Camera de Comerț și Industrie Brașov

Împreună pentru afaceri de succes

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 19.07.2023 – 25.07.2023

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 19.07.2023 – 25.07.2023 1934 1446

Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I în intervalul:

19.07.2023 – 25.07.2023
 

● Ordin nr. 1190 emis de M.J. privind aprobarea Nomenclatorului specializărilor expertizei tehnice judiciare (M.O. nr. 662/19.07.2023)
 
● Ordin nr. 2386/555 emis de M.S./C.N.A.S. pentru modificarea Normelor de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile şi indemnizaţiile de asigurări sociale de sănătate, aprobate prin Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 15/2018/1.311/2017 (M.O. nr. 662/19.07.2023)
 
● Ordin nr. 2387/554 emis de M.S./C.N.A.S. privind modificarea anexei nr. 1 la Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.192/745/2020 pentru aprobarea modelului unic al certificatului de concediu medical şi a instrucţiunilor privind utilizarea şi modul de completare a certificatelor de concediu medical pe baza cărora se acordă indemnizaţii asiguraţilor din sistemul asigurărilor sociale de sănătate şi din sistemul de asigurare pentru accidente de muncă şi boli profesionale (M.O. nr. 662/19.07.2023)
 
● Lege nr. 222 pentru modificarea şi completarea Legii societăţilor nr. 31/1990, precum şi a Legii nr. 265/2022 privind registrul comerţului şi pentru modificarea şi completarea altor acte normative cu incidenţă asupra înregistrării în registrul comerţului (M.O. nr. 667/20.07.2023)
 
● Lege nr. 237 privind integrarea hidrogenului din surse regenerabile și cu emisii reduse de carbon în sectoarele industriei și transporturilor (M.O. nr. 669/20.07.2023)
 
● Ordonanță nr. 23 pentru modificarea și completarea Legii nr. 201/2016 privind stabilirea condițiilor pentru fabricarea, prezentarea și vânzarea produselor din tutun și a produselor conexe și de modificare a Legii nr. 349/2002 pentru prevenirea și combaterea efectelor consumului produselor din tutun (M.O. nr. 670/20.07.2023)
 
● Ordonanță nr. 24 pentru completarea art. 42 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice (M.O. nr. 670/20.07.2023)
 
● Ordin nr. 1106 emis de A.N.A.F. pentru aprobarea modelului şi conţinutului formularului tipizat “Proces – verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor”, utilizat de personalul Direcţiei generale de informaţii fiscale şi al structurilor de informaţii fiscale (M.O. nr. 671/21.07.2023)
 
● Lege nr. 241 pentru completarea Legii nr. 53/2003Codul muncii (M.O. nr. 673/21.07.2023)
 
● Ordin nr. 1394 emis de M.D.L.P.A. pentru modificarea și completarea Ordinului viceprim-ministrului, ministrul dezvoltării regionale și administrației publice, și al ministrului delegat pentru buget nr. 1.121/1.075/2014 privind aprobarea Schemei de ajutor de stat acordat în perioada 2014—30 iunie 2023 operatorilor economici care prestează serviciul de interes economic general de producere, transport, distribuție și furnizare a energiei termice în sistem centralizat către populație (M.O. nr. 674/21.07.2023)
 
● Ordin nr. 2209  emis de M.F. pentru aprobarea Ghidului solicitantului elaborat în baza Hotărârii Guvernului nr. 332/2014 privind instituirea unei scheme de ajutor de stat pentru sprijinirea investițiilor care promovează dezvoltarea regională prin crearea de locuri de muncă — Revizia 6 și a Ghidului de plată elaborat în baza Hotărârii Guvernului nr. 332/2014 privind instituirea unei scheme de ajutor de stat pentru sprijinirea investițiilor care promovează dezvoltarea regională prin crearea de locuri de muncă — Revizia 4 (M.O. nr. 676/24.07.2023)
 
● Ordin nr. 2195 al ministrului finanțelor pentru aprobarea Sistemului de raportare contabilă la 30 iunie 2023 a operatorilor economici (M.O. nr. 677/24.07.2023)
 
● Lege nr. 249  pentru modificarea și completarea Legii nr. 72/2016 privind sistemul de pensii și alte drepturi de asigurări sociale ale avocaților (M.O. nr. 678/24.07.2023)
 
● Lege nr. 252 pentru modificarea art. 65 alin. (5) din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice (M.O. nr. 678/24.07.2023)
 
● Lege nr. 254 pentru modificarea art. 118 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice (M.O. nr. 678/24.07.2023)
 
● Lege nr. 255 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 111/2011 privind comunicațiile electronice (M.O. nr. 678/24.07.2023).

