Camera de Comerț și Industrie Brașov

Împreună pentru afaceri de succes

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 12.06.2023-23.06.2023

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 12.06.2023-23.06.2023 1934 1441

Departamentul Formare Profesională și Învățământ Dual  face înscrieri în perioada 12.06.2023-23.06.2023, pentru următoarele programe de formare profesională:

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Formare Profesională și Învătământ Dual, a oferit până în prezent cursuri de formare profesionlă la peste 25.000 de persoane. Acestea au beneficiat de experiența de peste 25 de ani a echipei și de profesionalismul celor 120 de formatori cu care colaboram.

Așteptăm cu drag înscrierile persoanelor interesate de aceste cursuri.

Contact

Manuela Lăcătuș

Departament Formare Profesională și Învățământ Dual

manuela.lacatus@ccibv.ro

0728 137 725

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 30.05.2023 – 06.06.2023

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 30.05.2023 – 06.06.2023 1934 1446

Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I în intervalul:

30.05.2023 – 06.06.2023
 

● Hotărâre nr. 526 privind aprobarea programului “Gala Cercetării Româneşti” (M.O. nr. 479/30.05.2023)
 
 Ordin nr. 197/74 emis de M.A.D.R. și M.A.I. pentru modificarea şi completarea Regulamentului privind gestionarea situaţiilor de urgenţă generate de fenomene meteorologice periculoase având ca efect producerea secetei pedologice, aprobat prin Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale şi al ministrului afacerilor interne nr. 97/63/2020 (M.O. nr. 480/31.05.2023)
 
 Lege nr. 143  pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 173/2022 privind stabilirea unor măsuri necesare pentru îndeplinirea jaloanelor și țintelor din Planul național de redresare și reziliență aferente componentei 10 — Fondul local, componentei 11 — Turism și cultură, componentei 14 — Buna guvernanță și componentei 15 — Educație, precum și pentru completarea unor acte normative (M.O. nr. 483/31.05.2023)
 
Lege nr. 157  privind Ziua Sustenabilității în România (M.O. nr. 483/31.05.2023)
 
Lege nr. 155 privind mobilitatea urbană durabilă (M.O. nr. 486/31.05.2023)
 
O.U.G. nr. 50 privind instituirea unei scheme de ajutor de stat sub forma de grant acordat producătorilor agricoli pentru unele culturi agricole înființate în primăvara anului 2022 și afectate de seceta pedologică din perioada martie—septembrie 2022 (M.O. nr. 492/06.06.2023)

Întocmit, Consilier juridic, Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

Seminar: O discuție sinceră despre arbitraj

Seminar: O discuție sinceră despre arbitraj 1770 1325


CURTEA DE ARBITRAJ COMERCIAL DE PE LÂNGĂ CAMERA DE COMERȚ ȘI INDUSTRIE BRAȘOV în colaborare cu CURTEA DE ARBITRAJ INTERNAȚIONAL DE PE LÂNGĂ CAMERA DE COMERȚ ȘI INDUSTRIE A ROMÂNIEI, vă invită, la seminarul interactiv cu tema:

„O discuție sinceră despre arbitraj”

Seminarul se adresează mediului de afaceri, consilierilor juridici, autorităților publice, avocaților, notarilor publici, altor profesioniști ai dreptului, tuturor persoanelor interesate.

Seminarul se bucură de prezența următorilor invitați, arbitri cu o extinsă experiență în arbitrajul intern și internațional:
Bazil Oglindă, arbitru, Vicepreședintele Colegiului de Conducere al Curții de Arbitraj Comercial de pe lângă Camera de Comerț și Industrie a României;
Sorina Olaru, arbitru, membră a Colegiului de Conducere al Curții de Arbitraj Comercial de pe lângă Camera de Comerț și Industrie a României;
Ioan Schiau, arbitru, Președintele Curții de Arbitraj Comercial de pe lângă Camera de Comerț și Industrie Brașov.
Titus Prescure, arbitru, Vicepreședinte al Curții de Arbitraj Comercial de pe lângă Camera de Comerț și Industrie Brașov;
Codruț Savu, arbitru al Curții de Arbitraj Comercial de pe lângă Camera de Comerț și Industrie Brașov;

În cadrul Seminarului vor fi abordate, în mod interactiv, următoarele subiecte:

  • Despre modernitatea procedurii arbitrale;
  • De ce gândesc arbitrii altfel decât judecătorii?
  • Despre competență și arbitrabilitate;
  • Despre independența si imparțialitatea arbitrilor;

Despre modalitățile de eficientizare a procedurii arbitrale.

