Camera de Comerț și Industrie Brașov

Împreună pentru afaceri de succes

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 1934 1446

Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I,  în intervalul 15.03.2022 – 22.03.2022

Ordin nr. 42/558 emis de M.A.D.R. și M.M.A.P. privind aprobarea măsurilor de reglementare a efortului de pescuit şi cotele de pescuit alocate pentru anul 2022, pe specii şi zone (M.O. nr. 254/15.03.2022),
 
Ordin nr. 777 emis de M.S. privind modificarea şi completarea anexei la Ordinul ministrului sănătăţii nr. 509/2022 pentru aprobarea preţurilor maximale ale medicamentelor de uz uman valabile în România care pot fi utilizate/comercializate exclusiv de farmaciile comunitare/oficinele locale de distribuţie/farmaciile cu circuit închis şi drogheriile care nu se află în relaţie contractuală cu casele de asigurări de sănătate şi/sau direcţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti sau/şi cu Ministerul Sănătăţii, cuprinse în Catalogul public (M.O. nr. 255/15.03.2022),
 
Ordin nr. 305 emis de M.I.P.E. pentru modificarea Schemei de ajutor de stat – Sprijin pentru IMM-uri în vederea depăşirii crizei economice generate de pandemia de COVID – 19 – investiţii productive, aprobată prin Ordinul ministrului investiţiilor şi proiectelor europene, interimar, nr. 1.290/2021(M.O. nr. 259/16.03.2022),
 
Hotărâre nr. 342 privind aprobarea mecanismului pentru crearea şi utilizarea bazei de date cu utilaje şi echipamente prin înfiinţarea Registrului utilajelor, echipamentelor şi instalaţiilor de care pot dispune operatorii economici în vederea participării la procedurile de achiziţie publică/sectorială din domeniul proiectelor de infrastructură de transport (M.O. nr. 262/17.03.2022),
 
Ordin nr. 267 emis de  M.I.P.E privind modificarea schemei de ajutor de minimis “Innotech Student”, aferentă Programului operaţional Capital uman 2014 – 2020, axa prioritară 6 “Educaţie şi competenţe”, obiectivul specific 6.13 “Creşterea numărului absolvenţilor de învăţământ terţiar universitar şi nonuniversitar care îşi găsesc un loc de muncă urmare a accesului la activităţi de învăţare la un potenţial loc de muncă/cercetare/inovare, cu accent pe sectoarele economice cu potenţial competitiv identificate conform SNC şi domeniile de specializare inteligentă conform SNCDI”, aprobată prin Ordinul ministrului fondurilor europene nr. 654/2020 (M.O. nr. 263/18.03.2022),
 
Ordin nr. 362 emis de A.N.A.F. pentru modificarea şi completarea unor ordine ale preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală privind aprobarea modelelor unor formulare utilizate în domeniul colectării creanţelor fiscale (M.O. nr. 263/18.03.2022),
 
O.U.G. nr. 24 privind aprobarea şi finanţarea unor programe de garantare în domenii prioritare pentru economia românească (M.O. nr. 266/18.03.2022),
 
Hotărârea nr. 367 privind stabilirea unor condiţii de asigurare a protecţiei temporare, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative în domeniul străinilor (M.O. nr. 268/18.03.2022),
 
O.U.G. nr. 25 privind unele măsuri în domeniul fondurilor europene (M.O. nr. 271/21.03.2022),
 
O.U.G. nr. 26 pentru modificarea şi completarea unor acte normative în domeniul investiţiilor publice (M.O. nr. 272/21.03.2022),
 
Ordin nr. 423 emis de A.N.A.F. privind modificarea Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 3.386/2016 pentru aprobarea modelului şi conţinutului formularelor 101 “Declaraţie privind impozitul pe profit” şi 120 “Decont privind accizele” (M.O. nr. 273/22.03.2022),
 
O.U.G. nr. 27 privind măsurile aplicabile clienţilor finali din piaţa de energie electrică şi gaze naturale în perioada 1 aprilie 2022 – 31 martie 2023, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative din domeniul energiei (M.O. nr. 274/22.03.2022).

