Camera de Comerț și Industrie Brașov

Împreună pentru afaceri de succes

PROGRAMUL NAȚIONAL PENTRU DEZVOLTAREA PRODUCȚIEI INTERNE DE PRODUSE ȘI MATERIALE DE CONSTRUCȚII CONSTRUCTPLUS

PROGRAMUL NAȚIONAL PENTRU DEZVOLTAREA PRODUCȚIEI INTERNE DE PRODUSE ȘI MATERIALE DE CONSTRUCȚII CONSTRUCTPLUS 1305 978


Camera de Comerț și Industrie Brașov informează că, începând cu data de 15 februarie 2024, se dă startul perioadei în care se pot depune cereri de finanțare în cadrul programului CONSTRUCTPLUS, iar această oportunitate va fi disponibilă până la data de 15 martie 2024. Durata totală a sesiunii este de 30 de zile calendaristice.

Scopul programului:

Scopul acestui program constă în acordarea sprijinului financiar pentru investițiile private destinate înființării sau extinderii capacităților de producție în domeniul produselor și materialelor de construcție. Acest program are caracter multianual, acoperind perioada de implementare 2023-2026.

Beneficiarii programului:

Pot beneficia de acest program atât întreprinderile nou-înființate cât și cele aflate în activitate, indiferent de mărime, fie că sunt IMM-uri sau întreprinderi mari, cu personalitate juridică. Acestea trebuie să fie înregistrate în scop fiscal conform Legii societăților nr. 31/1990, republicată, cu toate modificările și completările ulterioare.

Cheltuieli eligibile:

Cheltuielile eligibile includ costurile asociate cu realizarea sau achiziționarea, după caz, a activelor corporale și necorporale, precum și cheltuielile legate de închirierea construcțiilor, terenurilor, instalațiilor sau utilajelor, care sunt calculate fără taxa pe valoarea adăugată.

Activele care pot fi incluse sau excluse din planul de investiții trebuie să fie deținute exclusiv de beneficiarul programului în timpul implementării și menținerii investiției, cu excepția construcțiilor și terenurilor care sunt închiriate.

Valoarea achiziției terenului nu trebuie să depășească 10% din valoarea totală a investiției.

Bugetul:

Bugetul total alocat Programului este de 596 milioane euro pentru toată perioada de implementare, defalcate astfel:

  • Credite de angajament pentru emiterea de acorduri pentru finanțare pe perioada 2023 – 2026;
  • Credite bugetare pentru plata ajutorului de stat pentru perioada 2024 – 2029.
  • Bugetul alocat pentru anul 2024 este de aproximativ 149 milioane euro.
  • Se încurajează investiții între 5 milioane euro și peste 40 milioane euro cu cofinanțare între 40 și 60%

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Consultantă format dintr-o echipă de specialiști cu o experiență de peste 20 ani, oferă servicii de consultanță și asistență societăților interesate în scopul identificării celei mai potrivite surse de finantare, luând în considerare programele de actualitate și domeniul de interes al clientului.


Persoana de contact:
Attila Szekely | Director Departamentul de Consultanță
E-mail : attila.szekely@ccibv.ro
Telefon 0268 547 084

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 11.01.2024– 16.01.2024

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 11.01.2024– 16.01.2024 1934 1446

Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I în intervalul 11.01.2024– 16.01.2024

● Hotărâre nr. 5 privind modificarea anexei la Hotărârea Guvernului nr. 925/1995 pentru aprobarea Regulamentului privind verificarea şi expertizarea tehnică a proiectelor, expertizarea tehnică a execuţiei lucrărilor şi a construcţiilor, precum şi verificarea calităţii lucrărilor executate (M.O. nr. 23/11.01.2024)
 
● Lege nr. 15 pentru modificarea şi completarea Legii cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/1996 (M.O. nr. 25/11.01.2024)
 
