Camera de Comerț și Industrie Brașov

Împreună pentru afaceri de succes

Aeroponix Robotics, compania care a dezvoltat primul sistem aeroponic din Romania

Aeroponix Robotics, compania care a dezvoltat primul sistem aeroponic din Romania 1710 813


Urăm bun venit în comunitatea membrilor Camerei de Comerț și Industrie  Brașov  societății Aeroponix Robotics, companie care a dezvoltat primul sistem aeroponic din Romania.

Sistemul de aeroponie pune în funcțiune aerul pentru a produce recolte. Este vorba despre creșterea plantelor într-un mediu fără sol, cu rădăcinile suspendate în aer, peste care apa încarcată cu nutrienți este pulverizată periodic.

Aeroponix este un sistem de cultivare verticală ecologic, ușor de utilizat și accesibil, care oferă microplante organice cu creștere rapidă pe tot parcursul anului, în mai puțin de 2 metri pătrați.

Să schimbăm lumea!  Peste 85% din consumul mondial de apă dulce este în irigare. Agricultura tradițională generează deșeuri uriașe, poluare și are o amprentă mare de carbon. Tehnologia aeroponică poate schimba asta.

Sistemul vertical aeroponic contribuie la conservarea planetei în timp ce ofera microverduri intens aromate, bogate în nutrienți, proaspete în fiecare zi a anului. Este simplu și accesibil atât pentru gospodării și birouri, cât și pentru domeniul HORECA.

Contact:Stefan Arsene
telefon: 0748 920 624
http://aeroponix.ro/
https://www.facebook.com/AeroponixRobotics

Oportunități de afaceri internaționale

Oportunități de afaceri internaționale 1287 962

SPANIA

Companie spaniolă distribuitor de articole din piele
Produsul solicitat :Piei brute de cap de vacă
Cantitate: Se va stabili de către părți
Condiții tehnice specifice (certificări,standarde, etc.):Uscate la soare sau proaspăt sărate, pentru tăbăcit.
Cod HS: 410190 – Piei brute de bovine (inclusiv de bivoli) sau de cabaline (proaspete sau sărate, uscate sau altfel
conservate, dar netăbăcite, îmbrăcate în pergament saualtfel prelucrate), fie că sunt sau nu răzuite sau despicate.
Condiții contractuale specifice (legislațielocala, etc): Se vor stabili de către părți
Condiții de livrare/transport: 2 containere/ lunar
Condiții de plată :Se vor stabili de către părți
Date suplimentare: Compania spaniolă este interesată de contacte cu producători/ distribuitori / exportatori români.
Companiile românești care pot furniza produsul sus-menționat sunt rugate să ia legătura cu Biroul de Promovare Comercială și Economică din cadrul Ambasadei României la Madrid:
• Tel.: +34-913.45.45.53
• E-mail: madrid.economic@mae.ro
• Adresa: Avda. de Alfonso XIII, nr. 157, 28016 Madrid, Spania

Material primit prin amabilitatea Biroului de Promovare Comercială și Economică din cadrul Ambasadei României la Madrid:
• Tel.: +34-913.45.45.53
• E-mail: madrid.economic@mae.ro
• Adresa: Avda. de Alfonso XIII, nr. 157, 28016 Madrid, Spania

Considerații economice, județul Braşov, anul 2022

Considerații economice, județul Braşov, anul 2022 1197 901


Într-un context macroeconomic complex, într- un an marcat de război, inflație și criză energetică, principalii indicatori economici , în județul Brașov, au înregistrat creșteri în anul 2022.

30.132 de agenți economici brașoveni au depus bilanţul aferent anului 2022 până la data de 31.07.2023.
Numarul acestora a crescut cu 5% fata de anul precedent.

STRUCTURA NUMĂRULUI DE COMPANII

De remarcat este faptul că ponderea sectoarelor a rămas aceeași ca și în anul 2021.

73% din totalul agentilor economici activează în Servicii și Comerț & Turism.

Doar 9% dintre companii activează în domeniul Industrie.

STRUCTURA CIFREI DE AFACERI

Cifra de afaceri realizată în anul 2022 a fost, în prețuri curente, de 72 miliarde lei (echivalentul a 14,6 miliarde €) cu 17% mai mare decât cea realizată în 2021.

Sectorul de activitate cu cea mai mare progresie în anul 2022 față de anul 2021 este CERCETARE-DEZVOLTARE ȘI HIGH-TECH, care a înregistrat o cifră de afaceri de 2,3 miliarde lei, în creștere cu 32% față de 2021.

Sectorul care a înregistrat cea mai mare cifră de afaceri în anul 2022, în valoare de 28 miliarde lei și cu o progresie de 15% față de 2021 este sectorul INDUSTRIE, urmat de COMERȚ ȘI TURISM cu o cifră de afaceri de 24,3 miliarde lei și o progresie de 15% față de anul 2021.

Domeniul CONSTRUCȚII a înregistrat o cifră de afaceri de 4,9 miliarde lei cu o progresie de 28%, sectorul SERVICII a obținut o cifră de afaceri de 11 miliarde lei, în creștere cu 15% față de anul 2021, iar AGRICULTURA, SILVICULTURA, PESCUIT a realizat o cifră de afaceri de 1,5 miliarde lei în creștere cu 23% , comparativ cu anul 2021.

