Camera de Comerț și Industrie Brașov

Împreună pentru afaceri de succes

Oportunități de afaceri internaționale

Oportunități de afaceri internaționale 1477 1182

Compania americană de consultanță în afaceri, PGC GROUP , intentionează să organizeze la Oradea, un seminar dedicat firmelor românești interesate de accesarea pieței SUA, prin oferirea de informații detaliate despre aceasta.

Cu această ocazie vor fi oferite o gamă largă de linii de servicii. Abordarea multidisciplinară, combinată cu experiența  globală și prezența pe teren a companiei, permite  depășirea complexității piețelor locale în beneficiul clienților. Grupul PGC este format din diverși experți în materie de comerț internațional, management de afaceri, drept, servicii de contabilitate, agenții de marketing și profesioniști credibili în industrie.

Data: 6 octombrie 2023; Locația: Oradea

Material primit prin amabilitatea domnului Razvan DUMITRESCU- Minister Counselor for Economic Affairs

Ambasada Românie în SUA
1607 23rd Street NW, Washington, DC 20008
Cell:      +1 202 8730063
Fax:      +1 202 2324748
E-mail:  washington.economic@mae.ro
Web:    http://washington.mae.ro

Miami Wholesale, Export, Import Trade Show Exhibition 2024

Miami Wholesale, Export, Import Trade Show Exhibition 2024 1477 1181

Ambasada României în SUA anunță  organizarea expoziției internaționale Miami Wholesale, Export, Import Trade Show Exhibition, care va avea loc la Miami, Florida în perioada 16-18 iulie 2024.

Lideri  din țări din întreaga lume, Statele Unite, Asia, Africa, Australia, Europa, America de Nord și de Sud și Caraibe se reunesc în Miami – „Capitala exportului/importului din America”, locul unde companiile se pot întâlni direct cu misiunile de comerț exterior din întreaga lume, delegații și asociații de export/import.

Vor avea loc conferințe gratuite business to business și oportunități de investiții prezentate de oficialul comercial al fiecărei țări.

Principalele sectoare cu ridicata, import, export cu produse multiple:
– Îmbrăcăminte și accesorii, mărfuri generale, încălțăminte;
-Decor și decorațiuni interioare, produse pentru ospitalitate, electronice de larg consum, celulare, produse și îmbrăcăminte pentru articole sportive, echipamente pentru exerciții și fitness, vin și băuturi, produse alimentare conservate și ambalate;
Articole de uz casnic: mobilier, covoare,  războaie de mână, produse din plastic și cauciuc, jucării, înfrumusețare, cosmetice și produse pentru păr, textile, noutăți, ochelari, electrocasnice și articole de bucătărie, lucrări de artă, lenjerie, îmbrăcăminte interioară, artizanat, produse pentru baie și bucătărie, cadouri, electronice de consum, lumini LED , în aer liber și camping, marfă generală, produse din hârtie, suveniruri, unelte ușoare, bijuterii, stil de viață;

Material primit prin amabilitatea domnului Razvan DUMITRESCU – Minister Counselor for Economic Affairs
Ambasada Romîniei în SUA
1607 23rd Street NW, Washington, DC 20008
Mobile:  +1 917 288 9174
E-mail:  washington.economic2@mae.ro
Web:    http://washington.mae.ro

Programul Regional Centru 2021-2027 – Investiții tehnologice în IMM-uri – Intervenția 1.4.1.

Programul Regional Centru 2021-2027 – Investiții tehnologice în IMM-uri – Intervenția 1.4.1. 1262 945


Camera de Comerț și Industrie Brașov anunță deschiderea apelului de proiect aferent PR Centru 2021-2027, ”O regiune competitivă prin inovare și întreprinderi dinamice pentru o economie inteligentă”, Intervenția 1.4.1 „Investiții tehnologice în IMM-uri” la data de 29.08.2023.

Perioada de depunere a proiectelor:
Data și ora de începere a depunerii de proiecte este 29.09.2023, ora 12:00.
Data și ora de închidere a depunerii de proiecte este 29.11.2023, ora 12:00.