Întocmit, Consilier juridic, Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

Vizita delegației Ambasadei SUA la CCI Brașov

Vizita delegației Ambasadei SUA la CCI Brașov 1450 1087

24 Iulie 2023: Camera de Comerț și Industrie Brașov a avut onoarea să o aibă oaspete pe Excelența Sa, Doamna Kathleen Kavalec,  Ambasadorul SUA în România.

Au fost prezenți la întâlnire domnul Peter Hansen , Consilier Economic și doamna Alina Capat, Asistent Comercial, în cadrul Ambasadei SUA în România.

Președintele CCIBV, dl. Silviu Costea și directorul general, dl. Cosmin Roșia-Micu,  alături de membrii ai Colegiului de Conducere, au au fost gazdele  aceastei întâlniri.

Cu această ocazie a fost organizată o masă rotundă la care au participat reprezentanți ai companiilor din Brașov care colaborează sub diferite forme cu SUA.

Vizita reprezentanților ambasadei vizează o mai bună cunoaștere a mediului de afaceri brașovean și identificarea oportunităților de colaborare, îmbunătățirea relațiilor bilaterale la nivel local, crearea de parteenriate și investiții.

Mulțumim Excelenței Sale pentru vizită și participanților pentru că au dat curs invitației noastre!

ALEGE CEA MAI POTRIVITĂ ASIGURARE DE RĂSPUNDERE CIVILĂ PENTRU AFACEREA TA – GROUPAMA

ALEGE CEA MAI POTRIVITĂ ASIGURARE DE RĂSPUNDERE CIVILĂ PENTRU AFACEREA TA – GROUPAMA 1903 856

În orice domeniu activezi, oricât de precaut și organizat îți gestionezi afacerea sau viața, poți să ajungi în situația de a provoca daune materiale sau vătămări corporale care atrag după sine despăgubiri și acțiuni legale costisitoare. Cel mai important beneficiu al unei asigurări de răspundere civilă este că plătește despăgubiri persoanelor fizice sau societăților pentru astfel de riscuri. Asigurările de răspundere civilă se împart în obligatorii și facultative.

Asigurările de răspundere civilă obligatorii sunt:
Asigurarea de răspunderea civilă auto (RCA). Proprietarii de autovehicule, atât persoanele fizice cât și juridice, sunt obligate prin lege să încheie o poliță RCA. Polița acoperă daunele părții păgubite în urma unui accident auto pentru care ești răspunzător.
– Asigurarea de răspundere civilă profesională. Impusă prin lege anumitor profesii cum sunt medicii sau farmaciștii, care au nevoie de o asigurare malpraxis.
– Asigurarea de răspundere civilă a directorilor și administratorilor (D&O). Obligatorie în conformitate cu Legea nr.31/1990 privind societățile comerciale, pentru administratorii și directorii executivi ai societăților pe acțiuni.

Asigurările de răspundere civilă facultative care se adresează persoanelor juridice sunt: Asigurarea de răspundere civilă legală, Asigurarea de răspundere civilă profesională neimpusă prin lege, Asigurarea de răspundere civilă a directorilor și administratorilor (D&O) pentru categoriile neimpuse prin lege. Pentru persoane fizice cele mai importante sunt: Asigurarea de răspundere civilă a chiriașului față de proprietar și Asigurarea de răspundere civilă a proprietarului de imobile față de chiriașii săi.

Asigurarea de răspundere civilă legală
O asigurare de răspundere civilă față de terți acoperă situațiile limită când produci în mod total accidental daune materiale și vătămări corporale sau chiar deces, în desfășurarea activității zilnice. Asigurarea acoperă cheltuielile pe care compania va ajunge să le plătească persoanei păgubite. Fie că este un salon de înfrumusețare, o pensiune, o agenție de publicitate, o brutărie sau un service auto, situațiile neprevăzute pot oricând să apară și să afecteze serios viitorul companiei, de la reputație până la prejudicii financiare.

Ai acoperire pentru riscurile specifice domeniul de activitate, dacă incidentul este săvârșit în mod accidental și neintenționat de către antreprenorul asigurat: daune materiale, vătămări corporale sau deces. Groupama acordă despăgubiri și acoperă costurile care rezultă dintr-un incident neprevăzut, în limita sumelor prevăzute în contract pentru:

  • sumele pe care asiguratul este obligat să le plătească, în baza legii, persoanei păgubite
  • cheltuielile de judecată făcute de asigurat sau terțul păgubit.

Exemplu:
Un client s-a accidentat în ușa de sticlă proaspăt spălată sau un turist/ client alunecă pe podeaua udă și își fracturează piciorul. Sau un service auto care din cauza unei defecțiuni la unul dintre echipamente provoacă daune unei mașini din atelier.

Asigurarea de răspundere civilă profesională
În orice tip de afacere, există mereu posibilitatea ca cineva să comită o eroare, prin omisiune sau chiar neglijență profesională, care să producă prejudicii financiare clienților sau colaboratorilor. Polița de răspundere civilă profesională asigură susținere financiară pentru aceste momente. O poliță de asigurare de răspundere civilă pentru greșeli în activitatea profesională înseamnă continuitatea afacerii atunci când se comite o eroare într-un proiect sau o lucrare din portofoliul companiei.

Ce tipuri de asigurări de răspundere civilă profesională există?
Există diverse tipuri de asigurări de răspundere civilă profesională concepute pentru a acoperi nevoile specifice ale fiecărui domeniu de activitate. Legea impune unor profesii cum sunt avocații, notarii, medicii, farmaciștii, arhitecții, brokerii de asigurări ș.a, să încheie o asigurare de răspundere civilă profesională pentru a avea drept de practică în domeniul ales.

La Groupama poți încheia:

  • Răspundere civilă profesională a arhitecților și inginerilor în domeniul construcțiilor
  • Răspundere civilă profesională privind activități de contabilitate, audit financiar și consultanță în domeniul fiscal
  • Răspundere civilă profesională privind activități juridice
  • Răspundere civilă profesională privind activități ale agenților și brokerilor de asigurare
  • Răspundere civilă profesională privind activități ale practicienilor în insolvență
  • Răspundere civilă profesională privind activități ale evaluatorilor si experților tehnici
  • Răspundere civilă profesională privind activități de servicii și consultanță în tehnologia informației și comunicațiilor
  • Răspundere civilă profesională privind practica medicală (asigurarea de malpraxis)

Acest tip de asigurare acoperă integral sumele pe care asiguratul este obligat să le plătească, conform legii, persoanei fizice sau juridice păgubite, rezultând din fapte culpabile (eroare sau omisiune, încălcarea neintenționată a atribuțiilor profesionale sau neglijență) săvârșite de asigurat în prestarea unui serviciu profesional:

  • sumele stabilite în baza unei hotărâri judecătorești/ arbitrale sau înțelegeri amiabile
  • cheltuieli de apărare (cheltuieli de judecată și costurile consultanților externi)
  • cheltuieli cu servicii de limitare a despăgubirilor (onorariile și/ sau costurile necesare pentru serviciile unui avocat sau consultant extern, solicitate în scopul minimizării riscului)
  • cheltuieli de refacere a documentelor

 Exemplu:
Dacă ești antreprenor în construcții, se poate întâmpla ca dintr-o eroare de proiectare lucrările de instalații electrice să nu se încadreze în parametri și să suporți integral remedierea problemei. Dacă oferi servicii juridice și nu depui la timp un dosar în instanță, poți ajunge să despăgubești clientul care a pierdut procesul.

Asigurarea de răspundere civilă a administratorilor și directorilor executivi (D&O)
Este un tip de poliță de asigurare care ajută la depășirea situațiilor nedorite atunci când deciziile luate de persoanele din conducere au impact negativ asupra companiei producând prejudicii clienților, acționarilor, angajaților, creditorilor, autorităților statului sau altei părți prejudiciate. Asigurarea ajută să protejezi patrimoniul și reputația persoanei implicate sau a afacerii.

