Camera de Comerț și Industrie Brașov

Împreună pentru afaceri de succes

Eveniment: UNSTOPPABLE- incapable of being stopped

Eveniment: UNSTOPPABLE- incapable of being stopped 1181 885

În perioada 24-26 Martie 2023, se va desfășura cel mai important eveniment dedicat educației financiare si dezvoltării personale!

Când vorbim despre educație financiară poate cel mai rostit nume este Robert Kiyosaki, best selling author, investitor și om de afaceri de success.

Motivați de misiunea noastră de a sprijini comunitatea oamenilor de afaceri brașoveni și de a contribui la procesul de dezvoltare al companiilor brașovene  vă invitam să participați la unul dintre cele mai importante evenimente  dedicate educației financiare si dezvoltării personale, organizat în premieră în România avându-i ca principali traineri  pe Robert Kiyosaki si Marc Accetta. Evenimentul va avea loc în data de 24-26 Martie 2023 la Bucuresti.

Robert Kiyosaki este un investitor renumit, om de afaceri și autor american, având în portofoliu peste 26 de carti de educație financiară, cea mai cunoscută fiind “Tată bogat, tată sărac”, vândută în peste 32 milioane de copii.

Marc Accetta este un renumit trainer american cu o experiența de peste 30 de ani. Trainingurile lui sunt unice și marchează fiecare domeniu al vietii noastre: social, relational, financiar, professional. Peste 100 de milionari din diferite industrii au ajuns acolo datorită training-urilor la care au participat alături de Marc Accetta.

Prețul unui bilet cu acces general este de 1097€ + TVA, dar folosind codul unstoppable23, il puteți achiziționa cu o REDUCERE de 400€.

Pentru înscriere accesați butonul de mai jos.

Contact: Cristina Sîrbu
0729 839 860
cristina.sirbu@ccibv.ro

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 03.01.2023 – 10.01.2023

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 03.01.2023 – 10.01.2023 1934 1446

Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I în intervalul 03.01.2023 – 10.01.2023

 Lege nr. 385 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice (M.O.nr. 2/03.01.2023)
 
● Lege nr. 3 pentru completarea art. 28 din Legea nr. 290/2004 privind cazierul judiciar (M.O.nr. 3/03.01.2023)
 
● Hotărâre nr. 1580 pentru aprobarea atestării unor localităţi sau părţi din localităţi ca staţiuni turistice de interes local, precum şi privind modificarea art. 2 şi a anexei nr. 5 la Hotărârea Guvernului nr. 852/2008 pentru aprobarea normelor şi criteriilor de atestare a staţiunilor turistice (M.O.nr. 4/04.01.2023)
 
● Hotărâre nr. 1577 pentru modificarea Normelor metodologice de aplicare a Legii concediului paternal nr. 210/1999, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 244/2000 (M.O. nr. 6/04.01.2023)
 
● Ordin nr. 3289 emis de M.M.A.P. privind modificarea Schemei de ajutor de stat regional pentru investiţii având ca scop reducerea efectelor negative ale deşeurilor asupra mediului şi reducerea consumului de resurse primare, aprobată prin Ordinul ministrului mediului, apelor şi pădurilor nr. 2.269/2022 (M.O. nr. 7/04.01.2023)
 
● Ordin nr. 6602 emis de M.F.–A.V.R. pentru aprobarea modelului şi conţinutului formularelor şi documentelor utilizate de Autoritatea Vamală Română în activitatea de supraveghere şi control în domeniul produselor accizabile (M.O. nr. 10/05.01.2023)
 
● Ordin nr. 6456 emis de M.E. privind modificarea anexei nr. 2 la Schema de ajutor de minimis pentru sprijinirea participării întreprinderilor în cadrul consorţiilor regionale pentru învăţământ dual, constituite pentru implementarea proiectelor din cadrul apelului “Programul – pilot pentru dezvoltarea consorţiilor regionale pentru învăţământ dual”, finanţat prin Planul naţional de redresare şi rezilienţă (PNRR), aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei nr. 6.253/2022 (M.O. nr. 11/05.01.2023)
 
● Lege nr. 9 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 41/2016 privind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative (M.O. nr. 14/05.01.2023)
 