Data: 12 Iunie 2023; Interval orar: 11,30-14.30; Locația: sediul Camerei de Comerț și Industrie Brașov

Costuri de participare:  

100 lei/pers+T.V.A. pentru firmele membre ale C.C.I. Braşov

120 lei/pers +TVA pentru firmele care nu sunt membre

WORKSHOP: PROCEDURI ȘI PRACTICI VAMALE

WORKSHOP: PROCEDURI ȘI PRACTICI VAMALE 1180 885

Motivați de misiunea noastră de a sprijini comunitatea oamenilor de afaceri brașoveni și de a contribui la procesul de dezvoltare a companiilor brașovene, vă invităm să participați la Workshopul PROCEDURI ȘI PRACTICI VAMALE” susținut de experți din cadrul Direcţiei Regionale Vamale Braşov.

Vor fi abordate următoarele tematici:
– Proceduri simplificate de vămuire
– Clasificarea mărfurilor în Nomenclatura combinată.

Experții care vor susține workshop-ul:

    • Adrian SELESCU -Inspector Superior BVI BRAȘOV
    • Giani Rafael PĂUNESCU-Șef Serviciu Control Ulterior DRV BRAȘOV

Deoarece locurile sunt limitate , vă rugăm să ne confirmați prezența dumneavoastră până in data de  14 Iunie 2023.

Participanții vor primi o diplomă eliberată de către  Camera de Comerț și Industrie Brașov, care atestă participarea la workshop.

Pentru a eficientiza timpul alocat sesiunii de întrebări și răspunsuri, vă rugăm să ne trimiteți pe mail întrebările pe care doriți să le adresați experților, la adresa: lavinia.vacarciuc@ccibv.ro .

Înscrierile se fac prin completarea formularului de confirmare de mai jos sau pe e-mail la adresa: lavinia.vacarciuc@ccibv.ro .

Data: 19 Iunie 2023; Interval orar: 10.00-14.00; Locația: sediul Camerei de Comerț și Industrie Brașov

Costul de participare: 200 RON + TVA/pers. Plata se poate face prin bancă, în contul RO18BRDE080SV058352800 deschis la BRD – GSG BRAȘOV, cod fiscal RO 4443167 sau la casieria CCI Brașov.

Membrii CCI Brașov beneficiază de 10% reducere


Contact: Lavinia Vacarciuc 
0742 351 155
lavinia.vacarciuc@ccibv.ro

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 29.05.2023-09.06.2023

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 29.05.2023-09.06.2023 1934 1441

Departamentul Formare Profesională și Învățământ Dual  face înscrieri în perioada 29.05.2023-09.06.2023, pentru următoarele programe de formare profesională:

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Formare Profesională și Învătământ Dual, a oferit până în prezent cursuri de formare profesionlă la peste 25.000 de persoane. Acestea au beneficiat de experiența de peste 25 de ani a echipei și de profesionalismul celor 120 de formatori cu care colaboram.

Așteptăm cu drag înscrierile persoanelor interesate de aceste cursuri.

Contact

Manuela Lăcătuș

Departament Formare Profesională și Învățământ Dual

manuela.lacatus@ccibv.ro

0728 137 725

Conferința EU FUNDS: Finanțăm digitalizarea României

Conferința EU FUNDS: Finanțăm digitalizarea României 1889 1418

Publicația online Profit.ro, First Bank și Visa, în parteneriat cu  Camera de Comerț și Industrie Brașov, organizează  conferința:
 

EU FUNDS: Finanțăm digitalizarea României

Cea de-a doua ediție a conferinței va avea următoarele teme de discuție:

Provocări pentru finanțarea afacerilor locale într-un context macroeconomic și social complex;
Digitalizarea IMM – perspectvă regională Brașov;
Digitalizarea în sectorul public Brașov. Cum schimbă plățile electronice serviciile publice locale; taxe , impozite, transport în comun. Cum devine Brașovul smart-city;
Surse de finanțare pentru IMM-uri care vor să se  digitalizeze  și să investească în tehnologie;
Finanțări europene disponibile pentru antreprenori. Ce așteaptă finanțatorii de la firme/Ce nevoi au antreprenorii.
Implicațiile descentralizării în admnistrarea programelor de dezvoltare UE;
Oportunități antreprenoriale în Programul regional al Regiunii Centru 2021 – 2027. Ce funcționează bine, ce mai e de îmbunătățit. Aspecte utile în ghidurile de proiecte lansate.
Surse de finanțare pentru IMM care vor să se digitalizeze și să investească în tehnologie.
Experiența antreprenorilor brașoveni care au apelat la finanțări bancare și din fonduri UE.