 Sectorul cu cea mai mare contributie în realizarea cifrei de afaceri este INDUSTRIA39% din CA, deși în acest sector activează doar 9% din numărul total de agenți economici.

Evoluția cifrei de afaceri pe principalele sectoare de activitate în perioada 2019- 2022 este reflectată în graficul de mai jos:

STRUCTURA NUMĂRULUI DE SALARIAȚI

Numărul total al salariaţilor agenților economici cu sediile sociale în județul Brașov a fost de 147.386 persoane, cu o crestere de 3% față de anul 2022.

Repartizarea salariaților pe principalele domenii de activitate este următoarea:

CLASAMENTUL DOMENIILOR PRINCIPALE FUNCȚIE DE PRODUCTIVITATE

În anul 2022 sectorul INDUSTRIE a avut 50177 slariați (34%), urmat de SERVICII cu 39423 salariați (27%), COMERT ȘI TURISM cu 34848 salariați (24%), CONSTRUCȚII cu 14754 (10%), AGRICULTURA, SILVICULTURA PESCUIT cu 2794 salariati (2%), CERCETARE-DEZVOLTARE SI HIGH-TECH cu 5390 salariati (4%).

Numărul salariaților este în creștere cu 3% față de anul 2021, însă este departe de nivelul atins înainte de pandemie (147.386 salariați în 2022 versus 153.168 in 2019). Singurele sectoare care au depășit nivelul din 2019 sunt Cercetare-dezvoltare&High Tech și Construcții).

Productivitatea medie a anului 2022 a înregistrat valoarea de 490 mii lei/ salariat , cu 14 % mai mare comparativ cu anul 2021.

Cel mai productiv domeniu de activitate este COMERT SI TURISM, cu 697.637 lei/ angajat, urmat de INDUSTRIE– 557.325 lei/ angajat, AGRICULTURA, SILVICULTURA, PESCUIT– 534.315 lei, CERCETARE-DEZVOLTARE SI HIGH-TECH 428.989 lei/ angajat, CONSTRUCTII 332.341 lei/ angajat și SERVICII 288.610 lei/angajat.

PROFITUL DIN EXPLOATARE

În ceea ce priveste profitul din exploatare în anul 2022, companiile brașovene au realizat un profit din exploatare în valoare totală de 6 miliarde lei, cu o creștere de 19% față de anul 2021.

Cel mai profitabil domeniu de activitate, în anul 2022, este domeniul SERVICII, care a realizat 32 % din profitul din exploatare înregistrat de companiile brașovene, urmat de AGRICULTURA, SILVICULTURA, PESCUIT un domeniu foarte profitabil, cu o pondere de 30% în profitul total realizat de județ, deși contribuția Agriculturii la cifra de afaceri este de doar 2%.

Exporturile FOB realizate au fost în valoare de 4.252,6 milioane euro, iar importurile CIF au fost de 4.016,6 milioane euro. Comparativ cu anul 2021 valoarea exporturilor a crescut cu 17,1%, iar valoarea importurilor a crescut cu 14,8%.

S-a înregistrat excedent comercial FOB-CIF in valoare de 236,0 milioane euro, iar în anul 2021 s-a înregistrat excedent comercial în valoare de 131,6 milioane euro.

Ponderea principală în structura pe produse a exporturilor din judeţul Braşov o deţin maşinile, aparatele şi echipamentele electrice; aparatele de înregistrat sau de reprodus sunetul şi imaginile (40,4%), mijloacele de transport (24,7%) și metale comune (14,5%).

PROGRAME DE FINANȚARE MULTIANUALE – MICROINDUSTRIALIZARE ȘI COMERȚ-SERVICII 2023

PROGRAME DE FINANȚARE MULTIANUALE – MICROINDUSTRIALIZARE ȘI COMERȚ-SERVICII 2023 1481 1184

Camera de Comerț și Industrie Brașov anunță lansarea în consultare publică a programelor de Microindustrializare și Comerț-Servicii 2023. Programele sunt în consultare publică până la data de 28.08.2023. Microîntreprinderile și firmele mici și mijlocii (IMM) din România vor putea obține ajutor de maxim 500.000 lei fiecare.

Dispoziții generale:
În anul 2023, programul Microindustrializarea va avea buget de 85 de milioane de lei, iar programul Comerț-Servicii, 74,5 milioane de lei. Se estimează că vor fi finanțate 170 de microîntreprinderi și firme mici și mijlocii (IMM) prin programul de Microindustrializare și 149 prin schema Comerț-Servicii.

Valoarea unei finanțări acordate va fi de maxim 500.000 lei, dar nu mai mult de 50% din valoarea cheltuielilor eligibile aferente unui credit de investiții contractat de la o bancă parteneră. Valoarea creditului de investiții solicitat prin program nu poate fi mai mica de 250.000 lei.