Scopul programului de dezvoltare și modernizare tehnologică a IMM-urilor din Regiunea Centru, active în sectoarele regionale de specializare inteligentă, constă în facilitarea creșterii economice a regiunii prin intermediul încurajării și sprijinirii accesului IMM-urilor la tehnologii avansate și programe de formare specializate, precum și prin promovarea investițiilor productive în active fixe corporale și necorporale. Această inițiativă are drept obiectiv sporirea capacităților tehnologice ale IMM-urilor, pentru a le permite să concureze mai eficient și să gestioneze dezvoltarea de produse și servicii inovatoare, contribuind astfel la creșterea brută de capital și la susținerea locurilor de muncă în regiune.

Solicitanți eligibili:
Societățile sau societățile cooperative care, în conformitate cu Legea 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării IMM, se încadrează în categoria:

  • microîntreprinderilor din mediul urban – au mai puțin de 10 salariaţi şi realizează o cifră de afaceri anuală netă sau deţin active totale de până la 2 milioane euro, echivalent în lei;
  • întreprinderilor mici din mediul urban și rural – au între 10 și mai puțin de 50 salariaţi şi realizează o cifră de afaceri anuală netă sau deţin active totale de până la 10 milioane euro, echivalent în lei;
  • întreprinderilor mijlocii din mediul urban și rural – au între 50 și mai puțin de 250 salariaţi şi realizează o cifră de afaceri anuală netă de până la 50 milioane euro, echivalent în lei, sau deţin active totale care nu depăşesc echivalentul în lei a 43 milioane euro.

Alocarea financiară corespunzătoare acestui apel este de 81.016.706 euro, din care sprijin FEDR 68.864.200 euro și 12.152.506 euro finanțare de la bugetul de stat.

 Valoarea finanțării nerambursabile aferente proiectului:

  • Valoare minimă eligibilă a finanțării nerambursabile solicitate: 250.000 euro;
  • Valoarea maximă eligibilă a finanțării nerambursabile solicitate: 1.500.000 euro.

Cheltuieli eligibile:

  • Cheltuieli pentru obținerea și amenajarea terenului;
  • Cheltuieli pentru asigurarea utilităților necesare obiectivului de investiții;
  • Cheltuieli pentru proiectare și asistență tehnică;
  • Cheltuieli pentru investiția de bază;
  • Alte cheltuieli (aferente proiectelor cu lucrări);
  • Cheltuielile de informare și publicitate;
  • Cheltuielile cu activitatea de audit financiar extern;
  • Cheltuieli de instruire și cooperare teritorială.

Sprijinul public nerambursabil:

Pentru cheltuielile eligibile finanțate prin ajutor de minimis, în cadrul acestui apel de proiecte intensitatea ajutorului de minimis este de 100%.

Solicitanții de finanţare vor respecta intensitatea maximă admisă conform ratelor de cofinanţare aplicabile cheltuielilor eligibile după cum urmează:

Pragul de excelență este de minim 80 de puncte. Proiectele care au obținut acest prag și care se încadrează în alocarea financiară vor intra direct în etapa de contractare, în ordinea depunerii cererilor de finanțare.

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Consultantă format dintr-o echipă de specialiști cu o experiență de peste 18 ani, oferă servicii de consultanță și asistență societăților interesate în scopul identificării celei mai potrivite surse de finantare, luând în considerare programele de actualitate și domeniul de interes al clientului.

Contact: Attila Szekely | Director Departamentul de Consultanță
E-mail : attila.szekely@ccibv.ro
Telefon 0268 547 084

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 04.09.2023-15.09.2023

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 04.09.2023-15.09.2023 1934 1441

Departamentul Formare Profesională și Învățământ Dual  face înscrieri în perioada 04.09.2023-15.09.2023, pentru următoarele programe de formare profesională:

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Formare Profesională și Învătământ Dual, a oferit până în prezent cursuri de formare profesionlă la peste 25.000 de persoane. Acestea au beneficiat de experiența de peste 25 de ani a echipei și de profesionalismul celor 120 de formatori cu care colaboram.