Contextul macroeconomic și social complicat ridică provocări pentru mediul de afaceri în toate regiunile țării.

Într-o perioadă în care capitalul a devenit tot mai scump, pentru antreprenorii locali este crucială identificarea și accesarea tipurilor de finanțări care le pot susține cel mai bine dezvoltarea.

Fondurile europene și digitalizarea sunt zonele fierbinți de interes în jurul cărora se concentrează majoritatea eforturilor decidenților în momentul de față. Atât pentru companii, care trebuie să susțină demersuri de inovare continua pentru a crește în piață, cât și pentru autorități publice, de la care cetățenii așteaptă servicii mai bune, fie că este vorba de transformarea orașelor inteligente, de mobilitate urbană sau de plata taxelor.

Profit.ro, împreună cu partenerii First Bank și Visa, își propune să aducă dezbaterea acestor provocări cât mai aproape de comunitățile locale din țară, cu o primă conferință organizată la Brașov.

Evenimentul va avea loc la Kronwell Brașov Hotel, iar pentru cei care nu pot fi prezenți fizic îl pot urmări LIVE pe platformele Profit News TV, www.profit.ro și pe pagina de Facebook.com/Profit.ro

Data: 30 Mai 2023; Ora: 9.30; Locația: Hotel Kronwell Brașov- Sala Ceremonies 2+3

Curs: Consilier dezvoltare personală

Curs: Consilier dezvoltare personală 566 445


Camera de Comerț și Industrie Brașov organizează cursul online:  “Consilier dezvoltare personală”.

Dacă ești pasionat și vrei să lucrezi cu oamenii sau lucrezi deja într-un domeniu care presupune comunicarea și relaționarea cu oamenii atunci ești la un click distanță de a deveni specialist.
Cursul de “Consilier dezvoltare personală” îți conferă recunoașterea profesională la nivel european pe baza certificării obținute.
La finalul acestui curs Consilier Dezvoltare Personală – curs ONLINE acreditat ANC vei obtine următoarele competențe:
• Organizarea propriei activităţi
• Dezvoltarea carierei
• Crearea spaţiului de interacţiune cu persoanele consiliate
• Investigarea situaţiilor problemă
• Explorarea soluţiilor potenţiale ale situaţiilor problemă
• Consilierea privind modalităţi de dezvoltare personală

Detalii Curs  Online “Consilier Dezvoltare Personală”

  • Durată: 60 ore – 23 Iunie 2023 – 23 Iulie 2023,  în fiecare vineri 18:00-22:00 și week-end-uri alternative sâmbătă și duminică 09:00-17:00.
  • Preț: 2800 lei (TVA inclus)
  • Cursul se va desfășura online pe platforma ZOOM conform programului anunțat.

Termen maxim pentru înscriere 05.06.2023.

Acte necesare înscrierii:
copie CI, copie certificat de naștere, copie certificat de căsătorie (în cazul schimbării numelui), copie diplomă de licență, cerere școlarizare și examinare, contract de școlarizare (ultimele două, puse la dispoziția cursanților, de către organizator).

Contact: Cristina Sîrbu
cristina.sirbu@ccibv.ro
0729 839 860

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 17.05.2023 – 23.05.2023

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 17.05.2023 – 23.05.2023 1934 1446

Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I în intervalul:

17.05.2023 – 23.05.2023

ORDIN nr. 1515 privind modificarea Ordinului ministrului finanţelor şi al ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 933/79/2022 pentru aprobarea Schemei de ajutor de stat asociate Programului RURAL INVEST, a Procedurii de implementare a Programului şi a Convenţiei de garantare şi plată a granturilor (M.O. nr. 439/19.05.2023).
 
LEGEA 125 privind completarea Legii nr. 241/2005 pentru prevenirea şi combaterea evaziunii fiscale (M.O. nr. 440/22.05.2023).
 
