Camera de Comerț și Industrie Brașov

Împreună pentru afaceri de succes

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 07.02.2024– 14.02.2024

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 07.02.2024– 14.02.2024 1934 1446

Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I în intervalul 07.02.2024– 14.02.2024

● Hotărâre nr. 123 emisă de Camera Auditorilor Financiari pentru aprobarea Normelor privind instituirea de către auditorii financiari şi firmele de audit a măsurilor de prevenire şi combatere a spălării banilor şi a finanţării terorismului (M.O. nr. 110/07.02.2024)
 
● Ordin nr. 38 emis de M.A.D.R. pentru modificarea anexei la Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 137/2020 privind aprobarea sistemului de sancţiuni aplicabil pentru cererile de sprijin/plată, depuse conform angajamentelor ce fac obiectul schemei de ajutor de stat “Servicii de silvomediu, servicii climatice şi conservarea pădurilor”, aferentă măsurii 15 “Servicii de silvomediu, servicii climatice şi conservarea pădurilor”, submăsura 15.1 “Plăţi pentru angajamente de silvomediu” din cadrul Programului Naţional de Dezvoltare Rurală 2014 – 2020 (M.O. nr. 113/08.02.2024)
 
● Ordin nr. 265 emis de M.F. pentru aprobarea nivelului accizei specifice la țigarete (M.O. nr. 120/12.02.2024)
 
● Ordin nr. 27 privind aprobarea Procedurii interne de soluționare a petițiilor și sesizărilor (M.O. nr. 120/12.02.2024)
 
 Ordin nr. 209 emis de M.M.A.P. privind modificarea şi completarea Ordinului viceprim – ministrului, ministrul mediului, nr. 572/2019 pentru depunerea declaraţiilor privind obligaţiile la Fondul pentru mediu prin mijloace electronice de transmitere la distanţă (M.O. nr. 122/13.02.2024)

Întocmit, Consilier juridic, Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

Cosmopolit ZENIT. Tot ce ți-ai imaginat și mai mult.

Cosmopolit ZENIT. Tot ce ți-ai imaginat și mai mult. 2560 1868


Cosmopolit Zenit simbolul exclusivității în Brașov!

Amplasat într-o zonă cu poziționare excelentă pe Strada Carpaților 15-17, Răcădău, Cosmopolit Zenit reprezintă dorința noastră ca experiența ta să fie cu adevărat completă, să te conducă acolo unde valorile interioare se oglindesc în spațiul înconjurător, și viceversa.

În cele trei clădiri – două de 12 etaje și una de 8, cu un număr de 160 de apartamente – arhitectura dă tonul în construirea noului, așa cum se redefinește el în viziunea Cosmopolit.

Nota exclusivă a proiectului Cosmopolit Zenit este dată de parcul dedicat locuitorilor și de zonele verzi special proiectate pentru un plus de valoare. Restaurantele, cafenelele sau sala de fitness întregesc conceptul de lifestyle premium pentru ca tu să te simți acasă.

 Știm că a fi acasă cu familia este o bucurie de neegalat, de aceea te invităm să te bucuri de experiența unică, personalizată pe care o oferă spațiile noastre în structurile spațioase ale locuințelor de 2, 3, 4 camere și studiouri.

Apartament cu 2 camere

Apartament cu 3 camere

Apartament cu 4 camere

Garsonieră

Brandul Cosmopolit este o expresie a pasiunii pentru calitate, completată de atenția constantă asupra detaliilor ce fac creațiile Cosmopolit potrivite celor care-și doresc unicitate.

Echipa noastră de vânzări îți stă la dispoziție pentru a te ghida în cea mai bună decizie de achiziții.

  Îți mulțumim că ești alături de noi!