Condiții de eligibilitate a beneficiarilor:
Firmele beneficiare ale ajutoarelor de minimis vor trebui să respecte o serie de condiții:

  • să fie înregistrate conform Legii nr. 31/1990 privind societățile sau în baza Legii nr.1/2005 privind organizarea și funcționarea cooperației sau în baza Ordonanței de Urgență a Guvernului României nr. 6/2011 pentru stimularea înființării și dezvoltării microîntreprinderilor de către întreprinzătorii debutanți în afaceri;
  • sunt microîntreprinderi, întreprinderi mici sau mijlocii (au până la 249 de angajați și o cifră de afaceri anuală netă de până la 50 milioane euro);
  • sunt înființate cel târziu la data de 31.12.2020;
  • persoanele care au calitatea de asociaţi sau acţionari și care deţin mai multe societăţi nu pot aplica în cadrul prezentului program decât cu o singură societate;
  • nu au datorii la bugetul general consolidate la momentul semnării acordului de finanțare.

Cheltuieli eligibile:

  • echipamente tehnologice sub forma activelor corporale din categoria mijloacelor fixe descries în grypele 2.1, 2.2. și 2.3. din H.G. 2139/2004;
  • echipamente/tehnologii/soluții/sisteme specifice pentru eficientizarea energetică a activității pentru care solicită finanțare (exemple de echipamente specific: generatoare de energie, boilere industriale de înaltă eficiență, compresoare de aer, pompe, sisteme de ventilație, inclusive lucrări de eficientizare energetică a spațiilor de producție aflate în proprietatea societății aplicante;
  • tehnologii / echipamente / sisteme / soluții / servicii, etc. de colectare, reciclare, reutilizare a deșeurilor industriale;
  • autoutilitare și autovehicule cu destinație specială, cu excepția tuturor vehiculelor simbol G, conform Ordinului MLPTL 211/2003 cu modificările și completările ulterioare;
  • două plăcuțe informative obligatorii, sub sancțiunea neacordării AFN.

Microindustrializare 2023 – Domenii CAEN eligibile propuse:

  • industria alimentară;
  • fabricarea băuturilor: eligibil doar codul CAEN 1107 – Producția de băuturi răcoritoare nealcoolice;
  • producția de ape minerale și alte ape îmbuteliate;
  • fabricarea produselor textile;
  • fabricarea articolelor de îmbrăcăminte;
  • fabăcirea şi finisarea pieilor; fabricarea articolelor de voiaj şi marochinărie, harnaşamentelor şi încălţămintei; prepararea şi vopsirea blănurilor;
  • prelucrarea lemnului, fabricarea produselor din lemn şi plută, cu excepţia mobilei; fabricarea articolelor din paie şi din alte materiale vegetale împletite;
  • fabricarea hârtiei şi a produselor din hârtie;
  • tipărirea ziarelor;
  • alte activitati de tipărire n.c.a.;
  • fabricarea substanțelor și produselor chimice cu excepția 2011, 2051, 2053, 2059.
  • fabricarea produselor farmaceutice de bază și a preparatelor farmaceutice;
  • fabricarea produselor din cauciuc şi mase plastice;
  • fabricarea altor produse din minerale nemetalice;
  • industria metalurgică;
  • industria construcţiilor metalice şi a produselor din metal, exclusiv maşini utilaje şi instalaţii – cu excepţia societăţilor care desfăşoară activităţi pe codurile CAEN aferente grupei 254 Fabricarea armamentului şi muniţiei;
  • fabricarea calculatoarelor şi a produselor electronice şi optice;
  • fabricarea echipamentelor electrice;
  • fabricarea de maşini, utilaje şi echipamente n.c.a.;
  • fabricarea autovehiculelor de transport rutier, a remorcilor și semiremorcilor;
  • fabricarea altor mijloace de transport cu excepția 3040;
  • fabricarea de mobilă;
  • alte activităţi industriale n.c.a.

Comerț-Servicii 2023 – Domenii CAEN eligibile propuse:

