Camera de Comerț și Industrie Brașov

Împreună pentru afaceri de succes

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 17.07.2023-31.07.2023

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 17.07.2023-31.07.2023 1934 1441

Departamentul Formare Profesională și Învățământ Dual  face înscrieri în perioada 17.07.2023-31.07.2023, pentru următoarele programe de formare profesională:

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Formare Profesională și Învătământ Dual, a oferit până în prezent cursuri de formare profesionlă la peste 25.000 de persoane. Acestea au beneficiat de experiența de peste 25 de ani a echipei și de profesionalismul celor 120 de formatori cu care colaboram.

Așteptăm cu drag înscrierile persoanelor interesate de aceste cursuri.

Contact

Manuela Lăcătuș

Departament Formare Profesională și Învățământ Dual

manuela.lacatus@ccibv.ro

0728 137 725

ORDONANȚA DE URGENȚĂ PRIVIND PROGRAMUL NAȚIONAL DE DEZVOLTARE ȘI SUSȚINERE A INDUSTRIEI ALIMENTARE INVESTALIM

ORDONANȚA DE URGENȚĂ PRIVIND PROGRAMUL NAȚIONAL DE DEZVOLTARE ȘI SUSȚINERE A INDUSTRIEI ALIMENTARE INVESTALIM 1476 1182

Camera de Comerț și Industrie Brașov anunță că în data de 30 iunie 2023 a fost aprobată schema de ajutor de stat pentru aplicarea programului național multianual de dezvoltare și modernizare a industriei alimentare, INVESTALIM, aferent perioadei 2023-2026, având ca obiectiv susținerea financiară în vederea stimulării producției interne de bunuri alimentare.

Având în vedere importanța deosebită a sectorului industriei alimentare în economia României în vederea asigurării securității alimentare precum și a creșterii economice sustenabile, sprijinirea sectorului industriei alimentare reprezintă o prioritate națională și a programului economic, în condițiile în care producătorii și procesatorii reprezintă un factor de importanță strategică pentru creșterea economică și crearea de locuri de muncă.

Dispoziții generale:

Programul național de dezvoltare și modernizare a industriei alimentare INVESTALIM, are ca obiectiv susținerea financiară a investițiilor în sectoarele de activitate, care se regăsesc mai jos, în vederea stimulării producției interne de bunuri alimentare.

Beneficiari și criterii de eligibilitate:

Pot beneficia de ajutor de stat în baza Programului întreprinderile care îndeplinesc cumulativ, la data înregistrării cererii de acord pentru finanţare, următoarele criterii de eligibilitate:

  • sunt înregistrate potrivit Legii societăților nr. 31/1990;
  • realizează o investiție inițială în România;
  • nu intră în categoria “întreprinderi în dificultate”;
  • nu se află în procedură de executare silită, insolvenţă, faliment, reorganizare judiciară, dizolvare, închidere operaţională, lichidare sau suspendare temporară a activităţii.

Costuri eligibile:

Investiţiile realizate de beneficiari în cadrul Programului trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele criterii de eligibilitate:

  • să aibă o valoare totală, fără TVA, de minimul 2.500.000 lei, respective echivalentul a 500.000 euro;
  • să îşi demonstreze eficienţa economică şi viabilitatea pe perioada implementării investiţiei şi 5 ani de la data finalizării acesteia;
  • să îndeplinească indicatorii cantitativi şi calitativi stabiliți prin Procedura privind implementarea Programului;
  • să genereze contribuţii la dezvoltarea regională, prin plata de taxe şi impozite la bugetul consolidat al statului şi la bugetele locale, pentru perioada implementării investiţiei şi 5 ani de la data finalizării acesteia;
  • să genereze un efect multiplicator cuantificabil în economie prin antrenarea şi a altor investiţii conexe şi dezvoltarea furnizorilor locali de produse şi servicii.

Beneficiarii ajutorului de stat în cadrul Programului trebuie să asigure o contribuție financiară de cel puțin 25% din costurile totale ale proiectului de investiție, din resurse proprii, sub o formă care să nu facă obiectul niciunui alt ajutor public.

Întreprinderea are obligaţia de a menţine în stare de funcţionare investiţia iniţială realizată, pentru o perioadă de cel puţin 5 ani de la data finalizării acesteia.

Durata, bugetul schemei și numărul estimat de beneficiari:

Programul aprobat prin prezenta ordonanță de urgență este un program multianual, respectiv pentru perioada 2023-2026 și este gestionat de Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale.

