Camera de Comerț și Industrie Brașov

Împreună pentru afaceri de succes

Oportunități de afaceri din SPANIA

Oportunități de afaceri din SPANIA 1665 833

Biroul de Promovare Comercială și Economică din cadrul Ambasadei României la Madrid  informează despre interesul unei comanii spaniole

Companie spaniolă de import-export legume-fructe este interesată în achiziționarea de:
– roșii
– dovlecei
– castraveți Fructe
– mere
– pere
– struguri
– cireșe
– fructe cu sâmbure

Producătorii români care pot furniza produsul sus-menționat sunt rugate să ia legătura cu Biroul de Promovare Comercială și Economică din cadrul Ambasadei României la Madrid

Contact

+34-913 454 553

madrid.economic@mae.ro

Biroul de Promovare Comercială și Economică din cadrul Ambasadei României la Madrid

Adresa: Avda. de Alfonso XIII, nr. 157, 28016 Madrid, Spania

Recensământul Populației și Locuințelor Brașov

Recensământul Populației și Locuințelor Brașov 2560 928

INSTITUTUL NAŢIONAL DE STATISTICĂ DIRECŢIA JUDEŢEANĂ DE STATISTICĂ BRAŞOV a început la 01 februarie 2022 campania de recrutare a recenzorilor pentru Recensământul Populației și Locuințelor (RPL).
locuinţele.

Recensământul Populaţiei şi Locuinţelor este o cercetare statistică de mare anvergură, care are ca obiectiv prioritar producerea de statistici oficiale naţionale şi europene, sub forma unor indicatori statistici, în condiţii de calitate, privind numărul şi distribuţia teritorială a populaţiei rezidente, a structurii demografice şi socioeconomice, date referitoare la gospodăriile populaţiei, precum şi la fondul locativ, condiţiile de locuit ale populaţiei şi clădirile în care se situează locuinţele.

 

Calendarul de desfășurare a Recensământul Populaţiei şi Locuinţelor:

  • 1 februarie – 13 martie 2022: Preluare date din surse administrative şi încărcare bază de date RPL2021
  • 14 martie – 15 mai 2022: Autorecenzare online a populației și autorecenzare asistată de către recenzori autorizați (metoda CAWI)
  • 16 mai – 17 iulie 2022: Colectarea datelor de către recenzori, prin interviuri faţă în faţă, îngospodării (cu ajutorul tabletelor)

Activitatea recenzorilor pentru autorecenzare asistată și a recenzorilor prin interviu față în față,în gospodării, se va desfășura astfel:

  •  14 martie – 15 mai 2022: Autorecenzare asistată în sedii prestabilite
  • 16 mai – 17 iulie 2022: Colectarea datelor de către recenzori, prin interviuri faţă în faţă în gospodării (cu ajutorul tabletelor)

Condiții de eligibilitate minime:

  • Studii medii
  • Disponibilitate de operare a tabletei electronice

Pentru includerea în baza de date a recenzorilor și realizarea selecției vă rugăm completați  chestionarul de mai jos:

Termen limită: 28 Februarie 2022

Selecția persoanelor va fi realizată de către Direcția Județeană de Statistică Brașov prin Unitatea Județeană de Implementare a Recensământului, în colaborare cu Comisia Județeană RPL și Comisiile Locale RPL. 

Contact

Mihaela Cârstea, Direcţia Judeţeană de Statistică Braşov , Unitatea Județeană de Implementare a Recensământului

0758 046 462

elena.carstea@brasov.insse.ro

Expoziția AgriPlanta – RomAgroTec 2022

Expoziția AgriPlanta – RomAgroTec 2022 2560 927

Expoziția AgriPlanta – RomAgroTec 2022, se va desfășura  în perioada 2 – 5 iunie 2022, la Fundulea, Jud. Călărași.

Cea mai dinamică expoziţie agricolă din România  unde companii agricole de renume prezintă noi produse și servicii.

Detalii și înscrieri

Ana Maria Vochin

0732 945 418

a.vochin@dlg.org

International Electric Vehicle Expo 2022, Republica Coreea

International Electric Vehicle Expo 2022, Republica Coreea 2410 867

În perioada 3 – 6 mai 2022 se va desfășura  târgul “International Electric Vehicle Expo 2022 (IEVE),  pe insula Jeju din Republica Coreea.

Expoziția și discuțiile care vor fi organizate cu acest prilej, se vor constitui într-un util schimb de experiență pentru firmele specializate, din județul Brașov.

Informații suplimentare în broșura de mai jos.

Claudia FIFEA – Economic Attaché

AMBASADA ROMÂNIEI în Republica Coreea

+82 2 797 4924

seoul.economic@mae.ro

Acord de parteneriat între CCI Brașov și Patronatul Societăților din Construcții pentru susținerea sectorului de construcții

Acord de parteneriat între CCI Brașov și Patronatul Societăților din Construcții pentru susținerea sectorului de construcții 1512 1799

În data de 27 ianuarie 2022, în urma întâlnirii dlui Silviu Costea, președinte  al Camerei de Comerț și Industrie  cu dl Liviu Iulian Simion  – președinte al Patronatului Societăților din Construcții, s-a semnat un Acord de parteneriat prin care s-a convenit atât încurajarea domeniului construcțiilor, domeniu dinamic în Brașov, cât și investițiile în construcții edilitare: școli, cămine de studenți. Totodată s-a abordat  domeniul legislativ în construcții, prin prisma  menținerii facilităților acordate muncitorilor din domeniu și măririi contingentului pentru cei din Asia.

Camera de Comerț din Industrie Brașov împreună cu Patronatul Societăților din Construcții urmăresc implicarea activă a firmelor care activează în domeniul construcțiilor în formularea reglementărilor legislative care definesc și influențează construcțiile românești, fiind împreună un partener de dialog reprezentativ cu  toate autoritățile publice relevante din domeniu, în mod deosebit în ceea ce privește creșterea prețurilor materialelor de contrucții și  chiar al indisponibilităţii acestora, creștere care infuenteaza atât proiectele existentente cât și proiectele de investiții viitoare.

Tot prin acest parteneriat, ne propunem stimularea inserţiei specialiștilor prin calificări recunoscute la nivel european și internațional, îmbunătăţirea aplicabilităţii formării specialiștilor, prin cunoaşterea exigenţelor beneficiarilor finali ai formării – agenţii economici, organizarea de seminarii şi conferinţe de informare, organizare în parteneriat a cursurilor de formare, accesarea de proiecte cu finanţare proprie sau obţinută prin programe europene.

Potrivit estimărilor din luna decembrie 2021, în activitatea de construcţii se va înregistra pentru următoarele trei luni scădere a volumului producţiei (sold conjunctural -20%), arată datele Institutului Național de Statistică.

Managerii estimează scădere moderată a numărului de salariaţi (sold conjunctural -11%), iar în ceea ce priveşte preţurile lucrărilor de construcţii se preconizează creștere accentuată a acestora (sold conjunctural +42%).

Camera de Comerț și Industrie Brașov vă stă la dispoziție pentru eventuale propuneri sau sugestii în ceea ce privește sectorul construcțiilor, pentru o mai bună desfășurare a acestei activitati la nivel sectorial și nu numai.

Contact


Andreea Ivașcu 
Director Departament Marketing & PR

Întâlnire cu reprezentanții CCI Romania – Belgia și Excelența sa dl Philippe Henri Pierre Benoit, Ambasadorul Extraordinar și Plenipotențiar al Belgiei în România

Întâlnire cu reprezentanții CCI Romania – Belgia și Excelența sa dl Philippe Henri Pierre Benoit, Ambasadorul Extraordinar și Plenipotențiar al Belgiei în România 1969 1050

Președintele Silviu Costea și Directorul General Cosmin Roșia-Micu s-au întâlnit săptămâna trecută cu reprezentanții CCI Romania-Belgia cu ocazia deschiderii unei noi hale de producție a companiei PSICONTROL SRL – membră CCIBV.
Cu această ocazie s-a discutat despre sprijinirea firmelor belgiene din Brașov, dar și a companiilor brașovene ce doresc să investească în Belgia.

PsiControl SRL, firma care dezvoltă produse electronice pe baza de proiect și care deține o fabrică la Râșnov, a prezentat noua hală de producție din oraș.  Pe o suprafață de 12.000 de metri pătrați, noua fabrică va deservi atât partea de producție cât și cea de stocare a mărfurilor realizate de angajații de la Râșnov.

PsiControl dezvoltă și produce echipamente electronice și de comandă adaptate, concentrându-se din punctul de vedere al tehnologiei pe realizarea unor interfețe om-mașină, tehnologii de comunicații wireless și sisteme încorporate moderne.

Cu aproape 280 de angajați, în fabrica de la Râșnov, compania dorește să devină principalul furnizor de piese pentru produsele electronice. Prezentarea noii fabrici de la Râșnov s-a făcut în prezența Excelenței Sale Dl. Philippe Henri Pierre Benoit, Ambasadorul Extraordinar și Plenipotențiar al Belgiei în România, iar la eveniment, unul dintre invitați a fost și primarul orașului Râșnov, Liviu Călin Butnariu. După prezentarea oficială a urmat și o vizită la linia de producție. Invitaților li s-a explicat care sunt procesele de fabricare a produselor electronice, dar și proiectele pentru care se realizează aceste componente.

Pe lângă partea de producție de piese electronice, de-a lungul timpului, PsiControl s-a implicat și în comunitatea locală. Compania susține în prezent mai multe proiecte ce îi vizează pe copiii aflați în centrele de plasament, dar și pe cei cu probleme neurologice, iar de anul acesta îi va susține și pe elevii Școlii Gimnaziale nr. 3. Sumele totale donate către aceste cauze ajung și până la 60.000 de euro pe an.

Felicitări PsiControl SRL , membru CCI Brasov,  pentru dezvoltarea acestui proiect!
Vă dorim mult succes în continuare!

Cu această ocazie, a fost lansată și invitația către companiile brașovene la o misiune economică multisectorială în Geel, Belgia, în perioada 23 – 25 Martie 2022, un eveniment care marchează 30 de ani de colaborare comercială între România și Belgia. Având ca obiectiv principal crearea unei platforme comerciale între companii din ambele țări, evenimentul include participarea la cel de-al 8-lea Forum Descentralizat Belgia – România, întâlniri B2B, vizite la companii și evenimente de networking.

Pentru companiile brașovene care doresc să participe la acest eveniment, vă așteptăm la sediul Camerei de Comerț și Industrie Brașov sau ne puteți contacta prin email/telefonic.

Camera de Comerț și Industrie Brașov facilitează întâlnirile şi relaţiile de afaceri, și totodată organizează misiuni economice în vederea dezvoltării relaţiilor comerciale oferind oamenilor de afaceri și nu numai, oportunități de prospectare a piețelor internaționale.

Contact


Andreea Ivașcu 
Director Departament Marketing & PR

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 2560 1090

Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I   în intervalul 18.01.2021 – 25.01.2022

● Ordin 17 emis de M.A.D.R. pentru modificarea anexei la Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 1.343/2018 privind aprobarea valorii tarifului datorat pentru scoaterea definitivă sau temporară din circuitul agricol a terenurilor aflate în extravilan, precum şi pentru introducerea terenurilor agricole în intravilan (M.O. nr. 58/19.01.2022),
 
Lege nr. 20 privind completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice (M.O. nr. 60/19.01.2022),
 
O.U.G. nr. 2 privind stabilirea unor măsuri de protecţie socială a angajaţilor şi a altor categorii profesionale în contextul interzicerii, suspendării ori limitării activităţilor economice, determinate de situaţia epidemiologică generată de răspândirea coronavirusului SARS – CoV – 2, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative (M.O. nr. 61/20.01.2022),
 
Ordin nr. 35 emis de M.F. privind aprobarea cuantumului taxei administrative prevăzute la art. 19 alin. (82) din Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative (M.O. nr. 62/20.01.2022),
 
Ordin nr. 113/32 emis de M.S./C.N.A.S. pentru modificarea anexei nr. 50 la Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.068/627/2021 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare în anul 2021 a Hotărârii Guvernului nr. 696/2021 pentru aprobarea pachetelor de servicii şi a Contractului – cadru care reglementează condiţiile acordării asistenţei medicale, a medicamentelor şi a dispozitivelor medicale, tehnologiilor şi dispozitivelor asistive în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anii 2021 – 2022 (M.O. nr. 64/20.01.2022),
 
Hotărâre nr. 96 privind stabilirea zilelor lucrătoare pentru care se acordă zile libere, altele decât zilele de sărbătoare legală, pentru anul 2022 (M.O. nr. 65/21.01.2022),

Întocmit, Consilier juridic Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 31.01.2022 – 11.02.2022

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 31.01.2022 – 11.02.2022 1697 954

Departamentul Învațământ Formare Profesională și Învățământ Dual  face înscrieri în perioada 31.01.2022 – 11.02.2022 pentru  următoarele programe de formare profesională:

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Formare Profesională și Învătământ Dual, a oferit până în prezent cursuri de formare profesionlă la peste 40.000 de persoaneAcestea au beneficiat de experiența de peste 30 de ani a echipei și de profesionalismul celor 120 de formatori cu care colaboram.

Contact

Manuela Lăcătuș

Departament Formare Profesională și Învățământ Dual

manuela.lacatus@ccibv.ro

0728 137 725

Panel pentru IMM-uri privind securitatea cibernetică

Panel pentru IMM-uri privind securitatea cibernetică 1920 690

Centrul Enterprise Europe Network Braşov vă invită să completaţi un chestionar care se adresează companiilor implicate activ pe piața de securitate cibernetică, microintreprinderi, IMM-uri, şi companii mari.

Obiectivul chestionarului este acela de a explora opțiunile pentru stabilirea unei platforme de investiții care să susțină creșterea întreprinderilor mici și mijlocii de securitate cibernetică.

Acest lucru permite firmelor să se extindă, să rămână în Europa și să concureze pe piața globală.

Această inițiativă ar include, de asemenea, colaborarea cu diferite centre digitale și de inovare care oferă asistență tehnică și sprijin de specialitate.

Chestionarul analizează modalități de a încuraja investițiile private suplimentare prin furnizarea de acces și simplificarea informațiilor despre piața de securitate cibernetică a Uniunii Europene și posibilitățile de a crea programe dedicate de asistență tehnică pentru investitori și companii.

Securitatea cibernetică devine din ce în ce mai importantă pentru firme – indiferent de dimensiune, sector sau locație geografică.

Companiile de securitate cibernetică se confruntă cu multe provocări pentru a-și dezvolta afacerile, iar accesul la finanțare este una dintre aceste bariere.

Grupul Băncii Europene de Investiții (EIBG) și Comisia Europeană ar dori să evalueze necesitatea unei Platforme Europene de Investiții în Securitate Cibernetică (ECIP) pentru a oferi finanțare suplimentară sectorului securității cibernetice.Acest chestionar va ajuta la o mai bună înțelegere a ecosistemului de securitate cibernetică din Europa, în special a provocărilor pentru companiile din acest sector care își propun să se extindă și să se dezvolte.

Acesta va ajuta la elaborarea de recomandări pentru a sprijini creșterea acestui sector important.

Dacă doriți să contribui la această inițiativă, vă rugăm să completați sondajul  de mai jos.

Termen completare sondaj:   4 martie 2022.

Informaţii suplimentare:

Centrul EEN din cadrul Camerei de Comerţ şi Industrie Braşov

Ioana MOLDOVAN 

ioana.moldovan@ccibv.ro

Acoperă riscurile la care sunt expuse utilajele și echipamentele de construcții printr-o asigurare „all risk” Groupama

Acoperă riscurile la care sunt expuse utilajele și echipamentele de construcții printr-o asigurare „all risk” Groupama 1246 628

Asigurarea toate riscurile pentru utilajele și echipamentele constructorului (CPM) ajută la continuitatea afacerii într-un sector în creștere

Pe piața construcțiilor, anul 2021 a fost unul mai bun decât precedentul chiar dacă anul a început sub semnul majorărilor de preţ la materiale şi chiar al indisponibilităţii acestora. Consultanții estimează că în 2022 se vor înregistra noi creșteri, atât ca și număr de șantiere, cât și în ceea ce privește valoarea acestora. Odată ce activitatea de construcții își continuă avântul, reamintim riscurile la care sunt expuse utilajele și echipamentele.

O soluție o reprezintă Asigurarea toate riscurile pentru utilajele și echipamentele constructorului (CPM), de la Groupama Asigurări.

Cei care au o societate de construcții-montaj, își pot asigura utilajele de construcții (macarale, utilaje pentru amenajarea terenului, utilajele de compactare, compresoare, generatoare, transformatoare etc.), dar și echipamentele specifice împotriva riscurilor ce pot apărea pe șantier. Riscurile sunt acoperite indiferent dacă bunurile asigurate sunt în operare sau în repaus și chiar dacă sunt folosite de terți, respectând condiția ca la momentul încheierii asigurării să existe un contract în vigoare între asigurat și terț, iar obiectele să fie operaționale, conform scopului pentru care au fost produse.

În plus, asigurarea este valabilă oriunde pe teritoriul României, timp de 12 luni, fără ca asiguratul să aibă obligația de a da informații despre locația în care își desfășoară activitatea la un moment dat.

Exemple de despăgubiri
Două cazuri concrete ne arată cum o asigurare poate fi totodată și o investiție în continuitatea afacerii.

  1. În primul caz, macarua TEREX era calată în poziție de ridicare a unei sarcini de 13 tone. În momentul în care sarcina era ridicată, unul din picioarele de susținere a macaralei s-a afundat în pământ. În acest fel, brațul macaralei nu a mai fost în poziție verticală iar aplicarea unei sarcini laterale a dus la deformarea turelei de susținere a acestui braț. Drept urmare, macaraua a fost expertizată de către specialiștii importatorului și ai fabricantului, care au stabilit necesitatea înlocuirii turelei.
    Valoarea daunei plătite: 250.000 lei
    Prima de asigurare plătită: 10.936 lei
  2. În cea de a doua situație, un excavator pe șenile avea ancorată în cupă o conductă cu diametrul de 0,8 m și o lugime de 8 m. Una din ancore s-a rupt și conducta, dezechilibrată, a lovit cabina excavatorului.
    Valoarea daunei plătite: 170.000 lei.
    Prima de asigurare platită: 5.500 lei

    În 2020, Groupama Asigurări a plătit daune de 5,26 milioane lei, în creștere cu 240% față de valoarea daunelor plătite în 2019. Conform datelor companiei, 80% dintre polițe au avut acoperire All Risk. Datele statistice de la nivelul companiei arată că dauna medie plătită în 2020 a fost de 12.600 lei în timp ce dauna medie plătită în 2021 este de 6.800 lei.Riscuri acoperite prin asigurarea CPM de la GroupamaPrin Asigurarea toate riscurile pentru utilajele și echipamentele constructorului se pot primi despăgubiri pentru orice eveniment accidental brusc și neprevăzut produs la echipamentele si utilajele funcționale și operaționale:

    • operare incorectă
    • catastrofe naturale precum furtuna, grindina, inundațiile, revărsările de ape, alunecările de teren, cutremurul și erupțiile vulcanice
    • incendiu, trăsnet și explozie
    • furt prin efracție sau acte de tâlhărie, dar și pagubele produse utilajului în urma acestor acte
    • coliziuni, răsturnări, deraieri

    Printre beneficiile pe care le oferă o astfel de asigurare se numără:

    • Personalizarea asigurării în funcție de specificul activității
    • Suportul experților în găsirea soluției optime
    • Optimizarea costurilorprin alegerea unui pachet corect din punct de vedere cost – acoperiri – suport
    • Promptitudine și simplitateîn soluţionarea daunelor și în acordarea despăgubirilor

    Stabilitatea și predictibilitatea pe care le oferă asigurarea contribuie la impactul pe care îl are sectorul în economie. În condițiile în care acest domeniu de activitate va continua să fie unul critic pentru economie, asigurarea acestor activități este esențială.

    Cu o asigurare potrivită, constructorii se pot concentra pe dezvoltarea afacerii, lăsând riscurile în grija companiei de asigurări.

    Pentru informaţii suplimentare poți consulta asistentul virtual Amelie (24/7) pe groupama.ro, poţi scrie pe relatii.clienti@groupama.ro, poți suna la AloGroupama 0374.110.110 (luni – vineri, între 8:00 – 18:00) sau contacta reţeaua de vânzători și parteneri Groupama.