Camera de Comerț și Industrie Brașov

Împreună pentru afaceri de succes

Expoziția AGRARIA 2022

Expoziția AGRARIA 2022 1808 440

În perioada 5 – 8 Mai 2022 se va desfășura Expozitia AGRARIA 2022  în localitatea Jucu, Jud. Cluj.

AGRARIA este primul târg agricol pe care DLG InterMarketing l-a organizat în România și care, din anul 1995 și până în prezent, și-a clădit, ediție după ediție, un nume puternic, devenind un important loc de întâlnire pentru fermieri, specialiști, manageri și autorități din domeniul agriculturii.

Ajunsă la cea de a 26-a ediție, AGRARIA este platforma de comunicare optimă, unde puteţi afla ultimele noutăţi în domeniul tehnologiei agricole și unde puteţi vedea la lucru vârfuri de gamă ale producătorilor de mașini agricole.

Contact

Adrian Câmpean

0799 742 465

a.campean@dlg.ro

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 28.02.2022 – 11.03.2022

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 28.02.2022 – 11.03.2022 1697 954

Departamentul Învațământ Formare Profesională și Învățământ Dual  face înscrieri în perioada 28.02.2022 – 11.03.2022  pentru  următoarele programe de formare profesională:

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Formare Profesională și Învătământ Dual, a oferit până în prezent cursuri de formare profesionlă la peste 40.000 de persoaneAcestea au beneficiat de experiența de peste 30 de ani a echipei și de profesionalismul celor 120 de formatori cu care colaboram.

Contact

Manuela Lăcătuș

Departament Formare Profesională și Învățământ Dual

manuela.lacatus@ccibv.ro

0728 137 725

Noile proceduri vamale care vor fi introduse de către UK începând cu 1 iulie 2022

Noile proceduri vamale care vor fi introduse de către UK începând cu 1 iulie 2022 2560 977

În data de 24 februarie 2022, de la ora 15:00 (ora României) se va organiza un webinar privind noile proceduri vamale care vor fi introduse de către UK.

Webinarul va acoperi aspecte precum ”Safety&Security” și noile cerințe ce vor intra în vigoare începand cu data de 22 Iulie 2022 și va oferi  detalii transportatorilor despre  cum pot accesa și se pot înregistra din timp la acest serviciu.

 

Pentru acest webinar nu este nevoie de o înregistrare prealabilă, fiind posibilă urmărirea acestuia prin accesarea butonului PARTICIPARE WEBINAR.

De asemenea,  accesând butonul INFORMATII SUPLIMENTARE veți putea găsi  o scrisoare din partea Guvernului Britanic, adresată transportatorilor.

Contact

Alondra Bencze | Market Access Adviser – Ambasada Marii Britanii la București

Str. Jules Michelet no.24 | 010463 Bucharest

0790 066 681
alondra.bencze@fcdo.gov.uk

Webinar: Workforce from Asia

Webinar: Workforce from Asia 2320 871

Belgian Luxembourg Romanian Moldovan Chamber of Commerce organizează în data de 2 Martie 2022, webinarul: Workforce from Asia

Webinarul este menit să arate opțiunea și condițiile în cazul în care companiile aleg să utilizeze forța de muncă din Asia.

 

Companiile interesate să participe la acest webinar se vor înregistra mai jos.  După înregistrare vor primi accesul la platforma ZOOM.

Contact

Belgian Luxembourg Romanian Moldovan Chamber of Commerce.

Bdul. Dacia, 58, Sector 1, București, Romania

alain@berocc.com

LEONIDAS BRAȘOV – GUSTUL PROSPEȚIMII

LEONIDAS BRAȘOV – GUSTUL PROSPEȚIMII 1920 1218


Apreciază persoanele iubite din viața ta cu un Mărțișor special Leonidas!

100% proaspăt!

Astăzi, Leonidas produce peste 100 de varietăți de praline belgiene de cea mai bună calitate și prospețime – fără a folosi vreodată produse congelate, ci numai ciocolată cu unt de cacao pur 100%.

Nobilitatea ingredientelor naturale Numai ingredientele de cea mai bună calitate sunt folosite în producția pralinelor Leonidas: ciocolata belgiană adevărată este baza fiecărei creații, cu unt și frișcă proaspete, cremă de lapte, alune din Turcia, cireșe Morello din regiunea Périgord, migdale din Italia și portocale de Valencias, doar ca titlu de exemplu.

Garanție internațională De asemenea, pentru a respecta aceleași standarde ca și alte companii alimentare din Europa, de câțiva ani Leonidas a integrat standardul de control al calității HACCP (Hazard Analysis și Critical Control Points ) pentru a asigura un nivel ridicat de siguranță și securitate în lanțul de producție și livrare a produselor sale.

Dorința de a împărți.V-ați gândit vreodată cât de multe sunt micile și marile ocazii care apar în viața de zi cu zi? Poate este vorba de o zi de naștere, o petrecere, o cină cu prietenii, o reuniune sau o seară romantică. Indiferent de motiv, este întotdeauna o ocazie de a dărui.

Pralinele delicate și delicioase de la Leonidas reprezintă mereu un CADOU ideal și original, satisfăcându-i pe cei care știu să le aprecieze adevărata valoare și să și le amintească cu plăcere nemăsurată.

MOȘTENIREA MAESTRULUI CIOCOLATIER

Bazat pe filozofia „praline accesibile pentru toți”, Leonidas continuă să creeze produse originale și speciale. Deja de patru generații, Leonidas acordă același respect și importanță moștenirii fondatorului său, Leonidas Kestekides. Astăzi, compania își continuă activitatea cu pasiune neobosită și un respect absolut pentru tradiție, cu scopul declarat de a garanta 100% calitate și 100% plăcere.

Contact

Magazin : Bulevardul 15 Noiembrie 36

0747 268 100

Riscuri în afaceri și cum îți poți asigura continuitatea

Riscuri în afaceri și cum îți poți asigura continuitatea 1906 923

Află care sunt tipurile de riscuri în afaceri și cum îți pot afecta planurile, dar și ce poți face pentru a-ți asigura afacerea, echipa și implicit, viitorul.

Nicio afacere nu este ferită de riscuri, iar dacă pornești la drum doar cu speranța că problemele și incidentele te vor ocoli, este posibil să te confrunți cu situații limită care vor pune în pericol continuitatea afacerii tale. Suntem alături de tine și te ajutăm să identifici ce tipuri de riscuri îți pot afecta planurile și ce poți face pentru a-ți asigura afacerea, echipa și implicit, viitorul.

Riscul în afaceri vizează orice domeniu de activitate, se întâmplă brusc, neprogramat și poate produce daune însemnate, de la cele materiale la cele umane, mai ales dacă ești total nepregătit pentru un astfel de eveniment. Mai jos găsești principalele tipuri de riscuri în afaceri și cum poți să reduci din impactul negativ pentru unele dintre acestea.

Uneori, pericolele vin din interiorul companiei – conducerea sau contextul intern creează situații care expun afacerea la diverse riscuri.

Riscurile financiare ce îți pot afecta afacerea sunt de mai multe tipuri, de exemplu creditul acordat clienților sau creditele accesate de companie; în aceste cazuri, fluctuațiile din ratele dobânzilor pot reprezenta o amenințare, precum și incapacitatea de restituire, care ar putea genera un risc de lichiditate. Efectuarea de ajustări la planul de afaceri te poate ajuta să eviți deteriorarea fluxului de numerar sau producerea unor pierderi neașteptate.

Asigurarea de credit comercial te protejează financiar împotriva riscului de neplată care poate interveni în relațiile comerciale cu clienții din România sau din străinătate. De exemplu, în cazul în care furnizezi bunuri sau servicii altor companii, cu plata la termen, asigurarea de credit comercial te poate proteja împotriva pierderilor ce rezultă în cazul în care clienții încetează să mai plătescă. Această situație poate fi rezultatul insolvenței sau poate fi generată de cauze externe, precum probleme economice sau politice.

Riscurile operaționale generate de factorul uman nu sunt de neglijat. Deși este uman să greșești, când vorbim despre activitatea unei companii, aceste greșeli pot avea consecințe serioase, cum sunt – accidentarea angajaților, deteriorarea echipamentelor, realizarea unor produse sau efectuarea unor servicii care nu respectă standardele tehnice sau de calitate și altele. Este un risc pe care îl poți reduce prin anticipare și asigurare. Mai exact:

  • Anticiparea se traduce prin proceduri de lucru pentru fiecare departament, sesiuni periodice de training pentru angajați și implicarea acestora în procesul de identificare a riscurilor și controlul preventiv sau corectiv. Mai departe, poți realiza planuri de acțiune; este important ca angajații să știe cum să reacționeze în cazul în care se produce un incident, pentru a minimiza daunele.
  • Încheierea de asigurări pentru a beneficia de suport financiar în cazul producerii unor incidente neașteptate. Groupama este alături de tine cu produse precum:

Riscul reputației te poate afecta într-o măsură mai mare sau mai mică dar există întotdeauna riscul ca un client nefericit, un produs defect, articole negative în presa sau un litigiu să aibă un impact negativ asupra reputației. În plus, rețelele sociale au amplificat riscul reputației. Pentru a evita apariția acestui risc sau a diminua un potențial impact negativ este nevoie de o strategie de gestionare a reputației pentru a monitoriza în mod regulat ceea se spune despre companie, online și offline.

Există o multitudine de alte riscuri operaționale care pot avea atât cauze interne, cât și externe, sau pot implica o combinație de factori care să ducă la pierderi semnificative sau chiar întreruperea activității unei companii. Evenimentele neașteptate ar putea fi: un incendiu care distruge afacerea, o eroare de operare care deteriorează sau scoate din funcțiune un echipament, o întrerupere a unui server cauzată de probleme tehnice. Indiferent dacă este vorba de eroare umană sau defecțiune tehnică, aceste riscuri operaționale pot afecta negativ afacerea în termeni de bani, timp și reputație. Poți aborda fiecare dintre aceste potențiale riscuri operaționale prin:

  • Instruirea angajaților și un plan de continuitate a activității cu măsuri proactive pentru a te asigura că operațiunile importante nu sunt afectate sau, în caz de întrerupere, se pot relua cât mai rapid.
  • Încheierea unor asigurări:
  • Asigurarea CASCO

Riscul tehnologic apare ca rezultat al vitezei cu care tehnologia evoluează. Într-un context dinamic, tehnologiile și echipamentele folosite joacă un rol important în piața concurențială, sau pot constitui un avantaj competitiv iar dotările companiei trebuie să țină pasul cu vremurile, la fel și formarea angajaților care le utilizează.

Poți adresa acest risc alocând periodic un buget de achiziții prin care să actualizezi dotările companiei, împreună cu un program de training pentru angajați. Nu uita nici de asigurarea echipamentelor electronice, mai ales dacă activitatea companiei se bazează în mare parte pe acestea. Dacă alegi o asigurare de la Groupama vei fi despăgubit pentru pagube cauzate de numeroase riscuri precum – erori de operare, furt, incendiu, variații de tensiune, inundații și altele.

Schimbările care se produc în afara companiei – la nivel economic, politic, legislativ, social și chiar schimbările meteo, pot avea consecințe negative asupra unei afaceri și le asimilăm ca riscuri externe.

Riscuri economice deși sunt în afara sferei tale de influență, pentru a putea identifica atât pericolele, cât și oportunitățile care pot să apară, este important să urmărești schimbările și tendințele specifice domeniului de activitate.

Riscul politic este generat de schimbările din sfera politică care ajung deseori să afecteze mediul de afaceri și să schimbe regulile jocului. În fața riscului politic, care este unul imprevizibil, cea mai bună opțiune este să te adaptezi și să identifici soluții pentru a merge mai departe.

Riscul legislativ apare datorită multitudinii de legi ce trebuie respectate și reglementări ce trebuie puse în aplicare în derularea activității. De exemplu – protecția datelor cu caracter personal, prevederile ce țin ce protecția consumatorului și altele, care diferă de un domeniu la altul. Nerespectarea acestora poate duce la amenzi și sancțiuni considerabile sau chiar la blocarea activității. Este important să urmărești legislația din domeniul în care activează compania și poți chiar să apelezi la asistență de la consultanți specializați.

Riscul forței de muncă este un risc care vizează domenii variate de activitate – lipsa forței de muncă calificate reprezintă o problemă pentru multe companii care nu reușesc să recruteze tot personalul de care au nevoie. Iar un deficit în forța de muncă poate duce la productivitate scăzută, întârzieri în livrări si chiar accidente sau erori. O strategie bună de recrutare te poate ajuta să faci față mai bine situației și să atragi specialiștii de care ai nevoie.

Pentru a-i atrage către compania ta este important să le oferi un pachet salarial atractiv, dar și o serie de beneficii care cântăresc mult în luarea unei decizii de angajare, precum:

Riscul unor catastrofe în contextul schimbărilor climatice actuale este tot mai mare. Natura poate produce o serie de daune însemnate atunci când se dezlănțuie – cutremurele, inundațiile, alunecările de teren. În plus față de acestea, afacerile mai sunt amenințate și de diverse accidente – incendii, explozii care se pot produce din erori umane, defecțiuni tehnice sau un cumul de factori scăpați de sub control.

 Riscul cibernetic este tot mai accentuat. Multe sectoare sunt dependente de tehnologiile digitale pentru a-și desfășura activitățile de bază iar asta expune companiile la amenințări cibernetice. Pentru o gestionare eficientă a riscurilor este important să implementezi soluții de securitate, instrumente de prevenire și detectare a fraudei și să-ți educi angajații și clienții despre cum să evite sau să detecteze eventualele probleme.

La ce tipuri de riscuri este expusă afacerea ta?

Fie că ai o unitate de producție, o pensiune, un service auto, un birou de arhitectură, o firmă de construcții sau una de publicitate și faci totul ca la carte, riscurile pot oricând să se transforme în situații limită pentru afacerea ta. Nu le poți prezice însă te poți asigura!

Groupama Asigurări este alături de tine – preluăm grijile financiare provocate de riscuri și îți oferim suport și continuitate prin soluţii care răspund la nevoile afacerii tale. Oferta noastră include asigurări complexe și flexibile pentru orice vrei să protejezi: asigurări auto, asigurări pentru clădiri și bunuri, asigurări pentru angajați, asigurări de răspundere civilă dar și tipuri specifice domeniului de activitate cum sunt asigurările pentru constructori, asigurările agricole sau asigurările pentru transportatori.

Pentru informaţii suplimentare poți consulta asistentul virtual Amelie (24/7) pe groupama.ro, poţi scrie pe relatii.clienti@groupama.ro, poți suna la AloGroupama 0374.110.110 (luni – vineri, între 8:00 – 18:00) sau contacta reţeaua de vânzători și parteneri Groupama.

Eveniment caritabil ”Citește și călătorește”

Eveniment caritabil ”Citește și călătorește” 1730 890

În data de 04 Martie 2022 orele 18,00 se va organiza evenimentul caritabil ”Citește și călătorește” organizat de  123Travel și Rixos Hotels cu susținerea Camerei de Comerț și Industrie Brașov .

Într-o atmosferă de Gală, evenimentul își propune atragerea de fonduri pentru proiectul Rotary Kronstadt Brasov: ”Salvăm arhiva Primei Școli Românești”.

123Travel alături de lanțul hotelier Rixos sponsorizează participarea prin:

  • înscrierea directă la tombolă prin care se poate câștiga un sejur în una din locațiile Rixos Hotels și alte surprize;
  •  valoare pe termen lung prin folosirea resurselor atrase pentru salvarea cărților de la Prima Școală Românească;
  • o seară de neuitat într-o atmosferă  de vacanță cu 123Travel.

Contact

0766 770686

0721 965 566

Curs online EXCEL PENTRU AFACERI – Business Productivity & Data Analitycs Modulul 1

Curs online EXCEL PENTRU AFACERI – Business Productivity & Data Analitycs Modulul 1 2560 878

Camera de Comerț și Industrie Brașov organizează 𝐂𝐮𝐫𝐬𝐮𝐥 𝐎𝐍𝐋𝐈𝐍𝐄 – 𝐄𝐗𝐂𝐄𝐋 𝐏𝐄𝐍𝐓𝐑𝐔 𝐀𝐅𝐀𝐂𝐄𝐑𝐈 – 𝐁𝐮𝐬𝐢𝐧𝐞𝐬𝐬 𝐏𝐫𝐨𝐝𝐮𝐜𝐭𝐢𝐯𝐢𝐭𝐲 & 𝐃𝐚𝐭𝐚 𝐀𝐧𝐚𝐥𝐲𝐭𝐢𝐜𝐬 Modulul 1 miercuri, 02.03.2022, și miercuri, 09.03.2022, în intervalul orar 17:00 – 19:00, care va avea loc pe platforma online Zoom.

Excel pentru Afaceri-ONLINE – Business Productivity & Data Analytics prezintă aplicații practice utile pentru rezolvarea rapidă și eficientă a problemelor de afaceri și se adresează specialiștilor din domeniul financiar, tehnic, administrativ, precum și altor persoane care doresc să aprofundeze facilitătile oferite de aplicația Excel pentru a le folosi în domeniul lor de activitate.
Formatorul este cadru universitar cu o bogată experiență practică în realizarea aplicațiilor informatice pentru afaceri.

Cursanții vor învăța despre:
Modulul 1
1. Utilizarea funcțiilor și formulelor în Excel
2. Funcții statistice și financiare
3. Tabele de calcul și Diagrame Excel
4. Subtotaluri și rapoarte Excel
5. Aplicații practice din diferite domenii de activitate

Sesiunile de lucru au un puternic caracter practic și interactiv, noțiunile prezentate vor fi detaliate în numeroase exemple concrete, cu situații și probleme care apar în activitățile curente ale firmelor și care pot fi rezolvate cu aplicația Excel.
Prin modul de prezentare a cursului, acesta este util atât începătorilor cât și celor care au deja noțiunile de bază ale aplicației.
La finalul cursului participanții vor putea să realizeze singuri lucrări în Excel și să-și personalizeze tabele, grafice sau baze de date specifice domeniului lor de activitate.

Detalii curs Excel pentru Afaceri:


  • Modulul 1:  02.03.2022 și 09.03.2022 – câte 2 ore/zi, în intervalul orar  17:00 -19:00.
  • Preț:  200 LEI + TVA

Membrii CCI Brașov beneficiază de o reducere de 10%, costul fiind de 180 lei + TVA/modul

Modalitate înscriere:

Cursul se va desfășura online pe platforma Zoom.

Termen maxim pentru înscrieri: 28.02.2022

 CONDIȚII TEHNICE PENTRU PARTICIPARE:  Calculator cu legatură la Internet, Aplicatia MS EXCEL instalată (oricare versiune), telefon mobil și adresa de e-mail.

NOTĂ:

  • La începutul cursului va fi organizată o scurtă sesiune de familiarizare a cursanților cu funcțiile și posibilitătile de utilizare ale platformei ONLINE.
  • Modulele se pot urma si separat!
Contact

Cristina Sîrbu – Departamentul Învațământ Formare Profesională și Învățământ Dual  

0729 839 860

cristina.sirbu@ccibv.ro

Oportunități de afaceri din INDIA

Oportunități de afaceri din INDIA 1665 833

Companie din India, localizată în Bengaluru, oferă soluții tehnologice pentru dezvoltarea afacerilor.

Produse și  servicii ale companiei:
  • inteligență artificială
  • proiectare și dezvoltare de produs
  • implementare de aplicații specifice companiilor
  • data science & business analytics
  • cloud
  • servicii Ciphense Internet of Things (IoT)
  • calitate
  • consultanță și training de specialitate

Contact

Alice Enuca – Marketing Department, Ambasada Indiei la București 

0372 147 426

marketing.bucharest@mea.gov.in

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 21.02.2022 – 04.03.2022

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 21.02.2022 – 04.03.2022 1697 954

Departamentul Învațământ Formare Profesională și Învățământ Dual  face înscrieri în perioada 21.02.2022 – 04.03.2022  pentru  următoarele programe de formare profesională:

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Formare Profesională și Învătământ Dual, a oferit până în prezent cursuri de formare profesionlă la peste 40.000 de persoaneAcestea au beneficiat de experiența de peste 30 de ani a echipei și de profesionalismul celor 120 de formatori cu care colaboram.

Contact

Manuela Lăcătuș

Departament Formare Profesională și Învățământ Dual

manuela.lacatus@ccibv.ro

0728 137 725