Se pot emite acorduri pentru finanţare în baza prezentei scheme până la data de 31 decembrie 2026, cu respectarea legislaţiei europene în domeniul ajutorului de stat în vigoare la momentul emiterii acordurilor de finanțare şi a hărţii regionale autorizate de Comisia Europeană, în limita bugetului anual alocat schemei.

Plata ajutorului de stat se efectuează în perioada 2024 – 2031, în baza acordurilor pentru finanţare emise, și se realizează de la bugetul de stat, prin bugetul Agenției pentru Finanțarea Investițiilor Rurale, în limita bugetului anual alocat schemei.

Bugetul maxim al schemei este de 2.982,0 milioane lei, respectiv echivalentul a aproximativ 600,0 milioane euro, astfel:

  • credite de angajament pentru emiterea de acorduri pentru finanţare pentru perioada 2023 – 2026;
  • credite bugetare pentru plata ajutorului de stat pentru perioada 2024 – 2031.

Bugetul mediu anual al schemei este de 745,5 milioane lei, respectiv echivalentul a aproximativ 149,99 milioane euro.

Numărul total estimat al întreprinderilor care urmează să beneficieze de ajutor de stat în baza schemei este de 140.

Coduri CAEN eligibile:
1011 – Prelucrarea și conservarea cărnii
1012 – Prelucrarea și conservarea cărnii de pasăre
1013 – Fabricarea produselor din carne (inclusiv din carne de pasăre)
1020 – Prelucrarea și conservarea peștelui, crustaceelor și moluștelor
1031 – Prelucrarea și conservarea cartofilor
1032 – Fabricarea sucurilor de fructe și legume
1039 – Prelucrarea și conservarea fructelor și legumelor n.c.a.
1041 – Fabricarea uleiurilor și grăsimilor
1051 – Fabricarea produselor lactate și a brânzeturilor
1061 – Fabricarea produselor de morărit
1071 – Fabricarea pâinii; fabricarea prăjiturilor și a produselor proaspete de patiserie
1081 – Fabricarea zahărului

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Consultantă format dintr-o echipă de specialiști cu o experiență de peste 18 ani, oferă servicii de consultanță și asistență societăților interesate în scopul identificării celei mai potrivite surse de finantare, luând în considerare programele de actualitate și domeniul de interes al clientului.

Contact: Attila Szekely | Director Departamentul de Consultanță
E-mail : attila.szekely@ccibv.ro
Telefon 0268 547 084

Împreună facem diferența!

Împreună facem diferența! 1482 1185

Camera de Comerț și Industrie Brașov s-a alăturat campaniei ÎmpreunăFacemDiferența!

Mai multe ONG-uri brașovene și-au unit forțele și desfășoară o campanie de educație civică, iar CCI Brașov este primul partener care se alătură campaniei.

Ne-am obișnuit să fim abordați de ONG-uri doar când au nevoie de donații. Mai multe astfel de asociații brașovene au o campanie altfel. Acestea și-au propus să crească nivelul de educație civică al brașovenilor și să le aducă în atenție mai multe variante prin care pot să sprijine un ONG.

Primul partener al acestei campanii, denumită #ImpreunaFacemDiferenta, este Camera de Comerț și Industrie Brașov. Aceștia au organizat săptămâna trecută evenimentul Gala Excelenței în Afaceri 2023, la care au participat peste 400 de persoane. În cadrul acesteia, fiecare participant a primit un fluturaș cu mesajul campaniei.

Camera de Comerț și Industrie Brașov este cea mai mare organizație brașoveană care susține și dezvoltă mediul de afaceri local. Ne bucurăm să putem sprijini de această dată întreaga comunitate prin implicarea noastră în această campanie de educație civică. M-am uitat pe lista cu asociațiile care sunt implicate în această campanie și este una extraordinară. Cum spunem noi, românii, sunt “numai una și una”. Acești oameni minunați fac diferența de ani de zile pentru brașovenii care sunt în nevoie. Doar dacă discutăm de Catharsis și SCUT, fiecare activează de peste 20 de ani în domeniu, sau despre Asociația Rază de Speranță, care este de mulți ani una dintre cele mai active asociații.. Este o onoare pentru noi să sprijinim acest demers. Am dus mesajul campaniei către participanții la Gala Excelenței în Afaceri, peste 400 de oameni, iar zilele următoare o să trimitem mesajul către toți membrii și colaboratorii noștri.”, a declarat Cosmin Roșia, director general al CCI Brașov.