  • tipărire și reproducerea pe suporți a înregistrărilor
  • repararea, întreținerea și instalarea mașinilor și echipamentelor
  • captarea, tratarea și distribuția apei
  • colectarea și epurarea apelor uzate
  • colectarea, tratarea și eliminarea deșeurilor; activități de recuperare a materialelor reciclabile   
  • activități și servicii de decontaminare
  • lucrări de geniu civil
  • lucrări speciale de construcții
  • comerț cu ridicata și cu amănuntul, întreținerea și repararea autovehiculelor și a motocicletelor   
  • comerț cu ridicata cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete
  • comerț cu amănuntul, cu excepția autovehiculelor și motocicletelor
  • transporturi terestre și transporturi prin conducte
  • transporturi pe apă
  • transporturi aeriene
  • depozitare și activități auxiliare pentru transporturi
  • activități de poștă și de curier
  • hoteluri și alte facilități de cazare
  • restaurante și alte activități de servicii de alimentație
  • activități de editare
  • activități de producție cinematografică, video și de programe de televiziune; înregistrări audio și activități de editare muzicală
  • activități de difuzare și transmitere de programe
  • telecomunicații
  • activități de servicii în tehnologia informației
  • activități de asigurări, reasigurări și ale fondurilor de pensii (cu excepția celor din sistemul public de asigurări sociale)   
  • activități auxiliare pentru intermedieri financiare, activități de asigurare și fonduri de pensii
  • tranzacții imobiliare
  • activități juridice și de contabilitate
  • activități ale direcțiilor (centralelor), birourilor administrative centralizate; activități de management și de consultanță în management
  • activități de arhitectură și inginerie; activități de testări și analiză tehnică
  • cercetare-dezvoltare
  • publicitate și activități de studiere a pieței
  • activități veterinare
  • activități de închiriere și leasing
  • activități de servicii privind forța de muncă
  • activități de investigații și protecție
  • activități de peisagistică și servicii pentru clădiri
  • activități de secretariat, servicii suport și alte activități de servicii prestate în principal întreprinderilor   
  • învățământ
  • servicii combinate de îngrijire medicală și asistență socială, cu cazare
  • activități de asistență socială, fără cazare
  • activități de creație și interpretare artistică
  • activități ale bibliotecilor, arhivelor, muzeelor și alte activități culturale
  • activități sportive, recreative și distractive
  • reparații de calculatoare, de articole personale și de uz gospodăresc
  • alte activități de servicii
  • activități ale gospodăriilor private în calitate de angajator de personal casnic

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Consultantă format dintr-o echipă de specialiști cu o experiență de peste 18 ani, oferă servicii de consultanță și asistență societăților interesate în scopul identificării celei mai potrivite surse de finantare, luând în considerare programele de actualitate și domeniul de interes al clientului.

Contact: Attila Szekely | Director Departamentul de Consultanță
E-mail : attila.szekely@ccibv.ro
Telefon 0268 547 084

Oportunități de afaceri prin Rețeaua EEN

Oportunități de afaceri prin Rețeaua EEN 2560 1032

Centrul EEN Brașov din cadrul Camerei de Comerț și Industrie Brașov vă prezintă oportunitățile de afaceri la nivel internațional aferente perioadei

IULIE-AUGUST 2023

TOFR20230830003- Drone și roiuri autonome inteligente

Țara: Franța
Tip: Transfer tehnologic
Descriere:

IMM-ul francez proiectează UAV-uri civile profesionale certificate pentru a răspunde nevoilor specifice și aplicațiilor complexe. IMM-ul oferă UAV-uri dezvoltate la comandă, bazate pe o arhitectură testată și pe tehnologii Open-Source și SDK (kitul de dezvoltare software) ale acestora.

Compania inovatoare este specializată în dezvoltarea unui set de algoritmi/IA pentru creșterea valorii adăugate a UAV-urilor și pentru a permite configurarea maximă pentru automatizarea dronelor/roiurilor în cazul aplicațiilor cu un singur utilizator sau multi-utilizator. Setul de algoritmi este deja dezvoltat în domeniul traiectoriei, calculului distanței, transmisiei și analizei video, clasificării sau segmentării AI.

Tipul și rolul partenerului:

Partenerul ar putea fi un producător sau utilizator de drone.

Rolul partenerului:

-Produce drone / roiuri de drone

-Integrează funcționalități în dronă

-Testează și validează teste de utilizare

Compania franceză caută parteneri și oferă contracte comerciale și asistență tehnică producătorilor sau utilizatorilor cu scopul de a-și moderniza dronele sau roiurile.

Tip de parteneriat: Contract de furnizare

BOPL20230825010- Companie din Polonia specializată în toate tipurile de producție de scări din lemn, oțel și sticlă caută parteneri de afaceri care să livreze soluții în domeniul producției de scări

Țara: Polonia
Tip: Oferta
Descriere:

Compania este specializată în producția de toate tipurile de scări (din lemn, oțel si sticlă) pentru clienții, persoane fizice și compani. Firma fie primește un desen tehnic – proiect al casei și după descrierea clientului pregătește un proiect de scări sau face măsuratori la fața locului pentru realizarea proiectului scărilor. După acest pas, compania cere aprobarea clienților și începe producția de scări. Dacă clienții sunt interesați, compania poate monta scările pe șantier (în Europa) în proiecte rezumative – Auto cad / Producție busolă.

Compania caută parteneri de afaceri care să livreze soluții în domeniul producției de scări, în special producție de volum mare. Compania este capabilă să livreze produse de ultimă generație la o scară de producție în masă, pe măsură ce competența este acumulată de-a lungul anilor. Compania este interesată să devină subcontractant al unei companii mari, fie studio de proiectare, fie companie de construcții din UE.

Tipul și rolul partenerului:

Compania este interesată să devină subcontractant al unei companii mari fie studio de proiectare, fie companie de construcții din UE.