● Ordin nr. 2079 emis de A.N.A.F. privind modificarea şi completarea Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 1.699/2021 pentru aprobarea formularelor de înregistrare fiscală a contribuabililor şi a tipurilor de obligaţii fiscale care formează vectorul fiscal (M.O. nr. 27/12.01.2024)
 
● Ordin nr. 52 emis de M.F. privind reglementarea unor aspecte referitoare la raportarea anumitor informaţii financiare şi nefinanciare (M.O. nr. 27/12.01.2024)
 
● Lege nr. 17 pentru modificarea și completarea Legii nr. 237/2015 privind autorizarea și supravegherea activității de asigurare și reasigurare, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative (M.O. nr. 36/16.01.2024)
 
● Hotărâre nr. 27 privind aprobarea Ghidului solicitantului aferent schemei de ajutor de stat instituite prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 68/2023 pentru aprobarea și finanțarea Programului național pentru dezvoltarea producției interne de produse și materiale de construcții (M.O. nr. 38/16.01.2024)

Întocmit, Consilier juridic, Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 15.01.2024-26.01.2024

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 15.01.2024-26.01.2024 1934 1441


Departamentul Formare Profesională și Învățământ Dual  face înscrieri în perioada 15.01.2024-26.01.2024, pentru următoarele programe de formare profesională:

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Formare Profesională și Învătământ Dual, a oferit până în prezent cursuri de formare profesionlă la peste 25.000 de persoane. Acestea au beneficiat de experiența de peste 25 de ani a echipei și de profesionalismul celor 120 de formatori cu care colaboram.

Așteptăm cu drag înscrierile persoanelor interesate de aceste cursuri.

Contact

Manuela Lăcătuș

Departament Formare Profesională și Învățământ Dual

manuela.lacatus@ccibv.ro

0728 137 725

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 04.01.2024– 10.01.2024

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 04.01.2024– 10.01.2024 1934 1446

Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I în intervalul 04.01.2024– 10.01.2024

Ordin nr. 1711 emis de M.E.pentru aprobarea Schemei de ajutor de stat având ca obiectiv Sprijinirea investiţiilor în modernizare, monitorizarea şi eficientizarea consumului de energie la nivelul operatorilor economici în vederea asigurării eficienţei energetice în sectorul industrial, aferentă măsurii de investiţii I.5 – Asigurarea eficienţei energetice în sectorul industrial, din cadrul componentei C.6 Energie din Planul naţional de redresare şi rezilienţă al României (M.O. nr. 4/03.01.2024)
 
Ordin nr. 6377 emis de M.I.P.E. pentru modificarea alin. (2) al art. 18 din Schema de ajutor de minimis “Listarea la bursă a întreprinderilor”, aprobată prin Ordinul ministrului investiţiilor şi proiectelor europene nr. 348/2023 (M.O. nr. 4/03.01.2024)
 
Lege nr. 431 privind asigurarea unui nivel minim global de impozitare a grupurilor de întreprinderi multinaţionale şi a grupurilor naţionale de mari dimensiuni (M.O. nr. 8/05.01.2024)
 
Ordin nr. 5/5 emis de A.V.R. și A.N.A.F. pentru aprobarea Procedurii privind stabilirea criteriilor de risc care stau la baza analizei, aplicarea sigiliilor inteligente şi monitorizarea transporturilor rutiere de bunuri – RO e – Sigiliu, precum şi a unor formulare (M.O. nr. 10/05.01.2024)
 
Ordin nr. 6504 emis de M.I.P.E. privind aprobarea schemei de ajutor de stat şi de minimis pentru facilitarea accesului întreprinderilor la finanţare prin instrumente de garantare din Fondul de fonduri pentru digitalizare, acţiune climatică şi alte domenii de interes (M.O. nr. 10/05.01.2024)
 
Ordin nr. 5394 emis de M.F. privind principalele aspecte legate de întocmirea şi depunerea situaţiilor financiare anuale şi a raportărilor contabile anuale ale operatorilor economici la unităţile teritoriale ale Ministerului Finanţelor (M.O. nr. 11/08.01.2024)
 