Coordonatorul campaniei este Radu-Valentin Paul, președintele Asociației Brașovul Altfel. Acesta și-a asumat misiunea de a duce mesajul ONG-urilor brașovene către cât mai mulți oameni din județul Brașov.

Asociația Brașovul Altfel are ca scop principal sprijinul ONG-urilor care fac diferența în județul Brașov. Discutând cu mai multe asociații am realizat că acestea pot fi sprijinite și altfel, decât prin donații directe. Împreună am stabilit care sunt metodele prin care poate să vină acest sprijin și le-am pus într-un mesaj pe care ne dorim să îl ducem către cât mai mulți brașoveni. 

Dacă vă uitați la numele asociațiilor implicate în această campanie o să vedeți că toate au experiență de mulți ani, în care au demonstrat că fac diferența pentru cei care au nevoie de ajutor: Asociația de servicii sociale SCUT, Catharsis, Kastel, Rază de Speranță, Asociația Eltera, Care for Dogs, Fundația Bucuria Darului și Asociația Aici pentru Tine. Mediul de afaceri este unul în care sunt mulți lideri, motiv pentru care am apelat la CCI Brașov să ne devină parteneri. Mă bucur și ii felicit pentru implicare! #ImpreunaFacemDiferenta!”, a declarat Radu-Valentin Paul, coordonatorul campaniei.

Mesajul campaniei este unul relativ simplu și aduce în atenția brașovenilor măsuri prin care pot să sprijine o asociație, fără să cheltuie vreun ban.

Vrei să ajuți? Distribuie mesajul de mai jos către cât mai mulți brașoveni.

Împreună facem diferența!

Noi credem că putem face împreună un Brașov Altfel! Doar 19% dintre români donează recurent către o organizație. Toate asociațiile generează costuri fixe lunare ceea ce înseamnă că au nevoie de sprijin lunar. Prin Asociația Brașovul Altfel, la inițiativa mai multor ONG-uri din Brașov, desfășurăm o campanie de informare prin care ne dorim să arătăm cum te poți implica și tu pentru un Brașov Altfel.

  1. Încurajează echipa ta să se implice în mod recurent, lunar, în susținerea unui ONG.
  2. Privește mai profund situațiile persoanelor vulnerabile, care provin din casele de copii, a persoanelor care au un anumit handicap sau o educație precară și aplică și vor să contribuie în compania ta. După ce înțelegi clar care este situația persoanei și ce poate însemna pentru echipa ta, sperăm că o vei angaja.
  3. Găsește metode prin care să încurajezi colegii tăi să completeze formularul 230 la fiecare început de an. Astfel vor direcționa unei asociații o parte din impozitele pe care le încasează statul din salariu.
  4. Completează formularul 177 până în decembrie 2023, prin care să donezi impozitul pe profit din 2022 către un ONG pe care îl alegi. În acest fel obligi ANAF să vireze o anumită sumă de bani, din ce a încasat deja de la compania ta, către un ONG.
  5. Invităm liderii din firme să militeze activ pentru acțiuni de implicare civică prin proiectele desfășurate de ONG-uri. Alege acele ONG-uri care desfășoară activități și cauze cu care să rezonezi. Încurajează apoi colegii să se implice în voluntariat, în promovarea activității și serviciilor ONG-urilor, vizite de cunoaștere a unui ONG, achiziționarea de produse realizate de beneficiarii unui ONG sau achiziționarea de servicii specializate pe care le oferă ONG-urile (ex. Work-shop-uri de comunicare, dezvoltare personală, dezvoltarea competențelor transversale/soft skills, team-building, etc..)

Conferința: NOUL CADRU LEGISLATIV ÎN DOMENIUL ACHIZIȚIILOR PUBLICE

Conferința: NOUL CADRU LEGISLATIV ÎN DOMENIUL ACHIZIȚIILOR PUBLICE 1481 1184

MIREVANI S.R.L, firmă de consultanță în domeniul achizițiilor publice cu o experiență de peste 8 ani, are deosebita onoare de a vă invita la conferința privind

„NOUL CADRU LEGISLATIV ÎN DOMENIUL ACHIZIȚIILOR PUBLICE”