Tip de parteneriat: Contract de furnizare

BRTR20230824002- O companie comercială din Turcia caută furnizori de piese de schimb pentru centrale electrice

Țara: Turcia
Tip: Cerere
Descriere:

Compania turcească a fost înființată în 2006 și este specializată în comercializarea de centrale electrice uzate. Aceasta are o gamă largă de echipamente second-hand de înaltă calitate, adaptate cerințelor specifice ale clienților. Procesul lor meticulos de aprovizionare asigură că fiecare centrală electrică din inventarul lor îndeplinește standarde de calitate stricte. În plus, compania activează ca revânzător de piese de schimb premium pentru diverse sisteme de generare a energiei pentru clienții care au nevoie de componente critice, piese de întreținere de rutină sau accesorii specializate.

Compania caută furnizori de piese de schimb în special turbine cu gaz, motoare cu gaz și echipamente auxiliare, care sunt utilizate în centralele electrice. Compania turcă este dispusă să coopereze cu furnizorii disponibili într-o abordare de parteneriat pe termen lung.

Tipul și rolul partenerului:

Compania se așteaptă ca potențialii furnizori să acționeze în cooperare strânsă și să ofere feedback și sfaturi rapide, dacă este necesar. Firmele de recondiționare și reparații de piese de schimb sunt binevenite!

Tip de parteneriat: Contract de furnizare

BOIT20230824012- Companie italiană de design vestimentar cu linii unice și personalizate caută parteneri în străinătate pentru un contract de servicii

Țara: Italia
Tip: Oferta
Descriere:

Compania italiană creează inovații în modă cu țesături durabile și avangardiste. Aceasta construiește echipe globale creative care au un impact pozitiv pentru comunitate.

Compania creează articole de îmbrăcăminte durabile și emblematice, datorate unui studiu profund al produsului și al producției. Aceasta caută parteneri în străinatate pentru contracte de servicii.

Compania de design vestimentar dă viață unui nou brand caracterizat printr-un stil incomparabil. Începând de la consultanță, până la dezvoltarea de modele cu studiu de materiale, tendințe și detalii.

Compania lucrează cu cei mai buni furnizori pentru a produce materiale și a croi în paralel cu marketing-ul și procesarea eficientă a produsului final.

Această companie își propune să împletească stilul italian cu cerințele clientului, să creeze un design unic și distinct, elegant și rafinat, urmat de îngrijirea produsului realizată de tehnicienii săi pregătiți să producă piese vestimentare unice.

Compania caută parteneri care doresc să-și dezvolte propria linie de modă în baza contractelor de servicii.

Tipul și rolul partenerului:

Companii sau persoane fizice care doresc să-și dezvolte propria linie de modă, sau să implementeze un nou tip de produs, cu un stil unic și un rezultat de înaltă calitate italiană, datorată serviciilor agreate și măiestriei profesionale.

Domeniul specific de activitate al partenerului căutat: Design vestimentar și vestimentar (casual, ceremonial, haute couture, lenjerie, athleisure, costume de baie)

Tip de parteneriat: Contract de furnizare

BODE20230821002 – Mașini germane de profilat roți pentru formă și angrenaje melcate oferite în baza unor contracte comerciale și acorduri de investiții

Țara: Germania
Tip: Oferta
Descriere:

Compania germană este lider mondial în producția de mașini de profilat roți pentru formă și angrenaje melcate. Aceasta a fost fondată în 2002 de către proprietarul și directorul general, un inginer de service care a acumulat multă experiență și know-how în domeniul șlefuirii angrenajului la compania germană Reishauer. Deja în 1999, a înlocuit roțile de schimbare a profilurilor și reglarea manuală a axei A pe mașina Reishauer cu axe NC. Compania este singura la nivel mondial care realizează modernizarea profesională a mașinilor de șlefuit Reishauer.

Acest sistem permite o conexiune rigidă la mașină, timp de configurare în câteva secunde, precum și o repetabilitate ridicată. Portofoliul oferă diferite sisteme de prindere modulare pentru arbori, piese ale alezajului, inele și alte configurații. Datorită construcției modulare, termenele de livrare pot fi menținute scurte.

Compania oferă, de asemenea, dezvoltarea de soluții specifice clienților.

Pentru mașinile sale și sistemele de prindere, compania caută noi agenți și intermediari comerciali cu care să colaboreze în cadrul unor contracte comerciale pentru distribuția produselor în Italia, Spania, Turcia, Brazilia și SUA. Mai mult, este dispusă să găsească parteneri în cadrul unor contractelor financiare pentru a face față unor dezvoltări mai mari privind mașinile și sistemele sale. Compania germană se așteaptă de la cooperare să economisească costuri și timp, precum și să reducă riscurile în comerțul cu mașinile.

Tipul și rolul partenerului:

Partenerii căutați sunt agenți de vânzări, reprezentanți sau distribuitori. Se așteaptă să găsească clienți pentru mașinile germane. În cel mai bun caz, ei pot oferi asistență tehnică.

În plus, sunt căutați parteneri cu implicații financiare pentru a gestiona dezvoltări mai mari.

Compania germană este deschisă să dezvolte în comun noi utilaje cu potențialii parteneri.

Tip de parteneriat: Contract de furnizare/ Contract de investiție

BOLV20230814002- Compania letonă care își cultivă propria spirulina caută parteneri de distribuție care să vândă băuturi gustoase gata de utilizare, cu spirulina crudă și sirop de gutui sau merișor

Țara: Letonia
Tip: Oferta
Descriere:

Compania își crește propria spirulina în fotobioreactoare inovatoare. Asigură calitatea spirulinei pe tot parcursul anului, independentă de lumina soarelui. Compania oferă spirulina congelată sau amestecată cu gutui sau sirop de merișor. Deoarece spirulina nu este procesată la temperaturi ridicate, păstrează toți antioxidanții. Aceasta poate fi folosită de producătorii de smoothie sau băuturi în cafenele sau diferite producții alimentare ca valoare adăugată sănătoasă. Spirulina congelată este neutră în miros și gust.

Compania ofera sirop de spirulina in sticle de 2 marimi – pentru 5 portii sau 20 portii. Sunt disponibile două gusturi – gutui și merișor. Până în prezent, aceste băuturi sunt vândute în segmentul consumatorilor cu canale de comerț electronic. Siropurile de gutui și afine pot fi adăugate la alte băuturi. Perioada de valabilitate a acestora este de 12 luni.

Compania crește producția. De asemenea, este posibil să livreze spirulina congelată. Acest produs trebuie consumat imediat după ce este adăugat la celălalt produs uman sau animal pentru a adăuga beneficii pentru sănătate.

Tipul și rolul partenerului:

Compania cauta parteneri de distributie.

Tip de parteneriat: Contract de furnizare

BOTR20230811021- O companie turcească este specializată în fabricarea făinii de grâu

Țara: Turcia
Tip: Oferta
Descriere:

Compania a fost înființată în 1988. Capacitatea de producție a companiei este de 27.000 de tone pe an, iar capacitatea de spargere a grâului este de 1000 de tone pe zi. Producția se desfășoară în conformitate cu standardele de siguranță alimentară precum ISO 22000. În prezent, compania crește gama de produse. Alimentele industriale, congelate, pâine, tipuri de făină specială sunt în prezent pe piață.

Compania a asigurat siguranța și calitatea durabilă a produselor în laboratorul său de făină de grâu, camera de cenușă, laboratorul de cercetare și dezvoltare și microbiologie. În 2007, calitatea produselor a fost asigurată prin îndeplinirea cerințelor standardelor ISO 9001 și ISO 22000 și a certificatului Kosher. Având standardele ISO 9001 și ISO 22000 și a pus în funcțiune a doua unitate de producție cu o capacitate de 160.000 de tone/an și a început să livreze „făină vrac” cu autobuze, siloz, precum și produse ambalate. Odată cu investiția în siloz de oțel din 2010, capacitatea stocului de materii prime a crescut cu aproximativ 176% de la 17.000 de tone la 47.000 de tone. Compania, care și-a pus în funcțiune 3 unități de producție cu standardele ISO 9001 și ISO 22000, a atins o capacitate de măcinare a grâului de 1000 de tone/zi.

Tipul și rolul partenerului:

Compania caută restaurante în Europa, dar și importatori cu servicii rapide, de încredere pe termen lung.

Tip de parteneriat: Contract de furnizare, Contract comercial

BOUA20230810004- Companie ucraineană specializată în producția de echipamente pentru transportul și depozitarea cerealelor

Țara: Ukraina
Tip: Oferta
Descriere:

Compania este un producător de echipamente de înaltă tehnologie pentru depozitarea și transportul cerealelor.

Astăzi, Compania are peste 200 de clienți mulțumiți printre terminalele mari de cereale și fabricile de procesare, precum și fermierii medii și mari.

Acestea sunt companii mari precum KERNEL, MHP, Nybulon, Astarta-Kyiv, Louis Dreyfus Company, Bunge și altele.

Linia de producție a Companiei include echipamente de transport, containere de depozitare a cerealelor și echipamente auto-curgătoare.

Toate tipurile de echipamente fabricate de Companie sunt garantate până la 24 de luni.

Compania are o echipă de service care diagnostichează în mod regulat echipamentele clienților. Dacă apar probleme tehnice, inginerii de service ai companiei oferă clienților sfaturi de specialitate cât mai curând posibil: telefonic sau direct la fața locului.

Compania oferă, de asemenea, servicii de inginerie, pregătirea documentației de proiect, instalarea echipamentelor.

Tipul și rolul partenerului:

Compania caută parteneri care produc:

– metal galvanizat;

– motoreductoare pentru elevatoare cu cupe si transportoare;

– rulmenti;

– curele pentru elevator cu cupe si transportoare;

– găleți de noroi;

– lanturi transportoare.

Compania este interesată de parteneri de încredere și produse de calitate.

Tip de parteneriat: Contract comercial

BOPT20230810024- Lider portughez în furnizarea de dispozitive medicale avansate pentru îngrijirea dentară și ortopedică caută parteneri pentru distribuirea portofoliului său existent de produse la nivel mondial

Țara: Portugalia
Tip: Oferta
Descriere:

Compania portugheză oferă o soluție completă pentru dezvoltarea și fabricarea dispozitivelor dentare și ortopedice. Aceștia lucrează în conformitate cu ISO 13485:2016 (Fabricarea dispozitivelor medicale) și oferă acces la o echipă de profesioniști în dispozitive medicale care lucrează în industriile dentare și ortopedice, personalizate individual pentru fiecare cerințe specifice ale proiectului.

