Camera de Comerț și Industrie Brașov

Împreună pentru afaceri de succes

Oportunități de afaceri internaționale

Oportunități de afaceri internaționale 1287 962

HAGA

1.SophSys este o companie olandeză, specializată în transformarea deșeurilor (casnice și industriale) în energie, folosind o tehnologie de reciclare chimică de tip C (Piroliză).

SophSys este distribuitorul exclusiv pentru mai mulți producători al acestei tehnologii Level-C.

Tehnologia de reciclare chimică de tip C este o tehnologie aprobată de UE pentru transformarea completă a deșeurilor în energie, cu zero reziduuri.

Compania funcționează din 2016 și dorește implicarea în proiecte private sau ale autorităților locale și în zona Europei de Est, demarând deja un proiect în Croația. Oferă consultanță, în cadrul pachetului de servicii, și pentru accesarea fondurilor europene pentru finanțarea proiectului.

2. Uneek Clothing Europe caută un producător care să poată produce tricouri, polo-uri, hanorace, îmbrăcăminte de lucru, echipament pentru cadre medicale.

De asemenea, compania oferă comenzi personalizate clienților ei. Aceste comenzi, aproximativ 15.000 pe an, sunt solicitate în cantități cuprinse între 500 si 3.000 de bucăți și de multe ori sunt cerute cu imprimeu sau broderie. Majoritatea acestor comenzi se bazează pe sortimentul propriu al firmei (www.uneekclothing.com). Pentru aceste comenzi personalizate firma căută un furnizor care ar putea produce loturile solicitate în termen de aproximativ 6 săptămâni. Până în prezent compania s-a aprovizionat exclusiv din Asia, dar în momentul de față termenele de livrare pentru acest tip de comenzi este prea lung (și foarte probabil mai scump). Compania își dorește un producător stabil, pentru o relație de lunga durata.

Persoană de contact:
Hein Duursma
Managing Director
Tel. NL: +31 (0)20 – 895 00 67
Mobil: +31 (0)6 22923076
E-mail: hein@uneekclothing.com
www.uneekclothing.com

SPANIA

Companii spaniole interesate  de a identifica producători/distribuitori pentru a importa din România:

– apă alcalină, ciment, ambalaje, suplimente nutritive.

Companiile românești interesate de această oportunitate se pot adresa la Biroul de Promovare Comercială și Economică din cadrul Ambasadei României la Madrid,  madrid.economic@mae.ro

SUA

Reprezentantul unei importante francize americane, care se ocupă cu desfacerea de scule, unelte, accesorii pentru uz casnic și industrial (rețeaua de magazine a acestei francize este de peste 1300 la nivel național), este interesat atât de diversificarea portofoliului de produse destinate comercializării  cât și a surselor de aprovizionare la nivel mondial.

Într-o primă etapă, interesul concret al acestuia este pentru importul de scule și unelte destinate sectorului automotive însă, în măsura în care oferta companiilor ormânești acoperă și alte domenii, pot fi studiate oportunități de contractare și a unor altor tipuri de astfel de articole.

Material primit prin amabilitatea Domnului Mircea BORZA
Consilier economic
Biroul de Promovare Comercial-Economică
AMBASADA ROMANIEI în HAGA, Regatul Țărilor de Jos
_______________________________
Tel (secretariat): +31 (0) 70 322 3613 (int. 250)
Mobil: +31 (0) 612 562 862
ecs.nl@dce.gov.ro
mircea.borza@dce.gov.ro

Material primit prin amabilitatea Biroului de Promovare Comercială și Economică din cadrul Ambasadei României la Madrid,  madrid.economic@mae.ro.
_____________________________
AMBASADA ROMANIEIE în SPANIA
Avda. Alfonso XIII, 157, Madrid 28016
Tel:    +34 913 45 45 53
Fax:    +34 913 45 29 17

Material primit prin amabilitatea Domnului  Razvan DUMITRESCU
Minister Counselor for Economic Affairs
AMBASADA ROMANIEI in SUA
_________________________________
1607 23rd Street NW, Washington, DC 20008
Cell:      +1 202 8730063
Fax:      +1 202 2324748
E-mail:  washington.economic@mae.ro
Web:    http://washington.mae.ro

Forumul de afaceri România – India

Forumul de afaceri România – India 1973 1481


Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) în parteneriat cu Federația Organizației Indiene de Export (FIEO) și cu Ambasada Indiei la București vă invită să participați la forumul de afaceri România – India, în cadrul cărei veți avea oportunitatea de a intra în dialog direct cu importante companii indiene.