În cadrul conferinței, ne dorim să venim în sprijinul autorităților publice cu prezentarea și dezbaterea modificărilor legislative apărute în domeniul achizițiilor publice.
De asemenea:
 Venim în sprijinul specialiștilor care desfășoară activități în domeniul achizițiilor publice în sistemul public, prin prezentarea și clarificarea noilor reglementări cuprinse în pachetul legislativ în domeniul achizițiilor publice și în legislația conexă, prin abordarea de teme de maxim interes.
 Supunem dezbaterii aplicarea noilor prevederi legislative specifice procesului de achiziție publică, achizițiile ecologice, necesitatea și oportunitatea realizării achizițiilor, întocmirea documentației de atribuire, întocmirea dosarului achiziției, identificarea riscurilor, cumpărarea directă, organizarea și derularea procedurilor de atribuire, evaluarea, atribuirea contractelor și executarea acestora, soluționarea litigiilor, precum și alte aspecte identificate pe parcursul prelegerilor.
 Discutăm necesitatea consolidării colaborării între autoritățile contractante și sectorul privat pentru a îmbunătăți performanța și eficiența în procedurile de achiziții publice.
 Conferința va avea ca și speakeri specialiști cu renume în domeniu.
 Evenimentul va fi moderat de dl. Dorian LUNGU.

Data: 27.07.2023; Locația: Hotel ARO PALACE Brașov; Ora: 09,00

Confirmarea participării la eveniment,  la adresa de e-mail: achizitiimirevani@gmail.com sau mirevani@yahoo.com, până la data de 19.07.2023
Persoană de contact: Vasilică GĂINĂ
Telefon: 0744194562

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 05.07.2023 – 11.07.2023

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 05.07.2023 – 11.07.2023 1934 1446

Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I în intervalul:

05.07.2023 – 11.07.2023
 

● Ordin nr. 2045 emis de M.F. pentru modificarea şi completarea Procedurii de aplicare a măsurilor de restructurare a obligaţiilor bugetare restante, aprobată prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2.810/2019 (M.O. nr. 615/06.07.2023)
 
● Lege nr. 205 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 140/2021 privind anumite aspecte referitoare la contractele de vânzare de bunuri (M.O. nr. 615/06.07.2023)
 
● Ordin nr. 82 emis de M.A.I. privind aprobarea Procedurii aplicabile beneficiarilor privaţi pentru atribuirea contractelor de furnizare, de servicii sau lucrări finanţate din fonduri europene dedicate afacerilor interne 2021 – 2027 (M.O. nr. 621/07.07.2023)
 
● O.U.G. nr. 68 pentru aprobarea și finanțarea Programului național pentru dezvoltarea producției interne de produse și materiale de construcții (M.O. nr. 624/07.07.2023)
 
● Ordin nr. 191 al președintelui Oficiului Național de Prevenire și Combatere a Spălării Banilor privind aprobarea formei și conținutului rapoartelor prevăzute la art. 6 și 7 din Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative și a metodologiei de transmitere a acestora (M.O. nr. 625/10.07.2023)
 
● Ordin nr. 192  al președintelui Oficiului Național de Prevenire și Combatere a Spălării Banilor pentru aprobarea Regulamentului privind transmiterea informațiilor către Oficiul Național de Prevenire și Combatere a Spălării Banilor (M.O. nr. 625/10.07.2023)
 
● Lege nr. 209 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 61/2022 privind unele măsuri pentru acordarea de microgranturi şi granturi pentru capital de lucru entităţilor din domeniul agroalimentar cu finanţare din fonduri externe nerambursabile (M.O. nr. 629/10.07.2023)
 
● Lege nr. 210 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 51/2022 privind instituirea unei scheme de ajutor de stat pentru susţinerea activităţii crescătorilor din sectoarele bovine, suine şi avicol în contextul crizei economice generate de pandemia de COVID – 19 (M.O. nr. 629/10.07.2023)
 
● Ordin nr. 765 emis de M.E. pentru modificarea Ordinului ministrului energiei nr. 1.100/2022 privind desemnarea compartimentului din cadrul structurii organizatorice a Ministerului Energiei, responsabilă ca unitate de implementare a schemei de ajutor de stat acordat întreprinderilor din sectoarele considerate a fi expuse unui risc real de relocare a emisiilor de dioxid de carbon din cauza costurilor indirecte semnificative pe care le suportă efectiv ca urmare a transferării costurilor emisiilor de gaze cu efect de seră în preţul energiei electrice în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 138/2022 privind instituirea unei scheme de ajutor de stat acordat întreprinderilor din sectoarele considerate a fi expuse unui risc real de relocare a emisiilor de dioxid de carbon din cauza costurilor indirecte semnificative pe care le suportă efectiv ca urmare a transferării costurilor emisiilor de gaze cu efect de seră în preţul energiei electrice, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative în domeniul energiei (M.O. nr. 629/10.07.2023)
 