Contact:
Zoltan Szasz – 0724 999 992
Dana Dumitrescu – 0741 185 185
Office: Str. Mihai Viteazul Nr.6 – Brașov

office@cosmopolit.ro

Înscrieri Bootcamp: Deschis la nou. Deschis la tehnologie

Înscrieri Bootcamp: Deschis la nou. Deschis la tehnologie 940 710


Vodafone a lansat cel mai nou proiect sub umbrela: Deschis la nou. Deschis la tehnologie.

Acesta are rolul de a ajuta antreprenorii din România să acumuleze cunoștințe concrete în ceea ce privește administrarea și cresterea unui business prin digitalizare și nu numai.

Este vorba despre un bootcamp care va avea loc timp de doua zile, pe 23-24 martie 2024, în București și se adresează firmelor cu următorul profil:
• 5-35 angajați
• minim 2 ani de la înființare
• minim 100 000 euro cifra de afaceri

Participarea este gratuită în limita a 50 de locuri. Firmele care doresc să ia parte la Bootcamp trebuie să se înscrie pe pagina evenimentului accesând butonul de mai jos și completând  formularul de înscriere.

Selecția listei finale de participanți va fi efectuată de un juriu de specialitate, conform regulamentului.

Între temele care vor fi abordate la bootcamp, amintim:

  • Cum îți scalezi afacerea
  • Cum atragi investitori
  • Eficientizarea proceselor
  • Optimizarea experienței clienților
  • Fonduri europene și surse de finanțare
  • Motivarea angajaților

Mai multe teme și lista completa a mentorilor regasiti AICI.

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 12.02.2024-23.02.2024

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 12.02.2024-23.02.2024 1934 1441


Departamentul Formare Profesională și Învățământ Dual  face înscrieri în perioada 12.02.2024-23.02.2024, pentru următoarele programe de formare profesională:

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Formare Profesională și Învătământ Dual, a oferit până în prezent cursuri de formare profesionlă la peste 25.000 de persoane. Acestea au beneficiat de experiența de peste 25 de ani a echipei și de profesionalismul celor 120 de formatori cu care colaboram.

Așteptăm cu drag înscrierile persoanelor interesate de aceste cursuri.

Contact

Manuela Lăcătuș

Departament Formare Profesională și Învățământ Dual

manuela.lacatus@ccibv.ro

0728 137 725

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 31.01.2024– 07.02.2024

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 31.01.2024– 07.02.2024 1934 1446

Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I în intervalul 31.01.2024– 07.02.2024

● Ordonanță nr. 19 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 422/2001 privind protejarea monumentelor istorice (M.O. nr. 92/31.01.2024)
 
● O.U.G. nr. 5 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 67/2023 privind instituirea unei măsuri cu caracter temporar de combatere a creşterii excesive a preţurilor la unele produse agricole şi alimentare, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative (M.O. nr. 93/31.01.2024)
 
● Ordin nr. 611 emis de M.E.A.T. privind modificarea procedurii de implementare a Programului naţional multianual pentru dezvoltarea culturii antreprenoriale în rândul femeilor manager din sectorul IMM, aprobată prin Ordinul ministrului antreprenoriatului şi turismului nr. 1.314/2022 (M.O. nr. 95/01.02.2024)
 
● Ordin nr. 612 emis de M.E.A.T. privind modificarea Procedurii de implementare a schemei de ajutor de minimis prevăzute în cadrul Programului de dezvoltare a activităţilor de comercializare a produselor şi serviciilor de piaţă, aprobată prin Ordinul ministrului economiei, antreprenoriatului şi turismului nr. 603/2023 (M.O. nr. 95/01.02.2024)
 
● Ordin nr. 613 emis de M.E.A.T.  privind modificarea pct. 7 lit. g) din procedura de implementare a schemei de ajutor de minimis prevăzute în cadrul Programului de accelerare a dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, aprobată prin Ordinul ministrului economiei, antreprenoriatului şi turismului nr. 1.341/2023 (M.O. nr. 95/01.02.2024)
 
