Camera de Comerț și Industrie Brașov

Împreună pentru afaceri de succes

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 2560 1090

Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I   în intervalul 29.12.2021 – 11.01.2022

● Lege nr. 314 privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 184/2020 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 121/2014 privind eficienţa energetică (M.O. nr. 1240/29.12.2021),
 
● Lege nr. 315 privind modificarea şi completarea Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative (M.O. nr. 1240/29.12.2021),
 
●  Ordin nr. 1582/1337/1986 emis de M.F./M.E./M.D.L.P.A.pentru stabilirea procedurii privind acordarea subvenţiei prevăzute la art. III alin. (1) din Legea nr. 259/2021 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 118/2021 privind stabilirea unei scheme de compensare pentru consumul de energie electrică şi gaze naturale pentru sezonul rece 2021 – 2022, precum şi pentru completarea Ordonanţei Guvernului nr. 27/1996 privind acordarea de facilităţi persoanelor care domiciliază sau lucrează în unele localităţi din Munţii Apuseni şi în Rezervaţia Biosferei „Delta Dunării” (M.O. nr. 1241/29.12.2021),
 
●  Lege nr. 322 pentru completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal (M.O. nr. 1245/30.12.2021),
 
●  O.U.G. nr. 140 privind anumite aspecte referitoare la contractele de vânzare de bunuri (M.O. nr. 1245/30.12.2021),
 
●  Ordin nr. 2961, emis de M.F privind modificarea anexei la Ordinul ministrului sănătăţii nr. 487/2020 pentru aprobarea protocolului de tratament al infecţiei cu virusul SARS – CoV – 2 (M.O. nr. 1246/30.12.2021),
 
●  O.U.G. nr. 141 privind anumite aspecte referitoare la contractele de furnizare de conţinut digital şi de servicii digitale (M.O. nr. 1248/30.12.2021),
 
●  O.U.G. nr. 142 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 110/2017 privind Programul de susţinere a întreprinderilor mici şi mijlocii şi a întreprinderilor mici cu capitalizare de piaţă medie – IMM INVEST ROMÂNIA, pentru modificarea Schemei de ajutor de stat pentru susţinerea activităţii IMM-urilor în contextul crizei economice generate de pandemia COVID – 19, aprobată prin art. II din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 42/2020, pentru modificarea art. III din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 16/2021 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 110/2017 privind Programul de susţinere a întreprinderilor mici şi mijlocii şi a întreprinderilor mici cu capitalizare de piaţă medie – IMM INVEST ROMÂNIA, precum şi pentru modificarea şi completarea Schemei de ajutor de stat pentru susţinerea activităţii IMM-urilor în contextul crizei economice generate de pandemia COVID – 19, aprobată prin art. II din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 42/2020, precum şi pentru modificarea art. 164 alin. (21) şi (22) din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii (M.O. nr. 1249/30.12.2021),
 
●  Hotărâre nr. 1310 privind modificarea Hotărârii Guvernului nr. 583/2015 pentru aprobarea Planului naţional de cercetare – dezvoltare şi inovare pentru perioada 2015 – 2020 (PNCDI III) (M.O. nr. 1254/30.12.2021),
 
●  Lege nr. 320 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 312/2015 privind redresarea şi rezoluţia instituţiilor de credit şi a firmelor de investiţii, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative în domeniul financiar (M.O. nr. 1256/31.12.2021),
 
●  O.U.G. nr. 143 pentru modificarea şi completarea Legii energiei electrice şi a gazelor naturale nr. 123/2012, precum şi pentru modificarea unor acte normative (M.O. nr. 1259/31.12.2021),
 
●  Ordin nr 2127 emis de M.F. pentru aprobarea modelului, conţinutului, modalităţii de depunere şi de gestionare a formularului 212 „Declaraţie unică privind impozitul pe venit şi contribuţiile sociale datorate de persoanele fizice” (M.O. nr. 10/05.01.2022),
 