● Ordin nr. 1052/4268 emis de M.M.S.S./M.E. privind modificarea şi completarea Listei specializărilor şi a perfecţionărilor pentru care furnizorii de formare profesională a adulţilor au dreptul să organizeze programe de formare profesională finalizate cu certificate de absolvire cu recunoaştere naţională pentru absolvenţii de studii universitare, prevăzută în anexa la Ordinul ministrului muncii şi justiţiei sociale şi al ministrului educaţiei naţionale nr. 1.151/4.115/2018 (M.O. nr. 631/11.07.2023)
 
● Lege nr. 216 pentru modificarea și completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal (M.O. nr. 633/11.07.2023)
 
● Lege nr. 206 privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 153/2022 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 27/2022 privind măsurile aplicabile clienților finali din piața de energie electrică și gaze naturale în perioada 1 aprilie 2022—31 martie 2023, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative din domeniul energiei și modificarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 119/2022 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 27/2022 privind măsurile aplicabile clienților finali din piața de energie electrică și gaze naturale în perioada 1 aprilie 2022—31 martie 2023, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative din domeniul energiei (M.O. nr. 634/11.07.2023)

Întocmit, Consilier juridic, Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 10.07.2023-21.07.2023

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 10.07.2023-21.07.2023 1934 1441

Departamentul Formare Profesională și Învățământ Dual  face înscrieri în perioada 10.07.2023-21.07.2023, pentru următoarele programe de formare profesională:

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Formare Profesională și Învătământ Dual, a oferit până în prezent cursuri de formare profesionlă la peste 25.000 de persoane. Acestea au beneficiat de experiența de peste 25 de ani a echipei și de profesionalismul celor 120 de formatori cu care colaboram.

Așteptăm cu drag înscrierile persoanelor interesate de aceste cursuri.

Contact

Manuela Lăcătuș

Departament Formare Profesională și Învățământ Dual

manuela.lacatus@ccibv.ro

0728 137 725

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 22.06.2023 – 05.07.2023

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 22.06.2023 – 05.07.2023 1934 1446

Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I în intervalul:

22.06.2023 – 05.07.2023
 

Ordin nr. 887 emis de M.J. privind modificarea Ordinului ministrului justiţiei nr. 7.324/C/2020 pentru aprobarea Procedurii de înscriere/radiere a menţiunilor provizorii în/din Registrul beneficiarilor reali ţinut de Oficiul National al Registrului Comerţului (M.O. nr. 561/22.06.2023)
 
Ordin nr. 20593 emis de M.C.I.D. privind aprobarea bugetelor de venituri şi cheltuieli pe anul 2023 ale institutelor naţionale de cercetare – dezvoltare care funcţionează în coordonarea Ministerului Cercetării, Inovării şi Digitalizării (M.O. nr. 563/22.06.2023)
 
Ordin nr. 1785/706 emis de M.F./S.G.G. pentru modificarea şi completarea Procedurii de avizare tehnică a modelelor de aparate de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999 privind obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobată prin Ordinul ministrului finanţelor publice şi al ministrului comunicaţiilor şi societăţii informaţionale nr. 3.247/1.179/2017 (M.O. nr. 568/23.06.2023)
 
Ordin nr. 1496 emis de M.M.A.P.  privind aprobarea Schemei de ajutor de stat având ca obiectiv sprijinirea investiţiilor destinate promovării producţiei de biogaz pe bază de gunoi de grajd (M.O. nr. 568/23.06.2023)
 
Ordin nr. 1201 emis de M.D.L.P.A. privind aprobarea unei scheme transparente de ajutor de stat destinate finanţării obiectivelor specifice OSR 2.2 – Promovarea energiei regenerabile conform Directivei (UE) 2018/2001, inclusiv cu criteriile de durabilitate prevăzute în cadrul acesteia, OSR 4.5 – Asigurarea accesului egal la asistenţă medicală şi promovarea rezilienţei sistemelor de sănătate, inclusiv a asistenţei medicale primare, şi promovarea tranziţiei de la asistenţa instituţională la cea familială şi comunitară, OSR 4.6 – Consolidarea rolului culturii şi al turismului durabil în dezvoltarea economică, incluziunea socială şi inovarea socială şi OSI 6.3 – Consolidarea încrederii reciproce, în special prin încurajarea acţiunilor interpersonale prin Programul Interreg VI – A România – Ungaria (M.O. nr. 570/23.06.2023)
 
Ordin nr. 182 emis de A.N.P.C. privind obligaţia operatorilor economici de a asigura consumatorilor informaţii clare şi neechivoce cu privire la preţul produselor (M.O. nr. 575/26.06.2023)
 
Ordin nr. 2082 emis de M.S. privind modificarea anexei la Ordinul ministrului sănătății nr. 487/2020 pentru aprobarea protocolului de tratament al infecției cu virusul SARS-CoV-2 (M.O. nr. 576/26.06.2023)
 
Ordin nr. 1218 emis de A.N.C.P.I. pentru aprobarea Regulamentului privind avizarea tehnică a expertizelor judiciare efectuate de experţii judiciari în specialitatea topografie, cadastru şi geodezie (M.O. nr. 586/28.06.2023)
 
Ordin nr. 927 emis de A.N.A.F. pentru modificarea anexei nr. 2 la Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 3.666/2020 privind aprobarea modelului şi conţinutului formularelor şi documentelor utilizate în activitatea de verificare documentară (M.O. nr. 587/28.06.2023)
 
Ordin nr. 927 emis de privind aprobarea Schemei de ajutor de stat “Ajutor de stat pentru sprijinirea entităţilor din domeniul agroalimentar sub formă de microgranturi şi granturi pentru capital de lucru cu finanţare din fonduri externe nerambursabile şi de la bugetul de stat în contextul crizei provocate de COVID – 19”, aferentă Programului operaţional Competitivitate, axa prioritară nr. 4 “Sprijinirea ameliorării efectelor provocate de criză în contextul pandemiei de COVID – 19 şi al consecinţelor sale sociale şi pregătirea unei redresări verzi, digitale şi reziliente a economiei”, prioritatea de investiţii 13i “Sprijinirea ameliorării efectelor provocate de criză în contextul pandemiei de COVID – 19 şi al consecinţelor sale sociale şi pregătirea unei redresări verzi, digitale şi reziliente a economiei”, obiectivul specific 4.1 “Consolidarea poziţiei pe piaţă a IMM-urilor afectate de pandemia COVID – 19”, acţiunea 4.1.2 “Sprijin pentru IMM-uri în vederea depăşirii crizei economice generate de pandemia de COVID – 19” (M.O. nr. 588/28.06.2023)
 
Ordin nr. 20773 emis de M.C.I.D. privind modificarea Ordinului ministrului educaţiei şi cercetării nr. 4.523/2020 pentru aprobarea Normelor metodologice privind procedura de avizare a acordului de primire pentru cercetătorii străini în scopul desfăşurării în România de activităţi de cercetare – dezvoltare – inovare (M.O. nr. 590/29.06.2023)
 
Lege nr. 187 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice (M.O. nr. 594/29.06.2023)
 
Lege nr. 193 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe (M.O. nr. 594/29.06.2023)
 
Hotărâre nr. 20 emisă de C.S.U. privind constatarea încetării stării de risc epidemiologie şi biologic generate de pandemia de COVID – 19 şi a aplicabilităţii art. 1 din Hotărârea Comitetului Naţional pentru Situaţii de Urgenţă nr. 36 din 21.07.2020 (M.O. nr. 595/29.06.2023)
 
Ordin nr. 74 emis de A.N.S.V.A. pentru aprobarea Normei sanitar – veterinare şi pentru siguranţa alimentelor privind fabricarea produselor lactate în unităţile de prelucrare a laptelui cu volum mic de producţie, care îşi desfăşoară activitatea în regiuni supuse unor constrângeri geografice specifice (M.O. nr. 597/30.06.2023)
 
Ordin nr. 2665 emis de M.I.P.E. privind modificarea Schemei de ajutor de stat “Granturi pentru investiţii în retehnologizare acordate IMM-urilor din domeniile industriei alimentare şi construcţiilor, precum şi alte domenii în legătură cu acestea, în vederea refacerii capacităţii de rezilienţă”, în cadrul axei prioritare 4 – “Sprijinirea ameliorării efectelor provocate de criză în contextul pandemiei de COVID – 19 şi al consecinţelor sale sociale şi asupra pregătirii unei redresări verzi, digitale şi reziliente a economiei”, prioritatea de investiţii “Sprijinirea ameliorării efectelor provocate de criză în contextul pandemiei de COVID – 19 şi consecinţelor sale sociale şi pregătirea unei redresări verzi, digitale şi reziliente a economiei”, obiectivul specific 4.1 “Consolidarea poziţiei pe piaţă a IMM-urilor afectate de pandemia COVID – 19”, acţiunea 4.1.1 “Investiţii în activităţi productive” din Programul operaţional Competitivitate, aprobată prin Ordinul ministrului investiţiilor şi proiectelor europene nr. 2.734/2022 (M.O. nr. 600/30.06.2023)
 
O.U.G. nr. 61 privind instituirea unei scheme de ajutor de stat în sectorul creşterii animalelor (M.O. nr. 602/30.06.2023)
 
O.U.G. nr. 67 privind instituirea unei măsuri cu caracter temporar de combatere a creşterii excesive a preţurilor la unele produse agricole şi alimentare (M.O. nr. 602/30.06.2023)
 
O.U.G. nr. 65 pentru aprobarea Programului naţional de dezvoltare şi susţinere a industriei alimentare INVESTALIM aferent perioadei 2023 – 2026 (M.O. nr. 604/30.06.2023)
 
O.U.G. nr. 65 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2022 privind ajustarea preţurilor şi a valorii devizelor generale în cadrul proiectelor finanţate din fonduri externe nerambursabile (M.O. nr. 604/30.06.2023)
 
Ordin nr. 2044 emis de pentru modificarea şi completarea anexei la Ordinul ministrului finanţelor nr. 1.528/2022 privind stabilirea Procedurii de acordare a facilităţilor fiscale în domeniul construcţiilor (M.O. nr. 607/03.07.2023)
 
Ordin nr. 2.043 emis de M.F. pentru modificarea și completarea anexei la Ordinul ministrului finanțelor nr. 1.525/2022 privind stabilirea Procedurii de acordare a facilităților fiscale în sectorul agricol și în industria alimentară (M.O. nr. 611/04.07.2023)
 
Ordin nr. 4494 emis de M.E. privind aprobarea Metodologiei pentru înregistrarea și înscrierea calificărilor din învățământul superior în Registrul Național al Calificărilor din Învățământul Superior (RNCIS) (M.O. nr. 611/04.07.2023)
 
Lege nr. 196  privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 10/2023 pentru modificarea art. 21 alin. (1) lit. h) din Ordonanța Guvernului nr. 51/1998 privind îmbunătățirea sistemului de finanțare nerambursabilă a proiectelor culturale (M.O. nr. 612/05.07.2023)
 
Lege nr. 197 pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 27/2022 privind reglementarea unor măsuri financiare prin instituirea schemei de ajutor de minimis în vederea tranziției către economia circulară (M.O. nr. 612/05.07.2023).

Întocmit, Consilier juridic, Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

Programul Regional Centru 2021-2027 „O regiune competitivă prin inovare și întreprinderi dinamice pentru o economie inteligentă”

Programul Regional Centru 2021-2027 „O regiune competitivă prin inovare și întreprinderi dinamice pentru o economie inteligentă” 1482 1184

Camera de Comerț și Industrie Brașov anunță lansarea în consultare publică a Ghidul Solicitantului aferent Programului Regional Centru 2021-2027 O regiune competitivă prin inovare și întreprinderi dinamice pentru o economie inteligentă” – Acțiunea 4 „Creșterea IMM prin investiții, modernizare industrială, avans tehnologic și o economie sustenabilă”, Intervenția 1.4.2 „Scale-up pentru start-up-uri și microîntreprinderi”.

Solicitanții eligibili:

  • societățile care se încadrează în categoria microîntreprinderilor, inclusiv a microîntreprinderilor nou înființate (start up), în sensul Legii 346/2004 privind stimularea înființării și dezvoltării întreprinderilor mici și mijlocii, cu modificările și completările ulterioare sunt înregistrate în baza Legii nr. 31/1990 privind societățile, republicată cu modificările și completările ulterioare.

Alocarea financiară corespunzătoare acestui apel este de  27.607.118 euro, din care 23.466.050 euro sprijin FEDR și 4.141.068 euro finanțare de la bugetul de stat.

Valoarea finanțării nerambursabile aferente proiectului:

  • Valoare minimă a finanțării nerambursabile solicitate: 25.000 euro
  • Valoarea maximă a finanțării nerambursabile solicitate: 200.000 euro
  • Start-up-uri: valoarea maximă a finanțării nerambursabile solicitate : 100.000 euro.

 Tipul apelului:
Apelul de proiecte este de tip competitiv cu termen limită de depunere a cererilor de finanțare.

 Tipuri de investiții eligibile:

  • Construcția, extinderea sau modernizarea spațiilor de producție sau prestare de servicii;
  • Dotarea cu echipamente, tehnologii, utilaje, inclusiv tehnologii inovative, și investiții în spațiile de producție/prestare servicii aferente, în vederea îmbunătățirii capacităților tehnice ale microîntreprinderilor;
  • Integrarea de noi tehnologii în procesele de producție precum și tehnologii în procese de producție ecologice și utilizarea eficientă a resurselor;
  • Integrarea de noi tehnologii în scopul îmbunătățirii serviciilor.

 Observațiile și propunerile pot fi formulate prin completarea documentului Tabelul de observații și propuneri(disponibil pe site-ul www.adrcentru.ro) și transmiterea acestuia prin e-mail, la adresa helpdesk@adrcentru.ro, până la data de 02.08.2023.

 Sprijinul public:
Contribuția programului la finanțarea unei investiții este de maxim 90% din valoarea eligibilă a investiției, în limita plafonului de minimis.
Contribuția solicitantului la finanțarea investiției trebuie să fie de minim 10% din valoarea eligibilă a investiției.
 Zona vizată de prezentul apel de proiecte trebuie să fie situată în Regiunea Centru, România (județele Alba, Brașov, Covasna, Harghita, Mureș, Sibiu), în mediul urban.

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Consultantă format dintr-o echipă de specialiști cu o experiență de peste 18 ani, oferă servicii de consultanță și asistență societăților interesate în scopul identificării celei mai potrivite surse de finantare, luând în considerare programele de actualitate și domeniul de interes al clientului.

Contact: Attila Szekely | Director Departamentul de Consultanță
E-mail : attila.szekely@ccibv.ro
Telefon 0268 547 084

Împreună facem diferența!

Împreună facem diferența! 1482 1185

Forumul Orașelor Verzi, ediția a 3-a – Salonul Expozițional al Soluțiilor Verzi

Forumul Orașelor Verzi, ediția a 3-a – Salonul Expozițional al Soluțiilor Verzi 1477 1176


Forumul Orașelor Verzi (FOV) 2023, aflat la cea de-a 3-a ediție, este cel mai mare eveniment nucleu din România dedicat sustenabilității de mediu și se va desfășura în perioada 4-10 septembrie 2023.

FOV 3 va avea loc, la Brașov, între 4-10 septembrie, iar Conferința de politici publice de mediu și Expoziția din cadrul acesteia, între 5-7 Septembrie la Hotel Qosmo. Salonul Expozițional al Soluțiilor Verzi este organizat anul acesta împreună cu Camera de Comerț și Industrie Brașov.

Conferința are ca invitați lideri naționali și internaționali în politici publice de mediu, reprezentanți ai orașelor din România și Europa, precum și companii private care activează în domeniul sustenabilității de mediu.

Așteptăm peste 300 de reprezentanți ai autorităților locale și naționale din Europa (primari, președinți de consilii județene, parlamentari, administratori publici, consilieri locali și județeni, funcționari publici), reprezentanți ai ONG-urilor de mediu, reprezentanți ai mediului de afaceri, pentru a analiza cele mai bune practici din domeniul politicilor publice de mediu.

Salonul Expozițional al Soluțiilor Verzi, parte integrantă a evenimentului Forumul Orașelor Verzi, este locul unde te invităm să participi dacă oferi servicii și produse menite să sprijine tranziția către verde, indiferent că vorbim de energie, managementul deșeurilor, digitalizare. Aici vei avea ocazia să interacționezi direct cu reprezentanți ai municipalităților, cu parteneri de business, autorități, cetățeni.

De ce să fii parte din FOV 2023?
Pentru că am pregătit multe activități ce pot aduce un plus de prestigiu și încredere în ochii clienților, partenerilor de afaceri și a comunității în general: Expo, Conferință, branding & partnership, networking facilitat, contribuție la dezvoltarea sustenabilă a orașelor, asociere cu cel mai mare eveniment verde din România.

Brașovul, candidat pentru titlul Capitala Verde Europeană în 2025, vrea o schimbare autentică, prin care să devină un oraș sustenabil, cu o calitate a vieții performantă. Prin participarea ca Partener, veți avea oportunitatea de a interacționa și a stabili relații cu acești profesioniști influenți, deschizând uși către noi oportunități de afaceri și colaborări relevante. Fii pivotul acestei transformări pentru un viitor mai verde și mai sustenabil!

Suntem încrezători că veți fi parte din Forumul Orașelor Verzi, ediția 2023!

Contact

Simona Stoichici
Events Sales Manager

simona@simone-advertising.ro
(40) 740 947 609