● Ordin nr. 614 emis de M.E.A.T.  privind modificarea Procedurii de implementare a schemei de ajutor de minimis prevăzute în cadrul Programului naţional multianual de microindustrializare, aprobată prin Ordinul ministrului economiei, antreprenoriatului şi turismului nr. 598/2023 (M.O. nr. 95/01.02.2024)
 
● Ordin nr. 618 emis de M.E.A.T.  privind modificarea Procedurii de implementare a Programului pentru stimularea înfiinţării întreprinderilor mici şi mijlocii “Start – up Nation – ROMÂNIA”, aprobată prin Ordinul ministrului antreprenoriatului şi turismului nr. 1.111/2022 (M.O. nr. 95/01.02.2024)
 
● Ordin nr. 210 emis de M.T.I.  pentru punerea în aplicare a Legii nr. 142/2023 privind registrul electronic al istoricului vehiculelor rutiere înmatriculate sau înregistrate în România (M.O. nr. 98/01.02.2024)
 
● Ordin nr. 154 emis A.N.A.F. privind modificarea anexei nr. 1 la Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 179/2022 pentru aprobarea modelului și conținutului formularelor 205 „Declarație informativă privind impozitul reținut la sursă și câștigurile/pierderile din investiții, pe beneficiari de venit” și 207 „Declarație informativă privind impozitul reținut la sursă/impozitul suportat de plătitorul de venit/veniturile scutite, pe beneficiari de venit nerezidenți” (M.O. nr. 100/02.02.2024)
 
● Ordin nr. 172 emis A.N.A.F. al președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală privind modificarea și completarea Ordinului președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 587/2016 pentru aprobarea modelului și conținutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor și taxelor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau reținere la sursă (M.O. nr. 100/02.02.2024)
 
● Ordin nr. 464 emis de președintele Autorității Vamale Române pentru completarea Ordinului președintelui Autorității Vamale Române nr. 3.660/2023 privind aprobarea modelului și conținutului formularului tipizat „Procesverbal de constatare și sancționare a contravențiilor”, cod M.F.-D.G.V. 56-2-6, destinat utilizării în activitatea de control a inspectorilor vamali din cadrul Autorității Vamale Române  (M.O. nr. 101/02.02.2024)
 
● 1.861 Instrucțiune a ministrului sănătății privind instituirea stării de alertă epidemiologică determinate de gripă (M.O. nr. 101/02.02.2024)
 
● Ordin nr. 106 emis de M.E. pentru aprobarea Metodologiei de stabilire a sistemului de cooperare la nivel naţional şi european între entităţile de soluţionare alternativă a litigiilor (SAL) şi autorităţile naţionale şi europene însărcinate cu punerea în aplicare a legislaţiei privind protecţia consumatorilor (M.O. nr. 106/06.02.2024)
 
● Ordin nr. 10 emis de A.N.S.V.S.A. pentru aprobarea Normei sanitare veterinare privind procedura de înregistrare/autorizare sanitar – veterinară a unităţilor, centrelor de colectare, transportatorilor şi mijloacelor de transport rutier din domeniul sănătăţii şi protecţiei animalelor şi pentru completarea, respectiv abrogarea unor acte normative din domeniul sanitar – veterinar şi pentru siguranţa alimentelor (M.O. nr. 109/07.02.2024)

Întocmit, Consilier juridic, Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

Oportunități de afaceri internaționale

Oportunități de afaceri internaționale 1287 962

Regatul Hașemit al Iordaniei

Compania Alosos Alraeda Est din Amman,  este interesată în identificarea de oportunități de export de produse românești.

Din discuțiile purtate de reprezentanții Ambasadei României la Amman cu  domnul Mohammed Fares, manager al companiei,  a rezultat interesul interlocutorului pentru importul unui container (20’) de carne congelată de miel și oaie, tip carcasă, certificată halal. Se solicită ofertă de preț C&F, port Aqaba, termenul de livrare fiind începutul lunii martie 2024.