Evenimentul se va desfășura cu prilejul vizitei în România a delegației FIEO și va avea loc miercuri, 08 februarie 2023 la sala Aurel Ghibuțiu, CCIR Business Center, începând cu ora 10:00 (09:30 – înregistrare).
Delegația va fi compusă din companii reprezentative indiene din următoarele domenii: textile, farmaceutice, construcții și produse electronice.

Pentru mai multe informații cu privire la formatul evenimentului, vă rugăm să consultați Agenda Forumului de afaceri România – India:

Cu speranţa că evenimentul prezintă interes pentru compania dumneavoastră, atât pentru consolidarea promovării bunurilor și serviciilor pe piața indiană, cât și pentru identificarea de noi oportunități de afaceri, vă rog să regăsiți alături de această invitație lista preliminară a delegației de afaceri din India și formularul de înscriere online:

Participarea la eveniment este gratuită.

Termenul limită pentru înregistrare este 06 februarie 2022.

Contact: Bogdan Cîrstocea, Consilier, Biroul de Relații Bilaterale
bogdan.cirstocea@ccir.ro
0374 474 382.

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 30.01.2023-10.02.2023

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 30.01.2023-10.02.2023 1934 1441

Departamentul Învațământ Formare Profesională și Învățământ Dual  face înscrieri în perioada 30.01.2023-10.02.2023,  pentru următoarele programe de formare profesională:

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Formare Profesională și Învătământ Dual, a oferit până în prezent cursuri de formare profesionlă la peste 25.000 de persoane. Acestea au beneficiat de experiența de peste 25 de ani a echipei și de profesionalismul celor 120 de formatori cu care colaboram.

Așteptăm cu drag înscrierile persoanelor interesate de aceste cursuri.

Contact

Manuela Lăcătuș

Departament Formare Profesională și Învățământ Dual

manuela.lacatus@ccibv.ro

0728 137 725

Workshop gratuit: Protejați-vă compania de un atac cibernetic și asigurați-vă valoarea

Workshop gratuit: Protejați-vă compania de un atac cibernetic și asigurați-vă valoarea 1507 1128


Brașov, 26 ianuarie 2023: Camera de Comerț și Industrie Brașov (CCI Brașov), în colaborare cu compania Cyber Level Ins și Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR), a organizat workshop-ul ”Protejați-vă compania de un atac cibernetic și asigurați valoarea”, având ca temă centrală importanța securităţii cibernetice pentru mediul de afaceri.

Presedintele CCIBV și-a expus punctul de vedere în cadrul workshop-ului: “Atacurile cibernetice sunt făcute cu scopul de a accesa, schimba sau distruge informație importantă, de a extrage banii și de a bloca activitatea companiilor.  Din acest motiv, e vital să implementăm servicii de apărare împotriva acestor atacuri. Procesarea și operarea în siguranță a aplicațiilor și datelor reprezintă o provocare pentru orice business”.

În anul 2022, volumul amenințărilor informatice a crescut într-un ritm care depășește capacitățile de protecție ale multor organizații locale – în România atacurile informatice au înregistrat un salt de 22%. Suntem constienti că se depistează zilnic peste 500.000 de evenimente de securitate la nivel național, care reprezintă însă sub 20% din numărul lor real.

Creșterea amenințărilor la nivel local se aliniază tendințelor globale, însă pentru 2023 se preconizează o acutizare a situației. Ne asteptăm ca ransomware-ul să rămâna principalul vector de atac, (13% a fost  creșterea în 2022)

Se constată că pe măsură ce tot mai multe organizații sunt surprinse de aceste atacuri, hackerii beneficiază de mai multe resurse și devin mai eficienți.”

În cadrul prezentarii sustinute, Peter Rainof a punctat următoarele aspecte esențiale: “Criminalitatea cybernetică este în plină expansiune. Din păcate, nu există încă nici un ”vaccin” împotriva amenințărilor cibernetice.  Cu cât este mai mare și mai complexă o organizație, cu atât este mai mare pericolul. Acest lucru se datorează pur și simplu faptului că majoritatea breșelor de securitate sunt cauzate de o eroare umană. Nouă din zece incidente cibernetice sunt o consecință a acțiunii sau inacțiunii angajaților unei companii. Implementarea soluției de asigurare potrivite în structurile companiei dvs. vă va garanta prevenirea unor astfel de erori, deoarece rețeaua dvs. va fi securizată. La Cyber Lev Ins tratăm compania dumneavoastra într-un mod individual și proiectăm pentru dvs. o poliță cibernetică personalizată, care să se potrivească nevoilor dumneavoastră specificNe străduim în mod constant să creștem gradul de conștientizare a securității cibernetice și să oferim o protecție proactive”.

