Camera de Comerț și Industrie Brașov

Împreună pentru afaceri de succes

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 13.02.2023-24.02.2023

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 13.02.2023-24.02.2023 1934 1441

Departamentul Învațământ Formare Profesională și Învățământ Dual  face înscrieri în perioada 13.02.2023-24.02.2023, pentru următoarele programe de formare profesională:

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Formare Profesională și Învătământ Dual, a oferit până în prezent cursuri de formare profesionlă la peste 25.000 de persoane. Acestea au beneficiat de experiența de peste 25 de ani a echipei și de profesionalismul celor 120 de formatori cu care colaboram.

Așteptăm cu drag înscrierile persoanelor interesate de aceste cursuri.

Contact

Manuela Lăcătuș

Departament Formare Profesională și Învățământ Dual

manuela.lacatus@ccibv.ro

0728 137 725

Conferința ”Insolvența în contextul actual și modalități de prevenire a acesteia”

Conferința ”Insolvența în contextul actual și modalități de prevenire a acesteia” 945 709


Camera de Comerț și Industrie a României și SCA Piperea și Asociații, în parteneriat cu  Camera de Comerț și Industrie Brașov,   organizează, în ziua de 2 martie 2023, conferința:

”Insolvența în contextul actual și modalități de prevenire a acesteia”

PARTICIPAREA ESTE GRATUITĂ

În temeiul Parteneriatului de colaborare nr. 559/07.02.2023, încheiat între Camera de Comerț și Industrie a României și SCA Piperea și Asociații, Camerele Județene vor avea prilejul să fie gazda și să organizeze conferințe relevante și utile pentru mediul de afaceri, prin informarea corespunzătoare a acestuia despre aspectele, reglementările, problematica și soluțiile specifice domeniilor insolvenței și ale protecției consumatorilor.

Astfel, Camera de Comerț și Industrie Brașov are onoarea să deschidă această serie de conferințe, fiind prima Cameră Județeană care va organiza evenimentul pe tema insolvenței, denumit „Insolvența în contextul actual și modalități de prevenire a acesteia”.

Fiecare afacere trece mai devreme sau mai târziu prin diferite provocări, iar pentru a le depăși, este nevoie de o strategie, de o analiză și de un plan de restructurare și reorganizare. Există soluții de evitare a insolvenței, dar există și modalități de tratament judiciar/administrativ al dificultăților financiare mai grave ale întreprinderilor.

 O echipă de specialiști în acest domeniu: Gheorghe Piperea, partener coordonator Piperea & Asociații și RomInsolv SPRL; Irina Sorescu, partener Piperea & Asociații; Florian Mateita, partener RomInsolv SPRL; Iulia Golgojan-Patrulescu, avocat Piperea & Asociații, din București și Ioan Schiau, partener fondator al SCA Schiau, Prescure și Asociații, Codruț Savu, partener fondator al SCA Savu și Asociații din Brașov, vă va îndruma cum să identificați și să fixați soluții, într-o manieră simplă, comprehensivă, ușor de utilizat, atât de către comercianți, cât și de către instituțiile creditoare, autorități și instanțe.                 

Legea insolvenței, care tocmai s-a modificat, permite noi metode de prevenție și tratament extrajudiciar al dificultăților financiare ale întreprinderilor debitoare.

Astfel, scopul acestei conferințe este acela ca specialiștii în domeniu să  expună ce este insolvența și cum afectează întreprinderea debitorului și deopotrivă, creditorii; care este răspunderea managerială în caz de insolvență și cum trebuie gestionată contabilitatea; ce se întâmplă cu contractele în perioada pre- și post insolvență; care sunt sacrificiile impuse de insolvență.

De asemenea, în cadrul conferinței vor fi expuse noțiunile elementare ale reorganizării și falimentului și cazuri de falimente frauduloase.

Fiecare manager trebuie să cunoască faptul că insolvența poate fi prevenită printr-un management de criză foarte bine pus la punct și prin proceduri de restructurare, trebuie să fie informat dacă există și beneficii ale insolvenței și totodată, cine și cum ar putea profita de pe urma insolvenței.

Conferința va avea loc în data de 02 martie 2023, în intervalul orar 10:00- 15:00 și se va desfășura în doua sesiuni și o pauză de cafea.

Evenimentul se va desfășura la sediul Camerei de Comerț și Industrie Brașov, din Str. Mihail Kogălniceanu, nr. 18-20, sc. C-D.

Vă rugăm să confirmați prezența pană la data de 01.03.2023 folosind butonul de mai jos, sau adresa de e-mail evenimente@ccibv.ro.

Locurile sunt limitate!

Sponsorul evenimentului:
Contact:  Alina Tampa, Director Departament Marketing & PR CCI Bv.
0268 547 084
alina.tampa@ccibv.ro

Eveniment: „Brașov Belgian Days” 

Eveniment: „Brașov Belgian Days”  1184 889


Belgian Luxemburg Romanian Moldovan Chamber of Commerce  în parteneriat cu Camera de Comerț Brașov, Clubul de Afaceri Francofon Brașov și Clubul Economic German Brașov organizează în perioada 28.02-01.03.2023, evenimentul:

„Brașov Belgian Days” 

Participanții la eveniment vor avea oportunitatea de a stabili noi contacte de afaceri în timpul întâlnirilor B2B, a cinei de networking și a vizitelor companiilor.

Evenimentul se va desfășura la Brașov Business Park.

Contact:  Elena Paraschiv-Pop- Commercial Consultant
0769 279 855
elena@berocc.com

Conferința “Finanțări europene 2021-2027. Împreună dezvoltăm regiunea!”

Conferința “Finanțări europene 2021-2027. Împreună dezvoltăm regiunea!” 1418 1063


Agenția pentru Dezvoltare Regională Centru împreună cu Camera de Comerț și Industrie Brașov și în parteneriat cu Consiliul Județean Brașov, organizează conferința:

“Finanțări europene 2021-2027. Împreună dezvoltăm regiunea!”

Dezvoltarea Regiunii Centru cu sprijinul fondurilor europene, atât la nivel regional, cât și la nivel județean, este un obiectiv la care suntem angajați cu scopul îmbunătățirii calității vieții cetățenilor și a dimensiunii socio-economice a comunităților. Din acest punct de vedere, interacțiunea cu potențialii solicitanți de finanțare este extrem de importantă, pentru a transmite acestora informații actuale pentru pregătirea noilor cereri de finanțare.

În acest sens, pentru a completa sistemul de informare demarat în mediul online, Agenția pentru Dezvoltare Regională Centru va avea un dialog direct cu grupurile țintă eligibile spre finanțare prin Programul “REGIUNEA CENTRU” 2021-2027, în cadrul unor evenimente desfășurate în fiecare județ din Regiunea Centru.

Astfel, în parteneriat cu toate Consiliile Județene din regiune, ADR CENTRU își propunem să organizeze suita de Conferințe “Finanțări europene 2021-2027. Împreună dezvoltăm regiunea!”, care va cuprinde câte doua sesiuni de lucru în fiecare județ, personalizate pe categorii de public țintă.

Prin aceste evenimente se vor realiza prezentări detaliate a Priorităților de lnvestiții aferente mediului de afaceri din cadrul Programului “REGIUNEA CENTRU” 2021-2027 (PR Centru). Se vor mai prezenta, de asemenea, informații privind serviciile acordate mediului privat prin Enterprise Europe Network, dar și alte posibilități de finanțare pentru dezvoltarea acestui sector, pentru o căt mai bună informare a potențialilor solicitanți de finanțare nerambursabilă.

Data: 23 februarie 2023
Ora: 12:45
Locația: Centrul Cultural Reduta

Datorită numărului mare de înscrieri, pentru confortul dumneavoastră, a fost schimbată locația de desfășurare a evenimentului.

Noua locație “Centrul Cultural Reduta” oferă un spațiu generos și o capacitate mai mare. 

EVENIMENT GRATUIT!

Vă rugăm să confirmați prezența pană la data de 20.02.2023 folosind butonul de mai jos.

Pentru informații suplimentare, persoanele de contact din cadrul ADR Centru sunt d-na Andreea Sicoe, expert juridic în cadrul Serviciului Helpdesk – tel. 0258818616, int. 532, e-mail: andreea.sicoe@adrcentru.ro și dl. Nicolae Mărginean, Director Departament Relații publice și Comunicare – tel. 0258818616, int 123, e-mail: relatii_publice@adrcentru.ro.

Locurile  sunt limitate!

Conferința EU FUNDS – Finanțăm Relansarea Economiei

Conferința EU FUNDS – Finanțăm Relansarea Economiei 1476 1182

First Bank și publicația online Profit.ro, cu sprijinul Camerei de Comerț și Industrie a României (CCIR),  au deosebita plăcere să vă invite la Conferința EU FUNDS – Finanțăm Relansarea Economiei, ce va avea loc marți, 14.02.2023, începând cu ora 08:30, la hotelul Marriott, salonul D, București.

Temele de discuție pe care le vom aborda în cadrul evenimentului, sunt următoarele:
• Provocări pentru programele cu finanțări nerambursabile care urmează a fi implementate
• Cum conclucrează autoritățile de management cu băncile, consultanții și clienții. Măsuri care pot îmbunătăți relația între partenerii implicați în proiect.
• Tipuri de credite, particularități ale finanțărilor. Care sunt așteptările băncilor de la clienți? Ce dificultăți întâmpină clienții? Greșeli de evitat, desprinse din experiența finanțărilor de până acum

Confirmarea de participare se va tarnsmite  până la data de 10.02.2023 la adresa de e-mail mihai.terecoasa@firstbank.ro.

Oportunități de afaceri internaționale

Oportunități de afaceri internaționale 1287 962

ITALIA

Companie italiană de import-export este interesata în achiziționarea de furaje pentru păsări (ferme avicole)
Cantitate 2000t/trimestru
Condiții tehnice specifice (certificări, standarde, etc.) Se vor stabili de către părți
Condiții contractuale specifice (legislație locala, etc). Se vor stabili de către părți
Condiții de livrare/transport Se vor stabili de către părți
Condiții de plata Se vor stabili de către părți (acreditiv deschis la o bancă italiană)
Compania italiană este interesată de contact direct cu producători români

SPANIA

Companii spaniole interesate  de a identifica producători/distribuitori pentru a importa din România:

– apă alcalină, ciment, ambalaje, suplimente nutritive.

Companiile românești interesate de această oportunitate se pot adresa la Biroul de Promovare Comercială și Economică din cadrul Ambasadei României la Madrid,  madrid.economic@mae.ro

SUA

Reprezentantul unei importante francize americane, care se ocupă cu desfacerea de scule, unelte, accesorii pentru uz casnic și industrial (rețeaua de magazine a acestei francize este de peste 1300 la nivel național), este interesat atât de diversificarea portofoliului de produse destinate comercializării  cât și a surselor de aprovizionare la nivel mondial.

Într-o primă etapă, interesul concret al acestuia este pentru importul de scule și unelte destinate sectorului automotive însă, în măsura în care oferta companiilor ormânești acoperă și alte domenii, pot fi studiate oportunități de contractare și a unor altor tipuri de astfel de articole.

Material primit prin amabilitatea Biroului de Promovare Comercială și Economică din cadrul Ambasadei României la Roma
_____________________________
tel:: +39.06.80.84.529
E-mail: roma.comercial@mae.ro

Material primit prin amabilitatea Biroului de Promovare Comercială și Economică din cadrul Ambasadei României la Madrid,  madrid.economic@mae.ro.
_____________________________
AMBASADA ROMANIEIE în SPANIA
Avda. Alfonso XIII, 157, Madrid 28016
Tel:    +34 913 45 45 53
Fax:    +34 913 45 29 17

Material primit prin amabilitatea Domnului  Razvan DUMITRESCU
Minister Counselor for Economic Affairs
AMBASADA ROMANIEI in SUA
_________________________________
1607 23rd Street NW, Washington, DC 20008
Cell:      +1 202 8730063
Fax:      +1 202 2324748
E-mail:  washington.economic@mae.ro
Web:    http://washington.mae.ro

Expoziția AGRARIA 2023

Expoziția AGRARIA 2023 1480 1184

Expozitia AGRARIA 2023 va avea loc În perioada 21 – 24 Aprilie 2023, la Jucu, Jud. Cluj.

AGRARIA – EVENIMENTUL AGRICOL EMBLEMATIC AL TRANSILVANIEI

AGRARIA este primul târg pe care DLG Intermarketing l-a realizat în România și care, din anul 1995 și până în prezent, și-a clădit, ediție după ediție, un nume puternic, devenind evenimentul agricol emblematic al Transilvaniei.

AGRARIA reprezintă un important loc de întâlnire pentru fermieri, specialiști, manageri și autorități din domeniul agriculturii. Astfel, suntem în continuare o platformă de comunicare optimă unde participanții încheie contracte noi, își consolidează relațiile cu clienții tradiționali și discută despre tendințele și inovațiile apărute în agricultură, industrie alimentară și zootehnie.

Avantajele participării ca expozant la AGRARIA:

  • Puteţi lansa şi promova produsele şi serviciile companiei direct pe piața țintă;
  • Creşteţi vizibilitatea companiei dumneavoastră;
  • Întâlniţi public specializat, astfel că vă puteți extinde rapid baza de date cu clienți potențiali;
  • Vă puteți întâlni cu potențiali clienți și noi companii care vă pot sprijini afacerea;
  • Confirmaţi calităţile tehnice ale produselor oferite, prin oportunitatea de a participa activ la demonstraţii;
  • Vă puteți consolida relația cu clienții actuali.
Contact

Adrian Câmpean

0799 742 465

a.campean@dlg.ro

Curs gratuit de comunicare și bune maniere

Curs gratuit de comunicare și bune maniere 1480 1186

În perioada 14-21 februarie 2023 se va desfășura cursul gratuit

COMUNICARE ȘI BUNE MANIERE

Contact

FPIMM Brasov

0268 325 654

TÂRGUL ROMMEDICA

TÂRGUL ROMMEDICA 1479 1185

Romexpo, în colaborare cu Camerele de Comerț si Industrie din Romania (CCI), organizează:

ROMMEDICA
Târg internațional de medicină și farmacie,
în perioada 12 – 14 octombrie 2023, Pavilion B1

Expoziția va prezenta noutățile din domeniul medical, fiind un eveniment adresat firmelor de aparatură și soft medical, companiilor farmaceutice, băncilor și societăților de finanțare și leasing, centrelor medicale private și asociațiilor din domeniu.
ROMMEDICA se va desfășura în aceeași perioadă cu DENTA – expoziție internațională de produse și echipamente pentru medicină și tehnică dentară, Pavilion B1.
ROMMEDICA reprezintă oportunitatea de a întâlni noi clienți, parteneri de afaceri, clienții actuali și potențiali, lideri de opinie, într-un cadru necesar dialogului de business și într-un mediu profesionist.
Prin organizarea ROMMEDICA, Romexpo și partenerii săi sprijină si promovează mediul de afaceri din România, susținând astfel companiile și politicile de dezvoltare ale acestora.

Incurajăm toate firmele din domeniu să-și creeze strategia de participare la ROMMEDICA 2023, aceasta reprezentând cea mai eficace variantă de promovare a produselor și serviciilor din domeniu, într-un cadru profesionist.

Având în vedere parteneriatul de succes derulat în anii precedenți între ROMEXPO și Camera de Comerț și Industrie pe care cu onoare o reprezentați, vă invităm să ne fiți alături și la acest eveniment. Vă adresăm pe această cale rugămintea de a dispune difuzarea acestor informații în mediul de afaceri, în vederea participării firmelor interesate în calitate de expozant sau vizitator la acest eveniment.

Detalii și înscrieri

Mihaela COSTENIUC (PANE) – Coordonator Proiect

0749 275 222

rommedica@romexpo.ro; mihaela.pane@romexpo.ro

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 25.01.2023 – 31.01.2023

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 25.01.2023 – 31.01.2023 1934 1446

Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I în intervalul
25.01.2023 – 31.01.2023

Ordin nr. 626 emis de M.F. privind indicele preţurilor de consum utilizat pentru actualizarea plăţilor anticipate în contul impozitului pe profit anual (M.O. nr. 62/25.01.2023)
 
●  Hotărâre nr. 15 pentru aprobarea publicării Tabloului Asociaţiei Naţionale a Evaluatorilor Autorizaţi din România în anul 2023 (M.O.nr. 66/26.01.2023)
 
●  Ordonanță nr. 8 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 422/2001 privind protejarea monumentelor istorice (M.O.nr. 66/26.01.2023)
 
●  Ordonanță nr. 9 pentru modificarea art. 11 alin. (1) lit. k) din Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii (M.O.nr. 66/26.01.2023)
 
●  Ordin nr. 744 emis de M.F. pentru modificarea anexei nr. 8 la Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2.737/2020 privind aprobarea modelului şi conţinutului actelor de control şi ale unor formulare utilizate în activitatea de inspecţie economico – financiară (M.O.nr. 70/27.01.2023)
 
●  Ordin nr. 2228/3025 emis de M.M.S.S./M.E. pentru modificarea şi completarea Metodologiei de autorizare a furnizorilor de formare profesională a adulţilor, aprobată prin Ordinul ministrului muncii, solidarităţii sociale şi familiei şi al ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului nr. 353/5.202/2003 (M.O.nr. 70/27.01.2023)
 
●  Hotărâre nr. 60 pentru completarea Hotărârii Guvernului nr. 1.174/2014 privind instituirea unei scheme de ajutor de stat pentru reducerea accizei la motorina utilizată în agricultură (M.O.nr. 73/27.01.2023)
 
●  Ordin nr. 3 emis de C.N.A.S. privind modificarea anexelor nr. 8 – a, 8 – b şi 8 – c la Ordinul preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 705/2021 pentru aprobarea documentelor justificative privind raportarea activităţii realizate de către furnizorii de servicii medicale şi medicamente – formulare unice pe ţară, fără regim special (M.O.nr. 73/27.01.2023)
 
●  Ordin nr. 21960 emis de M.C.I.D. pentru stabilirea caracteristicilor serviciului de acces funcţional la internet în bandă largă al persoanelor fizice, prin intermediul unei conexiuni la punct fix (M.O.nr. 73/27.01.2023)
 
●  Ordin nr. 10 emis de M.A.D.R./M.M.A.P. privind stabilirea perioadelor şi zonelor de prohibiţie a pescuitului, precum şi a zonelor de protecţie şi refacere biologică a resurselor acvatice vii în anul 2023 (M.O.nr. 75/27.01.2023)
 
●  Ordin nr. 889 emis de M.F. privind aprobarea contractării de către Ministerul Finanţelor a unor împrumuturi pe pieţele externe de capital în sumă totală de până la 2 miliarde euro, prin redeschiderea emisiunii de obligaţiuni scadente în data de 27 septembrie 2026, cupon 5,000%, şi a emisiunii de obligaţiuni scadente în data de 27 septembrie 2029, cupon 6,625%, în cadrul Programului – cadru de emisiuni de titluri de stat “Medium Term Notes” şi desemnarea administratorilor tranzacţiei (M.O.nr. 78/30.01.2023)
 
●  Ordin nr. 99 emis de M.T.I. pentru publicarea acceptării amendamentelor din 2023 la Regulamentul anexat la Acordul european privind transportul internațional al mărfurilor periculoase pe căile navigabile interioare (ADN), adoptat la Geneva la 26 mai 2000, și a rectificărilor la acestea, precum și a rectificărilor la Regulamentul anexat la ADN aplicabil de la 1 ianuarie 2021, adoptate de Comisia Economică pentru Europa a Organizației Națiunilor Unite (CEE — ONU) la Geneva (M.O.nr. 82/31.01.2023)
 
●  O.G. nr. 10 pentru modificarea art. 21 alin. (1) lit. h) din Ordonanța Guvernului nr. 51/1998 privind îmbunătățirea sistemului de finanțare nerambursabilă a proiectelor culturale (M.O.nr. 83/31.01.2023)
 
●  O.G. nr. 12 pentru modificarea și completarea unor acte normative care cuprind dispoziții privind evidența persoanelor și cartea electronică de identitate (M.O.nr. 84/31.01.2023)
 
●  O.G. nr. 16 pentru modificarea și completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală (M.O.nr. 86/31.01.2023)

Întocmit, Consilier juridic, Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane