Camera de Comerț și Industrie Brașov

Împreună pentru afaceri de succes

Asistență firme în contextul crizei din Ucraina

Asistență firme în contextul crizei din Ucraina 1906 1419

Criza generată de conflictul din Ucraina va avea un impact major în plan economic, atât la nivel macro, cât şi la cel al operatorilor economici.

În primă instanţă, vor fi profund afectate companiile româneşti care derulează operaţiuni de export pe pieţele Federaţiei Ruse, Ucrainei şi Belarus, precum şi producătorii români care se aprovizionează cu materii prime ori subansamble din aceste ţări.

Pentru a veni în sprijinul operatorilor economici care se confruntă cu astfel de dificultăţi, precum şi al firmelor româneşti în general, vă informăm asupra posibilităţii de a apela la asistenţă din partea reprezentanţilor ministerului nostru în străinătate (Birourile de Promovare Comercial-Economică – BPCE) pentru identificarea de noi parteneri de export sau furnizori de materii prime de pe pieţe alternative.

Firmele se pot adresa, în acest sens, Departamentului de Comerţ Exterior (dgre@dce.gov.ro) sau direct reprezentanţilor economici externi accesând site-ul de mai jos.

Contact

Ministerul Antreprenoriatului și Turismului

dgre@dce.gov.ro

Campanie umanitară ”Comunitatea de afaceri brașoveană alături de refugiații din Ucraina”

Campanie umanitară ”Comunitatea de afaceri brașoveană alături de refugiații din Ucraina” 1574 1182

Începând cu data de 3 Martie a.c., Camera de Comerț și Industrie Brașov s-a implicat activ în Campania Umanitara de strângere de ajutoare pentru refugiații din Ucraina, alături de organizatorul logisticii de transport.

În acest sens, s-a făcut apel către toate societățile brașovene, pentru a ajuta în colectarea materialelor necesare pentru oamenii care au sosit din Ucraina pe teritoriul României, în contextul actual al războiului: pături, produse de igienă, medicamente, cu excepția antibioticelor, lapte praf, scutece pentru copii,  baterii,  fructe.

Până în prezent au răspuns acestui apel un număr de 7 societăți.

Pe această cale le mulțumim pentru implicare:

  • VIP DAY TOURS S.R.L – organizatorul logisticii, membru CCI BV
  • DACIA PLANT SRL𝟏𝟎𝟎𝟎 𝐟𝐥𝐚𝐜𝐨𝐚𝐧𝐞 𝐝𝐞 𝐕𝐢𝐭𝐚𝐦𝐢𝐧𝐚 𝐂 + 𝐙𝐢𝐧𝐜 + 𝐕𝐢𝐭𝐚𝐦𝐢𝐧𝐚 𝐃𝟑, membru CCI BV
  • A.G.M FRESH SRL𝟑𝟎𝟓 𝐤𝐠 𝐝𝐞 𝐟𝐫𝐮𝐜𝐭𝐞 𝐬𝐢 𝐥𝐞𝐠𝐮𝐦𝐞
  • ROPHARMA SA𝟐𝟎𝟎 𝐜𝐮𝐭𝐢𝐢 𝐥𝐚𝐩𝐭𝐞 𝐩𝐫𝐚𝐟, 𝟏𝟎𝟎 𝐜𝐮𝐭𝐢𝐢 𝐩𝐞𝐧𝐭𝐫𝐮 𝐜𝐨𝐩𝐢𝐢 𝐬𝐮𝐛 𝟏 𝐚𝐧 𝐬̗𝐢 𝟏𝟎𝟎 𝐜𝐮𝐭𝐢𝐢 𝐩𝐞𝐧𝐭𝐫𝐮 𝐜𝐨𝐩𝐢𝐢 𝐩𝐞𝐬𝐭𝐞 𝟏 𝐚𝐧, membru CCI BV
  • DINO PARC𝐚𝐜𝐜𝐞𝐬 𝐠𝐫𝐚𝐭𝐮𝐢𝐭 la Dino Parc 𝐜𝐞𝐭𝐚𝐭𝐞𝐧𝐢𝐥𝐨𝐫 𝐝𝐢𝐧 𝐔𝐜𝐫𝐚𝐢𝐧𝐚 𝐩𝐞 𝐛𝐚𝐳𝐚 𝐮𝐧𝐮𝐢 𝐚𝐜𝐭 𝐝𝐞 𝐢𝐝𝐞𝐧𝐭𝐢𝐭𝐚𝐭𝐞, membru CCI BV.
  • FARMACOM SA 𝐩𝐞𝐬𝐭𝐞 𝟏𝟏.𝟎𝟎𝟎 𝐝𝐞 𝐜𝐮𝐭𝐢𝐢 𝐝𝐞 𝐦𝐞𝐝𝐢𝐜𝐚𝐦𝐞𝐧𝐭𝐞 (Acesil tamponat, Paracetamol, Vitamina C), membru CCI BV
  • FABRICA DE LAPTE BRAȘOV SA  – Olympus Foods Romania 𝐩𝐞𝐬𝐭𝐞 𝟏𝟑𝟎𝟎 𝐝𝐞 𝐩𝐫𝐨𝐝𝐮𝐬𝐞 𝐥𝐚𝐜𝐭𝐚𝐭𝐞, membru CCI BV

