALIMENTARE
• CONSTRUCȚII
• INDUSTRIILE CULTURALE ŞI CREATIVE
• TRANSFORMARE DIGITALĂ
• ENERGIE ȘI DEZVOLTARE DURABILĂ
• SĂNĂTATE ȘI BUNĂSTARE
• MECATRONICA SI MOTORISTICA
• TURISM
• ECONOMIE URBANĂ

INSTITUTUL NAȚIONAL DE CERCETARE DEZVOLTARE PENTRU MAȘINI ȘI INSTALAȚII DESTINATE AGRICULTURII ȘI INDUSTRIEI ALIMENTARE oferă gratuit suport tehnic la înregistrare, selectare parteneri întâlniri, inclusiv traducere în timpul întâlnirilor.

Dacă sunteți interesați vă rugăm să ne anunțați prin e-mail la :
Vergil Muraru -Expert Comunicare
INMA – National Institute of Research-Development for Machines and Installation designed to Agriculture and Food Industry – Enterprise Europe Network member
Bucharest, sector 1, Ion Ionescu de la Brad blv, no.6
Mobile phone +40744357250, fax +40212693270,
e-mail:virgil.muraru@gmail.com

Coordonator INMA-ITA:
Dr. Ing. Cornelia Muraru Ionel
tel 0742226193
e-mail:cornelia.muraru.ionel@gmail.com

Oportunități de afaceri internaționale

Oportunități de afaceri internaționale 1287 962

INDIA

Firma indiană Creative Group este interesată să încheie parteneriate cu firme românești de arhitectură, respectiv firme din domeniul construcțiilor/materialelor de construcții.

Compania indiană Creative Group are în portofoliul de activitate servicii de consultanță/inginerie în domeniul arhitectural și construcții. Compania a realizat de-a lungul timpului diferite proiecte de arhitectură / construcții în India, dar și în străinătate, care au primit premii și recunoașteri din partea autorităților și a specialiștilor de profil.

Compania indiană este interesată să colaboreze cu firme din România pentru realizarea de proiecte precum: aeroporturi, porturi maritime, stații de căi ferate, structuri arhitecturale de patrimoniu etc.

În măsura în care există interes pentru un parteneriat cu firma indiană, companiile brașovene sunt rugate a iniția un dialog la coordonatele de contact :
1. Sarthak Pawa:-+91 -9675193008
2. Nitesh Dhawan: -+91-7905991554
E-mail: -tendering@creativegroup.co.in

Sugerăm ca o copie a corespondenței cu firma indiană să fie dirijată și la Biroul comercial al EMBASSY OF ROMANIA IN NEW DELHI pentru eventual sprijin ulterior.

Material primit prin amabilitatea Domnului Ionut VIZIRU, minister counsellor
HEAD OF ECONOMIC AND COMMERCIAL OFFICE
EMBASSY OF ROMANIA IN NEW DELHI
3/6 Shanti Niketan, New Delhi 110021 / India
tel: +91.11.24.11.10.20

Expoziția AgriPlanta – RomAgroTec 2024

Expoziția AgriPlanta – RomAgroTec 2024 1478 1182


”Din pasiune pentru agricultură” este motto-ul sub care Agriplanta-Romagrotec reunește cu succes tot ce este mai important în agricultura românească începând cu primăvara lui 2011.

Desfășurat în câmp, pe o suprafață de peste 36 ha, evenimentul îmbină trei componente care îi asigură eficienţa.

Agriplanta-Romagrotec înseamnă: expoziţie în câmp; loturi demonstrative; demonstraţii cu mașini agricole.

Agricultorii găsesc aici nu doar tehnică de calitate, ci și modele de succes de utilizare a mașinilor și utilajelor agricole, a input-urilor sau a soluţiilor pregătite de companiile din domeniu.

BILET DE INTRARE
Se poate achiziţiona de la casa de bilete situată la intrarea în expoziţie: 30 lei/persoană/zi.
Elevii, studentii si pensionarii au acces GRATUIT la AgriPlanta RomAgroTec!

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 13.05.2024-24.05.2024,

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 13.05.2024-24.05.2024, 1934 1441


Departamentul Formare Profesională și Învățământ Dual  face înscrieri în perioada  13.05.2024-24.05.2024,  pentru următoarele programe de formare profesională:

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Formare Profesională și Învătământ Dual, a oferit până în prezent cursuri de formare profesionlă la peste 25.000 de persoane. Acestea au beneficiat de experiența de peste 25 de ani a echipei și de profesionalismul celor 120 de formatori cu care colaboram.

Așteptăm cu drag înscrierile persoanelor interesate de aceste cursuri.

Contact

Manuela Lăcătuș

Departament Formare Profesională și Învățământ Dual

manuela.lacatus@ccibv.ro

0728 137 725

Campanie de marketing: SOLUȚIE pentru nevoia de forță de muncă a firmelor din județul Brașov

Campanie de marketing: SOLUȚIE pentru nevoia de forță de muncă a firmelor din județul Brașov 1476 1190
Asociația Brașovul Altfel, alături de Camera de Comerț și Industrie Brașov și Patronatul IMM-urilor din Brașov, demarează o campanie de marketing cu scopul de a crește numărul de angajați din județul Brașov.

Lipsa forței de muncă este una dintre provocările importante ale mediului de afaceri brașovean. Un ONG brașovean vine cu o idee nouă pentru a rezolva această situație. Asociația Brașovul Altfel, împreună cu CCI Brașov și PIMM Brașov, desfășoară o campanie de marketing la nivel național, prin care prezintă județul Brașov ca locul în care te poți muta pentru a duce un trai mai bun.

Milioane de români pleacă din țară, pentru că își doresc o calitate a vieții mai bună. Brașovul a crescut mult, din toate punctele de vedere, și oferă o calitate a vieții comparabilă cu multe dintre comunitățile din vestul Europei. Ideea noastră este să promovăm la nivel național nivelul de trai din județul Brașov și astfel să transmitem românilor noștri că avem și aici ce caută ei, când pleacă afară din țară.
Campania o să fie finanțată din donațiile mediului de afaceri. În prima fază avem nevoie de 15.000 lei pe care îi vom folosi pentru a construi o pagină de internet și un plan de marketing pentru promovarea acestei pagini. Ideea de bază a proiectului este să aducem cât mai mulți vizitatori pe pagina de internet, unde, cei interesați să se mute în județul Brașov, găsesc informații despre viața de aici. În faza a doua demarăm o altă strângere de donații, care să acopere suma necesară campaniei de marketing.
Mă bucur pentru că lângă noi sunt două organizații reprezentative pentru mediul de afaceri brașovean, respectiv Camera de Comerț și Industrie Brașov și Patronatul IMM-urilor din Brașov. Sunt sigur că împreună o să reușim să creștem numărul de angajați din județ, a declarat Radu-Valentin Paul, președintele Asociației Brașovul Altfel.

Firmele brașovene duc lipsă serioasă de personal. Mulți dintre marii angajatori au planuri de extindere, dar investițiile lor depind mult de forța de muncă disponibilă sau de planurile care există pentru a crește numărul de angajați. La fel, atunci când o companie caută un loc în care să investească, analizează serios disponibilitatea forței de muncă.

Suntem în contact permanent cu marii angajatori din județ, iar marea majoritate reclamă lipsa de personal. Aceeași situație înclină serios balanța atunci când firme străine vizitează județul Brașov în procesul de prospectare a unei investiții noi.
Ne-a plăcut ideea Asociației Brașovul Altfel și ne alăturăm acestui demers pentru că scopul nostru este să sprijinim mediul de afaceri local, a declarat Daniel Gabor, directorul general adjunct al CCI Brașov.

Economia județului Brașov a crescut mult. Acest lucru înseamnă că și necesarul de forță de muncă este altul. Patronatul IMM-urilor din Brașov este un susținător activ al firmelor mici și mijlocii din județ, astfel că s-au alăturat demersului inițiat de Asociația Brașovul Altfel.

Cifra de afaceri a județului Brașov a crescut. Spre exemplu, în 2022, am avut cea mai mare creștere procentuală, respectiv 7,9%, din România. Am fost peste București și alte orașe. În mod evident a crescut și numărul de angajați. PIMM Brașov este alături de IMM-urile brașovene și cunoaște bine nevoile acestora. Iar nevoia de forță de muncă este în topul provocărilor pe care le avem. Suntem parte din acest demers de a crește numărul de angajați din județul Brașov și sperăm să obținem rezultate cât mai curând, a declarat Eleonora Ion, vicepreședinte PIMM Brașov.

Programul Start-Up Nation 2024

Programul Start-Up Nation 2024 1172 885
Camera de Comerț și Industrie Brașov anunță lansarea spre consultare publică a proiectului pentru stimularea întreprinderilor mici și mijlocii „START-UP NATION – ROMÂNIA“ ediția 2024.

Conform documentului emis de Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului, programul va avea doi piloni:

Pilonul I Activarea potențialului antreprenorial al tinerilor:
Acest pilon va avea un buget total de 295.750.000,00 euro și este adresat tinerilor cu vârsta între 18 ani și până în 30 de ani neîmpliniți la momentul înscrierii în program, inclusiv persoane reîntoarse în țară din străinătate.
În cadrul acestei componente se va avea în vedere asigurarea accesului la cursuri de formare în vederea dobândirii de competențe antreprenoriale pentru un număr estimat de 25.000 de persoane, iar ulterior vor fi finanțate 5.250 de întreprinderi înființate. Sprijinul financiar va fi de maximum 250.000 lei/afacere, cu o contribuție proprie de 10%.

Pilonul II Sprijin pentru dezvoltarea antreprenoriatului în rândul persoanelor din grupul țintă :
Acest pilon va avea un buget total de 150.435.295,00 euro și este adresat tinerilor cu vârsta între 30 ani și până în 35 de ani neîmpliniți la momentul înscrierii în program, persoane aflate în căutarea unui loc de muncă, șomerilor (inclusiv șomeri de lungă durată), persoanelor inactive și persoanelor din grupurile dezavantajate pe piața muncii, care au domiciliul în regiunile mai puțin dezvoltate.

În cadrul acestei componente se va avea în vedere asigurarea accesului la cursuri de formare în vederea dobândirii de competențe antreprenoriale pentru un număr estimat de 4.600 de persoane, iar ulterior vor fi finanțate 2.500 de întreprinderi înființate. Sprijinul financiar va fi de maximum 250.000 lei/afacere, cu o contribuție proprie de 10%.

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Consultantă format dintr-o echipă de specialiști cu o experiență de peste 20 ani, oferă servicii de consultanță și asistență societăților interesate în scopul identificării celei mai potrivite surse de finantare, luând în considerare programele de actualitate și domeniul de interes al clientului.

Persoana de contact:
Attila Szekely | Director Departament Consultanță
E-mail : attila.szekely@ccibv.ro
Telefon 0268 547 084