Lege nr. 4 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 112/2022 privind instituirea unor măsuri pentru stimularea investiţiilor cu finanţare din fonduri externe nerambursabile în domeniul eficienţei energetice, resurselor regenerabile de energie pentru întreprinderi mari şi întreprinderi mici şi mijlocii, energiei verzi din surse regenerabile destinate autorităţilor publice locale, precum şi unele măsuri în domeniul specializării inteligente, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative (M.O. nr. 13/08.01.2024)
 
Lege nr. 7 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 39/2018 privind parteneriatul public – privat (M.O. nr. 13/08.01.2024)
 
Ordin nr. 1.505 emis de M.E.A.T. privind modificarea și completarea anexei la Ordinul ministrului turismului nr. 156/2019 pentru aprobarea Procedurilor de garantare a sumelor plătite de călători în legătură cu pachetele de servicii de călătorie/serviciile de călătorie asociate în cazul insolvenței agenției de turism organizatoare și procedurile de despăgubire a călătorilor (M.O. nr. 15/09.01.2024)
 
Lege nr. 10 pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 67/2023 privind instituirea unei măsuri cu caracter temporar de combatere a creșterii excesive a prețurilor la unele produse agricole și alimentare, precum și pentru stingerea unor obligații fiscale datorate de cooperativele agricole (M.O. nr. 17/09.01.2024)
 
Ordin nr. 1.552 emis de M.E.A.T.  pentru modificarea și completarea articolului 4 din Normele metodologice privind eliberarea certificatelor de clasificare a structurilor de primire turistice cu funcțiuni de cazare și alimentație publică, a licențelor și brevetelor de turism, aprobate prin Ordinul președintelui Autorității Naționale pentru Turism nr. 65/2013 (M.O. nr. 17/09.01.2024)

Întocmit, Consilier juridic, Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

Analiza exporturilor de produse ceramice RO în SUA între 2018-2022 și primele zece luni din anul 2023

Analiza exporturilor de produse ceramice RO în SUA între 2018-2022 și primele zece luni din anul 2023 1907 1425


Produsele ceramice (Capitolul 69 din Tariful Vamal armonizat) reprezintă o categorie de produse diversificată, comparativ cu alte grupe de produse. Tendințele de pe această piață sunt determinate, printre altele, de evoluția unor sectoare economice, precum cel al construcțiilor (care influențează în mod direct nivelul producției generale) și de cea a prețurilor unor materii prime utilizate cu precădere, cum ar fi gazul natural – dar și de implementarea de noi tehnologii de fabricare a unor articole de acest tip.

Ca gamă de produse cuprinse în cadrul Capitolului 69 – și care fac obiectul de analiză al acestui material – menționăm:
– obiectele ceramice sanitare,
– materialele de construcții de finisaj (plăci ceramice),
– articolele decorative,
– ceramica tehnică,
– materialele de construcții, precum cărămizile, țiglele, țevile etc.
Mărfurile ceramice pentru articole de menaj şi decorative pot fi obţinute din patru tipuri de masă ceramică: porţelan, semiporţelan, faianţă şi ceramică comună.

Analiza exporturilor de produse ceramice RO în SUA între 2018-2022 și primele zece luni din anul 2023 poate fi consultată accesând butonul de mai jos:

Material primit prin amablitatea domnului Răzvan DUMITRESCU – Minister Counselor for Economic Affairs
Ambasada României în SUA
+1 202 8730063
washington.economic@mae.ro

Curs Brokeraj de afaceri 13 – 16 februarie 2024

Curs Brokeraj de afaceri 13 – 16 februarie 2024 2021 1501


Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) și TradeX – Transfer Afaceri organizează, online pe platforma ZOOM,  în perioada 13 – 16 februarie 2024, cursul ”Brokeraj de afaceri” .