●  Ordin nr. 5856 emis de M.E. privind aprobarea Procedurilor de înscriere a organizaţiilor furnizoare de educaţie, care organizează şi desfăşoară, pe teritoriul României, activităţi de învăţământ corespunzătoare unui sistem educaţional din altă ţară, în Registrul special al organizaţiilor furnizoare de educaţie care organizează şi desfăşoară, pe teritoriul României, activităţi de învăţământ corespunzătoare unui sistem educaţional din altă ţară şi de recunoaştere a studiilor efectuate de elevii şcolarizaţi în cadrul acestor unităţi de învăţământ, precum şi pentru aprobarea unor formulare (M.O. nr. 14/05.01.2022),
 
●  Hotărâre nr. 34  privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 8 ianuarie 2022, precum și stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19 (M.O. nr. 18/06.01. 2022),
 
●  Ordin nr. 370 emis de Oficiul Național pentru Jocuri de Noroc pentru aprobarea Instrucţiunilor privind prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului în domeniul jocurilor de noroc din România (M.O. nr. 21/07.01. 2022),
 
●  Lege nr. 6 pentru modificarea art. 3 alin. (3) din Legea cooperaţiei agricole nr. 566/2004 (M.O. nr. 23/07.01. 2022),
 
●  Lege nr. 12 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 159/2020 privind finanţarea întreprinderilor mici şi mijlocii şi domeniului HORECA pentru instalarea sistemelor de panouri fotovoltaice pentru producerea de energie electrică cu o putere instalată cuprinsă între 27 kWp şi 100 kWp necesară consumului propriu şi livrarea surplusului în Sistemul energetic naţional, precum şi a staţiilor de reîncărcare de 22 kW pentru vehicule electrice şi electrice hibrid plug – in, prin Programul de finanţare „ELECTRIC UP”(M.O. nr. 25/07.01. 2022),
 
●  Ordin nr. 30/1 emis de M.S și M.A.I. privind instituirea obligativităţii purtării măştii de protecţie, a triajului epidemiologie şi dezinfectarea obligatorie a mâinilor pentru prevenirea contaminării cu virusul SARS – CoV – 2 pe durata stării de alertă (M.O. nr. 25/07.01.2022),
 
●  Ordin nr. 31 emis de M.S. pentru modificarea Ordinului ministrului sănătăţii nr. 1.309/2020 privind modalitatea de aplicare a măsurilor de prevenire şi limitare a îmbolnăvirilor cu SARS – CoV – 2 (M.O. nr. 26/09.01. 2022),
 
●  Ordin nr. 11 emis de M.F. pentru aprobarea unor proceduri de colectare a creanţelor bugetare reprezentând TVA datorată de contribuabilii care aplică regimurile speciale prevăzute de art. 314, 315 şi 3152 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal (M.O. nr. 26/27.01. 2022),
 
●  Ordin nr. 10 emis de M.F. privind stabilirea produselor cu risc fiscal ridicat, comercializate în relaţia B2B (M.O. nr. 27/10.01. 2022),
 
●  Ordin nr. 10 emis de M.I.P.E. privind modificarea Schemei de ajutor de minimis VIITOR PENTRU TINERII NEETs I, aferentă Programului operaţional Capital uman 2014 – 2020, axa prioritară 1 „Iniţiativa Locuri de muncă pentru tineri”, obiectivul specific 1.1 „Creşterea ocupării tinerilor NEETs şomeri cu vârsta între 16 – 29 ani, înregistraţi la Serviciul Public de Ocupare, cu rezidenţa în regiunile eligibile” şi obiectivul specific 1.2 „Îmbunătăţirea nivelului de competenţe, inclusiv prin evaluarea şi certificarea competenţelor dobândite în sistem non – formal şi informal al tinerilor NEETs şomeri cu vârsta între 16 – 29 ani, înregistraţi la Serviciul Public de Ocupare, cu rezidenţa în regiunile eligibile”, aprobată prin Ordinul ministrului fondurilor europene nr. 1.200/2020 (M.O. nr. 28/10.01. 2022),
 