Firmele interesate vor contacta direct importatorul iordanian, la adresa de e-mail alososalraeda@gmail.com, cu copie la BPCE Amman, la adresa amman.economic@mae.ro, pentru acordarea de sprijin.

UCRAINA

Ministerul Afacerilor Externe al Ucrainei a lansat un portal B2B NAZOVNI cu ajutorul căruia companiile românești  în căutare de diverse produse au posibilitatea de a trimite solicitări direct către producătorii din Ucraina.

Cererile vor fi examinate și în cel mai scurt va fi dat un răspuns cu datele de contact ale potențialilor producători din Ucraina.

Solicitarea se trimite foarte simplu accesând butonul de mai jos.

Material primit prin amabiltatea Domnului Ovidiu Costea Ministru consilier – Ambasada României în Regatul Hașemit al Iordaniei
Telefon: + 962 6 581.29.31
Mobil: +962 791 000 844

Material primit prin amabiltatea Oleg Balika, Second Secretary (Economic Affairs)
Embassy of Ukraine to Romania
011 862, Romania, Bucharest,
Bulevardul Aviatorilor nr. 24, Sector 1.
Telefon: (+4021) 230 36 60
Fax: +(4021) 230 36 61
e-mail: emb_ro@mfa.gov.ua

Belgian Business Days la Brașov

Belgian Business Days la Brașov 696 390


BEROCC în cooperare cu CFAB, Smart Cities Brașov, Camera de Comerț și Industrie Brașov și OFA UGIR organizează în  perioada  28-29 februarie 2024 evenimentul:
Belgian Business Days la Brașov

Belgian Business Days la Brașov, organizat de BEROCC în cooperare cu CFAB, Smart Cities Brașov, Camera de Comerț și Industrie Brașov și OFA UGIR este un eveniment  ce promite o zi plină de informații valoroase, oportunități de creare de rețele și vizite la companii care vă vor îmbunătăți perspectivele de afaceri.

Agenda evenimentului cuprinde:
Vizite la companii: Discuții  face-to-face între companii importante din Brașov.
• Networking Drink: Conversații și conexiuni semnificative cu colegi profesioniști.
• B2B Meetings Marathon: Explorați numeroase oportunități de colaborare și creștere.

Agenda:
28 Februarie 2024
Vizite la companii
10:00 – 11:30 – Vizită la compania Unilin
12:00 – 13:30 – Vizită la fabrica Ciucas  – TBC

B2B Meetings & Networking Session – Brasov Business Park:
16:00 – 16:30 – Înregistrarea participanților/ Welcome coffee
16:30 – 17:00 – Discursuri de deschidere – Moderator, Cristian Macedonski
17:00 – 18:00 – B2B Meetings Session
18:00 – 21:00 – Networking Drinks

29 Februarie 2024
10:00 – 11:00 – Întâlnire cu Primarul din Feldioara
11:00 – 13:00 – Vizită la Fortăreața Teutonică din  Marienburg, Feldioara

Oportunități de participare și promovare:
Eveniment GRATUIT pentru membrii BEROCC
Taxa de participare: 50 euro pentru nemembrii BEROCC

Pachete promoționale exclusive:
• Prezentare roll-up:  250 EUR (prezentați-vă marca cu un banner roll-up proeminent afișat pe tot parcursul evenimentului).
• Oportunitate de speach: 500 EUR ( captați atenția participanților și îmbunătățiți vizibilitatea mărcii dvs. cu un loc de vorbire la Gala de Anul Nou).