Cursul organizat de către CCIR și TradeX este oferit în exclusivitate în România, modulele fiind acreditate de către International Business Brokers Association. TradeX creează o nouă nișă pe piața de business din România – prin diversificarea strategiilor de ieșire actuale (insolvență și faliment), bazata pe parteneriate puternice cu organizații vest-europene, specializate în realizarea transferurilor de afaceri. Vânzarea și cumpărarea de afaceri sunt strategii populare în Europa – anual, peste 300.000 de companii și peste 2 milioane de angajați sunt transferați odată cu acestea.

Cursanții vor dobândi noi abilități și beneficii pe zone precum: 

  • specializarea cursanților în vânzarea, cumpărarea și transferul de afaceri;
  • analizarea unei afaceri de către un investitor;
  • pregătirea unei afaceri pentru vânzare, cu un preț corect;
  • promovarea afacerii în mod eficient, folosind tehnicile și canalele potrivite;
  • pașii legali pentru a vinde sau cumpăra o afacere;
  • acces la instrumente digitale pentru promovarea și evaluarea afacerilor;
  • acces la o comunitate europeană și globală de experți și antreprenori activi în domeniul brokerajului de afaceri.

Acest curs este potrivit pentru orice antreprenor/CEO/CFO care dorește să își consolideze cunoștințele de afaceri, mai cu seama celor care doresc sa profite de oportunitatea pe care intermedierea vânzarilor și cumpărărilor de afaceri o reprezintă în acest moment pe piața din România.
Cursul propus aduce plusvaloare companiilor care doresc să acceadă spre grupuri internaționale de afaceri sau care doresc să aprofundeze modalitățile de dezvoltare a propriei afaceri, prin vânzarea acesteia sau cumpărarea unei alte afaceri.

Cursul va fi susținut de către experți în domeniu și este coordonat de către Dan Crivăț, fondator și CEO TradeX – Transfer Afaceri, membru al International Business Brokers Association, având o experiență de afaceri relevantă de peste 25 de ani, atât în România, cât și în Statele Unite ale Americii.

Condiții de acces la curs:  Absolvirea cursului depinde de promovarea examenelor aferente fiecărui modul în parte. Diploma obținută este eliberată sub egida International Business Brokers Association, fiind astfel recunoscută în comunitățile de afaceri din Europa și America.

Tariful de participare la curs este de 890 lei + TV A, iar cei ce se înscriu până la data de 6 februarie 2024, beneficiază de o reducere de 10%.

Înscrierea se face prin e-mail la una dintre adresele: cristina.ionescu@ccir.ro sau  luiza.chiriac@ccir.ro până în data de 12 februarie 2024,  prin completarea formularului de participare de mai jos.

Loc și perioadă de desfășurare: 13 – 16 februarie 2024,  orele 9.00-16.00, online, prin platforma ZOOM.

Misiune economică în California, SUA

Misiune economică în California, SUA 1480 1187


Vă informăm că, în perioada 8 – 16 Februarie 2024 se va desfășura în CALIFORNIA, SUA, una dintre cele mai mari expoziții agricole în aer liber din lume, cu oportunități excelente de schimburi bilaterale în energie și agricultură, ocazie cu care se va organiza o misiune economică în SUA.

Ambasada SUA – Serviciul Comercial Bucureşti, România, invită agenții economici brașoveni să participe la o misiune economică în California, SUA, în domeniul agricol, în perioada 8-16 februarie 2024 organizată cu ocazia celei  mai mari expoziții agricole în aer liber din lume, cu oportunități excelente de schimburi bilaterale în energie și agricultură.
Înscrieri până în data de 15.01.2024, domnul Gabriel Mircea Popescu, Specialist Comercial ,la coordonatele: gabriel.popescu@trade.gov  sau Tel: +4 021 200 3312 | Mobil: +4 0722 467 130.

Programul de burse: Young Transatlantic Innovation Leaders Initiative

Programul de burse: Young Transatlantic Innovation Leaders Initiative 1748 1240


Vă informăm despre anunțul publicat de American Councils for International Education referitor la organizarea și desfășurarea unui program de schimb internațional finanțat de Departamentul de Stat al SUA – Programul de burse Young Transatlantic Innovation Leaders Initiative (YTILI).