●  Ordin nr. 1592 emis de M.F. pentru modificarea şi completarea reglementărilor contabile aplicabile operatorilor economici (M.O. nr. 28/10.01. 2022),
 
●  Hotărâre nr. 1315 pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 1.048/2006 privind cerinţele minime de securitate şi sănătate pentru utilizarea de către lucrători a echipamentelor individuale de protecţie la locul de muncă (M.O. nr. 32 din 11.01.2022).

Întocmit, Consilier juridic Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

Oportunități de afaceri din ROMÂNIA

Oportunități de afaceri din ROMÂNIA 1665 833

Camera de Comerț și Industrie Bistrița ne informează cu privire la oferta de vânzare a unei fabrici de mobilă din județul Mureș.

Producător de mobilier în activitate, cu contracte externe având o  vechime de 30 ani în fabricarea mobilierului din lemn masiv  și panouri furniruite concepute în stil clasic și modern,  cu tehnologie adaptabilă pentru componente de mobilier,  situată în  zona industrială din Ungheni  în apropierea   aeroportului  Transilvania (aprox 3 km),   complet utilată și funcțională, având 52 de angajați (39 direct productivi) și o structură ierarhică bine definită,  echipă de lucru cu experiență peste 20 de ani în domeniu:

– cifra afaceri anuală de 1.150.000 euro

– comenzi ferme cu clientelă formată și dorință în extinderea modelelor ;

Fabrica deține propriul spațiu de productie:  hale de producție,  spațiu birouri, spațiu depozitare pentru materie primă, uscător material lemnos;  secție vopsire-lăcuire, spațiu depozitare produse finite;  precum și propriile echipamente și utilaje:

– teren intravilan în  suprafață de 9804 mp,  având un grad de ocupare de 30%-2500 mp.

– camere uscare marca Baschild – capacitate uscare 150 mc.

– uscător în vid- capacitate 6 mc.

– uscator Seba- capacitate 50 mc.

Din motive de sănătate a proprietarului majoritar, oferă spre vânzare, întregul patrimoniu activ și pasiv al societății.

Contact

Tatar Daniela – Director economic

0728 873 717

Curs online – Aspecte de noutate în domeniul protecției datelor cu caracter personal – GDPR

Curs online – Aspecte de noutate în domeniul protecției datelor cu caracter personal – GDPR 3144 906

Camera de Comerț și Industrie Brașov organizează cursul online – Aspecte de noutate în domeniul protecției datelor cu caracter personal – GDPR  în data de 26 ianuarie 2022 în intervalul orar 09:30-15:30.

Considerând ca datele personale reprezintă informatii esențiale pe care toate organizațiile ar trebui sa le protejeze, o astfel de reglementare va ajuta la instituirea unor proceduri și controale adecvate pentru a preveni încălcarea securitătii informațiilor.

Acest curs (pe lângă aspectul practic) reprezintă dovada îndeplinirii obligației legale de formare continuă a responsabililor cu protecția datelor desemați la nivelul instituțiilor, precum și a operatorilor privați (acolo unde există obligația legală potrivit GDPR).

Cursul se adresează atât responsabililor cu protecția datelor, cât și personalului care prelucrează date cu caracter personal la nivelul operatorului (specialiști din departamentul de resurse umane, din zona protecției muncii, departamentelor de contabilitate, juridic, marketing, vânzări și comerț online, medici, notari, contabili autorizați, funcționarii publici din entitățile unde se eliberează și, după caz, prelucrează documente de identitate sau alte date cu caracter personal).