Pachete promoționale incluse:
Toate pachetele promoționale includ:
• Logo-ul companiei dvs. pe toate elementele vizuale și colaterale ale evenimentului.
• Promovare pe canalele de social media ale BEROCC.
• Menționarea parteneriatul dvs. în timpul discursului de deschidere a Galei de Anul Nou

Meet4Business MEGRA 2024

Meet4Business MEGRA 2024 1168 876


Centrul Enterprise Europe Network din cadrul Camerei de Comert și Industrie Brașov, în calitate de co-organizatori și parteneri, vă INVITĂ la evenimentul internațional de afaceri Meet4Business MEGRA 2024, cel mai important eveniment B2B sloven în domeniile construcțiilor, arhitecturii și energiei. Meet4Business MEGRA 2024 este organizat în cadrul Enterprise Europe Network (EEN) și este gratuit pentru participanți.

Acest eveniment, desfășurat ca parte a 33. International Fair of Construction din Gornja Radgona oferă o oportunitate excepțională de a stabili și consolida contacte de afaceri cu diverse companii și experți din aproape toată Europa. Aceasta este o oportunitate cheie de a vă extinde rețeaua de afaceri, crucială pentru creșterea și dezvoltarea companiei dumneavoastră.

 

Întâlnirile B2B pre-programate de 25 de minute și alte 5 minute pentru pregătirea următoarei întâlniri permit crearea unei rețele eficiente cu partenerii de afaceri relevanți. Fiecare companie poate avea până la 22 de întâlniri, ceea ce poate duce la noi colaborări, parteneriate strategice și acorduri de afaceri.

 

Programul evenimentului:

JOI, 18 aprilie 2024 – on-site VINERI, 19 aprilie 2024 – online:
9:15 – 10:00

Sosirea oaspeților și a participanților.

10.00 – 17:00

Întâlniri de afaceri unu-la-unu

10.00 – 17:00

Întâlniri de afaceri unu-la-unu

Participarea la eveniment este gratuită, dar este necesară înregistrarea prealabilă.

 

DATE LIMITĂ DE ÎNREGISTRARE:

15 aprilie 2024: Înregistrare online accesând butonul de mai jos

17 aprilie 2024: Rezervare întâlniri în cadrul platformei

 

Pentru mai multe informații: ioana.brisiuc@ccibv.ro; mark.stanciu@ccibv.ro

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 25.01.2024– 31.01.2024

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 25.01.2024– 31.01.2024 1934 1446

Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I în intervalul 25.01.2024– 31.01.2024

-Hotărâre nr. 30 privind tipurile de informaţii şi formatul actelor de studii care vor fi eliberate absolvenţilor şi personalului didactic din sistemul naţional de învăţământ preuniversitar (M.O. nr. 67/25.01.2024)
 
-Ordin nr. 141 emis de M.F.  privind stabilirea nivelului comisionului de gestiune şi al comisionului unic de analiză în cadrul programului “Noua casă” şi al comisionului de administrare şi al comisionului de risc în cadrul Programului de susţinere a întreprinderilor mici şi mijlocii şi a întreprinderilor mici cu capitalizare de piaţă medie – IMM INVEST ROMÂNIA (M.O. nr. 68/25.01.2024)
 
-Ordonanța nr. 6 pentru completarea Ordonanţei Guvernului nr. 25/2014 privind încadrarea în muncă şi detaşarea străinilor pe teritoriul României şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative privind regimul străinilor în România (M.O. nr. 69/25.01.2024)
 
-Ordonanța nr. 7 pentru modificarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021 privind stabilirea cadrului instituţional şi financiar pentru gestionarea fondurilor europene alocate României prin Mecanismul de redresare şi rezilienţă, precum şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului naţional de redresare şi rezilienţă necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile şi nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare şi rezilienţă (M.O. nr. 69/25.01.2024)
 
-O.U.G. nr. 4 pentru stabilirea unor măsuri de sprijin cu caracter temporar, destinate producătorilor agricoli în scopul gestionării efectelor fenomenului de secetă pedologică din anul 2023 şi ca urmare a agresiunii Rusiei împotriva Ucrainei (M.O. nr. 82/29.01.2024)
 
-Ordin nr. 473 emis de M.S. privind modificarea şi completarea anexelor nr. 1 şi 2 la Ordinul ministrului sănătăţii nr. 2.408/2023 pentru aprobarea preţurilor maximale ale medicamentelor de uz uman, valabile în România, care pot fi utilizate/comercializate de către deţinătorii de autorizaţie de punere pe piaţă a medicamentelor sau reprezentanţii acestora, distribuitorii angro şi furnizorii de servicii medicale şi medicamente pentru acele medicamente care fac obiectul unei relaţii contractuale cu Ministerul Sănătăţii, casele de asigurări de sănătate şi/sau direcţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, cuprinse în Catalogul naţional al preţurilor medicamentelor autorizate de punere pe piaţă în România, a preţurilor de referinţă generice şi a preţurilor de referinţă inovative (M.O. nr. 82/29.01.2024)
 
-Ordin nr. 472/108 emis de M.S. și C.N.A.S. privind modificarea şi completarea anexei nr. 2 la Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.605/875/2014 privind aprobarea modului de calcul, a listei denumirilor comerciale şi a preţurilor de decontare ale medicamentelor care se acordă bolnavilor în cadrul programelor naţionale de sănătate şi a metodologiei de calcul al acestora (M.O. nr. 83/29.01.2024)
 
Ordin nr. 482 emis de M.S. privind modificarea și completarea Ordinului ministrului sănătății nr. 368/2017 pentru aprobarea Normelor privind modul de calcul și procedura de aprobare a prețurilor maximale ale medicamentelor de uz uman (M.O. nr. 89/31.01.2024).

Întocmit, Consilier juridic, Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

Programul de Dezvoltare ,,Prezentări de Impact în Business și Comunicare Persuasivă’’

Programul de Dezvoltare ,,Prezentări de Impact în Business și Comunicare Persuasivă’’ 1889 1409


Camera de Comerț și Industrie organizează în perioada Martie – Mai 2024

Programul de Dezvoltare

,,Prezentări de Impact în Business și Comunicare Persuasivă’’

Este uneori o provocare pentru tine să moderezi ședințele cu echipa sau să transmiți tot ce ți-ai propus? În prezentările proiectelor, produselor sau serviciilor tale, se întâmplă să pierzi atenția  interlocutorului  tău,  oferind  prea  multe  detalii tehnice sau vorbind prea repede? În contexte de networking, când vorbești despre compania ta, mesajul tău nu stârnește curiozitate?

,,Prezentări de Impact în Business și Comunicare Persuasivă’’ este programul complet care include 10 workshopuri live cu durata de 3 h, acces la platforma online Speaker Elite timp de 1 an, manual de training și Ceremonia Finală. El cuprinde toate formele de învățare: video, text, exerciții, grupuri de practică, aplicații interactive și feedback de tip „best leverage”.

 

Ce obții?

Dublarea competenţei de comunicare persuasivă cu cea de a pregăti şi susţine prezentări cu rezultatul așteptat.

 

Ce înveți în cadrul programului?

Tehnici de captare a atenției și angajare a audienței, tehnici de persuasiune, gestionarea emoțiilor și consolidarea încrederii în sine, utilizarea limbajului verbal și non-verbal în mod eficient, folosirea spațiului, construirea unei strategii de branding personal și puterea networkingului.

 

Cui se adresează?

Managerilor, Antreprenorilor și Experților cheie din companii

 

Unde și când se desfășoară?

La sediul Camerei de Comerț și Industrie Brașov, în perioada martie-mai 2024.

 

Cine sunt facilitatorii?

Diana Vigu – Trainer, Coach & Consultant HR

Mădălina Teșcan-Smeureanu – Psiholog, Trainer & Coach

 

Informații suplimentare:  0723302829

Cost: 2.100 lei + TVA (Membrii CCIBV beneficiază de o reducere de 10%)