IMM-ul este dornic să-și extindă activitatea la nivel mondial și caută noi parteneri pentru colaborare pe baza acordurilor de distribuție/producție.

Cu investiții semnificative în cercetare și dezvoltare și tehnologii de ultimă oră, această companie oferă inovații care stabilesc standardul în dispozitivele dentare și ortopedice, variind de la cel mai mic la cel mai mare risc și clasificare, de exemplu, sisteme de implant dentar, bonturi înclinate 15º, 17º, 25º sau altele necesare, bonturi de vindecare, cuști de fuziune de titan, tulpini de șold, plăci de humerus, plăci de fixare a traumatismelor și șuruburi osoase, pentru a menționa doar câteva.

Compania oferă partenerilor săi servicii interne de prelucrare CNC ca o operațiune cu valoare adăugată pentru furnizarea de dispozitive medicale.

Produce o gamă largă de dispozitive medicale folosind cele mai provocatoare materiale, și anume Titan (Grad2, Grade4 și TI-6Al-4V toate biocompatibile cu certificări medicale), oțel inoxidabil de grad biomedical 316LVM, AISI420, AISI630; Aliaje de cobalt-crom, POM, aliaje de tilit, aluminiu și PEEK, PAEK medical.

Tipul și rolul partenerului:

Producătorul portughez de dispozitive medicale avansate pentru îngrijirea dentară și ortopedică este în căutarea unui acord de servicii de distribuție pentru a forma parteneriate proactive și angajate pentru a viza medicii stomatologi generalisti, ortodonți, endodonți, implantologi, protești, companii de furnizare de produse dentare și universități de școli de stomatologie, spitale, clinici de kinetoterapie, reabilitare și terapie.

În schimb, compania portugheză va oferi suport complet și instruire cu privire la produse.

Potențialii parteneri ai acestei companii ar putea fi, de asemenea, organizații de orice dimensiune care caută dispozitive medicale pentru îngrijirea dentară și ortopedică pentru un acord de producție, cu opțiunea de a fabrica produsul conform specificațiilor partenerului.

Tip de parteneriat: Contract de furnizare/ Contract comercial

BOPL20230731008-O companie din Polonia care produce accesorii metalice pentru casă și grădină caută distribuitori

Contact

Ștefania Molea

0268 547 084

stefania.molea@ccibv.ro

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 16.08.2023 – 22.08.2023

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 16.08.2023 – 22.08.2023 1934 1446

Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I în intervalul:

16.08.2023 – 22.08.2023
 

● Ordin nr. 1226 emis de A.N.A.F. pentru aprobarea procedurilor de punere în aplicare a prevederilor art. 2915 alin. (8) şi (9) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală (M.O. nr. 743/16.08.2023)
 
● Hotărâre nr. 716 pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 432/2010 privind iniţierea şi dezvoltarea schemelor de investiţii verzi (M.O.nr. 744/16.08.2023)
 
● Ordin nr. 3151 emis de A.N.A.F. privind aprobarea Schemei de ajutor de stat “Finanţarea proiectelor pentru digitalizarea IMM-urilor realizată prin huburi de inovare digitală europene (EDIH)” (M.O. nr. 755/18.08.2023)

Întocmit, Consilier juridic, Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

Delegația din România & Moldova la Expoziția de Mari Utilaje Agricole – Big Iron Farm Show

Delegația din România & Moldova la Expoziția de Mari Utilaje Agricole – Big Iron Farm Show 1429 1181

Serviciul Comercial al Ambasadei SUA în România, în parteneriat cu Ambasada SUA în Moldova și în colaborare cu Biroul pentru Comerț din Statul Dakota de Nord și Ministerele Agriculturii și Dezvoltării Rurale din România și Moldova, organizează o delegatie la Expoziția de Mari Utilaje Agricole – Big Iron Farm Show în perioada 9-15 septembrie 2023, în Minnesota, Dakota de Nord (și optional Illinois).

Aceasta delegatie oficiala isi propune sa introduca delegatii la diverse companii din SUA care ofera tehnologie de ultima ora in managementul inteligent al irigatiilor si tehnologie cu energie verde pentru securitatea resurselor de apa si alimente.

In calitate de membru al delegatiei, va puteti bucura de multe beneficii, printre care:

  • Access gratuit la expozitie
  • Asistenta pentru identificarea si intalnirea cu expozantii din SUA
  • Acces gratuit la Pavilionul pentru Vizitatori Internationali, cu sali de intalniri de afaceri si acces la internet
  • Asistenta cu traducerea in timpul intalnirilor
  • Vizitarea de ferme

Pentru mai multe informatii, agenda completa si informatii logistice, va rugam sa-l contactati pe Gabriel Popescu, Specialist Comercial, prin E-mail: gabriel.popescu@trade.gov sau la Telefon: +4 021 200 3312; Mobil: +4 0722 467 130.