Așteptăm cu drag înscrierile persoanelor interesate de aceste cursuri.

Contact

Manuela Lăcătuș

Departament Formare Profesională și Învățământ Dual

manuela.lacatus@ccibv.ro

0728 137 725

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 23.08.2023 – 29.08.2023

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 23.08.2023 – 29.08.2023 1934 1446

Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I în intervalul:

23.08.2023 – 29.08.2023
 

● Ordin nr. 1760 emis de A.V.R. pentru aprobarea Normelor tehnice privind înregistrarea în scopuri vamale a operatorilor economici şi a altor persoane (M.O. nr. 763/23.08.2023)
 
● Ordin nr. 2591 emis de M.S. pentru modificarea şi completarea anexei la Ordinul ministrului sănătăţii nr. 2.300/2023 privind aprobarea Ghidului de finanţare pentru investiţia specifică: I3.1 – Redimensionare, standardizare şi optimizare a Platformei informatice din asigurările de sănătate (PIAS) din cadrul pilonului II: Transformare digitală – componenta 7: Transformare digitală, investiţia: I3. Realizarea sistemului de eHealth şi telemedicină (M.O. nr. 763/23.08.2023)
 
● Ordin nr. 20689 emis de M.F.E.T.S. pentru modificarea Ghidului specific – Condiţii de accesare a fondurilor europene aferente Planului naţional de redresare şi rezilienţă în cadrul apelului de proiecte PNRR/2022/C13/I1, componenta 13 – Reforme sociale, investiţia I1 – Crearea unei reţele de centre de zi pentru copiii expuşi riscului de a fi separaţi de familie, aprobat prin Ordinul ministrului familiei, tineretului şi egalităţii de şanse nr. 20.898/2022 (M.O. nr. 767/24.08.2023)
 
● O.G. nr. 33 privind prorogarea unor termene în domeniul urbanismului şi al construcţiilor (M.O. 769/24.08.2023)

Întocmit, Consilier juridic, Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

Oportunitate prezență românească la Florida International Trade and Cultural Expo

Oportunitate prezență românească la Florida International Trade and Cultural Expo 1477 1182

Ambasada României în SUA anunță  organizarea Florida International Trade and Cultural Expo, ce va avea loc în Statele Unite ale Americii în Florida.

Evenimentul este organizat de  Broward County într-o colaborare cu agențiile de dezvoltare economica din sudul Floridei, un eveniment de afaceri care atrage  companii si oficiali guvernamentali din peste 60 de tari.

Această ocazie este o oportunitate remarcabila pentru companiile din Romaniana de a se conecta, nu numai cu companii locale din Broward County dar si la nivel global.

Conferința va aborda teme de interes major, precum economic development la nivel mondial, investițiile străine directe (FDI), life sciences, Innovation and Tech  și schimburi culturale

Contact: Bogdan LUPAS – Minister Counselor – Trade Office
Ambasada Romîniei în SUA
1607 23rd Street NW, Washington, DC 20008
Mobile:  +1 917 288 9174
E-mail:  washington.economic2@mae.ro
Web:    http://washington.mae.ro

Aeroponix Robotics, compania care a dezvoltat primul sistem aeroponic din Romania

Aeroponix Robotics, compania care a dezvoltat primul sistem aeroponic din Romania 1710 813


Urăm bun venit în comunitatea membrilor Camerei de Comerț și Industrie  Brașov  societății Aeroponix Robotics, companie care a dezvoltat primul sistem aeroponic din Romania.

Sistemul de aeroponie pune în funcțiune aerul pentru a produce recolte. Este vorba despre creșterea plantelor într-un mediu fără sol, cu rădăcinile suspendate în aer, peste care apa încarcată cu nutrienți este pulverizată periodic.

Aeroponix este un sistem de cultivare verticală ecologic, ușor de utilizat și accesibil, care oferă microplante organice cu creștere rapidă pe tot parcursul anului, în mai puțin de 2 metri pătrați.