Întocmit, Consilier juridic Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 28.03.2022 – 08.04.2022

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 28.03.2022 – 08.04.2022 1934 1441

Departamentul Învațământ Formare Profesională și Învățământ Dual  face înscrieri în perioada 28.03.2022 – 08.04.2022  pentru  următoarele programe de formare profesională:

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Formare Profesională și Învătământ Dual, a oferit până în prezent cursuri de formare profesionlă la peste 40.000 de persoaneAcestea au beneficiat de experiența de peste 30 de ani a echipei și de profesionalismul celor 120 de formatori cu care colaboram.

Contact

Manuela Lăcătuș

Departament Formare Profesională și Învățământ Dual

manuela.lacatus@ccibv.ro

0728 137 725

Competiții și festivaluri internaționale de vinuri în zona balcanică

Competiții și festivaluri internaționale de vinuri în zona balcanică 1267 948
Vă informăm că în luna iunie a.c. urmează a fi organizate două evenimente de promovare a vinurilor producătorilor din regiunea balcanică.

Acțiunile vor avea asigurată vizibilitate internațională consistentă.

Este vorba de cea de-a 11-a ediție a BALKANS INTERNATIONAL WINE COMPETITION (BIWC) ce va avea loc în perioada 1-3 iunie 2022 la Salamina, Grecia și BALKAN WINE FESTIVAL ce va avea loc la Sofia, Bulgaria, în perioada 16-18 iunie 2022.

Organizatorii evenimentele menționate așteaptă să aibă în competiție peste 1.000 de vinuri din Bulgaria, Grecia, Macedonia de Nord, Slovenia, Turcia, Albania, România și Serbia.

Festivitățiile de premiere vor fi mediatizate de presa de specialitate și de cea locală, iar prezența vizitatorilor va fi una mult sporită mai ales că evenimentele au loc după o perioadă de restricții generate de pandemie. Programul va include și prezentări culinare din diferite bucătării naționale și program artistic.

Contact

Camera de Comerț și Industrie 

interdpt@bcci.bg

+359 2 8117 489

Material primit prin amabilitatea AMBASADEI ROMÂNIEI ÎN REPUBLICA BULGARIA
Biroul de Promovare Comercial-Economică Sofia
Radu – Călin MOLDOVAN, Ministru-consilier, economic
Biroul de Promovare Comercial Economică

Oportunități de afaceri internaționale

Oportunități de afaceri internaționale 1287 962

Brazilia – cerere de ofertă: Concentrat de cupru (pulbere) 

Compania Diasol Consultoria & Representacoes Eco Ambiental Ltda, cu  sediul în Rua Sao Bento 355, 1 Andar, Centro, Sao Paulo/SP
Tel: +55 11 98706 7969
E-mail: contato@diasol.com.br
Site: www.diasol.com.br
Persoana de contact/Department Gilberto Ribeiro Sobrinho, Manager
Solicită (denumire tehnico-comercială) Concentrat de cupru (pulbere)
Cantitate 600 tone
Condiții tehnice specifice (certificate calitate, etc) Compozitie: >99,8% cupru;
Specificații: -300 Mesh -200 Mesh;
Densitate (g/ml, 250C): 8,92;
Punct de topire: 1083,40C.
Condiții contractuale specifice (legislație locală, etc) Ambalare: pungi de plastic în cutii de lemn;
Certificat de analiză a mărfii SGS/Bureau Veritas pe cheltuiala vânzătorului;
Certificare ISO9001:2008.

SUEDIA –  interes colaborare potențiali furnizori de echipamente medicale. 

Compania suedeză Trust Care  este interesată intr-o colaborare cu potențiali furnizori de echipamente medicale. Compania comercializează dispozitive medicale pentru seniori/ persoane cu dizabilități și are momentan producția localizată în China și Taiwan. Compania acoperă 35 de țări din întreaga lume și intenționează să înceapă producția în Europa. Printre produsele din portofoliu se numără: trotinete electrice, scaune de baie, cârje, mobilier și mînere de pat. Compania caută un furnizor pentru produsul din anexa, cu specificațiile și schița aferente pentru o cantitate estimată de 5000 unități/an.
Compania caută un partener cu expertiză în producția de dispozitive din aluminiu, oțel, materiale plastice și cauciuc cu montaj propriu.
Datele de contact ale companiei Trust Care
Skrittgatan 8B
213 77 Malmo
Suedia Tel: +46 40 15 61 20
natasha@trustcare.se www.trustcare.se
Persoana de contact:
Natasha Bozic

TIRASPOL  Cerere de cooperare și parteneriat

În contextul actual, companii din Moldova intentioneaza să creeze noi parteneriate și acorduri.
În acest sens există interes de colaborare cu companii românești care produc, distribuie  produse lactate (cu accent pe exportul margarinei de cofetărie).

Relații suplimentare și sprijin
Ministerul Antreprenoriatului și Turismului
Departamentul Comerț Exterior
BPCE Sao Paulo
Cristian Bogdan Zîmbreșteanu
Ministru consilier
+55 11 987435726
cbz@dce.gov.ro
Companiile românești care pot furniza produsul pe piata spaniolă  sunt rugate să ia legătura cu reprezentantul BPCE Stockholm
din cadrul Ambasadei României în Regatul Suediei.
ANDREEA PETRUȘAN
Economic Counselor
Romanian Trade Office Stockholm
Östermalmsgatan 36
Box 26043
10041 Stockholm, Sweden
+46 73 580 28 21
andreea.petrusan@dce.gov.ro
Companiile românești care pot furniza produsele   sunt rugate să ia legătura cu Camera de Comerț și Industrie din Tiraspol.
International Trade Department (inc. Translation Agency)
Asistent pe relatii comerciale internationale CCIT  dna  Elena Alexei
+ 373 533 83040
uvs.tpp@gmail.com

Expoziția internațională GastroPan 2022

Expoziția internațională GastroPan 2022 1431 1068
CCI Brașov  invită companiile brașovene  să viziteze cea de-a 13-a ediție a expoziției internaționale GastroPan, care va avea în perioada 3-5 aprilie la complexul Lux Divina din Brașov.

Timp de 3 zile, companiile sunt așteptate cu o gamă largă de soluții și tehnologii, dar și cu demonstrații live susținute de specialiști premiați la cele mai mari competiții mondiale.

Prezența personalului tehnic și a inginerilor în spațiile rezervate de firmele expozante are menirea de a consilia brutării, cofetării, patiserii și bucătarii prezenți, precum și antreprenorii și managerii care caută soluții pentru afacerile pe care le conduc; având în același timp șansa de a testa utilaje și degusta produse.
Expoziția își propune un transfer de know-how dinspre cei care produc sau distribuie utilaje, tehnologii și echipamente, către cei interesați de achiziționarea lor pentru propriile afaceri. Sunt testate moduri de funcționare sau programe mai puțin cunoscute ale liniilor de producție ; sunt propuse noi rețete sau noi game de produse ce pot fi realizate cu ajutorul materiilor prime nou lansate.

Vă supunem atenției și standul delegației maghiare care reunește următoarele firme:

ABO HOLDING ZRT
Domeniul de activitate: Industria morăritului, prezenți cu 3 fabrici : grâu, porumb, produse din porumb extrudat, făină fără gluten /1 fabrică de producție furaje la  Satu Mare / fermă de creșterea porcilor
CAPRIOVUS KFT
Domeniul de activitate: ouă proaspete și prelucrate, pentru industria horeca, cofetarii
SOTIVA SEED KFT
Domeniul de activitate: Cultivare mac pentru industria alimentară (Slovacia și Ungaria), prelucrarea și prepararea produselor din mac, floare soarelui și porumb pentru popkorn
F&R PARTNER
Domeniul de activitate:produse de panificație ambalată
YUVA KFT
www.yuva.hu
Domeniul de activitate: sosuri reci pe baza de roșii și ardei, siropuri din fructe, paste făinoas
VIBLANCE HUNGARY KFT
Domeniul de activitate: producător de cereale, fructe confiate, oleaginoase
THYMOS HUNGARIA KFT
Domeniul de activitate: producător de condimente, mixuri si aditivi alimentare