Acest tip de poliță de asigurare poate fi încheiată pentru persoane din funcții de conducere, pentru salariați dar și pentru companie, ca entitate juridică. Câteva exemple de asigurați pot fi: administrator, membru al directoratului companiei, membru al consiliului de supraveghere al companiei, director executiv sau director executiv al unei entități externe, salariații, când sunt chemați în judecată ca și co-acuzați, compania, atunci cand este obligată sau îi este permis, conform legii, să plătească despăgubiri celor de mai sus, pentru cereri de despăgubire adresate lor direct.

Sunt acoperite riscurile la care compania este expusă prin orice acțiune, eroare sau omisiune, declarație eronată, încălcarea atribuțiilor sau act neglijent, săvârșite de asigurat în exercitarea unei funcții de conducere.

Ce despăgubiri sunt acordate?
Sunt acoperite integral sumele pe care compania este nevoită să le plătească, în baza unei hotărâri judecătorești/ arbitrale sau înțelegeri amiabile între părțile implicate.

  • sumele stabilite drept despăgubire
  • cheltuieli de apărare (cheltuieli cu investigația și apărarea)
  • cheltuieli privind servicii de limitare a despăgubirilor (onorariile și/ sau costurile pentru serviciile unui avocat sau consultant extern specializat în domeniul de activitate în care activezi, solicitate în scopul minimizării despăgubirii)
  • costuri de urgență (cheltuieli investigație și aparate folosite în situații de urgență)

 

Provocările și momentele dificile fac parte din traseul oricărui antreprenor – nu le poți evita și nu le poți prezice, dar le poți asigura cu polița potrivită. Sperăm că acest material te-a ajutat să o descoperi și să înțelegi mai bine ce poate face pentru tine.

 Fă pasul către un viitor asigurat și cere o o ofertă de asigurare.

Pentru informaţii suplimentare poți consulta asistentul virtual Amelie (24/7) pe groupama.ro, poţi scrie pe relatii.clienti@groupama.ro, poți suna la AloGroupama 0374.110.110 (luni – vineri, între 8:00 – 18:00) sau contacta reţeaua de vânzători și parteneri Groupama.

Vizita delegației Ambasadei Republicii Indonezia la CCI Brașov

Vizita delegației Ambasadei Republicii Indonezia la CCI Brașov 1658 1338

Camera de Comerț și Industrie Brașov a primit joi, 20 iulie 2023, vizita doamnei Vidya Pertiwi – Însărcinatul cu Afaceri al Ambasadei  Republicii Indonezia în România, care a fost  însoțită de reprezentanți ai Secției Economice din cadrul Ambasadei.

Principalul scop al întâlnirii  este promovarea Trade Expo Indonesia 2023 (ajuns in acest an la cea de-a 38-a editie) și a forumului de Afaceri Indonesia – Europa (Indonesian_ Europe Business Forum), cele mai importante evenimente de afaceri  din Republica Indonezia,. Totodata, vizita reprezentanților ambasadei vizează o mai bună cunoaștere a mediului de afaceri brașovean și identificarea oportunităților de colaborare bilaterală.

Dl președinte al CCIBV, Silviu Costea, a evidențiat importanța acestei vizite, nu doar prin prisma întăririi cooperării internaționale, ci mai ales din prisma provocărilor geo- politice de la nivel international.

Din această perspectivă, CCI BV, prin activitatea sa în sfera relațiilor externe și a cooperării internaționale, are ca priorități urmatoarele obiective: atragerea de investitori străini și parteneri de afaceri pentru comunitatea brașoveană, reducerea deficitului balantei comerciale și reducerea deficitului de forță de muncă  – pentru care o soluție o poate constitui și importul de lucrători din țarile asiatice.

PROGRAMUL NAȚIONAL PENTRU DEZVOLTAREA PRODUCȚIEI INTERNE DE PRODUSE ȘI MATERIALE DE CONSTRUCȚII

PROGRAMUL NAȚIONAL PENTRU DEZVOLTAREA PRODUCȚIEI INTERNE DE PRODUSE ȘI MATERIALE DE CONSTRUCȚII 945 711

Camera de Comerț și Industrie Brașov anunță că din data de 10 iulie 2023 a fost aprobată schema de ajutor de stat pentru dezvoltarea producției interne de produse și materiale de construcții, care are ca scop implementarea unui program de sprijin pentru acest sector.

Dispoziții generale:
Schema de ajutor de stat vizează susținerea financiară a investițiilor private pentru înființarea și/sau dezvoltarea capacităților de producție pentru produse și materiale de construcții. Finanțarea va contribui la echilibrarea balanței comerciale și la dezvoltarea de noi capacități de producție în zonele defavorizate. Este sprijinită, totodată, achiziția de licențe și de brevete, fiind stimulată proprietatea intelectuală, astfel încât constructorii români să fie mai implicați în partea de cercetare-dezvoltare pe materiale noi, cu un ciclu de producție integrat în economia circulară, materiale verzi, sustenabile conform cu noile cerințe ale Comisiei Europene.

Beneficiarii și criterii de eligibilitate:
Pot beneficia de ajutor de stat în baza Programului, întreprinderile care îndeplinesc cumulativ, la data înregistrării cererii de acord pentru finanţare, următoarele criterii de eligibilitate:

  • sunt înregistrate potrivit Legii societăților nr. 31/1990;
  • realizează o investiție inițială în România;
  • nu intră în categoria “întreprinderi în dificultate”;
  • nu se află în procedură de executare silită, insolvenţă, faliment, reorganizare judiciară, dizolvare, închidere operaţională, lichidare sau suspendare temporară a activităţii.

Eligibilitate:
Beneficiarii trebuie să asigure o contribuție financiară de cel puțin 25% din costurile eligibile totale ale proiectului de investiție, din resurse proprii, sub o formă care să nu facă obiectul niciunui alt ajutor public.

Durata, bugetul schemei și numărul estimat de beneficiari:
Schema este multianuală, iar acordarea ajutoarelor de stat se realizează cu încadrarea în creditele de angajament pentru perioada 2023-2026 și creditele bugetare pentru perioada 2024 – 2026, aprobate prin legile bugetare anuale. Bugetul alocat pentru anul 2023 este de aproximativ 150 de milioane de euro. Ajutorul financiar va fi acordat pentru investiții inițiale și pentru investiții inițiale pentru o nouă activitate economică.

Susținerea financiară a tipurilor de investiții menționate anterior constă în acordarea de ajutor regional nerambursabil, în valoare de maximum 50 milioane euro, reprezentând 75% din valoarea investiției, în acord cu Harta Regională a României (intensitatea maximă a ajutorului de stat pe județe).

Coduri CAEN eligibile:
1623 – Fabricarea altor elemente de dulgherie și tâmplărie, pentru construcții;
2223 – Fabricarea articolelor din material plastic pentru construcții;
2312 – Prelucrarea și fasonarea sticlei plate;
2331 – Fabricarea plăcilor și dalelor din ceramică;
2332 – Fabricarea cărămizilor, țiglelor și a altor produse pentru construcții, din argilă arsă;
2342 – Fabricarea de obiecte sanitare din ceramică;
2351 – Fabricarea cimentului;
2352 – Fabricarea varului și ipsosului;
2361 – Fabricarea produselor din beton pentru construcții;
2362 –  Fabricarea produselor din ipsos pentru construcții;
2363 – Fabricarea betonului;
2364 – Fabricarea mortarului;
2369 – Fabricarea altor articole din beton, ciment și ipsos;
2370 – Tăierea, fasonarea și finisarea pietrei;
2399 – Fabricarea altor produse din minerale nemetalice, n.c.a.;
2511 – Fabricarea de construcții metalice și părți componente ale structurilor metalice;
2512 – Fabricarea de uși și ferestre din metal;
2732 – Fabricarea altor fire și cabluri electrice și electronice

Intensitatea maximă a ajutorului de stat pentru regiunea Centru:

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Consultantă format dintr-o echipă de specialiști cu o experiență de peste 18 ani, oferă servicii de consultanță și asistență societăților interesate în scopul identificării celei mai potrivite surse de finantare, luând în considerare programele de actualitate și domeniul de interes al clientului.

Contact: Attila Szekely | Director Departamentul de Consultanță
E-mail : attila.szekely@ccibv.ro
Telefon 0268 547 084

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 24.07.2023-04.08.2023

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 24.07.2023-04.08.2023 1934 1441

Departamentul Formare Profesională și Învățământ Dual  face înscrieri în perioada 24.07.2023-04.08.2023, pentru următoarele programe de formare profesională:

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Formare Profesională și Învătământ Dual, a oferit până în prezent cursuri de formare profesionlă la peste 25.000 de persoane. Acestea au beneficiat de experiența de peste 25 de ani a echipei și de profesionalismul celor 120 de formatori cu care colaboram.

Așteptăm cu drag înscrierile persoanelor interesate de aceste cursuri.

Contact

Manuela Lăcătuș

Departament Formare Profesională și Învățământ Dual

manuela.lacatus@ccibv.ro

0728 137 725

Curs : “Comunicare și Relații”

Curs : “Comunicare și Relații” 1200 1000

În data de 08.08.2023  Camera de Comerț și Industrie Brașov organizează cursul:

”Comunicare și Relații.”

Acest curs aduce în prim plan o altă perspectivă din care poate fi privită și folosită comunicarea: un instrument puternic și un dar extraordinar care poate face cu adevărat o diferență în viața ta dar și a oamenilor cu care relaționezi.

În acest curs vor fi abordate și rezolvate cele mai des întâlnite constrângeri în comunicare: teama de a fi înțeles greșit, teama de a nu fi refuzat, teama de a comunica exact ce dorești pentru a nu fi judecat, teama de a pierde admirația celorlalți.

În timpul pe care îl vom petrece împreună vom face o călătorie în cunoaștere în care vei:

  • Descoperi abilitatea de a comunica și de a rezolva orice conflict;
  • Descoperi bariera cea mai importanta care te oprește să comunici și să stabilești relații funcționale;
  • Descoperi posibilitatea de a comunica eficient în orice conversație indiferent de conținutul conversației;
  • Descoperi posibilitatea de a fi liber să fii tu însuți în comunicarea cu oamenii din toate categoriile sociale;
  • Descoperi care sunt instrumentele de care te poți folosi în comunicarea cu oamenii indiferent de context.

Data: 08 august 2023; Interval orar:  09,00-15,00; Locația: sediul Camerei de Comert și Industrie Brașov

Tarif:  540  lei ( tva inclus)

Membrii CCI Brașov beneficiază de o reducere de:  10%

Persoană de contact: Cristina SÎRBU
e-mail: cristina.sirbu@ccibv.ro

Curs online : “Consilier dezvoltare personală”

Curs online : “Consilier dezvoltare personală” 566 445

În perioada 15.09.2023- 15.10.2023 Camera de Comerț și Industrie Brașov organizează cursul online:

“Consilier dezvoltare personală”

Dacă ești pasionat și vrei să lucrezi cu oamenii sau lucrezi deja într-un domeniu care presupune comunicarea și relaționarea cu oamenii atunci ești la un click distanță de a deveni specialist.
Cursul de “ Consilier dezvoltare personală” îți conferă recunoașterea profesională la nivel european pe baza certificării obținute.

La finalul acestui curs Consilier Dezvoltare Personală – curs ONLINE acreditat ANC vei obtine următoarele competențe:
• Organizarea propriei activităţi
• Dezvoltarea carierei
• Crearea spaţiului de interacţiune cu persoanele consiliate
• Investigarea situaţiilor problemă
• Explorarea soluţiilor potenţiale ale situaţiilor problemă
• Consilierea privind modalităţi de dezvoltare personală

Cursul va fi susținut de Antonela Coroamă formator cu specializări în psihologie și fondator al Asociației Învățăm Viața, având o experiență de peste 25 ani de lucru cu oamenii.

Detalii curs online “Consilier Dezvoltare Personală”:

Durata: 60 ore; Perioada: 15 septembrie 2023 – 15 octombrie 2023

ziua de vineri: 18,00 – 22,00; week-end-uri alternative sâmbătă și duminică: 09,00 – 17,00

Tarif:  2800 lei ( tva inclus)

ACTE NECESARE ÎNSCRIERII:
– copie CI;
– copie certificat de naștere;
– copie certificat de căsătorie (în cazul schimbării numelui);
– copie diplomă de licență;
– cerere școlarizare și examinare;
– contract de școlarizare (ultimele două, puse la dispoziția cursanților, de către organizator).

• Înscrierile se fac prin completarea formularului de confirmare click AICI.
• Cursul se va desfășura online pe platforma ZOOM Conform programului anunțat.
Termen maxim pentru înscriere 05.09.2023

Persoană de contact: Cristina SÎRBU
e-mail: cristina.sirbu@ccibv.ro

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 12.07.2023 – 18.07.2023

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 12.07.2023 – 18.07.2023 1934 1446

Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I în intervalul:

12.07.2023 – 18.07.2023
 

● Ordin nr. 1090 emis de A.N.A.F. pentru aprobarea Procedurii privind determinarea şi regularizarea diferenţei de impozit pe profit/impozit pe veniturile microîntreprinderilor care a fost redirecţionată în plus faţă de sumele care pot fi redirecţionate, potrivit legii, precum şi privind modificarea şi completarea Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 587/2016 pentru aprobarea modelului şi conţinutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor şi taxelor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau reţinere la sursă (M.O. nr. 643/13.07.2023)
 
● Lege nr. 218 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 53/2022 privind modificarea şi completarea Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative (M.O. nr. 644/13.07.2023)
 
● Lege nr. 219 privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 14/2023 pentru modificarea Legii nr. 372/2005 privind performanţa energetică a clădirilor şi a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 108/2022 privind decarbonizarea sectorului energetic (M.O. nr. 644/13.07.2023)
 
● Lege nr. 221 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 122/2022 privind unele măsuri pentru proiectele de infrastructură de transport, proiectele pentru dezvoltarea infrastructurii de management integrat al deşeurilor, proiectele privind îmbunătăţirea sistemului de răspuns la risc şi proiectele privind investiţii în infrastructuri spitaliceşti, finanţate din fonduri externe nerambursabile, precum şi pentru modificarea unor acte normative (M.O. nr. 644/13.07.2023)
 
● O.G. nr. 22 pentru modificarea şi completarea art. I din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2022 privind unele măsuri pentru proiectele de infrastructură de apă şi apă uzată finanţate din fonduri europene şi pentru modificarea unor acte normative, precum şi pentru modificarea art. 9 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 40/2015 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2014 – 2020 (M.O. nr. 644/13.07.2023)
 
● Lege nr. 227  pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 70/2022 privind prevenirea, verificarea și constatarea neregulilor/dublei finanțări, a neregulilor grave apărute în obținerea și utilizarea fondurilor externe nerambursabile/rambursabile alocate României prin Mecanismul de redresare și reziliență și/sau a fondurilor publice naționale aferente acestora și recuperarea creanțelor rezultate (M.O. nr. 651/17.07.2023)
 
● Ordin nr. 2178 emis de M.F. privind modificarea anexei nr. 2 la Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 923/2014 pentru aprobarea Normelor metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv și a Codului specific de norme profesionale pentru persoanele care desfășoară activitatea de control financiar preventiv propriu (M.O. nr. 654/17.07.2023)
 
● Lege nr. 230 privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 27/2023 pentru modificarea și completarea unor acte normative în domeniul energetic, precum și pentru instituirea unor derogări (M.O. nr. 655/17.07.2023)
 
● Lege nr. 231 pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 133/2021 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2021—2027 alocate României din Fondul european de dezvoltare regională, Fondul de coeziune, Fondul social european Plus, Fondul pentru o tranziție justă (M.O. nr. 655/17.07.2023)

Întocmit, Consilier juridic, Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

Oportunități de afaceri internaționale

Oportunități de afaceri internaționale 1287 962

ITALIA

Oportunitate de cooperare în producția de produse de papetărie

Companie italiană de distribuție produse de papetărie este interesată de cooperarea cu tipografii românești pentru producția de agende și blocnotes-uri personalizate
Cantitate 500.000 unități
Condiții tehnice specifice (certificări, standarde, etc.) :Compania italiană va furniza schițele tehnice
Condiții contractuale specifice (legislație locala, etc). : Se vor stabili de către părți
Condiții de livrare/transport Se vor stabili de către părți
Condiții de plata Se vor stabili de către părți
Date suplimentare : BPCE Roma poate furniza tipografiilor interesate detalii suplimentare despre produsele solicitate de compania italiană.
Companiile românești care pot furniza produsele menționate mai sus, interesate de colaborare cu firma italiană, sunt rugate să ia legătura cu Biroul de Promovare Comercială și Economică din cadrul Ambasadei României la Roma:
• Tel.: +39.06.80.84.529
• E-mail: roma.comercial@mae.ro

Material primit prin amabilitatea Biroului de Promovare Comercială și Economică din cadrul Ambasadei României la Roma, roma.comercial@mae.ro
_____________________________
AMBASADA ROMANIEI în  REPUBLICA ITALIANĂ