În cadrul cursului Aspecte de noutate în domeniul protecției datelor cu caracter personal – GDPR vor fi abordate următoarele aspecte:

1. Evoluții legislative în materia protecției datelor cu caracter personal
2. Drepturile persoanei vizate
3. Proceduri și documente utilizate la nivelul operatorului
4. Bune practici în domeniul protecției datelor cu caracter personal
5. Analiza tipurilor de incidente produse în sfera protecției datelor cu caracter personal
6. Activități proactive și reactive ale responsabilului cu protecția datelor
7. Studii de caz

Formator: Bogdan PANAIT – vicepreședinte A.S.C.P.D., fondator LEXDATA

Detalii Curs Aspecte de noutate în domeniul protecției datelor cu caracter personal – GDPR:

Durată: 1 zi – marți, 26 ianuarie 2022 de la ora 09:30 la ora 15:30
Preț: 300 Lei + Tva

Membrii CCI Brașov beneficiază de o reducere de 10%, costul fiind de 270 lei + TVA

Notă: Participanții vor primi o diplomă eliberată de Camera de Comerț și Industrie Brașov, care atestă participarea la cursul online Aspecte de noutate în domeniul protecției datelor cu caracter personal – GDPR.

Modalitate înscriere:

Cursul se va desfășura online pe platforma Zoom.

Vă rugăm să ne confirmați prezența dumneavoastră până cel târziu vineri, 21 ianuarie 2022.

 

Contact

Cristina Sîrbu – Departamentul Învațământ Formare Profesională și Învățământ Dual  

0729 839 860

cristina.sirbu@ccibv.ro

Campanie umanitară de Crăciun “Timbrul Generozității”

Campanie umanitară de Crăciun “Timbrul Generozității” 2546 1085

Camera de Comerț și Industrie Brașov a organizat în perioada 15.12.2021 – 22.12.2021 Campania Umanitară “Timbrul Generozității”

Au răspuns cu generozitate 𝐋𝐞𝐫𝐨𝐲 𝐌𝐞𝐫𝐥𝐢𝐧 𝐁𝐫𝐚ș𝐨𝐯 și Leroy Merlin Romania; mulțumim pentru validarea acestui timbru !
Beneficiarii Asociației Aici pentru Tine au avut parte de evenimente inedite în această perioadă.
Timp de 2 zile, copiii au participat la ateliere de bricolaj sub atenta supraveghere a angajaților magazinului.
Practic, atelierul spiridușilor lui Moș Crăciun s-a mutat la sediul Asociatiei Aici pentru Tine.
La activitatea ”Ornat Brăduți de Crăciun” au luat parte 30 de copii defavorizați, copii care fac parte din programul constant de activități educative realizate în Asociația Aici Pentru Tine.
Copiii împreuna cu angajații Leroy Merlin au realizat și ornat 20 de brăduți din lemn pentru Crăciun, pe care i-au asamblat și ulterior i-au pictat. Kiturile de lucru au fost pregătite până la cel mai mic detaliu de reprezentații magazinului.
Acești brăduți vor rămâne copiilor pentru a se bucura de ei.

Mai mult decat atât, angajații magazinului 𝐋𝐞𝐫𝐨𝐲 𝐌𝐞𝐫𝐥𝐢𝐧 𝐁𝐫𝐚𝐬𝐨𝐯 ne-au impresionat prin solidaritatea și generozitatea lor. Aceștia au pregatit pachete cu încălțăminte, haine, dulciuri, jucării și alte produse necesare beneficiarilor.

Mulțumim 𝐀𝐬𝐨𝐜𝐢𝐚ț𝐢𝐞𝐢 𝐀𝐢𝐜𝐢 𝐩𝐞𝐧𝐭𝐫𝐮 𝐓𝐢𝐧𝐞 pentru buna organizare și pentru găzduirea evenimentelor!