Sectoarele expozitiei GastroPan 2022:
• Panificație-patiserie-morărit: utilaje, mobilier și echipamente pentru brutării; linii complete de panificație și patiserie; cuptoare de toate tipurile și tehnologiile; pungi, cutii, hârtie de ambalat, cadouri, ambalaje din hârtie și carton pentru industria alimentară; ingrediente; soluții software și hardware pentru brutării, patiserii; vitrine; autoutilitare; soluții de curățare și igienizare; design interior; tăvi, forme și alte ustensile etc.
• Cofetărie: mobilier, utilaje, echipamente, ustensile și accesorii pentru cofetării; gamă largă de ingrediente, arome pentru cofetărie, premixuri instant pentru umpluturi de cofetărie, umpluturi de fructe pentru cofetărie, creme preparate pentru cofetării, marțipan, frișcă, fondant etc.; ustensile și accesorii; ambalaje profesionale pentru cofetării; soluții software specializate pentru cofetării; ornamente pentru decorarea torturilor etc.
• Gelaterie: echipamente, consumablie pentru gelaterii; mașini de preparat înghețată; arome, esențe, coloranți, aditivi pentru gelaterie; variegato, topping, sisteme de stabilizare a înghețatei, bază pentru înghețată soft, siropuri pentru mașini de înghețată stradale, siropuri concentrate pentru dozatoare etc.
• HoReCa: mobilier și diferite echipamente pentru toate sectoarele din industria alimentară; frigidere profesionale, vitrine frigorifice, șoc freezer alimente, instalații și utilaje frigorifice; hote profesionale; specialități de ceaiuri din întreaga lume; soluții inovative pentru hoteluri, restaurante, fast food-uri care vor reduce costurile; produse fine de panificație congelate rapid, produse gastronomice; textile; energie electrică/gaze naturale etc.
• Cafea: espressoare, aparate de cafea, frappe; cafele și ceaiuri rare; soluții unice pentru cafeaua espresso etc.

Contact

info@gastropan.ro

0733 313 043

Eveniment de networking B2B cu parteneri din Bulgaria

Eveniment de networking B2B cu parteneri din Bulgaria 1428 1060
Camera de Comerț și Industrie Bulgaro-Româna oragnizează, în parteneriat cu EuShipments,  pentru prima dată un eveniment online B2B dedicat comerțului electronic între Bulgaria și România.

Prin acest evenimentul organizat în data de 14 aprilie 2022 se vor oferi producătorilor, retailerilor online și distribuitorilor din ambele țări oportunitatea de a întâlni companii din industriile conexe comerțului electronic – logistică, fintech, traduceri, servicii financiare și juridice, specialiști IT, agenții de marketing digital, agenții de resurse umane etc.

Companiile membre CCIBR vor participa gratuit la sesiunea de networking, după completarea formularului de  înregistrare de mai jos.

Companiile interesate de promovarea afacerii, produselor, serviciilor și care doresc să împărtășească experiențele proprii sau informații utile celorlalți participanți sunt rugați să consulte pachetul de sponsorizare de mai jos.

Contact

Camera de Comerț și Industrie Bulgaro-Română
str. Voyvodova nr. 12-14, Ruse, Bulgaria

info@brcci.eu

0745 644 577

Seminar de oportunități comerciale Mexic – România

Seminar de oportunități comerciale Mexic – România 952 709
Ambasada României în Mexic organizează un Seminar de oportunități comerciale Mexic – România .

Evenimentul se axează pe următoarele sectoare: auto, echipamente medicale, industria metalurgică, mase plastice, încălțăminte și îmbrăcăminte, tehnologie.

Principalele obiective ale seminarului sunt cunoașterea perspectivelor și potențialul exporturilor românești și mexicane, precum și certificările necesare pentru export și beneficiile rezultate din renegocierea Acordului de Liber Schimb între Uniunea Europeană și Mexic.

Contact

Direcția Relații Interne și ICC Romania

bcm@ccir.ro

021 319 18 85

Conferința PRIA Environment 2022

Conferința PRIA Environment 2022 1587 1182
 PRIAevents organizează conferința PRIA Environment 2022 în 12 aprilie 2022 – una dintre cele mai importante platforme de dezbateri despre cele mai semnificative teme de mediu.

În cadrul acestei ediții a conferinței Pria Environment aducem împreună companiile din domeniul mediului, producătorii, retailerii și autoritățile și ne concentrăm pe dezbaterea temelor esențiale de mediu precum: implementarea sistemului depozit – garanție, stadiul transpunerii Directivelor UE, industria și tranziția spre o economie verde, colectarea și reciclarea.

Pachete parteneriat pe care le propune conțin:

 Pachet Partener 1:

  • Discurs in cadrul conferinței online
  • Logo materialele evenimentului, la secțiunea Partener
  • Logo pe newsletter-urile trimise bazei de contacte ale  evenimentului
  • Logo pe pagina de Parteneri&Sponsori a site-ului evenimentului  www.priaevents.ro
  • Logo pe toate materialele evenimentului distribuite pe canalele social media – Facebook și LinkedIn (pre eveniment) și Youtube (post eveniment)
  • Comunicat de presă distinct înainte de evenimentul online cu anunțarea partenerului  si cu detalii despre produse la partenerii media
  • Comunicat de presă distinct înainte de evenimentul online cu anunțarea speaker-ului la partenerii media
  • Logo pe burtiera de pe LIVE-ul evenimentului – va sta permanent pe toata durata live-ului
  • Logo pe înregistrarea video cu momente relevante din cadrul conferinței online postată pe toate canalele evenimentului – mediile sociale , www.priaevents.ro  și www.priainfo.ro

Total pachet – 2250 euro+TVA (reducere de la 4750 euro)

Pachet Partener 2:

  • Logo materialele evenimentului, la secțiunea Partener
  • Logo pe newsletter-urile trimise bazei de contacte ale  evenimentului
  • Includere logo pe aplicația și toate materialele care apar in aplicația evenimentului online
  • Logo pe pagina de Parteneri&Sponsori a site-ului evenimentului  www.priaevents.ro
  • Comunicat de presă distinct înainte de evenimentul online cu anunțarea partenerului  si cu detalii despre produse la partenerii media
  • Logo pe burtiera de pe LIVE-ul evenimentului – va sta permanent pe toata durata live-ului
  • Logo pe înregistrarea video cu momente relevante din cadrul conferinței online postată pe toate canalele evenimentului – mediile sociale

Total pachet – 1750 euro+TVA (reducere de la 4750 euro)

Contact

Raluca Voivozeanu – Founder / CEO at PRIA

raluca.voivozeanu@priaevents.ro

0723 121 418

CCI Brașov susține mediul de afaceri brașovean în integrarea refugiaților din Ucraina

CCI Brașov susține mediul de afaceri brașovean în integrarea refugiaților din Ucraina 1130 841

Camera de Comerț și Industrie Brașov  împreună cu Primăria Brașov și AJOFM Brașov, își dorește să sprijine atât companiile brașovene care sunt în căutarea forței de muncă, cât și  cetățenii ucrainieni  care doresc să se integreze și să rămână la Brașov, pe termen mediu și lung și care doresc  un loc de muncă.

Camera de Comerț și Industrie Brașov, în calitate de reprezentant al intereselor mediului de afaceri brașovean, își dorește să identifice nevoile companiilor brașovene și să le coreleze cu competențele forței de muncă ucrainiene care se află în prezent la Brașov.

În acest sens, companiile brașovene care doresc să integreze refugiați sunt rugate să ne transmită locurile de muncă pe care le au disponibile pentru a crea o bază de date la care va avea acces forța de muncă ucraineană.

Conform datelor furnizate de Primăria Brașov, până în momentul de față la CATTIA (Centrul de Afaceri, Transfer Tehnologic și Incubator de Afaceri) au fost înregistrați peste 1200 de refugiati ucrainieni din care 75% și-au manifestat intenția de a rămâne la Brașov, de aceea integrarea pe termen mediu și lung este importantă de luat în considerare, cu atât mai mult cu cât în județul Brașov este nevoie de forță de muncă.

În perioada imediat următoare, vor fi abordate aspectele legislative și procedurile de angajare a cetățenilor ucrainieni și vor fi analizare oportunitățile concrete de angajare a acestora în zona Brașovului, astfel încât să se concretizeze printr-un matchmaking.

După începerea războiului din Ucraina, CCI Brașov s-a implicat într-o campanie umanitară de strângere de ajutoare  pentru a veni în sprijinul refugiaților din țara vecină și a ajutat în colectarea de materiale necesare :pături, produse de igienă, medicamente, cu excepția antibioticelor,  lapte praf,  scutece pentru copii, baterii,  fructe.  Toate acestea sunt posibile cu implicarea mediului de afaceri brașovean, companii membre sau nu ale C.C.I. Brașov.

CCI Brasov vă stă la dispoziție pentru orice informație suplimentară sau pentru stabilirea unei întâlniri pe acest subiect.

Contact

Alina Groșanu – Director  Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

0728 137 736

alina.grosanu@ccibv.ro

Andreea Ivașcu – Director  Departament Marketing & PR

0754 853 449

andreea.ivascu@ccibv.ro

Prima conferință regională cu tema „Cele mai bune practici anticorupție din S.U.A. – educație și prevenire”

Prima conferință regională cu tema „Cele mai bune practici anticorupție din S.U.A. – educație și prevenire” 1109 829
Camera de Comerț și Industrie Brașov împreună cu Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) și  Secția Comercială a Ambasadei S.U.A. la București, a organizat, în data de 17 martie 2022, Conferința „Cele mai bune practici anticorupție  – educație și prevenire”. Acest eveniment a avut ca subiect central corupția la nivelul mediului de afaceri și  mijloacele de combatere a practicilor neconforme în companii.

Domnul Silviu Costea, Președintele C.C.I. Brașov, gazda evenimentului a subliniat faptul că, deși în continuă scădere, tendința obținerii de avantaje suplimentare, chiar nelegitime, neconcurențiale, este prezentă în întreaga lume.

“Corupția, de cele mai multe ori, se manifestă între  două părți interesate. Din păcate, una din părți este din mediul de afaceri și știm că o  percepție de corupție poate distruge credibilitatea unui întreg sector economic sau regiune. Corupția la nivel înalt este tratată că o amenințare la adresa siguranței naționale și poate aduce mari deservicii  dezvoltării economice. Camerele de Comerț și Industrie din România construiesc o cultură de business transparentă și  legitimă, atât în relațiile comerciale,  în achiziții publice, cât și în accesarea de finanțări nerambursabile.  Brașovul este cel mai dezvoltat județ din regiune, cu diverse activități economice din domenii precum: automotiv, aeronautic,  farmaceutic, IT&C, industria alimentară și industria lemnului. Multe companii multinaționale care s-au stabilit și au investit aici, au venit pentru  multiplele noastre calități și competențe, semn al încrederii în afaceri curate”, a menționat dl. Silviu Costea, Președinte C.C.I. Brașov.

Discuțiile din cadrul evenimentului, la care au participat reprezentați ai instituțiilor publice și ai mediului de afaceri, au fost concentrate pe importanța educației și prevenirii, plecând de la modelele de succes de peste ocean, oferite de către Biroul Federal de Investigații – FBI pentru România și Moldova.

Domnul Thomas Hanson, Atașat Comercial al Ambasadei SUA la București, a apreciat buna colaborare cu Camera de Comerț și Industrie Brașov pentru organizarea primei conferințe regionale adresate mediului de afaceri local. Dl. Hanson a menționat că pentru diminuarea corupției este necesar să ne unim forțele, pentru a contracara amenințările globale la adresa securității noastre colective. Acest lucru se poate atinge prin promovarea și sprijinirea sistemelor și instituțiilor care se susțin reciproc și sunt lipsite de corupție. Este important să abordăm subiectul luptei împotriva corupției în mediul de afaceri global, deoarece pentru România și Statele Unite, aceste valori sunt esențiale pentru apartenența noastră comună la NATO.

„Pentru FBI combaterea fenomenului corupției rămâne o prioritate, deoarece acesta reprezintă o reală amenințare la nivel mondial.  În Statele Unite ale Americii, fenomenul  corupției generează pierderi anuale de miliarde de dolari. Pentru combaterea acestui fenomen nu este necesar numai să investigăm, ci și să oferim informații importante referitoare la pericolele și noile scheme de eludare a legii. Numai cooperând cu mediul de afaceri, prin coordonare  și educare putem să construim o adevărată reziliență împotriva acestui flagel. Ne propunem o bună cooperare în vederea construirii unor parteneriate solide între mediul de afaceri din România și mediul de afaceri din USA”, a susținut Șeful FBI pentru România și Moldova, Departamentul de Justiție al SUA.

The first regional conference – U.S. ANTI-CORRUPTION BEST PRACTICES – EDUCATION AND PREVENTION

Brașov Chamber of Commerce and Industry together with the Romanian Chamber of Commerce and Industry (CCIR) and the Commercial Section of the U.S. Embassy in Bucharest, organized, on March 17, 2022, the Conference U.S. ANTI-CORRUPTION BEST PRACTICES – EDUCATION AND PREVENTION. The central theme of this event was corruption at the level of the business environment and the means to combat non-compliant practices in companies.

Mr. Silviu Costea, President of the Brașov C.C.I., the host of the event, pointed out that, although in continuous decline, the tendency to obtain additional advantages, even illegitimate, non-competitive ones, is present all over the world.

”Corruption often manifests itself between two stakeholders. Unfortunately, one part is in the business environment and we know that a perception of corruption can destroy the credibility of an entire economic sector or region. High-level corruption is treated as a threat to national security and can be detrimental to economic development. The Chambers of Commerce and Industry in Romania build a transparent and legitimate business culture, both in trade relations, in public procurement and in accessing non-reimbursable financing. Brașov is the most developed county in the region, with various economic activities in fields such as: automotive, aeronautics, pharmaceuticals, IT&C, food industry and wood industry. Many multinational companies that have established and invested here have come for our many qualities and skills, a sign of confidence in clean business”, said Mr. Silviu Costea, President of C.C.I. Brasov.

The agenda of the event, which was attended by representatives of public institutions and the business community, focused on the importance of education and prevention, based on successful overseas models provided by the Federal Bureau of Investigation – FBI for Romania and Moldova.

Mr. Thomas Hanson, Commercial Attaché of the US Embassy in Bucharest, appreciated the good collaboration with the Brașov Chamber of Commerce and Industry for organizing the first regional conference addressed to the local business environment. Mr. Hanson noted that in order to reduce corruption, we need to join forces to counter global threats to our collective security. This can be achieved by promoting and supporting mutually supportive and non-corrupt systems and institutions. It is important to address the issue of the fight against corruption in the global business environment, because for Romania and the United States, these values ​​are essential for our common membership in NATO.

”For the FBI, fighting corruption remains a priority, because it is a real global threat. In the United States, the phenomenon of corruption generates annual losses of billions of dollars. To combat this phenomenon, it is not only necessary to investigate, but also to provide important information on the dangers and new schemes of circumvention. Only by cooperating with the business environment, through coordination and education, we can build true resilience against this scourge. We aim for good cooperation in order to build strong partnerships between the Romanian business environment and the US business environment”, said the Head of the FBI for Romania and Moldova, the US Department of Justice.

Contact

Andreea Ivașcu – Director Department Marketing & PR

andreea.ivascu@ccibv.ro