Să schimbăm lumea!  Peste 85% din consumul mondial de apă dulce este în irigare. Agricultura tradițională generează deșeuri uriașe, poluare și are o amprentă mare de carbon. Tehnologia aeroponică poate schimba asta.

Sistemul vertical aeroponic contribuie la conservarea planetei în timp ce ofera microverduri intens aromate, bogate în nutrienți, proaspete în fiecare zi a anului. Este simplu și accesibil atât pentru gospodării și birouri, cât și pentru domeniul HORECA.

Contact:Stefan Arsene
telefon: 0748 920 624
http://aeroponix.ro/
https://www.facebook.com/AeroponixRobotics

Oportunități de afaceri internaționale

Oportunități de afaceri internaționale 1287 962

SPANIA

Companie spaniolă distribuitor de articole din piele
Produsul solicitat :Piei brute de cap de vacă
Cantitate: Se va stabili de către părți
Condiții tehnice specifice (certificări,standarde, etc.):Uscate la soare sau proaspăt sărate, pentru tăbăcit.
Cod HS: 410190 – Piei brute de bovine (inclusiv de bivoli) sau de cabaline (proaspete sau sărate, uscate sau altfel
conservate, dar netăbăcite, îmbrăcate în pergament saualtfel prelucrate), fie că sunt sau nu răzuite sau despicate.
Condiții contractuale specifice (legislațielocala, etc): Se vor stabili de către părți
Condiții de livrare/transport: 2 containere/ lunar
Condiții de plată :Se vor stabili de către părți
Date suplimentare: Compania spaniolă este interesată de contacte cu producători/ distribuitori / exportatori români.
Companiile românești care pot furniza produsul sus-menționat sunt rugate să ia legătura cu Biroul de Promovare Comercială și Economică din cadrul Ambasadei României la Madrid:
• Tel.: +34-913.45.45.53
• E-mail: madrid.economic@mae.ro
• Adresa: Avda. de Alfonso XIII, nr. 157, 28016 Madrid, Spania

Material primit prin amabilitatea Biroului de Promovare Comercială și Economică din cadrul Ambasadei României la Madrid:
• Tel.: +34-913.45.45.53
• E-mail: madrid.economic@mae.ro
• Adresa: Avda. de Alfonso XIII, nr. 157, 28016 Madrid, Spania

Considerații economice, județul Braşov, anul 2022

Considerații economice, județul Braşov, anul 2022 1197 901


Într-un context macroeconomic complex, într- un an marcat de război, inflație și criză energetică, principalii indicatori economici , în județul Brașov, au înregistrat creșteri în anul 2022.

30.132 de agenți economici brașoveni au depus bilanţul aferent anului 2022 până la data de 31.07.2023.
Numarul acestora a crescut cu 5% fata de anul precedent.

STRUCTURA NUMĂRULUI DE COMPANII

De remarcat este faptul că ponderea sectoarelor a rămas aceeași ca și în anul 2021.

73% din totalul agentilor economici activează în Servicii și Comerț & Turism.

Doar 9% dintre companii activează în domeniul Industrie.

STRUCTURA CIFREI DE AFACERI

Cifra de afaceri realizată în anul 2022 a fost, în prețuri curente, de 72 miliarde lei (echivalentul a 14,6 miliarde €) cu 17% mai mare decât cea realizată în 2021.

Sectorul de activitate cu cea mai mare progresie în anul 2022 față de anul 2021 este CERCETARE-DEZVOLTARE ȘI HIGH-TECH, care a înregistrat o cifră de afaceri de 2,3 miliarde lei, în creștere cu 32% față de 2021.

Sectorul care a înregistrat cea mai mare cifră de afaceri în anul 2022, în valoare de 28 miliarde lei și cu o progresie de 15% față de 2021 este sectorul INDUSTRIE, urmat de COMERȚ ȘI TURISM cu o cifră de afaceri de 24,3 miliarde lei și o progresie de 15% față de anul 2021.