● Ordin nr. 20971 emis de M.F.T.E.S. pentru modificarea şi completarea Ghidului specific – Condiţii de accesare a fondurilor europene aferente Planului naţional de redresare şi rezilientă în cadrul apelului de proiecte PNRR/2022/C13/I1, componenta 13 – Reforme sociale, investiţia I1 – Crearea unei reţele de centre de zi pentru copiii expuşi riscului de a fi separaţi de familie, aprobat prin Ordinul ministrului familiei, tineretului şi egalităţii de şanse nr. 20.898/2022 (M.O. nr. 14/05.01.2023)
 
● Instrucțiune nr. 161 emisă de M.S. privind instituirea stării de alertă epidemiologică determinate de gripă (M.O. nr. 15/05.01.2023)
 
● Ordin nr. 4291 emis de M.F. pentru reglementarea unor aspecte contabile (M.O. nr. 16/06.01.2023)
 
● Ordin nr. 4268 emis de M.F. privind principalele aspecte legate de întocmirea şi depunerea situaţiilor financiare anuale şi a raportărilor contabile anuale ale operatorilor economici la unităţile teritoriale ale Ministerului Finanţelor, precum şi pentru reglementarea unor aspecte contabile (M.O. nr. 22/09.01.2023)
 
● Ordin nr. 3309 emis de M.M.A.P. pentru modificarea Procedurii de aplicare a vizei anuale a autorizaţiei de mediu şi autorizaţiei integrate de mediu, aprobată prin Ordinul ministrului mediului, apelor şi pădurilor nr. 1.150/2020 (M.O. nr. 24/09.01.2023).

Întocmit, Consilier juridic, Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 16.01.2023 – 28.01.2023

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 16.01.2023 – 28.01.2023 1934 1441

Departamentul Învațământ Formare Profesională și Învățământ Dual  face înscrieri în perioada 09.01.2023 – 20.01.2023,  pentru următoarele programe de formare profesională:

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Formare Profesională și Învătământ Dual, a oferit până în prezent cursuri de formare profesionlă la peste 25.000 de persoane. Acestea au beneficiat de experiența de peste 25 de ani a echipei și de profesionalismul celor 120 de formatori cu care colaboram.

Așteptăm cu drag înscrierile persoanelor interesate de aceste cursuri.

Contact

Manuela Lăcătuș

Departament Formare Profesională și Învățământ Dual

manuela.lacatus@ccibv.ro

0728 137 725

Seminar: Provocări Fiscale – Principalele prevederi pentru antreprenori

Seminar: Provocări Fiscale – Principalele prevederi pentru antreprenori 1473 1179

Camera de Comerț și Industrie Brașov organizează în data de 19.01.2023, un seminar interactiv cu tema:

“PROVOCĂRI FISCALE – PRINCIPALELE PREVEDERI PENTRU ANTREPRENORI MICROÎNTREPRINDERI, HORECA, TVA, PFA,
INFORMARE, ANALIZĂ ȘI DEZBATERE INTERACTIVĂ”

Seminarul, susținut de specialiștii DGFP BRAȘOV, va prezenta noutățile stipulate în legislația fiscală, modul de aplicare și control, inclusiv  implicațiile acestora pentru companii, în vederea identificării obligațiilor de declarare , oportunităților  sau a riscurilor care pot apărea în acest context.

Se vor aborda aspecte legate de implicațiile din perspectiva impozitului pe profit, al prețurilor de transfer sau a TVA. Totodată se va discuta despre principalele modificări ale legislației fiscale, cazuri recente ale Curții de Justiție UE, reforma sistemului european de TVA și noutăți în reglementările contabile românești.
Data: 19 ianuarie 2023
Ora: 13,00
Locația: sediul Camerei de Comerț și Industrie Brașov, str. Mihai Kogălniceanu 18-20, Sala de Conferințe

Taxa de participare: Membrii CCIBV – 100 lei +TVA, NON MEMBRI – 200 LEI+TVA; aceasta se poate achita în contul CCI Brașov nr. RO18BRDE080SV05853520800 deschis la BRD Brașov

Pentru înscriere, vă rugăm completați formularul de mai jos, urmând a primi confirmarea de participare din partea organizatorilor.

Contact

Luisa Paloș – Departament Marketing&PR – CCI Brașov

0728 137 727
luisa.palos@ccibv.ro

IND-TEXPO 2023, India

IND-TEXPO 2023, India 1484 1184

Ambasada Indiei invită companiile românești  să viziteze India pentru a participa la cea de-a treia ediție a IND-TEXPO la Delhi.

Consiliul de Promovare a Exporturilor de Textile de Bumbac (TEXPROCIL), Corp Apex al textilelor de bumbac, sub egida Ministerului Textilelor, Guvernul Indiei organizează a treia ediție a IND-TEXPO (Reverse Buyer Seller Meet ) cu sprijinul și asistența tuturor misiunilor indiene. Acesta este evenimentul emblematic al Consiliului și este cel mai mare spectacol de aprovizionare pentru textile din bumbac indian și textile amestecate din bumbac. Acest eveniment va avea loc pe 22 și 23 martie 2023 la The Leela Ambience Convention Hotel din New Delhi.
Avantajele cheie ale vizitei la IND-TEXPO
• Cel mai mare show de aprovizionare din India pentru produse textile din bumbac de-a lungul lanțului valoric
• Oportunitatea de a interacționa timp de 2 zile și de a construi parteneriate strategice și pe termen lung
cu producători și exportatori de top de textile pentru casă, fire de bumbac, țesături de bumbac
• Întâlniri de afaceri exclusive „one to one” pre-programate între cumpărătorii de peste mări și exportatorii indieni la Pavilionul B2B special alocat.
Programul de sponsorizare a cumpărătorilor este găzduit de:
• TEXPROCIL – va găzdui cumpărători internaționali selectați care doresc să-și aprovizioneze cerințele de import din India.
Sponsorizare pentru vizitatorii selectați:
• Tarif gratuit cu avionul dus-întors (clasa economică) de la cel mai apropiat aeroport din țara lor către New Delhi, India (sub rezerva unei limite maxime stabilite de Guvernul Indiei).
• Cazare gratuită la hotel la The Leela Ambience Convention Hotel din New Delhi pentru 3 nopți (https://www.theleela.com/the-leela-ambience-convention-hotel-delhi).
• Transport cu aer condiționat de la aeroport la hotel și retur.
• Mic dejun, prânz și cină în toate zilele expoziției.

Toate cererile primite vor fi revizuite și evaluate pentru selecție și aprobare de către Comitetul de Screening al Consiliului și, în consecință, Invitațiile vor fi trimise doar celor selectați.

Broșura evenimentului poate fi consultată mai jos:

Un scurt film promoțional al RBSM poate fi vizionat mai jos:

Pentru înregistrare vă rugăm să accesați butonul de mai jos:

Pentru mai multe detalii vă rugăm să contactați organizatorul la info@texprocil.org și Ambasada Indiei la București

Contact

Cotton Textiles Export Promotion Council

info@texprocil.org

Material primit prin amabilitatea: Arijit Laha – Attache (Commercial)
Embassy of India Bucharest
Mob : 0040-733063725

JUTEXPO 2023

JUTEXPO 2023 1480 1184

Ambasada Indiei în România, Moldova și Albania are plăcerea de a vă invita să participați la JUTEXPO 2023 de la Kolkata pe 2 și 3 martie 2023 în cadrul schemei MAI.

Consiliul de Dezvoltare și Promovare a Exporturilor de Produse de Iuta (JPDEPC) este unul dintre Consiliile de Promovare a Exporturilor aferente textilelor, aflat în subordinea Ministerului Textilelor al Uniunii, în eforturile sale de a spori exporturile de produse din Iuta indiană, organizează Reverse Buyer Seller Meet (JUTEXPO 2023) în Kolkata pe 2 și 3 martie 2023, în cadrul schemei MAI a guvernului din India cu sprijinul și asistența din partea misiunilor indiene din străinătate.

Informații detaliate despre eveniment au fost deja postate pe site-urile web ale Consiliului: www.jpdepc.org  si  www.juexpo.net 

Obiectivul reuniunii de mai sus este de a invita 100 de cumpărători importanți selecționați de produse din iută, care vor primi bilete de avion și sponsorizare hotelieră conform ghidurilor MAI din țările identificate și să organizeze interacțiunea cu 30 de exportatori indieni de bunuri din iută, reprezentând din Mori de iută și unități de producție de produse diversificate din iută.

Check-in la hotel pe 1 martie 2023 și check-out pe 3 martie 2023 vor fi acoperite de pachetul de sponsorizare gratuit

Reprezentantul companiei trebuie să participe la ambele zile ale expoziției pentru pachetul gratuit de sponsorizare și hotel.

Tariful de avion în cadrul sponsorizării va acoperi biletul de avion către Kolkata și retur, sub rezerva unui maxim de 800 USD pentru european. Transferurile aeroportului vor fi asigurate de JPDEPC.

Compania care beneficiază de sponsorizare trebuie să trimită prin e-mail copiile testate ale pașaportului prima, a doua și ultima pagină a persoanei care călătorește, precum și biletele de avion.

Formularul de sponsorizare completat în mod corespunzător poate fi trimis Consiliului cu documentele necesare prin e-mail : jutexpo@jpdepc.org cel mai devreme pentru a ne permite să-i invităm direct.
Pentru mai multe detalii, ați dori să contactați JPDEPC la jutexpo@jpdepc.org, mob :+91-98309 55678 sau Ambasada Indiei, București la com.bucharest@mea.gov.in și marketing.bucharest@mea.gov. în.
Misiunea are plăcerea să vă solicite să participați la eveniment și, de asemenea, ar dori să înaintăm și alte companii, care ar beneficia de participarea la acest eveniment în India.
Misiunea așteaptă cu nerăbdare cooperarea dumneavoastră amabilă pentru a face din JUTEXPO 2023 un mare succes.

Contact

JPDEPC

jutexpo@jpdepc.org; com.bucharest@mea.gov.in; marketing.bucharest@mea.gov.in.

Material primit prin amabilitatea: dlui  Mr. Ionut Haralambie
Marketing Executive
Commercial Department & Marketing
Embassy of India
46, Bulevardul Aviatorilor,
Sector 1, Bucharest, Romania
Phone: +40-372147426
Mobile: +40-720918582

Curs gratuit #BuildYourDigitalBusiness

Curs gratuit #BuildYourDigitalBusiness 1200 1000

Camera de Comerț și Industrie Brașov vă invită să participați gratuit la cursul de marketing digital, #BuildYourDigitalBusiness.

Beneficiile cursului de digital marketing:
Transpunerea obiectivelor în cifre
Solicitarea unui raport prin care să fie urmărit progresul unei campanii de marketing
Creșterea vânzărilor prin campanii în mediul online și utilizarea instrumentelor disponibile pe
piață pentru a înțelege ce se întâmplă în „background”.

Structura cursului #BuildYourDigitalBusiness:
Durata: 10 zile – 4h / zi
Examen: plan de marketing pe 3 luni strict pentru compania în care lucrați
Module:
Analiză și planificare
Tactici și instrumente
Bugetare și echipă
Fidelizare clienți

Haide să o cunoști pe Martech!

Martech reprezintă Marketing Technoloy și este un aspect care însumează 26 % din bugetul total al companiilor.
Martech înseamnă reasearch, analiză, digitalizare, care puse împreună dau naștere unor strategii digitale. Prin Martech companiile mici pot concura cu companiile mari. Martech se
referă la cum ne folosim de tehnologie ca să creștem afacerile: website, e-mail, mobile, reclamă plătită, SEO, Social Media
– aspecte ce țin exclusiv de zona online.
În urma acestui curs, veți înțelege ce înseamnă digital marketing, veți știi ce să cereți unei echipe de marketing (internă / agenție), veți înțelege ce rezultate să previzionați, ce indicatori să folosiți în procesul de decizie, și în final, cât costă un marketing bun.
Cursul este oferit gratuit în cadrul proiectului Evoluție prin digitalizare – îmbunătățirea competențelor angajaților IMM din Regiunea Centru, și este destinat angajaților din companii mici și mijlocii (până în 249 de angajați) care au activitate încadrată în strategia națională
competitivitate (SNC).

Pentru înscriere, vă rugăm să răspundeți la e-mail ana.nechifor@ccibv.ro și vă vom trimite informațiile necesare!

Model de e-mail de prezentare curs #BuildYourDigitalBusiness folosit in raspunsul e-mailurilor in care se solicita detalii suplimentare cu privire la acest curs – se va utiliza pentru activitatea de recrutare, activitatea A2.2

Contact

Ana Nechifor – expert recrutare si monitorizare GT

ana.nechifor@ccibv.ro

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 09.01.2023 – 20.01.2023

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 09.01.2023 – 20.01.2023 1934 1441

Departamentul Învațământ Formare Profesională și Învățământ Dual  face înscrieri în perioada 09.01.2023 – 20.01.2023,  pentru următoarele programe de formare profesională:

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Formare Profesională și Învătământ Dual, a oferit până în prezent cursuri de formare profesionlă la peste 25.000 de persoane. Acestea au beneficiat de experiența de peste 25 de ani a echipei și de profesionalismul celor 120 de formatori cu care colaboram.

Așteptăm cu drag înscrierile persoanelor interesate de aceste cursuri.

Contact

Manuela Lăcătuș

Departament Formare Profesională și Învățământ Dual

manuela.lacatus@ccibv.ro

0728 137 725

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 1934 1446

Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I în intervalul 13.12.2022 – 31.12.2022

● Ordin nr. 3097 emis de M.I.P.E. pentru modificarea Schemei de ajutoare de stat şi de minimis privind unele măsuri pentru pregătirea portofoliului de proiecte destinat finanţării din fonduri externe nerambursabile, pentru perioada de programare 2021 – 2027, în domeniul specializării inteligente, aprobată prin Ordinul ministrului fondurilor europene nr. 894/2020 (M.O.nr. 1197/13.12.2022)
 
Lege nr. 357 privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 119/2022 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 27/2022 privind măsurile aplicabile clienţilor finali din piaţa de energie electrică şi gaze naturale în perioada 1 aprilie 2022 – 31 martie 2023, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative din domeniul energiei (M.O.nr. 1198/13.12.2022)
 
● Declarația nr. 4 emisă de  PARLAMENTULUI ROMÂNIEI privind consolidarea egalităţii de şanse în România (M.O.nr. 1198/13.12.2022)
 
● Hotărâre nr. 1452 pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 403/2017 privind aprobarea Programului de granturi pentru cercetare – dezvoltare şi inovare “Grantul pentru tineri cercetători REGELE CAROL I” (M.O.nr. 1201/14.12.2022)
 
● Ordin nr. 3145 emis de M.I.P.E. pentru modificarea Schemei de ajutor de minimis “Sprijin prin granturi pentru investiţii necesare capacităţilor de prestare de servicii pentru refacerea capacităţii de rezilienţă”, în cadrul axei prioritare 4 “Sprijinirea ameliorării efectelor provocate de criză în contextul pandemiei de COVID – 19 şi al consecinţelor sale sociale şi asupra pregătirii unei redresări verzi, digitale şi reziliente a economiei”, prioritatea de investiţii “Sprijinirea ameliorării efectelor provocate de criză în contextul pandemiei de COVID – 19 şi consecinţelor sale sociale şi pregătirea unei redresări verzi, digitale şi reziliente a economiei”, obiectiv specific “Consolidarea poziţiei pe piaţă a IMM-urilor afectate de pandemia de COVID – 19”, acţiunea 4.1.1 “Investiţii în activităţi productive din Programul operaţional Competitivitate 2014 – 2020”, aprobată prin Ordinul ministrului investiţiilor şi proiectelor europene nr. 1.981/2022 (M.O.nr. 1205/15.12.2022)
 
● Ordin nr. 2518 emis de M.F. pentru modificarea unor ordine ale preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală privind organizarea activităţii de administrare a contribuabililor mari şi mijlocii (M.O.nr. 1207/15.12.2022)
 
● Ordin nr. 6250/2156, emis de M.E. și M.M.S.S. pentru aprobarea Metodologiei de elaborare, validare, aprobare şi gestionare a standardelor ocupaţionale (M.O.nr. 1208/16.12.2022)
 
● Lege nr. 360 pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificaţi în cadrul fiscal – bugetar pe anul 2023 (M.O.nr. 1212/16.12.2022)
 
● Lege nr. 368 a bugetului de stat pe anul 2023 (M.O.nr. 1214/19.12.2022)
 
● Ordin nr. 2097/6389 emis de M.M.S.S. și M.E. pentru completarea Listei specializărilor şi a perfecţionărilor pentru care furnizorii de formare profesională a adulţilor au dreptul să organizeze programe de formare profesională finalizate cu certificate de absolvire cu recunoaştere naţională pentru absolvenţii de studii universitare, prevăzută în anexa la Ordinul ministrului muncii şi justiţiei sociale şi al ministrului educaţiei naţionale nr. 1.151/4.115/2018 (M.O.nr. 1226/20.12.2022)
 
● O.U.G. nr. 180 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 99/2022 privind aprobarea schemei de ajutor de stat IMM INVEST PLUS şi a componentelor acesteia – IMM INVEST ROMÂNIA, AGRO IMM INVEST, IMM PROD, GARANT CONSTRUCT, INNOVATION şi RURAL INVEST (M.O.nr. 1226/20.12.2022)
 
● O.U.G. nr. 181 pentru modificarea Legii energiei electrice şi a gazelor naturale nr. 123/2012 şi a altor acte normative (M.O.nr. 1226/20.12.2022)
 
● Legea nr. 370 privind aprobarea Ordonanţei Guvernului nr. 16/2022 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, abrogarea unor acte normative şi alte măsuri financiar – fiscale (M.O.nr. 1228/20.12.2022)
 
● Legea nr. 364 privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 128/2022 pentru modificarea şi completarea Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011(M.O.nr. 1231/21.12.2022)
 
● Hotarâre nr. 1539 pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesională a adulţilor, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 522/2003 (M.O.nr. 1233/21.12.2022)
 
● Ordin nr. 140 emis de A.N.R.E. privind aprobarea tarifelor şi contribuţiilor băneşti percepute de Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei în anul 2023 (M.O.nr. 1236/21.12.2022)
 
● Ordin nr. 2403 emis de M.T.I. pentru modificarea şi completarea Reglementărilor privind omologarea individuală, eliberarea cărţii de identitate şi certificarea autenticităţii vehiculelor rutiere – RNTR 7, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 2.132/2005 (M.O.nr. 1237/21.12.2022)
 
● Ordin nr. 4234 emis de privind modelul şi conţinutul “Declaraţiei privind nomenclatorul de produse” şi modalitatea de declarare a sortimentelor de ţigarete în vederea atribuirii codului de produs utilizat pentru completarea declaraţiei privind preturile de vânzare cu amănuntul pe sortimente de ţigarete şi modalitatea de delistare a sortimentelor de ţigarete, precum şi modelul şi conţinutul “Declaraţiei privind preţurile de vânzare cu amănuntul pe sortimente de ţigarete” şi modalitatea de depunere a “Declaraţiei privind preţurile de vânzare cu amănuntul pe sortimente de ţigarete”, precum şi modelul şi conţinutul “Situaţiei eliberărilor pentru consum de ţigarete, ţigări şi ţigări de foi, tutun fin tăiat, destinat rulării în ţigarete, alte tutunuri de fumat” şi modalitatea de depunere a “Situaţiei eliberărilor pentru consum de ţigarete, ţigări şi ţigări de foi, tutun fin tăiat, destinat rulării în ţigarete, alte tutunuri de fumat” (M.O.nr. 1237/22.12.2022)
 
● Lege nr. 365 privind dialogul social (M.O.nr. 1238/22.12.2022)
 
● Lege nr. 373 pentru modificarea Legii nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice (M.O.nr. 1241/22.12.2022)
 
● Ordin nr. 2172/3829 emis de M.M.S.S. și M.S. privind acordarea concediului de îngrijitor (M.O.nr. 1241/22.12.2022)
 
● Ordin nr. 6374 emis de M.E. privind aprobarea Metodologiei pentru atestarea formării profesionale dobândite la furnizori de formare profesională autorizaţi/acreditaţi din statele membre ale Uniunii Europene, Spaţiului Economic European şi din Confederaţia Elveţiană  (M.O.nr. 1241/22.12.2022)
 
● Ordin nr. 1982 emis M.A.T. de privind modificarea procedurii de implementare a Programului naţional multianual pentru dezvoltarea culturii antreprenoriale în rândul femeilor manager din sectorul IMM, aprobată prin Ordinul ministrului antreprenoriatului şi turismului nr. 1.314/2022 (M.O.nr. 1242/22.12.2022)
 
● Ordin nr. 1983 emis M.A.T. privind modificarea procedurii de implementare a Programului pentru stimularea înfiinţării întreprinderilor mici şi mijlocii “Start – up Nation – ROMANIA”, aprobată prin Ordinul ministrului antreprenoriatului şi turismului nr. 1.111/2022 (M.O.nr. 1242/22.12.2022)
 
● Ordin nr. 145 emis de A.N.R.E. pentru aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli al Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei pe anul 2023 şi a bugetului proiectelor cu finanţare din fonduri externe nerambursabile (M.O.nr. 1244/22.12.2022)
 
● Ordin nr. 2541 emis de M.F. entru aprobarea modelului, conţinutului, modalităţii de depunere şi de gestionare a formularului 212 “Declaraţie unică privind impozitul pe venit şi contribuţiile sociale datorate de persoanele fizice” (M.O.nr. 1246/23.12.2022)
 
● Ordin nr. 4272 emis de M.I.P.A. privind modificarea Schemei de ajutor de stat pentru sprijinirea prin granturi pentru investiţii în retehnologizare acordate IMM-urilor pentru refacerea capacităţii de rezilienţă, aferentă Programului operaţional Competitivitate 2014 – 2020, axa prioritară 4 – “Sprijinirea ameliorării efectelor provocate de criză în contextul pandemiei de COVID – 19 şi al consecinţelor sale sociale şi asupra pregătirii unei redresări verzi, digitale şi reziliente a economiei”, prioritatea de investiţii 13i “Sprijinirea ameliorării efectelor provocate de criză în contextul pandemiei de COVID – 19 şi al consecinţelor sale sociale şi pregătirea unei redresări verzi, digitale şi reziliente a economiei”, obiectivul specific 4.1 – “Consolidarea poziţiei pe piaţă a IMM-urilor afectate de pandemia de COVID – 19”, acţiunea 4.1.1 “Investiţii în activităţi productive”, aprobată prin Ordinul ministrului investiţiilor şi proiectelor europene nr. 2.096/2022 (M.O.nr. 1251/23.12.2022)
 
● Ordin nr. 21981 emis de M.C.I.D. privind modificarea anexei la Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării ştiinţifice nr. 3.822/2015 pentru aprobarea schemei de ajutor de stat “Finanţarea activităţilor de cercetare – dezvoltare şi inovare (CDI) şi a investiţiilor în CDI prin Programul operaţional Competitivitate (POC)” (M.O.nr. 1251/23.12.2022)
 
● Ordin nr. 21813/6.421/2.246/4.433 emis de M.C.I.D./M.M.S.S./M.F. privind încadrarea în activitatea de creare de programe pentru calculator (M.O.nr. 1252/23.12.2022)
 
● Ordin nr. 180 emis de M.A. I. pentru aprobarea Normelor metodologice privind avizarea şi autorizarea de securitate la incendiu şi protecţie civilă (M.O. nr. 1253/27.12.2022)
 
● Lege nr. 376 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999 privind obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale (M.O. nr. 1255/27.12.2022)
 
● Ordin nr. 1985 emis de M.A.T. privind modificarea pct. 4.2 din procedura de implementare a Programului pentru organizarea Târgului Întreprinderilor Mici şi Mijlocii, aprobată prin Ordinul ministrului antreprenoriatului şi turismului nr. 1.704/2022 (M.O. nr. 1256/27.12.2022)
 
● Ordin nr. 2009 emis de M.A.T. privind modificarea pct. 3.2 şi 3.3 din procedura de implementare a Programului naţional pentru susţinerea meşteşugurilor şi artizanatului, aprobată prin Ordinul ministrului antreprenoriatului şi turismului nr. 1.705/2022 (M.O. nr. 1256/27.12.2022)
 
● Lege nr. 377 pentru modificarea şi completarea Legii cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/19962022 (M.O. nr. 1260/28.12.2022)
 
● Ordin nr. 3568 emis de M.C. pentru aprobarea Metodologiei de intervenţie pentru abordarea noninvazivă a eficienţei energetice în clădiri cu valoare istorică şi arhitecturală (M.O. nr. 1260/28.12.2022)
 
● Hotărâre nr. 1552 privind aprobarea decertificării definitive a unor cheltuieli aferente anului contabil 2020 – 2021 pentru proiectele finanţate prin Programul operaţional Capital uman (M.O. nr. 1263/28.12.2022)
 
● Ordin nr. 2.545/6316 emis de A.N.A.F și A.D.R. pentru aprobarea Procedurii de utilizare şi funcţionare a sistemului naţional privind monitorizarea transporturilor de bunuri cu risc fiscal ridicat RO e – Transport (M.O. nr. 1264/28.12.2022)
 
 O.U.G. nr. 183 privind stabilirea unor măsuri pentru finanţarea unor proiecte de regenerare urbană (M.O. nr. 1268/29.12.2022)
 
● O.U.G. nr. 186 privind unele măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2022/1.854 al Consiliului din 6 octombrie 2022 privind o intervenţie de urgenţă pentru abordarea problemei preţurilor ridicate la energie (M.O. nr. 1270/29.12.2022)
 
● Hotărâre nr. 1570 privind stabilirea cadrului general de implementare a intervenţiilor specifice dezvoltării rurale cuprinse în Planul strategic PAC 2023 – 2027 (M.O. nr. 1271/29.12.2022)
 
● O.U.G. nr. 192 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 27/2022 privind măsurile aplicabile clienţilor finali din piaţa de energie electrică şi gaze naturale în perioada 1 aprilie 2022 – 31 martie 2023, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative din domeniul energiei (M.O. nr. 1274/30.12.2022)
 
● Ordin nr. 4636 emis de M.F. privind activele utilizate în activitatea de producţie şi procesare şi activele reprezentând retehnologizare pentru care se aplică scutirea de impozit a profitului reinvestit, potrivit art. 22 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal (M.O. nr. 1275/30.12.2022)
 
● Lege nr. 382 privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 143/2022 pentru modificarea art. 17 din Ordonanţa Guvernului nr. 25/2014 privind încadrarea în muncă şi detaşarea străinilor pe teritoriul României şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative privind regimul străinilor în România (M.O. nr. 1276/30.12.2022)
 
● Ordin nr. 2578 emis de M.F. privind modificarea Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 1.699/2021 pentru aprobarea formularelor de înregistrare fiscală a contribuabililor şi a tipurilor de obligaţii fiscale care formează vectorul fiscal (M.O. nr. 1278/30.12.2022)
 
● Lege nr. 383 privind unele măsuri de eficientizare a monitorizării traficului rutier (M.O. nr. 1279/30.12.2022)
 
● Ordin nr. 4635 emis de M.F. pentru punerea în aplicare a Deciziei (UE) 2022/1.108 a Comisiei din 1 iulie 2022 privind scutirea de taxe la import şi scutirea de TVA la importuri, acordate pentru mărfuri destinate distribuirii sau punerii la dispoziţie cu titlu gratuit persoanelor care fug din calea războiului din Ucraina şi persoanelor aflate în dificultate în Ucraina (M.O. nr. 1281/30.12.2022).

Întocmit, Consilier juridic, Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

HEALTH DAY 2023

HEALTH DAY 2023 1969 1479


“Health Day 2023”, conferinţă cu componentă B2B şi participare internaţională, ce va avea loc la Viena în data de 28 februarie 2023

Vă informăm pe această cale despre evenimentul  “Health Day 2023”, conferinţă cu componentă B2B şi participare internaţională, ce va avea loc la Viena în data de 28 februarie 2023. Participarea la eveniment este gratuită.

Participanţii îşi pot planifica, prin intermediul platformei de înregistrare, întâlniri de afaceri de tip B2B.

Informaţii suplimentare despre acest eveniment cu participare internaţională şi despre agenda conferinţei pot fi consultate la adresa: https://www.wko.at/service/Veranstaltung.html?id=864739a8-1259-4e95-b80a-522b5c1e6743