De toate aceste produse s-au bucurat refugiații ucrainieni de la tabara din Siret (cu ajutorul DSP Suceava), de la tabara din Huși și de la Asociația Filantropia Ortodoxa Huși.

Conducerea C.C.I. Brașov mulțumeste tuturor celor care au răspuns campaniei noastre!

Contact

Alina Nicoleta GROȘANU

DIRECTOR  DEPARTAMENT JURIDIC ARBITRAJ RESURSE UMANE

0728 137 736
alina.grosanu@ccibv.ro

Proiect ”Cluburi de orientare vocațională și dezvoltare personală” | Partener Miele Tehnica Brașov

Proiect ”Cluburi de orientare vocațională și dezvoltare personală” | Partener Miele Tehnica Brașov 1384 1040

Compania Miele Tehnica Brașov s-a alăturat proiectului Camerei,  susținând orientarea vocațională și dezvoltarea personală în 10 școli din județul Brașov.

În perioada 28.03.2022 – 31.03.2022 am avut ocazia să cunoaștem copii minunați de la școlile din Cuciulata, Feldioara, Hoghiz și Hăghig. Pentru mulți dintre ei, cls a VII- a și a VIII- a, aceasta a fost prima prezentare și primul atelier organizat în afara programei școlare.

Miele Tehnica Brașov s-a alăturat cauzei noastre de a crea perspective noi cu privire  la viitorul profesional.

Prin atelierele desfășurate, elevii au personalizat un kit de lucru – Căsuța Meseriilor, prin care au putut să redea într-o formă interactivă domeniul de interes cu privire la profesiile viitoare.

Compania Miele Tehnica Brașov, reprezentată de doamna Daniela Caluian, a oferit participanților informații valoroase legate de posibilitățile pe care aceștia le pot avea în cadrul companiei (practică, vizite ale companiei, participări la evenimente, etc)

Echipa Miele Tehnica Brașov revine în toamnă în aceste școli pentru a oferi sesiuni de mentorat susținute de aganjații companiei, experți pe diverse departamente ale companiei.

Felicitări Miele Tehnica Brașov pentru implicare, suntem onorați să vă avem alături în acest demers dedicat generațiilor Z și Alpha!!

Ne bucurăm că acest proiect devine din ce în ce mai vizibil în rândul comunității brașovene, aducând plusvaloare educației.

Mulțumim tuturor firmelor implicate, care și-au adus contribuția de-a lungul acestui program: DacoArt, Valdoris, Pizzeria Della Nonna, Academia de Bricolaj, Clubul Economic German, Kronwell, Coresi, Muzeul de Etnografie Brașov, Joysoquin, Nimatron Technik, Bosch Romania, Hotel Kronwell, Groupama.

Vom reveni cu noutăți legate de acțiunile susținute.

Până atunci, nu ezitați să vă înscrieți în programul nostru, ca parteneri sau mentori.

Copiii au nevoie de dumneavoastra!

Contact

Daniela DOBRAI-PALAMARI – Departament  Marketing & PR

0723 671 307

daniela.palamari@gmail.com

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 11.04.2022 – 21.04.2022

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 11.04.2022 – 21.04.2022 1934 1441

Departamentul Învațământ Formare Profesională și Învățământ Dual  face înscrieri în perioada 11.04.2022 – 21.04.2022  pentru  următoarele programe de formare profesională:

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Formare Profesională și Învătământ Dual, a oferit până în prezent cursuri de formare profesionlă la peste 40.000 de persoaneAcestea au beneficiat de experiența de peste 30 de ani a echipei și de profesionalismul celor 120 de formatori cu care colaboram.

Contact

Manuela Lăcătuș

Departament Formare Profesională și Învățământ Dual

manuela.lacatus@ccibv.ro

0728 137 725

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 1934 1446

Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I,  în intervalul  30.03.2022 – 05.04.2022.

● Ordin nr. 376 emis de M.F. pentru aprobarea nivelului accizei specifice la ţigarete (M.O. nr. 305/30.03.2022),
 
Lege nr. 72 pentru anularea unor obligaţii fiscale şi pentru modificarea unor acte normative (M.O. nr. 315/31.03.2022),
 
Lege nr. 73 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile şi indemnizaţiile de asigurări sociale de sănătate (M.O. nr. 315/31.03.2022),
 
Lege nr. 74 pentru completarea art. 30 din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice (M.O. nr. 315/31.03.2022),
 
Ordin nr. 63 emis de A.N.R.E.  pentru modificarea Ordinului preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 95/2018 privind aprobarea clauzelor obligatorii din contractele pentru prestarea serviciilor în vederea realizării lucrărilor de racordare la reţelele electrice de interes public (M.O. nr. 318/31.03.2022),
 
Ordin nr. 64 emis de A.N.R.E.  pentru modificarea şi completarea Standardului de performanţă pentru serviciul de distribuţie a energiei electrice, aprobat prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 46/2021 (M.O. nr. 318/31.03.2022),
 
Lege nr. 69 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 8/1996 privind dreptul de autor şi drepturile conexe (M.O. nr. 321/01.04.2022),
 
O.U.G. nr. 33 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 219/2015 privind economia socială (M.O. nr. 323/01.04.2022),
 
Ordin nr. 366/209 emis de M.F. și M.M.S.S. pentru stabilirea valorii nominale indexate a unui tichet de masă pentru semestrul I al anului 2022 (M.O. nr. 328/04.04.2022),
 
Ordin nr. 710 emis de M.M.A.P. pentru aprobarea Ghidului de finanţare a Programului privind ecologizarea zonelor afectate de deşeuri (M.O. nr. 328/04.04.2022),
 
Lege nr. 76 pentru completarea art. 106 din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice (M.O. nr. 333/05.04.2022).

Întocmit, Consilier juridic Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

Apel de competiţie “Discover Vienna: Manufacturing Edition 2022”

Apel de competiţie “Discover Vienna: Manufacturing Edition 2022” 630 630
Vă informăm  despre  apelul de competiţie la care se pot înscrie şi firme româneşti ce dezvoltă soluţii inovatoare pentru sectorul de producție.

Avantajele participării  la competiţia “Discover Vienna: Manufacturing Edition 2022” – Call for Start-ups & Scale-ups – deadline 3 mai 2022:

Manufacturing CLC East și Vienna Business Agency au lansat ediţia 2022 a programului pentru Start-up-uri şi Scale-up-uri din Austria, Bulgaria, Croația, Cipru, Cehia, Grecia, Ungaria, Macedonia de Nord, România, Serbia, Slovacia, și Slovenia, care au soluții pentru sectorul de producție, intitulată “Discover Vienna: Manufacturing Edition 2022”.

Până la 15 start-up-uri , selectate din cele care vor aplica pentru program,  vor fi invitate la Viena în timpul festivalului ViennaUP’22 (unul dintre cele mai mari festivaluri pentru start-up-uri din Europa), care va avea loc în perioada 30 mai – 03 iunie2022.

Acestea vor avea șansa de a participa la un program intensiv de cinci zile în capitala Austriei. Tinerii fondatori vor fi invitați la Viena în perioada 30 mai – 3 iunie pentru a explora scena industriei autohtone și ecosistemul local de start-up-uri. În timpul șederii, programul va conține oportunități de relaționare cu start-up-uri și potențiali investitori în timpul festivalului ViennaUP’22, vizite la companii cheie din industrie, întâlniri cu corporații și sesiuni de informații despre oportunitățile de finanțare și cea mai recentă tehnologie. În plus, participanții vor primi instruire pentru dezvoltarea afacerilor și mentorat pentru pregătirea investițiilor. Participarea la “Discover Vienna: Manufacturing Edition” poate fi un excelent punct de intrare în oportunitățile de finanțare oferite de EIT Manufacturing și va permite start-up-urilor accesul la rețeaua de parteneri CLC East.