Domeniul CONSTRUCȚII a înregistrat o cifră de afaceri de 4,9 miliarde lei cu o progresie de 28%, sectorul SERVICII a obținut o cifră de afaceri de 11 miliarde lei, în creștere cu 15% față de anul 2021, iar AGRICULTURA, SILVICULTURA, PESCUIT a realizat o cifră de afaceri de 1,5 miliarde lei în creștere cu 23% , comparativ cu anul 2021.

 Sectorul cu cea mai mare contributie în realizarea cifrei de afaceri este INDUSTRIA39% din CA, deși în acest sector activează doar 9% din numărul total de agenți economici.

Evoluția cifrei de afaceri pe principalele sectoare de activitate în perioada 2019- 2022 este reflectată în graficul de mai jos:

STRUCTURA NUMĂRULUI DE SALARIAȚI

Numărul total al salariaţilor agenților economici cu sediile sociale în județul Brașov a fost de 147.386 persoane, cu o crestere de 3% față de anul 2022.

Repartizarea salariaților pe principalele domenii de activitate este următoarea:

CLASAMENTUL DOMENIILOR PRINCIPALE FUNCȚIE DE PRODUCTIVITATE

În anul 2022 sectorul INDUSTRIE a avut 50177 slariați (34%), urmat de SERVICII cu 39423 salariați (27%), COMERT ȘI TURISM cu 34848 salariați (24%), CONSTRUCȚII cu 14754 (10%), AGRICULTURA, SILVICULTURA PESCUIT cu 2794 salariati (2%), CERCETARE-DEZVOLTARE SI HIGH-TECH cu 5390 salariati (4%).

Numărul salariaților este în creștere cu 3% față de anul 2021, însă este departe de nivelul atins înainte de pandemie (147.386 salariați în 2022 versus 153.168 in 2019). Singurele sectoare care au depășit nivelul din 2019 sunt Cercetare-dezvoltare&High Tech și Construcții).

Productivitatea medie a anului 2022 a înregistrat valoarea de 490 mii lei/ salariat , cu 14 % mai mare comparativ cu anul 2021.

Cel mai productiv domeniu de activitate este COMERT SI TURISM, cu 697.637 lei/ angajat, urmat de INDUSTRIE– 557.325 lei/ angajat, AGRICULTURA, SILVICULTURA, PESCUIT– 534.315 lei, CERCETARE-DEZVOLTARE SI HIGH-TECH 428.989 lei/ angajat, CONSTRUCTII 332.341 lei/ angajat și SERVICII 288.610 lei/angajat.

PROFITUL DIN EXPLOATARE

În ceea ce priveste profitul din exploatare în anul 2022, companiile brașovene au realizat un profit din exploatare în valoare totală de 6 miliarde lei, cu o creștere de 19% față de anul 2021.

Cel mai profitabil domeniu de activitate, în anul 2022, este domeniul SERVICII, care a realizat 32 % din profitul din exploatare înregistrat de companiile brașovene, urmat de AGRICULTURA, SILVICULTURA, PESCUIT un domeniu foarte profitabil, cu o pondere de 30% în profitul total realizat de județ, deși contribuția Agriculturii la cifra de afaceri este de doar 2%.

Exporturile FOB realizate au fost în valoare de 4.252,6 milioane euro, iar importurile CIF au fost de 4.016,6 milioane euro. Comparativ cu anul 2021 valoarea exporturilor a crescut cu 17,1%, iar valoarea importurilor a crescut cu 14,8%.

S-a înregistrat excedent comercial FOB-CIF in valoare de 236,0 milioane euro, iar în anul 2021 s-a înregistrat excedent comercial în valoare de 131,6 milioane euro.

Ponderea principală în structura pe produse a exporturilor din judeţul Braşov o deţin maşinile, aparatele şi echipamentele electrice; aparatele de înregistrat sau de reprodus sunetul şi imaginile (40,4%), mijloacele de transport (24,7%) și metale comune (14,5%).