LEGEA 126 privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 101/2021 pentru modificarea art. 5 pct. IV4 din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat (M.O. nr. 440/22.05.2023).
 
LEGEA 128 privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 146/2022 pentru modificarea şi completarea art. 19 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021 privind stabilirea cadrului instituţional şi financiar pentru gestionarea fondurilor europene alocate României prin Mecanismul de redresare şi rezilienţă, precum şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului naţional de redresare şi rezilienţă necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile şi nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare şi rezilienţă (M.O. nr. 440/22.05.2023).
 
LEGEA 124 privind aprobarea Ordonanţei Guvernului nr. 12/2022 pentru modificarea şi completarea unor acte normative din domeniul transporturilor rutiere (M.O. nr. 441/22.05.2023).
 
OUG 36/17.05.2023 privind stabilirea cadrului general pentru închiderea programelor operaţionale finanţate în perioada de programare 2014 – 2020 (M.O. nr. 442/22.05.2023).
 
ORDIN 1.365Ordin al ministrului mediului, apelor și pădurilor pentru completarea Ordinului ministrului mediului, apelor și pădurilor nr. 890/2023 privind modificarea și completarea anexei la Ordinul ministrului mediului, apelor și pădurilor nr. 2.366/2022 pentru aprobarea Ghidului specific privind regulile și condițiile aplicabile finanțării din fondurile europene aferente Planului național de redresare și reziliență în cadrul apelului de proiecte PNRR/2022/C3/S/I.1.B, pentru subinvestiția I1.B. „Construirea de insule ecologice digitalizate”, investiția I1.„Dezvoltarea, modernizarea și completarea sistemelor de management integrat al deșeurilor municipale la nivel de județ sau la nivel de orașe/comune”, componenta 3. Managementul deșeurilor. (M.O. nr. 443/22.05.2023).
 
LEGEA 131 privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 102/2022 pentru modificarea și completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală (M.O. nr. 446/23.05.2023).
 
LEGEA 132 pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 20/2021 privind stabilirea unor măsuri în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate în contextul evoluției situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum și pentru abrogarea unor prevederi din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 70/2020 privind reglementarea unor măsuri, începând cu data de 15 mai 2020, în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, pentru prelungirea unor termene, pentru modificarea și completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, a Legii educației naționale nr. 1/2011, precum și a altor acte normative, pentru modificarea și completarea Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății și pentru modificarea Legii farmaciei nr. 266/2008 (M.O. nr. 446/23.05.2023).
 
LEGEA 133 pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 25/2022 privind unele măsuri în domeniul fondurilor europene (M.O. nr. 446/23.05.2023).

Întocmit, Consilier juridic, Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

Pentru o afacere sănătoasă alege asigurarea de sănătate adaptabilă bugetului și motivantă pentru angajați – GROUPAMA

Pentru o afacere sănătoasă alege asigurarea de sănătate adaptabilă bugetului și motivantă pentru angajați – GROUPAMA 1904 927

Ca antreprenor, știi că ”sănătatea” afacerii tale este direct proporțională cu grija pentru sănătatea angajaților tăi!

De multe ori însă, pentru orice firmă se pune problema alegerii unui moment investițional oportun, în funcție de provocările și prioritățile de zi cu zi, sau poate amâna achiziționarea de asigurări pentru angajați în favoarea adoptării altor instrumente pentru motivarea lor.

Groupama propune o soluție nouă, simplă, transparentă, adaptabilă oricărui buget, flexibilă din perspectiva acoperirilor: Asigurarea de sănătate spitalizare și chirurgie . Această asigurare este un produs pentru situațiile medicale care necesită spitalizare și/ sau chirurgie în orice spital privat sau de stat, venind în completarea abonamentului medical și a asigurării de stat, oferind angajaților suport financiar pentru a trece mai ușor peste momente dificile din viața lor.

Suma asigurată anuală pentru fiecare angajat pornește de la 5.000 lei/ angajat/ an și poate fi multiplicată de maxim 5 ori, până la 25.000 lei/ angajat/ an. Odată cu suma asigurată crește și indemnizaţia zilnică pe zi de spitalizare pe care angajatul o primește. Nașterea este inclusă în orice pachet de bază.