În timpul șederii lor la Viena, EIT Manufacturing CLC East oferă reprezentanților start-up-urilor spațiu de birou gratuit, precum şi acoperirea  costurile de călătorie către și dinspre Viena și acoperirea costurilor pentru cazare (cu excepția solicitanților cu sediul în Viena).

Dintre acestea,  un număr de 10 start-up-uri vor fi selectate pentru a participa la sesiunea de pitching din cadrul “BoostUp! East Finals at the Manufacturing Day”, organizată în data de 1 iunie 2022. Câștigătorii “BoostUp! East Finals” vor primi un bilet rapid de acces la serviciile de afaceri ale EIT Manufacturing şi la un flux de finanțare de până la 300.000 Euro.

 Cine poate participa la “Discover Vienna: Manufacturing Edition”?

Sunt eligibile să participe start-up-urile și scale-up-urile care au soluții în domeniul producției și sunt încorporate într-una dintre următoarele țări: Austria, Bulgaria, Croația, Cipru, Cehia, Grecia, Ungaria, Macedonia de Nord, România, Serbia, Slovacia și Slovenia. Companiile nu trebuie să aibă mai mult de opt ani și trebuie să aibă cel puțin doi membri ai echipei. Solicitanții trebuie să fi depășit stadiul de prototip și să se fi lansat deja cu succes pe piața lor internă.

Contact

Dr.Ing Adi-Cristina MITEA – Wirtschafts- und Handelsrätin / Consilier economic
AMBASADA ROMÂNIEI ÎN REPUBLICA AUSTRIA

viena.economic@mae.ro

CONVOCATOR – ADUNAREA GENERALĂ ORDINARĂ A MEMBRILOR CAMEREI DE COMERȚ ȘI INDUSTRIE BRAȘOV

CONVOCATOR – ADUNAREA GENERALĂ ORDINARĂ A MEMBRILOR CAMEREI DE COMERȚ ȘI INDUSTRIE BRAȘOV 1904 1417

CONVOCATOR

 

CAMERA DE COMERŢ Şl INDUSTRIE BRAŞOV, prin preşedinte Silviu COSTEA, convoacă ADUNAREA GENERALĂ ORDINARĂ A MEMBRILOR CAMEREI, în data de 19.04.2022, ora 11:00, la sediul organizaţiei din Braşov, str. Mihail Kogălniceanu, nr. 18-20, bl. 1K, sc. C-D, jud. Braşov.

Neîndeplinirea condiţiilor statutare de prezenţă a jumătate plus unu din numărul membrilor, va conduce în mod automat, la reprogramarea Adunării Generale pentru data de 20.04.2022, ora 11:00, la aceeaşi adresă.

ORDINEA DE ZI a Adunării generale este următoarea:

  1. Raport de activitate al Colegiului de conducere pentru anul 2021;
  2. Raport privind execuţia financiară a anului 2021;
  3. Raport al auditorului financiar;
  4. Proiect conţinând obiectivele specifice pentru anul 2022;
  5. Proiect de buget de venituri şi cheltuieli pentru anul 2022;
  6. Proiect privind programul de investiţii pentru anul 2022;
  7. Taxa de înscriere şi cotizaţia de membru pentru anul 2022;
  8. Validarea auditorului financiar;
  9. Alegerea membrilor Colegiului de conducere;
  10. Alegerea Preşedintelui;
  11. Diverse.

Materialele ce urmează a fi supuse dezbaterii Adunării Generale, precum şi formularele de înscriere pentru a candida la funcţia de membru al Colegiului de conducere şi la funcția de Preşedinte al Camerei de Comerț și Industrie Braşov, sunt la dispoziţia membrilor la sediul organizaţiei şi la adresa web: www.ccibv.ro,  astfel:

Pentru informaţii suplimentare, ne puteţi contacta la telefon 0268.547.071.

SCHEMA DE AJUTOR DE MINIMIS PENTRU SECTORUL CULTURAL INDEPENDENT

SCHEMA DE AJUTOR DE MINIMIS PENTRU SECTORUL CULTURAL INDEPENDENT 1906 1419

Camera de Comerț și Industrie Brașov anunţă lansarea spre consultare a Schemei de ajutor de minimis pentru sectorul cultural independent, a cărui furnizor şi administrator este Ministerul Culturii.