Conferința ”Management operațional pe bune”

Conferința ”Management operațional pe bune” 2196 1284


Camera de Comerț și Industrie Brașov  vă invită să luați parte la prima conferință „Management operațional pe bune”, pentru a descoperi soluții practice, dezvăluite din realitatea oamenilor care au reușit. Au reușit să depășească momentele dificile în carieră și să pună în practică ceea ce au învățat de-a lungul anilor, atât din propria experiență, cât și din educație.

Conferința va reuni peste 200 de participanți și se va desfășura în cadrul a două paneluri, din care, la final, vei obține 8 instrumente de lucru, prin care să eficientizezi activitatea ta sau a echipei tale.

Scopul conferinței „Management operațional pe bune” este acela de a oferi antreprenorilor și managerilor 8 instrumente practice, pentru optimizarea activității lor operaționale. Dincolo de dorința de a fi manager și de a conduce, cu toții ne lăsăm absorbiți în partea operațională, ceea ce de foarte multe ori este frustrant și poate deveni chiar supărător, atât pentru noi, cât și pentru echipă.

Paneluri: Vânzări, marketing, producție, financiar, productivitate, HR, management, creștere  și dezvoltare

Cum?  Fiecare speaker care va urca pe scena evenimentului îți va prezenta un instrument care i-a fost util în carieră. Vom discuta o afacere din 8 direcții: vânzări, marketing, producție, financiar, productivitate, resurse umane, management, creștere și dezvoltare.

Agenda conferinței:
12:00 Sosire invitați + Check-in
12:45-13:00 Deschidere conferință
13:00-14:30 Panelul 1: Vânzări • Marketing • Producție • Financiar
14:30-15:00 Coffee Break
15:30-17:00 Panelul 2: Productivitate • Resurse umane • Management • Creștere și dezvoltare
17:00-19:00 Networking

Data: 28 septembrie 2023; Interval orar: 12,00 – 19,00; Locația:  Belvedere Events Center Brașov

Contact: Eleonora ION – Consultant Senior

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 09.08.2023 – 16.08.2023

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 09.08.2023 – 16.08.2023 1934 1446

Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I în intervalul:

09.08.2023 – 16.08.2023
 

● Ordin nr. 180 emis de M.E.A.T. pentru aprobarea Normelor metodologice privind condițiile și criteriile pentru selecționarea, școlarizarea, atestarea și utilizarea ghizilor de turism (M.O. nr. 734/09.08.2023)
 
● Ordonanță nr. 28  pentru stabilirea unor măsuri necesare optimizării procesului de implementare a proiectelor finanțate din fonduri externe nerambursabile (M.O. nr. 737/10.08.2023)
 
● Ordonanță nr. 29 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice (M.O. nr. 737/10.08.2023)

Întocmit, Consilier juridic, Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

Conferința Business Brains 2023

Conferința Business Brains 2023 299 168

Conferința Business Brains este organizată de Asociația Clubul Oamenilor de Afaceri Basarabia și se va desfășura în 26 octombrie 2023 la  Brașov, fiind  ocazie unică pentru liderii de afaceri din întreaga țară de a face schimb de experiență și cunoștințe,

Conferința din acest an va fi una foarte interesantă, cu prezentări și discuții susținute de speakeri valoroși, care vor împărtăși informații despre cele mai recente schimbări din business, precum și sfaturi practice despre cum să le faci față.

Programul include workshopuri, paneluri și prezentări din partea unor experți de top din industriile lor, top manageri și investitori cu afaceri de succes pe piețele din SUA, UE, România, Republica Moldova și alte piețe.

Cei 10 speakeri , cu o experiență impresionantă în afaceri, investiții și consultanță, sunt gata să-și împărtășească cunoștințele celor peste 400 de participanți din UE, SUA, UK, România, Moldova: antreprenori, top manageri și investitori vor discuta despre cele mai importante și actuale probleme din business: 2 subiecte în 2 paneluri interesante.

Principalele subiecte ale evenimentului, care să te inspire și să te ajute să afli mai multe despre business:
  • Future of business
    Despre transformarea digitală, necesară pentru a prospera în aceste timpuri incerte și modul în care companiile pot avea un impact pozitiv atât asupra mediului, cât și asupra dezvoltării businessului.
  • Growth and Resilience
    Ce impact au pandemia, războiul și radicalizarea socială asupra vieților noastre, a societății și businessului, dar și cum putem dezvolta branduri durabile, care să prospere în climatul economic dificil de azi.
  • Networking
    O sesiune de networking în cadrul căreia puteți stabili conexiuni cu unele dintre cele mai strălucite creiere din domeniul afacerilor, cu unii dintre cei mai de succes investitori, antreprenori și manageri de top. Și, pentru a face lucrurile mai ușoare, vom începe cu o degustare de vin, hai să o numim un catalizator de comunicare.

Accesul la conferința se va face în limita locurilor disponibile, pe baza de bilet, disponibile pe bilete.businessbrains.ro. 

Participarea online este gratuită, detalii suplimentare vor fi anunțate pe BusinessBrains.ro și rețelele de socializare.

Contact:  Ionela Solomon – Secretar General – Asociația Clubul Oamenilor de Afaceri Basarabia