Programul de burse YTILI oferă o șansă tinerilor antreprenori europeni de afaceri sau sociali, inclusiv ai celor din România, de a participa la un program de dezvoltare profesională de șase săptămâni în Statele Unite, finanțat complet, în toamna anului 2024.

Programul este conceput pentru a consolida relația transatlantică, a dezvolta parteneriate durabile între antreprenorii și inovatorii din SUA și cei europeni, de a promova integrarea regională și cooperarea în Europa și de a încuraja întreprinderile europene, guvernele locale și societatea civilă să-și dezvolte ecosisteme de inovare.

  • Programul va include aproximativ 49 de antreprenori de afaceri și sociali, cu vârsta cuprinsă între 25-35 de ani, din 49 de țări eligibile din Europa, inclusiv România.
  • Participanții ideali sunt persoane care și-au început cu succes propria afacere și/sau implementează soluții inovatoare la provocările sociale actuale, folosind un model de afaceri care creează locuri de muncă și/sau generează venituri. Astfel de întreprinderi pot fi atât din categoria celor care generează profit, dar și non-profit. Participanții trebuie să aibă cel puțin doi ani de experiență la locul de muncă și să fie în prezent angajați.
  • Partea de schimb de experiență a programului YTILI se va desfășura pe parcursul a 6 săptămâni în toamna anului 2024, programată provizoriu pentru intervalul 17 septembrie – 25 octombrie 2024, va consta într-un tur de orientare și studiu de o săptămână, urmate de patru săptămâni personalizate, iar ultima săptămână se va încheia cu o perioadă de  trei zile în Washington, DC.
  • Programul va avea o componentă reciprocă, care oferă bursierilor oportunitatea de a-și invita gazdele în țara de origine a acestora pentru a implementa proiecte comune.
  • Programul este finanțat integral de Departamentul de Stat al SUA și participarea la acesta este gratuită.

Programul de burse din toamna anului 2024 Young Transatlantic Innovation Leaders Initiative (YTILI) este în prezent deschis și perioada de aplicații se va încheia pe 30 ianuarie 2024, la ora 10:00, ora Coastei de Est a SUA (Ora României -7).

Material primit prin amabilitatea: Razvan DUMITRESCU –Minister Counselor for Economic Affairs

Ambasada Romaniei in SUA
1607 23rd Street NW, Washington, DC 20008
Cell:      +1 202 8730063
Fax:      +1 202 2324748
E-mail:  washington.economic@mae.ro
Web:    http://washington.mae.ro

Calendare evenimente: HELEXPO Salonic și Metropolitan Expo Atena 2024

Calendare evenimente: HELEXPO Salonic și Metropolitan Expo Atena 2024 950 713
Vă prezentăm calendarele actualizate cu târgurile și manifestările expoziționale organizate de centrele expoziționale HELEXPO Thessaloniki și Metropolitan Expo Athens, în anul 2024.

Material primit prin amabilitatea domnului Silviu ZELENIUC – Economic Counsellor,Economic & Commercial Promotion Office
Consulatul General al României în Thessaloniki, Republica Elenă
Theagenous Charisi 78, 546 39 Thessaloniki
T: +30 231 034 0089
M: +30 698 195 3417
E: salonic.economic@mae.ro
http://salonic.mae.ro

Oportunități de afaceri internaționale

Oportunități de afaceri internaționale 1287 962

CROAȚIA

Compania croata Zagorska doo, având una dintre segmentele de producție – așa-numita presare (uscată) a plăcilor ceramice, este interesată de o colaborare cu un producator român de matrițe (forme), care pot fi montate pe presa lor pentru productia de placi si placi ceramice.

Material primit prin amabilitatea EMBASSY OF ROMANIA to the Republic of Croatia
Valentina Cobzăreanu Minister Counsellor, Head of the Economic and Commercial Promotion Office