Obiectivul schemei:
Susținerea beneficiarilor a căror activitate a fost afectată negativ de răspândirea virusului SARS-CoV-2 sau a căror activitate a fost interzisă prin ordonanțe militare pe perioada stării de urgență sau îngrădite pe perioada stării de alertă.

Solicitanții eligibili:
(a) societăți înființate în baza Legii societăților nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
(b) organizații neguvernamentale, constituite în baza Legii nr. 21/1924 pentru persoanele juridice (Asociații și Fundații) sau a Ordonanţei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii aprobată prin Legea nr. 246/2005, cu modificările şi completările ulterioare și desfășoară activități conform următoarelor coduri CAEN:

18. TIPĂRIRE ȘI REPRODUCEREA PE SUPORȚI A ÎNREGISTRĂRILOR

1820 Reproducerea înregistrărilor

47. COMERȚ CU AMĂNUNTUL, CU EXCEPȚIA AUTOVEHICULELOR ȘI MOTOCICLETELOR

4761 Comerț cu amănuntul al cărților, în magazine specializate

58. ACTIVITĂȚI DE EDITARE

5811 Activități de editare a cărților

59. ACTIVITĂȚI DE PRODUCȚIE CINEMATOGRAFICĂ, VIDEO ȘI DE PROGRAME
DE TELEVIZIUNE; ÎNREGISTRĂRI AUDIO ȘI ACTIVITĂȚI DE EDITARE MUZICALĂ

5911 Activități de producție cinematografică, video și de programe de televiziune
5912 Activități de post-producție cinematografica, video si de programe de televiziune
5913 Activități de distribuție a filmelor cinematografice, video si a programelor de televiziune
5914 Proiecția de filme cinematografice
5920 Activități de realizare a înregistrărilor audio și activități de editare muzicală

74. ALTE ACTIVITĂȚI PROFESIONALE, ȘTIINȚIFICE ȘI TEHNICE

7420 Activități fotografice

82. ACTIVITĂȚI DE SECRETARIAT, SERVICII SUPORT ȘI ALTE ACTIVITĂȚI DE SERVICII PRESTATE ÎN PRINCIPAL ÎNTREPRINDERILOR

8230 Activități de organizare a expozițiilor, târgurilor și congreselor

85. ÎNVĂȚĂMÂNT

8552 Învățământ în domeniul cultural (limbi străine, muzică, teatru, dans, arte plastice etc.)

90. ACTIVITĂȚI DE CREAȚIE ȘI INTERPRETARE ARTISTICĂ

Cheltuieli eligibile:
(a) obligaţiile fiscale restante şi alte creanţe bugetare administrate de organul fiscal central, definit potrivit art. 1 pct. 31 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscal, existente la momentul acordării grantului, care vor fi achitate cu prioritate.
(b) obligaţii fiscale şi alte creanţe bugetare care se înregistrează la plată după data acordării ajutorului de minimis şi până la expirarea perioadei de 6 luni.
(c) orice cheltuieli efectuate și înregistrate în contabilitatea beneficiarului;

 Bugetul schemei:
(1) Bugetul Schemei este 140.000.000 lei
(2) Dacă valoarea însumată a cererilor de finanţare aprobate depăşeşte valoarea bugetului aprobat al Schemei, plata către fiecare beneficiar se va face proporțional, prin aplicarea la suma solicitată a procentului rezultat din raportarea bugetului Schemei la valoarea totală a cererilor aprobate.

Beneficiarii schemei de ajutor de minimis prevăzuți de prezenta ordonanţă de urgenţă au obligaţia menţinerii activităţii pentru care au obţinut finanţare pentru cel puţin 6 luni. Perioada de suspendare ori întrerupere a activităţii comerciale nu se ia în calcul la determinarea termenului de 6 luni.

Contact
Attila Szekely | Director Departamentul de Consultanță
0268 547 084
attila.szekely@ccibv.ro

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 04.03.2022 – 15.04.2022

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 04.03.2022 – 15.04.2022 1934 1441

Departamentul Învațământ Formare Profesională și Învățământ Dual  face înscrieri în perioada 04.03.2022 – 15.04.2022  pentru  următoarele programe de formare profesională:

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Formare Profesională și Învătământ Dual, a oferit până în prezent cursuri de formare profesionlă la peste 40.000 de persoaneAcestea au beneficiat de experiența de peste 30 de ani a echipei și de profesionalismul celor 120 de formatori cu care colaboram.