Felicitări pentru tot ceea ce faceți pentru beneficiarii asociației dumneavoastre ! Asociatia Aici Pentru Tine

Contact

𝐃𝐚𝐧𝐢𝐞𝐥𝐚 𝐃𝐨𝐛𝐫𝐚𝐢-𝐏𝐚𝐥𝐚𝐦𝐚𝐫𝐢

0723 671 307

ccibv@ccibv.ro

Misiune economică în Dubai

Misiune economică în Dubai 1021 338

Camera de Comerț și Industrie Iași invită companiile să participe  la Misiunea economică organiză la EXPOZIȚIA MONDIALĂ din Dubai, în perioada 26 februarie – 3 martie:

– participare la evenimentele speciale organizate de Ziua Oficială dedicată României la EXPOZIȚIA MONDIALĂ
– participare la întâlniri de afaceri
– multiple intrări la Expo pentru a explora cât mai multe pavilioane naționale
– experiențe turistice pentru a cunoaște mai bine locurile, oamenii, cultura și tradițiile din Emiratele Arabe Unite

Pachetul de servicii include:

Zboruri pe rutele București-Dubai & Dubai-București
Transferuri aeroport-hotel-aeroport
Cazare 5* Crowne Plaza Dubai Marina, 5 nopți, camera dubla (cu posibilitate de single)
Mic dejun inclus
Intrări multiple la EXPO Dubai
Participare la evenimente speciale  dedicate Zilei României la EXPO Dubai
Participare la întâlniri de afaceri
Tururi ghidate, cu autocar, Abu Dhabi (o zi) & Dubai (o jumătate de zi)
Cina festivă

Detalii și înscrieri

Paul Butnariu

0744 646 585

Sorin Gheorghiu

0746 912 190

cciasi@cciasi.ro

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 2560 1090

Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I   în intervalul 20.12.2021 – 28.12.2021

● Ordin nr. 1533 emis de M.F. pentru modificarea Ordinului ministrului finanţelor nr. 3.216/2020 privind instituirea unor măsuri referitoare la transmiterea de documente în format electronic către Ministerul Finanţelor şi unităţile teritoriale ale Trezoreriei Statului (M.O. nr. 1203/20.12.2021),
 
Ordin nr. 1984/1070 emis de M.F. și C.N.A.S. pentru aprobarea Procedurii de exceptare de la plata contribuţiei de asigurări sociale de sănătate a persoanelor fizice care nu au calitatea de contribuabil la sistemul de asigurări sociale de sănătate, precum şi a modelului şi conţinutului formularului 603 „Declaraţie pe propria răspundere pentru exceptarea de la plata contribuţiei de asigurări sociale de sănătate” (M.O. nr. 1205/20.12.2021),
 
O.U.G. nr. 133 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2021 – 2027 alocate României din Fondul european de dezvoltare regională, Fondul de coeziune, Fondul social european Plus, Fondul pentru o tranziţie justă (M.O. nr. 1207/20.12.2021),
 
Ordin nr. 132 emis de A.N.R.E.  privind aprobarea Regulamentului pentru autorizarea operatorilor economici care desfăşoară activităţi în domeniul gazelor naturale (M.O. nr. 1209/21.12.2021),
 
Ordin nr. 143 emis de A.N.R.E. privind aprobarea tarifelor şi contribuţiilor băneşti percepute de Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei în anul 2022 (M.O. nr. 1223/23.12.2021),
 
Ordin nr. 2021 emis de M.F. privind competenţa de administrare a obligaţiilor fiscale datorate de persoanele fizice care desfăşoară activităţi economice în mod independent sau exercită profesii libere (M.O. nr. 1225/23.12.2021),
 
Ordin nr. 1480 emis de M.I.P.E. pentru modificarea Schemei de ajutor de stat – Sprijin pentru IMM-uri în vederea depăşirii crizei economice generate de pandemia de COVID – 19, aprobată prin Ordinul ministrului investiţiilor şi proiectelor europene nr. 690/2021 (M.O. nr. 1226/24.12.2021),
 