Asigurarea se reînnoiește anual, antreprenorul având posibilitatea de a alege frecvența de plată: lunară, trimestrială, semestrială sau anuală. În plus, costul asigurării este deductibil din venitul impozabil. Pentru grupuri mai mari de 10 persoane nu este necesară evaluare medicală.

Pentru simplitate, asigurarea Groupama are 2 variante de accesare – „Oriunde” (în orice spital privat sau public) și „în Rețeaua Privată Regina Maria”. Astfel, produsul oferă posibilitatea de a personaliza asigurarea conform bugetului afacerii și preferințelor angajaților.

În cazul variantei  ”Oriunde” se poate opta între:

  • o asigurare economică, cu indemnizație fixă, indiferent de spitalul ales
  • o asigurare flexibilă, care include decontarea directă a facturii serviciilor pentru spitale private precum: rețeaua medicală Regina Maria, Spitalul Monza, Ovidius Clinical Hospital (OCH), Spitalul Muntenia, rambursarea cheltuielilor medicale pentru orice alt spital privat din România sau din străinătate și indemnizație fixă pentru spitalele de stat

În cazul opțiunii ”în Rețeaua Privată Regina Maria” există beneficiul decontării directe, conform condițiilor contractuale în cadrul rețelei Regina Maria.

Indiferent de pachetul ales, se pot adăuga asigurări suplimentare, cu beneficii specifice, care vin în completarea nevoilor angajaților, printre care: sesiuni de consiliere, coaching și psihoterapie, chat medical, convalescență după spitalizare, cheltuieli medicale, fracturi, arsuri, boli grave sau microchirurgie.

Cu o asigurare potrivită, te poți concentra pe dezvoltarea afacerii, lăsând riscurile în grija companiei de asigurări.

 Fă pasul către un viitor asigurat și cere o o ofertă de asigurare.

Pentru informaţii suplimentare poți consulta asistentul virtual Amelie (24/7) pe groupama.ro, poţi scrie pe relatii.clienti@groupama.ro, poți suna la AloGroupama 0374.110.110 (luni – vineri, între 8:00 – 18:00) sau contacta reţeaua de vânzători și parteneri Groupama.

Oportunităţile de finanţare disponibile prin Programul Educaţie şi Ocupare 2021-2027 şi prin Programul Incluziune şi Demnitate Socială 2021-2027

Oportunităţile de finanţare disponibile prin Programul Educaţie şi Ocupare 2021-2027 şi prin Programul Incluziune şi Demnitate Socială 2021-2027 1256 942

18 Mai 2023: Organismul Intermediar Regional pentru Programe Europene Capital Uman – Regiunea CENTRU, în colaborare  cu Camera de Comerț și Industrie Brașov, a organizat o  întâlnire cu beneficiarii publici și privați, actuali şi potenţiali, din Regiunea Centru, scopul fiind acela de a prezenta oportunităţile de finanţare disponibile prin Programul Educaţie şi Ocupare 2021-2027 şi prin Programul Incluziune şi Demnitate Socială 2021-2027.

𝐏𝐫𝐨𝐠𝐫𝐚𝐦𝐮𝐥 𝐄𝐝𝐮𝐜𝐚ţ𝐢𝐞 ş𝐢 𝐎𝐜𝐮𝐩𝐚𝐫𝐞 dispune de un buget total de 4,34 miliarde de euro, din care peste 1 miliard este destinat valorificării potenţialului tinerilor pe piaţa muncii. Peste 1 milion de români vor beneficia de măsurile finanţate prin acest program pentru a beneficia de educaţie, formare profesională şi acces pe piaţa muncii.
𝐏𝐫𝐨𝐠𝐫𝐚𝐦𝐮𝐥 𝐈𝐧𝐜𝐥𝐮𝐳𝐢𝐮𝐧𝐞 ş𝐢 𝐃𝐞𝐦𝐧𝐢𝐭𝐚𝐭𝐞 𝐒𝐨𝐜𝐢𝐚𝐥ă beneficiază de un buget total de 4,15 miliarde de euro din care cea mai mare alocare revine sprijinului acordat preşcolarilor şi elevilor, mamelor cu nou născuţi şi asigurării alimentelor de bază/mese calde pentru persoanele din grupurile defavorizate (980 milioane euro), peste 800 de milioane de euro pentru centre comunitare integrate şi dezvoltarea serviciilor sociale în mediul rural.
Mulțumim atât participanților cât și OIR PECU Centru pentru toate informațiile oferite!