Background
CCIR și Cyber Level Ins continuă și în 2023 colaborarea în domeniul securității cibernetice oferind, prin intermediul sistemului cameral și al membrilor acestuia, soluții viabile pentru protejarea afacerilor de atacurile informatice. Parteneriatul dintre cele două organizații se materializează printr-o serie de workshop-uri susținute de către specialiștii Cyber Level Ins la  sediile camerelor de comerț și industrie din România, în cadrul cărora sunt oferite cele mai bune soluții tehnice pentru protejarea afacerilor de atacurile cibernetice.

Compania Cyber Lev Ins oferă produsele complete de asigurare, dezvoltate în colaborare cu unii dintre cei mai importanți experți în securitate cibernetică din lume – Oren Elimelech. Mai multe detalii despre Cyber Level Ins, accesând butonul de mai jos.

Contact: Alina Tampa – Director Departament Marketing & PR
alina.tampa@ccibv.ro

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 18.01.2023 – 25.01.2023

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 18.01.2023 – 25.01.2023 1934 1446

Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I în intervalul
18.01.2023 – 25.01.2023

 Hotărâre nr. 41 privind modificarea şi completarea art. 6 din Hotărârea Guvernului nr. 936/2020 pentru aprobarea cadrului general necesar în vederea implicării autorităţilor şi instituţiilor din România în procesul de programare şi negociere a fondurilor externe nerambursabile aferente perioadei de programare 2021 – 2027 şi a cadrului instituţional de coordonare, gestionare şi control al acestor fonduri (M.O. nr. 53/19.01.2023)
 
Ordin nr. 13 emis de A.N.C.P.I. privind modificarea şi completarea Regulamentului de avizare, recepţie şi înscriere în evidenţele de cadastru şi carte funciară, aprobat prin Ordinul directorului general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară nr. 700/2014 (M.O. nr. 54/19.01.2023)
 
Ordin nr. 20 emis de M.A.D.R. pentru modificarea anexei la Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 1.343/2018 privind aprobarea valorii tarifului datorat pentru scoaterea definitivă sau temporară din circuitul agricol a terenurilor aflate în extravilan, precum şi pentru introducerea terenurilor agricole în intravilan (M.O.nr. 54/19.01.2023)
 
Ordonanța nr. 5 pentru modificarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 41/2010 privind unele măsuri pentru întărirea disciplinei în construcții (M.O.nr. 55/19.01.2023)
 
Ordonanta nr. 6 pentru modificarea Legii nr. 212/2022 privind unele măsuri pentru reducerea riscului seismic al clădirilor (M.O.nr. 55/19.01.2023)
 
Hotărâre nr. 23 pentru aprobarea Normelor sectoriale privind aplicarea Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, în domeniul serviciilor oferite de profesioniştii contabili, membri ai Corpului Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din România (M.O.nr. 56/20.01.2023)
 
Ordin nr. 27 emis de M.D.L.P.A. pentru aprobarea reglementării tehnice “Normativ privind documentaţiile geotehnice pentru construcţii”, indicativ NP 074 – 2022 (M.O.nr. 56/20.01.2023)
 
Anexa la Ordinul ministrului dezvoltării, lucrărilor publice și administrației nr. 27/2023 pentru aprobarea reglementării tehnice „Normativ privind documentațiile geotehnice pentru construcții”, indicativ NP 074-2022 ………… (M.O.nr. 56bis/20.01.2023)
 
Ordin nr. 2515 emis de M.C. privind aprobarea Schemei de ajutor de minimis pentru sprijinirea inițiativelor culturale de accelerare a digitalizării producției și distribuției de filme, asociată Planului național de redresare și reziliență al României, pilonul IV, componenta 11 — Turism și cultură, investiția 7 (M.O.nr. 57/20.01.2023)
 
Ordin nr. 2509/5.672/C emis de MF și M.J. pentru aprobarea modelului și conținutului formularului „Cerere de înregistrare fiscală” și a instrucțiunilor de completare a formularului „Cerere de înregistrare fiscală” (M.O.nr. 58/20.01.2023)
 
Ordin nr. 59 emis de M.F. privind modificarea Ordinului președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 587/2016 pentru aprobarea modelului și conținutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor și taxelor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau reținere la sursă (M.O.nr. 59/20.01.2023).

Întocmit, Consilier juridic, Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 10.01.2023 – 17.01.2023

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 10.01.2023 – 17.01.2023 1934 1446

Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I în intervalul
10.01.2023 – 17.01.2023

● Lege nr. 21 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii (M.O.nr. 28/10.01.2023)
 
Lege nr. 24 privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 130/2022 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 121/2014 privind eficienţa energetică (M.O.nr. 28/10.01.2023)
 
Ordin nr. 3951 emis de M.S. privind modificarea Ordinului ministrului sănătăţii nr. 1.286/2022 pentru stabilirea componenţei şi atribuţiilor comisiilor de soluţionare a contestaţiilor procesului – verbal de cercetare a cazului de boală profesională (M.O. nr. 29/10.01.2023)
 
Lege nr. 26 pentru modificarea şi completarea Legii Arhivelor Naţionale nr. 16/1996 şi a Legii nr. 53/2003 – Codul muncii (M.O. nr. 30/11.01.2023)
 
Ordin nr. 6469 emis de M.E. pentru aprobarea Nomenclatorului de încadrare a calificărilor profesionale de nivel 3 şi de nivel 4 conform Cadrului naţional al calificărilor, pe domenii de pregătire de bază (M.O. nr. 31/11.01.2023)
 
Lege nr. 34 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal (M.O. nr. 36/12.01.2023)
 
Legea nr. 36 pentru modificarea Legii contabilităţii nr. 82/1991, precum şi a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999 privind obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale (M.O. nr. 36/12.01.2023)
 
Ordin nr. 4197 emis de M.A.T. și M.D.L.P.A. pentru modificarea anexelor nr. 4 şi 5 la Normele metodologice privind organizarea, funcţionarea, rolul, atribuţiile, acreditarea şi reacreditarea centrelor naţionale şi locale de informare şi promovare turistică, aprobate prin Ordinul ministrului economiei, energiei şi mediului de afaceri şi al ministrului lucrărilor publice, dezvoltării şi administraţiei nr. 2.409/3.501/2020 (M.O. nr. 38/12.01.2023)
 
Ordin nr. 5744 emis de M.J. pentru aprobarea Procedurii de înscriere/radiere a menţiunilor provizorii şi de soluţionare a neconcordanţelor în/din Registrul beneficiarilor reali ai asociaţiilor şi fundaţiilor, ţinut de Ministerul Justiţiei (M.O. nr. 39/12.01.2023)
 
Lege nr. 39 pentru completarea art. 291 alin. (3) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal (M.O. nr. 40/13.01.2023)
 
Ordin nr. 3288 emis de M.M.A.P. pentru aprobarea Ghidului de finanţare a Programului vizând educaţia şi conştientizarea publicului privind protecţia mediului (M.O. nr. 40/13.01.2023)
 
Ordin nr. 1.073/2022 emis de A.N.O.F.M. pentru modificarea și completarea Procedurii de profilare a persoanelor în căutarea unui loc de muncă înregistrate la agențiile pentru ocuparea forței de muncă, aprobată prin Ordinul președintelui Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă nr. 11/2018 (M.O. nr. 44/16.01.2023)
 
Ordin nr. 18 emis de M.F. privind modificarea și completarea Ordinului președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 179/2022 pentru aprobarea modelului și conținutului formularelor 205 „Declarație informativă privind impozitul reținut la sursă și câștigurile/pierderile din investiții, pe beneficiari de venit” și 207 „Declarație informativă privind impozitul reținut la sursă/impozitulsuportat de plătitorul de venit/veniturile scutite, pe beneficiari de venit nerezidenți” (M.O. nr. 47/17.01.2023)

Întocmit, Consilier juridic, Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

Studiul Eurochambres Women Network Survey 2023

Studiul Eurochambres Women Network Survey 2023 1969 1477

Camera de Comerț și Industrie a României  invită  mediul de afaceri să participe la realizarea studiului  Eurochambres Women Network Survey 2023.

Camera de Comerț și Industrie a României are plăcerea de a vă informa în legătură cu lansarea sondajului Eurochambres Women Network Survey 2023, dedicat femeilor antreprenor, realizat de Asociația Camerelor de Comerț și Industrie Europene.

Prin intermediul acestui studiu, Eurochambres își propune să colecteze, împreună cu camerele de comerț membre, date privind starea antreprenoriatului feminin din Europa și să obțină o imagine cât mai clară în ceea ce privește provocările cu care se confruntă atât doamnele antreprenoare, cât și cele care activează în domeniul afacerilor. Obiectivul final este de a identifica nevoile și, respectiv, soluțiile cele mai potrivite care să fie aplicate la nivel european, astfel încât femeile antreprenoare să beneficieze de aceleași oportunități ca și omologii lor bărbați.

Chestionarul online este disponibil în limba română, iar termenul limita pentru transmiterea răspunsurilor este 19 februarie 2023.

Contact: doamna Sabina Str1mbovschi, Șef Birou Organizații Europene și Internaționale
0374 474 357
sabina.strimbovschi@ccir.ro

Workshop gratuit: Protejați-vă compania de un atac cibernetic și asigurați-vă valoarea

Workshop gratuit: Protejați-vă compania de un atac cibernetic și asigurați-vă valoarea 1507 1128

Camera de Comerț și Industrie Brașov organizează workshop-ul, GRATUIT,

 ”Protejați-vă compania de un atac cibernetic și asigurați valoarea”.

Workshop-ul Protejați-vă compania de un atac cibernetic și asigurați valoarea,  va avea loc în data de 26.01.2023 începând cu ora 11:00 , în format fizic, la sediul CCI Brașov sala de Conferințe.

Membrii CCI Brașov vor putea afla ultimele noutati de la experți în protecția și asigurarea securității cibernetice și vor putea aplica pentru o poliță de asigurare de securitate cibernetică, de probă, gratuită, oferita de compania Cyber Level Ins.

Participarea la workshop este GRATUITĂ.

Mai multe detalii despre Cyber Level Ins și oferta sa pentru companiile românești găsiți  accesând butonul de mai jos.

Printre prezentatori se numără actionarul Cyber Level Ins, Dan Shomon, și consultanții Virgil Tiran și Petre Rainof.

_______________________________________
BIOGRAFII
Dl. Dan Shomon este fostul manager de campanie și director politic pentru fostul președinte al SUA, Barack Obama. Shomon este în prezent proprietarul Dan Shomon Inc. în America și, de asemenea, unul dintre proprietarii Cyber Level Ins, o companie de brokeraj de asigurări care desfășoară afaceri în România și în toată Europa. Dl. Shomon este consultant în relații guvernamentale care reprezintă multe companii importante din Fortune 500, inclusiv Pfizer, Motorola Solutions, Adobe și CA Technology/Broadcom. Dl. Shomon a obținut o diplomă de licență de la Universitatea Georgetown din Washington, D.C. și o diplomă de master de la Universitatea din Illinois.
Domnul Virgil Tiran este, de asemenea, consultant pentru Cyber Level Ins și este un antreprenor american de afaceri de mare succes. Născut și crescut în Arad, România, domnul Tiran a emigrat în Statele Unite și și-a construit un imperiu de dezvoltare imobiliară de succes care, inclusiv, a supravegheat construcția a peste 3.500 de unități de locuințe. Este fostul președinte al Clubului de Afaceri Român din Chicago, o bancă importantă, iar în prezent este proprietarul a două companii de sănătate de succes.
Domnul Petre Rainof este consultant pentru Cyber Level Ins și funcția sa este Marketing Manager responsabil de biroul companiei din București. A obținut o diplomă de master la Universitatea din Sofia în Jurnalism și la Universitatea de Drept din București. A deținut funcția de Director de Marketing și Comunicare pentru una dintre marile companii energetice și Director General pentru cea mai mare companie de stat în administrarea imobiliară din România. De asemenea, în calitate de fost membru al Consiliului de Administrație și Director General, ajută companiile să își dezvolte proiectele de afaceri în România.

Contact: Alina Tampa – Director Departament Marketing & PR
alina.tampa@ccibv.ro

Dezvoltarea colaborării româno-mexicane în domeniul agro-alimentar

Dezvoltarea colaborării româno-mexicane în domeniul agro-alimentar 1576 1182

La sediul Camerei de Comerţ si Industrie a Municipiului Bucureşti (CCIB) a avut loc o întâlnire a președintelui Camerei bucureștene, Iuliu Stocklosa, cu Miguel Angel Surez Meza, director general al companiei mexicane Rumec International

Rumec International este o platformă on-line pentru comerț internațional, fiind în același timp reprezentant al societății cooperatiste ”Pascual Boing”, producătoare și distribuitoare a produselor proprii (fructe exotice, băuturi răcoritoare din acestea lapte, etc) atât în Mexic, cât și în străinătate, precum și al firmei ”H2OSky”. Principalul obiectiv al întrevederii a vizat identificarea unor oportunități de colaborare și de punere în valoare a potențialului celor două comunități de afaceri.

În deschiderea întrevederii, președintele CCIB a vorbit despre locul și rolul economiei Capitalei în context național, punctând performanțele comunității de business a Bucureștiului. De asemenea, a făcut o prezentare extinsă a activității Camerei noastre, cu accent pe gama largă de servicii oferite companiilor, inclusiv celor străine, și pe strategia de relaţii externe, axată pe dezvoltarea relaţiilor economice şi comerciale cu ţările din afara spaţiului comunitar. În context, Iuliu Stocklosa a subliniat deschiderea pentru dezvoltarea relaţiilor economice şi comerciale cu Statele Unite Mexicane, cea mai importantă piață de desfacere a produselor românești din America Latină.

În prima parte a intervenției sale, Miguel Angel Surez Meza a exprimat interesul pentru livrarea directă în țara noastră a unor mărfuri precum: fructe exotice, cafea, cacao și alte produse organice, de bună calitate şi la preţuri competitive, furnizate de cooperativa Pascual Boing din Mexic. În opinia sa, acestea pot fi prelucrate în țara noastră și exportate apoi către piețe de interes, precum cea a Emiratelor Arabe Unite. Potrivit oaspetelui mexican, o modalitate facilă pentru importul direct o constituie utlizarea platformei online dezvoltate de Rumec International. Tot prin intermediul acestui instrument modern, companiile românești își pot comercializa produsele și tehnologiile (îndeosebi în domeniul agro-alimentar) pe piața mexicană. În plus, Miguel Angel Surez Meza a folosit prilejul pentru a vorbi despre posibilitatea utilizării și în România a unei tehnologii inovatoare de obținere a apei din atmosferă ”Sky H2O – AWG” (Atmospferic Water Generation), realizată în California, folosită cu succes și în Mexic.

Informații de background

În primele 10 luni ale anului 2022 (date disponibile), valoarea schimburilor comerciale bilaterale a fost de 315 milioane USD (+7% față de perioada similară a anului 2021), din care exportul a fost în valoare de 216 milioane USD (+5%), iar importul, de 99 milioane USD (+12%), valori care depășesc nivelul înregistrat în anul 2020, atât la total, cât și pe componentele acestuia (export și import).

Biroul de Presă al CCIB

Webinar de afaceri dedicat IMM-urilor românești: CUM SĂ ACCESAȚI PIAȚA AMERICANĂ

Webinar de afaceri dedicat IMM-urilor românești: CUM SĂ ACCESAȚI PIAȚA AMERICANĂ 1109 829

Miercuri, 8 februarie 2023, între orele 15 și 16 (ora României) se va desfășura  un webinar de afaceri dedicat IMM-urilor românești interesate de accesarea oportunităților de afaceri pe piața americană.

Webinarul este structurat pe 3 părți concise, respectiv una destinată firmelor interesate de accesul la capitalul de lucru necesar desfășurării în mod corespunzător a afacerilor pe teritoriul SUA (Sawgrass Finance), una destinată acelor companii din domenii precum agroalimentar, cosmetic sau farmaceutic, interesate de o mai bună înțelegere a procesului legislativ propriu acestor sectoare economice (Garg Law)  și una care este destinată sprijinirii, din punct de vedere general, a IMM-urilor românești care doresc o mai rapidă penetrare a pieței de business americane (Elevate AmTrade).

Evenimentul se va desfășura doar în limba engleză (fără oferirea de servicii de traducere) și este încurajată transmiterea, din partea potențialilor participanți, a oricăror întrebări sau sugestii de care să se țină cont/sau la care să fie adresate răspunsuri în timpul alocat sesiunii finale de Q&A (Întrebări și Răspunsuri)!
This event will be held on February 8th, 2023, between 8am and 9am EST (15:00 and 16:00 Romania time) and is dedicated ONLY to the Romanian small and medium sized companies, interested in accessing the US market (please note that the session will be held in English!)

Contact: Razvan DUMITRESCU
Minister Counselor for Economic Affairs

Ambasada României în SUA
+1 202 8730063
washington.economic@mae.ro