Ordin nr. 1481 emis de M.I.P.E pentru modificarea Schemei de ajutor de stat – Sprijin pentru IMM-uri în vederea depăşirii crizei economice generate de pandemia de COVID – 19 – investiţii productive, aprobată prin Ordinul ministrului investiţiilor şi proiectelor europene, interimar, nr. 1.290/2021(M.O. nr. 1226/24.12.2021),
 
Ordin nr. 139 emis de A.N.R.E. privind modificarea şi completarea Contractului – cadru de distribuţie a gazelor naturale şi a Condiţiilor generale de contractare pentru prestarea serviciului de distribuţie a gazelor naturale, aprobate prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 78/2020, şi a Regulamentului privind furnizarea gazelor naturale la clienţii finali, aprobat prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 29/2016 (M.O. nr. 1227/24.12.2021),
 
Ordin nr. 1956 emis de M.D.L.P.A. pentru modificarea unor scheme de ajutor de minimis din cadrul Programului operaţional regional 2014 – 2020 (M.O. nr. 1231/27.12.2021),
 
Ordin nr. 2385 emis de M.M.A.P. pentru modificarea şi completarea Ghidului de finanţare a Programului privind instalarea sistemelor de panouri fotovoltaice pentru producerea de energie electrică, în vederea acoperirii necesarului de consum şi livrării surplusului în reţeaua naţională, aprobat prin Ordinul viceprim – ministrului, ministrul mediului, nr. 1.287/2018 (M.O. nr. 1231/27.12.2021),
 
Ordin nr. 2892 emis de privind modificarea şi completarea anexei nr. 1 la Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1.165/2020 pentru aprobarea preţurilor maximale ale medicamentelor de uz uman, valabile în România, care pot fi utilizate/comercializate de către deţinătorii de autorizaţie de punere pe piaţă a medicamentelor sau reprezentanţii acestora, distribuitorii angro şi furnizorii de servicii medicale şi medicamente pentru acele medicamente care fac obiectul unei relaţii contractuale cu Ministerul Sănătăţii, casele de asigurări de sănătate şi/sau direcţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, cuprinse în Catalogul naţional al preţurilor medicamentelor autorizate de punere pe piaţă în România, a preţurilor de referinţă generice şi a preţurilor de referinţă inovative (M.O. nr. 1231/27.12.2021),
 
Ordin nr. 1487/836 emis de M.I.P.E. și M.C.I.D. pentru aprobarea Schemei de ajutor de minimis „Ajutor de minimis pentru sprijinirea start-up-urilor şi spinoff-urilor inovatoare“ în cadrul acţiunii 1.2.1 „Stimularea cererii întreprinderilor pentru inovare prin proiecte de CDI derulate de întreprinderi individual sau în parteneriat cu institutele de CD şi universităţi, în scopul inovării de procese şi de produse în sectoarele economice care prezintă potenţial de creştere“, axa prioritară nr. 1 „Cercetare, dezvoltare tehnologică şi inovare (CDI) în sprijinul competitivităţii economice şi dezvoltării afacerilor“ din cadrul Programului operaţional Competitivitate 2014-2020 (M.O. nr. 1232/28.12.2021),
 
Ordin nr. 129 emis de A.N.R.E. pentru modificarea şi completarea Ordinului preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 1/2015 privind instituirea Registrului naţional al participanţilor la piaţa angro de energie şi aprobarea Procedurii de înregistrare a participanţilor la piaţa angro de energie (M.O. nr. 1233/28.12.2021),
 
Lege nr. 317 a bugetului de stat pe anul 2022 (M.O. nr. 1238/28.12.2021),
 
Lege nr. 318 a bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2022 (M.O. nr. 1239/28.12.2021).

Întocmit, Consilier juridic Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 2560 1090

Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I   în intervalul 14.12.2021 – 20.12.2021

Lege nr. 295 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID – 19 (M.O. nr. 1183/14.12.2021),
 
Ordin nr. 1128 emis de A.N.R.E. pentru aprobarea regulilor de suspendare şi restabilire a activităţilor de piaţă şi a regulilor de decontare aplicabile (M.O. nr. 1187/15.12.2021),
 
O.U.G. nr. 125 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 127/2019 privind sistemul public de pensii, precum şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 6/2009 privind instituirea pensiei sociale minime garantate (M.O. nr. 1189/15.12.2021),
 
Ordin nr. 1941 emis de M.F. privind modificarea anexei nr. 2 la Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 631/2016 pentru aprobarea modelului şi conţinutului unor formulare de înregistrare/anulare a înregistrării în scopuri de taxă pe valoarea adăugată (M.O. nr. 1191/16.12.2021),
 
Ordin nr. 2340 emis de M.M.A.P. pentru modificarea Ghidului de finanţare a Programului privind instalarea sistemelor de panouri fotovoltaice pentru producerea de energie electrică, în vederea acoperirii necesarului de consum şi livrării surplusului în reţeaua naţională, aprobat prin Ordinul viceprim – ministrului, ministrul mediului, nr. 1.287/2018 (M.O. nr. 1194/16.12.2021)
 
Lege nr. 301 privind aprobarea Ordonanţei Guvernului nr. 8/2021 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal (M.O. nr. 1195/17.12.2021),
 
●  Lege nr. 302 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 60/2020 privind unele măsuri financiare în vederea implementării proiectelor de infrastructură fazate din perioada de programare 2007 – 2013, finanţate din fondurile Uniunii Europene aferente perioadei de programare 2014 – 2020 (M.O.nr. 1195/17.12.2021),
 
●  Hotărâre nr. 4 emisă de A.N.E.A.R. privind aprobarea „Standardelor de evaluare a bunurilor” obligatorii pentru desfăşurarea activităţii de evaluare (M.O.nr. 1198/18.12.2021),
 
●  Lege nr. 303 pentru completarea art. 23 din Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii (M.O.nr. 1198/18.12.2021),
 
●  Hotărâre nr. 115 privind modificarea şi completarea Hotărârii Comitetului Naţional pentru Situaţii de Urgenţă nr. 111/2021 pentru stabilirea regulilor de aplicare a măsurii carantinei asupra persoanelor care sosesc în România, valabile în perioada 10.12.2021, ora 00,00 – 8.01.2022, ora 24,00, precum şi pentru aprobarea Listei cu clasificarea ţărilor/teritoriilor în funcţie de rata de incidenţă cumulată (M.O.nr. 1200/17.12.2021),
 
●  O.U.G. nr. 131 privind modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru prorogarea unor termene (M.O. nr. 1201/17.12.2021),
 
●  O.U.G. nr. 130 privind unele măsuri fiscal – bugetare, prorogarea unor termene, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative (M.O. nr. 1202/18.12.2021)

Întocmit, Consilier juridic Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada Decembrie 2021 – Ianuarie 2022

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada Decembrie 2021 – Ianuarie 2022 1697 954

Departamentul Învațământ Formare Profesională și Învățământ Dual  face înscrieri în perioada 27.12.2021 – 07.01.2022, pentru  următoarele programe de formare profesională:

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Formare Profesională și Învătământ Dual, a oferit până în prezent cursuri de formare profesionlă la peste 40.000 de persoaneAcestea au beneficiat de experiența de peste 30 de ani a echipei și de profesionalismul celor 120 de formatori cu care colaboram.

Contact

Manuela Lăcătuș

Departament Formare Profesională și Învățământ Dual

manuela.lacatus@ccibv.ro

0728 137 725

Topul Național al Firmelor – Faza Județeană Brașov – ediția a XXVIII-a

Topul Național al Firmelor – Faza Județeană Brașov – ediția a XXVIII-a 2560 858

“Economia merge înainte !” este deviza sub care este realizată cea dea XXVIII-a ediție a Topului Național al Firmelor – Faza Județeană Brașov, eveniment devenit unul de tradiție pentru mediul de afaceri și comunitatea brașoveană.