Contact

Manuela Lăcătuș

Departament Formare Profesională și Învățământ Dual

manuela.lacatus@ccibv.ro

0728 137 725

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 1934 1446

Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I,  în intervalul 22.03.2022 – 29.03.2022

● Ordin nr. 373 emis de M.F. pentru modificarea anexei nr. 5 la Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 1.783/2021 privind natura informaţiilor pe care contribuabilul/plătitorul trebuie să le declare prin fişierul standard de control fiscal, modelul de raportare, procedura şi condiţiile de transmitere, precum şi termenele de transmitere şi data/datele de la care categoriile de contribuabili/plătitori sunt obligate să transmită fişierul standard de control fiscal (M.O. nr. 275/22.03.2022),
 
Hotărâre nr. 372 pentru modificarea şi completarea anexei la Hotărârea Guvernului nr. 1.553/2004 privind unele modalităţi de încetare a practicilor ilicite în domeniul protecţiei intereselor colective ale consumatorilor şi a anexei la Hotărârea Guvernului nr. 444/2020 privind stabilirea cadrului instituţional şi a unor măsuri pentru punerea în aplicare a prevederilor art. 5 alin. (1) din Regulamentul (UE) 2017/2.394 al Parlamentului European şi al Consiliului din 12 decembrie 2017 privind cooperarea dintre autorităţile naţionale însărcinate să asigure respectarea legislaţiei în materie de protecţie a consumatorului şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 2.006/2004 (M.O. nr. 276/22.03.2022),
 
Hotărâre nr. 375 privind modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 394/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului sectorial/acordului – cadru din Legea nr. 99/2016 privind achiziţiile sectoriale, a Hotărârii Guvernului nr. 395/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziţie publică/acordului – cadru din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, precum şi a anexelor nr. 1 şi 2 la Hotărârea Guvernului nr. 1/2018 pentru aprobarea condiţiilor generale şi specifice pentru anumite categorii de contracte de achiziţie aferente obiectivelor de investiţii finanţate din fonduri publice (M.O. nr. 277/22.03.2022),
 
Ordin nr. 293 emis de M.I.P.E. pentru modificarea Schemei de ajutoare de stat şi de minimis privind unele măsuri pentru pregătirea portofoliului de proiecte destinat finanţării din fonduri externe nerambursabile, pentru perioada de programare 2021 – 2027, în domeniul specializării inteligente, aprobată prin Ordinul ministrului fondurilor europene nr. 894/2020 (M.O. nr. 282/23.03.2022),
 
Lege nr. 66 pentru modificarea art. 67 alin. (2) din Legea nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere (M.O. nr. 283/24.03.2022),
 
O.U.G. nr. 30 privind unele măsuri pentru consolidarea capacităţii instituţionale şi administrative a Ministerului Cercetării, Inovării şi Digitalizării şi a Autorităţii pentru Digitalizarea României necesare implementării componentei C7 – Transformare digitală din Planul naţional de redresare şi rezilienţă, precum şi alte categorii de măsuri (M.O. nr. 285/24.03.2022),
 
Ordin nr. 440 emis de M.D.L.P.A. pentru aprobarea Ghidului specific privind regulile şi condiţiile aplicabile finanţării din fondurile europene aferente Planului naţional de redresare şi rezilienţă în cadrul apelului de proiecte PNRR/2022/C5/2/B.1/1, componenta 5 – Valul renovării, axa 2 – Schema de granturi pentru eficienţă energetică şi rezilienţă în clădiri publice, operaţiunea B.1: Renovarea integrată (consolidare seismică şi renovare energetică moderată) a clădirilor publice (M.O. nr. 286/25.03.2022),
 
Ordin nr. 441 emis de M.D.L.P.A. pentru aprobarea Ghidului specific privind regulile şi condiţiile aplicabile finanţării din fondurile europene aferente Planului naţional de redresare şi rezilienţă în cadrul apelului de proiecte PNRR/2022/C5/2/B.2.1/1, PNRR/2022/C5/B.2.2/1, componenta 5 – Valul renovării, axa 2 – Schema de granturi pentru eficienţă energetică şi rezilienţă în clădiri publice, operaţiunea B.2: Renovarea energetică moderată sau aprofundată a clădirilor publice (M.O. nr. 289/25.03.2022),
 