PROGRAME DE FINANȚARE MULTIANUALE – MICROINDUSTRIALIZARE ȘI COMERȚ-SERVICII 2023

PROGRAME DE FINANȚARE MULTIANUALE – MICROINDUSTRIALIZARE ȘI COMERȚ-SERVICII 2023 1481 1184

Camera de Comerț și Industrie Brașov anunță lansarea în consultare publică a programelor de Microindustrializare și Comerț-Servicii 2023. Programele sunt în consultare publică până la data de 28.08.2023. Microîntreprinderile și firmele mici și mijlocii (IMM) din România vor putea obține ajutor de maxim 500.000 lei fiecare.

Dispoziții generale:
În anul 2023, programul Microindustrializarea va avea buget de 85 de milioane de lei, iar programul Comerț-Servicii, 74,5 milioane de lei. Se estimează că vor fi finanțate 170 de microîntreprinderi și firme mici și mijlocii (IMM) prin programul de Microindustrializare și 149 prin schema Comerț-Servicii.

Valoarea unei finanțări acordate va fi de maxim 500.000 lei, dar nu mai mult de 50% din valoarea cheltuielilor eligibile aferente unui credit de investiții contractat de la o bancă parteneră. Valoarea creditului de investiții solicitat prin program nu poate fi mai mica de 250.000 lei.

Condiții de eligibilitate a beneficiarilor:
Firmele beneficiare ale ajutoarelor de minimis vor trebui să respecte o serie de condiții:

  • să fie înregistrate conform Legii nr. 31/1990 privind societățile sau în baza Legii nr.1/2005 privind organizarea și funcționarea cooperației sau în baza Ordonanței de Urgență a Guvernului României nr. 6/2011 pentru stimularea înființării și dezvoltării microîntreprinderilor de către întreprinzătorii debutanți în afaceri;
  • sunt microîntreprinderi, întreprinderi mici sau mijlocii (au până la 249 de angajați și o cifră de afaceri anuală netă de până la 50 milioane euro);
  • sunt înființate cel târziu la data de 31.12.2020;
  • persoanele care au calitatea de asociaţi sau acţionari și care deţin mai multe societăţi nu pot aplica în cadrul prezentului program decât cu o singură societate;
  • nu au datorii la bugetul general consolidate la momentul semnării acordului de finanțare.

Cheltuieli eligibile:

  • echipamente tehnologice sub forma activelor corporale din categoria mijloacelor fixe descries în grypele 2.1, 2.2. și 2.3. din H.G. 2139/2004;
  • echipamente/tehnologii/soluții/sisteme specifice pentru eficientizarea energetică a activității pentru care solicită finanțare (exemple de echipamente specific: generatoare de energie, boilere industriale de înaltă eficiență, compresoare de aer, pompe, sisteme de ventilație, inclusive lucrări de eficientizare energetică a spațiilor de producție aflate în proprietatea societății aplicante;
  • tehnologii / echipamente / sisteme / soluții / servicii, etc. de colectare, reciclare, reutilizare a deșeurilor industriale;
  • autoutilitare și autovehicule cu destinație specială, cu excepția tuturor vehiculelor simbol G, conform Ordinului MLPTL 211/2003 cu modificările și completările ulterioare;
  • două plăcuțe informative obligatorii, sub sancțiunea neacordării AFN.

Microindustrializare 2023 – Domenii CAEN eligibile propuse:

  • industria alimentară;
  • fabricarea băuturilor: eligibil doar codul CAEN 1107 – Producția de băuturi răcoritoare nealcoolice;
  • producția de ape minerale și alte ape îmbuteliate;
  • fabricarea produselor textile;
  • fabricarea articolelor de îmbrăcăminte;
  • fabăcirea şi finisarea pieilor; fabricarea articolelor de voiaj şi marochinărie, harnaşamentelor şi încălţămintei; prepararea şi vopsirea blănurilor;
  • prelucrarea lemnului, fabricarea produselor din lemn şi plută, cu excepţia mobilei; fabricarea articolelor din paie şi din alte materiale vegetale împletite;
  • fabricarea hârtiei şi a produselor din hârtie;
  • tipărirea ziarelor;
  • alte activitati de tipărire n.c.a.;
  • fabricarea substanțelor și produselor chimice cu excepția 2011, 2051, 2053, 2059.
  • fabricarea produselor farmaceutice de bază și a preparatelor farmaceutice;
  • fabricarea produselor din cauciuc şi mase plastice;
  • fabricarea altor produse din minerale nemetalice;
  • industria metalurgică;
  • industria construcţiilor metalice şi a produselor din metal, exclusiv maşini utilaje şi instalaţii – cu excepţia societăţilor care desfăşoară activităţi pe codurile CAEN aferente grupei 254 Fabricarea armamentului şi muniţiei;
  • fabricarea calculatoarelor şi a produselor electronice şi optice;
  • fabricarea echipamentelor electrice;
  • fabricarea de maşini, utilaje şi echipamente n.c.a.;
  • fabricarea autovehiculelor de transport rutier, a remorcilor și semiremorcilor;
  • fabricarea altor mijloace de transport cu excepția 3040;
  • fabricarea de mobilă;
  • alte activităţi industriale n.c.a.

Comerț-Servicii 2023 – Domenii CAEN eligibile propuse:

  • tipărire și reproducerea pe suporți a înregistrărilor
  • repararea, întreținerea și instalarea mașinilor și echipamentelor
  • captarea, tratarea și distribuția apei
  • colectarea și epurarea apelor uzate
  • colectarea, tratarea și eliminarea deșeurilor; activități de recuperare a materialelor reciclabile   
  • activități și servicii de decontaminare
  • lucrări de geniu civil
  • lucrări speciale de construcții
  • comerț cu ridicata și cu amănuntul, întreținerea și repararea autovehiculelor și a motocicletelor   
  • comerț cu ridicata cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete
  • comerț cu amănuntul, cu excepția autovehiculelor și motocicletelor
  • transporturi terestre și transporturi prin conducte
  • transporturi pe apă
  • transporturi aeriene
  • depozitare și activități auxiliare pentru transporturi
  • activități de poștă și de curier
  • hoteluri și alte facilități de cazare
  • restaurante și alte activități de servicii de alimentație
  • activități de editare
  • activități de producție cinematografică, video și de programe de televiziune; înregistrări audio și activități de editare muzicală
  • activități de difuzare și transmitere de programe
  • telecomunicații
  • activități de servicii în tehnologia informației
  • activități de asigurări, reasigurări și ale fondurilor de pensii (cu excepția celor din sistemul public de asigurări sociale)   
  • activități auxiliare pentru intermedieri financiare, activități de asigurare și fonduri de pensii
  • tranzacții imobiliare
  • activități juridice și de contabilitate
  • activități ale direcțiilor (centralelor), birourilor administrative centralizate; activități de management și de consultanță în management
  • activități de arhitectură și inginerie; activități de testări și analiză tehnică
  • cercetare-dezvoltare
  • publicitate și activități de studiere a pieței
  • activități veterinare
  • activități de închiriere și leasing
  • activități de servicii privind forța de muncă
  • activități de investigații și protecție
  • activități de peisagistică și servicii pentru clădiri
  • activități de secretariat, servicii suport și alte activități de servicii prestate în principal întreprinderilor   
  • învățământ
  • servicii combinate de îngrijire medicală și asistență socială, cu cazare
  • activități de asistență socială, fără cazare
  • activități de creație și interpretare artistică
  • activități ale bibliotecilor, arhivelor, muzeelor și alte activități culturale
  • activități sportive, recreative și distractive
  • reparații de calculatoare, de articole personale și de uz gospodăresc
  • alte activități de servicii
  • activități ale gospodăriilor private în calitate de angajator de personal casnic

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Consultantă format dintr-o echipă de specialiști cu o experiență de peste 18 ani, oferă servicii de consultanță și asistență societăților interesate în scopul identificării celei mai potrivite surse de finantare, luând în considerare programele de actualitate și domeniul de interes al clientului.

Contact: Attila Szekely | Director Departamentul de Consultanță
E-mail : attila.szekely@ccibv.ro
Telefon 0268 547 084