În ciuda provocărilor majore ale anului 2020, economia nu numai că nu s-a oprit, ci a și făcut dovada rezilienței, oamenii de afaceri găsind soluțiile necesare pentru a se adapta la noua realitate.

De aceea, prin acest eveniment devenit unul de tradiție pentru mediul de afaceri și comunitatea brașoveană, ne dorim să continuăm să marcăm performanțele economice realizate de către firmele laureate, care  merită recunoscute, promovate și premiate.

Pentru această ediție specială a topului, vă invităm să urmăriți mesajul Președintelui C.C.I. Brașov, Silviu COSTEA și al Directorului General, Cosmin ROȘIA-MICU

În anul 2022, ne propunem să valorificăm oportunitățile la care avem acces pentru antreprenorii brașoveni, prin accesarea fondurilor europene existente, prin implicarea în diverse formate de cooperare și atragerea de noi investiții străine, corelate cu o viitoare strategie națională de creștere a exporturilor. Cifra de afaceri, profitul, numărul de salariați pentru cele peste 2200 de firme din Top sunt indicatori care demonstrează efortul de adaptare al mediului de afaceri, având ca obiectiv trecerea de la modelul de creștere bazat pe consum la creșterea bazată pe investiții.

Clasamentul topului a fost stabilit pe baza unei metodologii complexe, care a îmbinat criterii precum cifra de afaceri sau rata profitului cu criterii ce ţin mai mult de latura calitativă a activităţii desfăşurate de companii – eficienţa utilizării resurselor umane, eficienţa utilizării capitalului angajat – metodologii clare, transparente și unitare la nivel național.

Gruparea firmelor s-a făcut ţinând cont de domeniul de activitate şi mărimea acestora.

În cadrul ediției de anul acesta este de remarcat faptul că:

La nivel național, 77 de companii din Brașov s-au situat pe Locul I

La nivel județean, 2272 de firme sunt clasate pe primele trei locuri, pe diferite domenii de activitate și în funcție de mărima întreprinderii:
 

784 companii sunt situate pe Locul 1

513 companii sunt clasate pe Locul 2

975 companii sunt clasate pe Locul 3

Cifra de afaceri a celor 2272 de firmelor laureate (din cele 27.236 firme active din județul Brașov):


● 6,85 miliarde euro (66% din CA județeană)

Profitul din exploatare :


597 milioane euro (82% din PRE județean)

Numărul de salariați :


70.994 salariați (50% din numărul de salariați de la nivel județean)

Felicităm pe aceasă cale laureații acestei ediții pentru performanțele realizate!

Pentru a intra în posesia diplomei și a catalogului electronic, vă rugăm să completați formularul de mai jos.

Mulțumim partenerilor acestei ediții speciale pentru suportul acordat!

PARTENERI PRINCIPALI

PARTENERI 

INSURANCE PARTENER

Contact

Andreea Ivașcu – Director Departament Marketing & PR

0268 547 084

andreea.ivascu@ccibv.ro

Oportunități de afaceri din SPANIA

Oportunități de afaceri din SPANIA 1665 833

Biroul de Promovare Comercială și Economică din cadrul Ambasadei României la Madrid  informează despre interesul unei comanii spaniole

Distribuitor spaniol de produse pentru decorarea pardoselilor și pereților interesat în achiziționarea de:

Covoare

Producătorii români care pot furniza produsul sus-menționat sunt rugate să ia legătura cu Biroul de Promovare Comercială și Economică din cadrul Ambasadei României la Madrid

Contact

+34-913 454 553

madrid.economic@mae.ro

Biroul de Promovare Comercială și Economică din cadrul Ambasadei României la Madrid

Adresa: Avda. de Alfonso XIII, nr. 157, 28016 Madrid, Spania