Ordin nr. 442 emis de M.D.L.P.A. pentru aprobarea Ghidului specific – Condiţii de accesare a fondurilor europene aferente Planului naţional de redresare şi rezilienţă în cadrul apelului de proiecte PNRR/2022/C5/1/A.1/1, componenta 5 – Valul renovării, axa 1 – Schema de granturi pentru eficienţă energetică şi rezilienţă în clădiri rezidenţiale multifamiliale, operaţiunea A.1 – Renovarea integrată (consolidare seismică şi renovarea energetică moderată) a clădirilor rezidenţiale multifamiliale (M.O. nr. 290/25.03.2022),
 
Ordin nr. 442 emis de M.D.L.P.A. pentru aprobarea Ghidului specific – Condiţii de accesare a fondurilor europene aferente Planului naţional de redresare şi rezilienţă în cadrul apelului de proiecte PNRR/2022/C5/1/A.1/1, componenta 5 – Valul renovării, axa 1 – Schema de granturi pentru eficienţă energetică şi rezilienţă în clădiri rezidenţiale multifamiliale, operaţiunea A.1 – Renovarea integrată (consolidare seismică şi renovarea energetică moderată) a clădirilor rezidenţiale multifamiliale (M.O. nr. 291/25.03.2022),
 
Ordin nr. 68 pentru modificarea anexei la Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 857/2016 privind aprobarea schemei de ajutor de stat “Sprijin pentru prima împădurire şi crearea de suprafeţe împădurite” (M.O. nr. 292/25.03.2022),
 
Ordin nr. 292/20300  emis de M.I.P.E și  M.C.I.D. privind modificarea Schemei de ajutor de minimis “Ajutor de minimis pentru sprijinirea start-up-urilor şi spinoff-urilor inovatoare” în cadrul acţiunii 1.2.1 “Stimularea cererii întreprinderilor pentru inovare prin proiecte de CDI derulate de întreprinderi individual sau în parteneriat cu institutele de CD şi universităţi, în scopul inovării de procese şi de produse în sectoarele economice care prezintă potenţial de creştere”, axa prioritară nr. 1 “Cercetare, dezvoltare tehnologică şi inovare (CDI) în sprijinul competitivităţii economice şi dezvoltării afacerilor” din cadrul Programului operaţional Competitivitate 2014 – 2020, aprobată prin Ordinul ministrului investiţiilor şi proiectelor europene şi al ministrului cercetării, inovării şi digitalizării nr. 1.487/836/2021 (M.O. nr. 292/25.03.2022),
 
Ordin nr. 444 emis de M.D.L.P.A. pentru aprobarea Ghidului specific – Condiţii de accesare a fondurilor europene aferente Planului naţional de redresare şi rezilienţă în cadrul apelurilor de proiecte PNRR/2022/C5/1/A.3.1/1, PNRR/2022/C5/1/A.3.2/1, componenta 5 – Valul renovării, axa 1 – Schema de granturi pentru eficienţă energetică şi rezilienţă în clădiri rezidenţiale multifamiliale, operaţiunea A.3 – Renovarea energetică moderată sau aprofundată a clădirilor rezidenţiale multifamiliale (M.O. nr. 292/25.03.2022),
 
Hotărâre nr. 409 pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 1.215/2009 privind stabilirea criteriilor şi a condiţiilor necesare implementării schemei de sprijin pentru promovarea cogenerării de înaltă eficienţă pe baza cererii de energie termică utilă (M.O. nr. 294/25.03.2022),
 
Hotărâre nr. 384 pentru aprobarea modului de repartizare şi de utilizare a sumelor prevăzute la lit. a) şi b) din anexa nr. 3/13/02a la bugetul Secretariatului General al Guvernului, aprobat prin Legea bugetului de stat pe anul 2022 nr. 317/2021 (M.O. nr. 298/28.03.2022),
 
Lege nr. 70 privind reglementarea statutului personalului care, în perioada stării de alertă sau a situaţiilor de risc epidemiologic şi biologic, determinate de pandemia de COVID-19, a fost încadrat pe perioadă determinată, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative (M.O. nr. 304/29.03.2022).

Întocmit, Consilier juridic Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane